Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

05 октября 2014, 09:00
Трансляция
Формула 1
Гран-при Японии 2014. Гонка
Гонка завершена
Формула 1
| Обновлено 03 октября 2014, 14:22
2444
1

Гран При Японии: В ожиданиях капризов природы

Анонс Гран При Японии на Sport.ua

| Обновлено 03 октября 2014, 14:22
2444
1
Гран При Японии: В ожиданиях капризов природы

Чим менше часу залишається до завершення чемпіонату, тим цікавішими стають інтриги як цьогорічного сезону в цілому, так і окремих його етапів. І якщо сінгапурська перемога Льюіса Хемілтона, яка вивела британця в лідери особистого заліку, зовсім не здається далекою, та прийдешній етап в Сузуці обіцяє ніяк не менше цікавого і навіть можливо зовсім неприємного.

Сузука – місце, що завжди виявляє слабкі сторони машини та готовності гонщика долати одну з найкращих трас чемпіонату, адже аби бути швидким і на першому секторі з його прекрасними технічними «есками», і на другому-третьому, де розгони чергуються як з повільною шпилькою, так і швидкісними віражами, необхідно наполегливо протягом п’ятниці-суботи займатися пошуком ідеального балансу машини. Японська траса вимагає поєднання практично усіх ключових, але таких різних, факторів – тут вам і необхідність високої притискної сили, аби якомога швидше можна було здолати швидкісні повороти, і високий рівень механічного зчеплення, щоб насамперед у зв’язці 3-7-го віражів машина могла швидко змінити напрямок руху, і не варто забувати про максимальну швидкість як на головній прямій, так і на відрізку між 14-м та 16-м поворотами. Існує чимало думок стосовно того в якому ж місці траси можна найбільше виграти або програти – це і «ески», і 130R, і навіть перший поворот на вході в який буквально на кількох десятках метрів асфальту пілоти скидаються з 300 км/год. до 200 км/год., а потім і до 160 км/год. в апексі.

Та якщо пілотажність кільця захоплює пілотів, для вболівальників завжди у пріоритеті була боротьба за позиції та обгони. І тут класична японська траса, збудована понад 50 років тому, дасть фору багатьом іншим сучасним автодромам – 1-й, шпилька 11-го, шикана 16-17-го поворотів, а також дві прямі, на одній з яких нині діє зона DRS – це місця, де можна сміливо атакувати.

Та попри прогнозовані інтриги самої гонки не менше іншого організатори та й самі команди очікують на розв’язання проблеми з примхами погоди: на початку тижня почалося виверження вулкану Онтаке, що знаходиться у 140 км. від автодрому. Через це частину авіарейсів затримали, частину скасували, тож під питанням залишалося прибуття усіх працівників команд до Сузуки. Тепер же головний біль організаторів пов’язаний із можливим наближенням тайфуну Phanfone, який може накрити Сузуку зранку в понеділок (коли ще не всі працівники покидають трасу за нормального розкладу гоночного уїк-енду). Тож цілком серйозно організатори разом із FIA проводять нараду з приводу того, а чи не перенести гонку на більш ранній час. І це може бути навіть четверта ночі за київським часом. В цьому контексті згадується уїк-енд 2004-го року – тоді «перечікували» тайфун, який мав пронестися неподалік траси в суботу. Тож 10 років тому кваліфікацію просто перенесли на недільний ранок. Як воно буде цього разу покаже тільки час, але в тому, що погодний фактор стане одним з найголовніших протягом уїк-енду, сумніватися не доводиться.



Pirelli як і минулого року до Японії привезла пару своїх найжорсткіших шин Hard і Medium. Пояснення такого консервативного вибору компанії вустами керівника Pirelli Motorsport Пола Хембрі звучить логічно, та питання все одно залишаються: «Сузука – пілотажна траса з високим навантаженням на ґуму, а бічні навантаження одні з найвищих в сезоні. На цій трасі одразу кілька сил діють на шину, тож гарне механічне зчеплення є дуже важливим, адже у сучасних машин збільшився крутний момент і зменшилася притискна сила. Та зрештою, якщо ґума ефективна в Сузуці, то вона добре працюватиме практична на будь-якій іншій трасі. Досить вірогідним є варіант з двома або навіть трьома піт-стопами, а контроль за зношуванням шин зіграє ключову роль в гонці. Та більше інформації ми зможемо отримати після вільних заїздів».

На завершальних етапах сезону все гостріше постає питання використання елементів силової установки, адже в багатьох командах пілоти вже використовують останні дозволені регламентом п’яті комплекти. Найбільші проблеми звісно ж у клієнтів Renault, які на початку сезону сильно потерпали від відмов техніки, тож тепер на межі фолу, а відтак штрафу у десять позицій знаходяться: Феттель, на машині якого стоїть п’яті двигун внутрішнього згорання, турбіна та генератор MGU-H, Мальдонадо з таким самим набором плюс генератором MGU-K. Та не менш серйозні випробування чекають і на італійські агрегати Ferrari – двигуни та MGU-H у Алонсо, Ряйкконена, Сутіла, Б’янкі та Чілтона п’яті, турбіни, електронні блоки управління та MGU-K у більшості клієнтів Ferrari також на межі їх використання. На цьому тлі абсолютно спокійно себе почувають клієнти Mercedes – на жодній з машин не встановлено останнього регламентованого п’ятого елемента силової установки – це вагома причина для них більше уваги приділяти питанням налаштування аеродинаміки та дає можливість більше порівняно з опонентами провести часу на трасі під час практичних заїздів.

Ще до виходу в лідери чемпіонату шанси Хемілтона на титул котувалися на рівні й навіть вище, ніж у Росберга, а тепер і поготів – 1,53 на чемпіонство Льюіса проти 2,62 на Ніко. Стандартно для усіх Гран Прі після серпневої перерви фаворитом уїк-енду також вважається британець. Коефіцієнти на поул-сіттера мають такий вигляд: Хемілтон – 1,67; Росберг – 2,87; Ріккардо – 19,00; Феттель – 21,00, Боттас – 26,00. На перемогу в гонці шанси пілотів Red Bull та Фернандо Алонсо виглядають кращими, ніж їх кваліфікаційний потенціал: Хемілтон – 1,73; Росберг – 3,25; Ріккардо – 10,00; Феттель – 13,00; Алонсо та Боттас – по 29,00.

Звісно пілоти Mercedes хоч і залишаються головними фаворитами уїк-енду, проте особливості траси та її вимогливість до аеродинаміки машин дозволяють сподіватися на те, що пілоти Red Bull матимуть можливість нав’язати боротьбу Льюісу з Ніко. Цікавим також є й той факт, що в Японії Хемілтон з Росбергом досі не перемагали, щоправда якщо у британця є досвід фінішу в трійці призерів, то німець більше ніж п’ятим місцем похвалитися не може, тож кожен прагнутиме вперше здобути Великий японський приз, перервавши переможну серію Феттеля на цій трасі (Себастіан тріумфував тут вже чотири рази).

Усі попередні розклади обіцяють, що японський етап обов’язково запам’ятається як його учасникам, так і вболівальникам – а от з якого боку дізнаємося не раніше недільного ранку, та можна не сумніватися в тому, що буде цікаво. Зрештою, це ж Сузука!

Коло Сузукою на симуляторі з Льюісом Хемілтоном:

P.S. Побоювання щодо примх погоди у п’ятницю не справдилися  – обидві практики пройшли за сухих умов і місцями хмарного неба, а команди у своїй більшості змогли  попрацювати над запланованими програмами. А от з технікою уникнути проблем вдалося не усім – після першої практики на машині Пастора Мальдонадо замінили двигун внутрішнього згорання, який для нього став шостим в сезоні, тож венесуелець втратить 10 місць на старті гонки.

Гран Прі Японії, Сузука, 3-5 жовтня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,807 км

53

307,471 км

кваліфікація: 1'29.599 (2006, Феліпе Масса)

гонка: 1'31.540 (2005, Кімі Ряйкконен)

Перша практика 04:00 – п’ятниця 3 жовтня

Друга практика 08:00 – п’ятниця 3 жовтня

Третя практика 05:00 – субота 4 жовтня

Кваліфікація 08:00 – субота 4 жовтня

Гонка 09:00 – неділя 5 жовтня (трансляція на каналі МЕГА)

Sport.ua

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 1
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
mocca76
Одна из лучших трасс. жду с нетерпеним!