Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 30 апреля 2017, 19:17
3751
0

Гран Прі Росії: дебютна перемога Боттаса!

Захопивши лідерство зі старту гонки, фін зумів утримати позицію попри серйозний тиск збоку Феттеля

| Обновлено 30 апреля 2017, 19:17
3751
0
Гран Прі Росії: дебютна перемога Боттаса!
Сценарій Гран Прі Росії великою мірою став віддзеркаленням звичної для нас картини останніх років, насамперед попередніх трьох етапів – під час практик лідирували пілоти Феррарі, кваліфікацію вперше за півтора роки виграла Феррарі, а в гонці перевага була вже на боці Мерседес.
 
Від самого початку уїк-енду стало зрозумілим, що фактор шин, які на гладенькому асфальті Сочі дуже довго доводилося прогрівати, виявиться ключовим у боротьбі за перемогу в гонці. І це попри те, що Піреллі привезла комплекти своєї найм’якішої ґуми – UltraSoft, SuperSoft і Soft.  Швидкий темп Феррарі отримав своє підтвердження вже під час кваліфікації, де вперше з Гран Прі Франції 2008-го «червоні» двома машинами кваліфікувалися на першому ряді – Феттель з Райкконеном просто краще справилися з роботою з шинами. За таких обставин «срібним стрілам» залишалися місця на другому ряді, які й здобули Боттас з Хемілтоном, причому вдруге поспіль фін виявився швидшим. Дует пілотів Ред Булл зумів «розбити» Масса, кваліфікувавшись 6-м, позаду Ріккардо, але попереду Ферстаппена. Порівняно з результатами кваліфікації місця втратили Сайнс – за зіткнення зі Строллом у Бахрейні та Вандорн – на його силову установку поставили два п’ятих елементи (при дозволених чотирьох на весь сезон).
 
Погода сьогодні в Сочі максимально сприяла гонці: +25С температура повітря і +41С – асфальту. В Піреллі прогнозували, що варіант з одним піт-стопом буде пріоритетним для більшості. На старт гонки Верляйн, Ерікссон і Вандорн вийшли з шинами SuperSoft, решта ж гонщиків обрали найбільш м’які UltraSoft.
 
Розпочати гонку вдалося лише з другої спроби, бо наприкінці першого кола прогріву на в’їзді до піт-лейн через проблеми з ERS завмерла машина Алонсо і гонка для іспанця завершилася так і не розпочавшись. Коли ж червоне світло згасло, то найкраще стартувати вдалося Боттасу – фін майже одразу випередив Райкконена, а дорогою до другого повороту залишив позаду і Феттеля. Кімі зумів виграти боротьбу за третє місце у Хемілтона з Ферстаппеном. Та набагато драматичніше розвивалися події у середині пелотону: на виході з другого віражу двічі за пару секунд зіткнулися Палмер і Грожан, для яких на цьому все завершилося. Там же розвернуло Стролла, а Магнуссен і Вандорн виїхали за межі траси, але повернулися не в тому місці, де вимагала спеціальна директива директора гонки, і згодом данця з бельгійцем покарали 5-секундними штрафами. Щоб безпечно прибрати розбиті Хаас з Рено на трасу випустили машину безпеки, яка провела два кола в гонці.

 
Під час рестарту всі лідери зберегли свої позиції, при цьому відриви почали поступово і неупинно збільшуватися: Боттас відривався від Феттеля, Себастьян – від Кімі, Райкконен – від Хемілтона, ну а про відрив британця від Ферстаппена і мови не було – він зростав ще швидше. На 5-му колі Ріккардо змушений був скинути швидкість та повільно їхати в бокси – на його Ред Булл виникли проблеми з гальмами на задньому правому колесі. Загасивши їх з вогнегасника, механіки просто закотили машину австралійця в гараж. Схоже, що у «енергетиків» повторилася проблема, з якою зіткнувся Ферстаппен два тижні тому. При цьому інженер миттєво попросив Макса змістити баланс на передні гальма наскільки це взагалі було можливо.
 
Якщо Боттас потроху відривався від Феттеля, а німець – від напарника, то Кімі потроху наздоганяв Льюіс, та Райкконен миттю підняв темп, а Мерседес британця почала перегріватися. За великим рахунком саме в цей час Хемілтон перестав претендувати як на перемогу, так і на подіум. Попри проблеми на його W08 гоночний темп триразового чемпіона був достатнім, аби від’їжджати від Ферстаппена і спокійно гарантувати собі четверте місце.
 
Якщо на перших трьох етапах гоночний темп Феррарі був кращим, ніж у Мерседес, то сьогодні все було навпаки – Боттас нарощував відрив від обох гонщиків Феррарі. За двадцять кіл пелотон розтягнувся, а боротьба за позиції відбувалася виключно на містках, де стратеги міркували як же краще діяти за чинних умов. Як тільки шини стали втрачати ефективність Феттель скоротив відставання від Боттаса до двох з половиною секунд, щоправда згодом фін дещо відіграв. Здавалося, що той із пілотів, хто першим поїде на піт-стоп, отримає перевагу, але ні «червоні», ні «срібні стріли» не поспішали. Зрештою на 28-му колі в бокси відправився фін, а Феррарі вирішила затягнути гоночний відрізок. І це рішення спочатку виглядало неправильним, бо Валттері на свіжому комплекті відштампував кілька дуже швидких кіл, але швидко наздогнав колових – розрахунок Феррарі став більш зрозумілим.

 
Дивовижно, але на зношеному комплекті UltraSoft Феттель їхав у такому ж темпі, а згодом  навіть трохи швидше, ніж Боттас на свіжому SuperSoft! До того ж потрапивши у трафік Боттас втратив ще. Саме у цей час «червоні» вирішують кликати свого лідера в бокси, де механіки дещо забарилися з переднім лівим колесом. Мерседес знову очолила гонку, причому відрив становив 4,6 секунди – приблизно стільки ж між ними було до піт-стопу Боттаса. З одного боку Валттері повернув лідерство, з іншого ж Феррарі на SuperSoft їхала швидше та й ґума у Себастьяна була на 7 кіл свіжішою. Все зводилося до того чи зможе Феттель наздогнати Боттаса, а якщо й так, то чи зможе потім обігнати фіна. Інтрига зросла ще більше, коли фін помилився у 13-му повороті, перегальмував і зашироко зайшов у віраж, втративши на цьому секунду. Зрештою за 5 кіл до фінішу відстань між претендентами на перемогу вже була менше за 1,5 секунди – напруга просто зашкалювала!
 
У цей час Райкконен їхав не дуже далеко від лідерів, а Хемілтон програвав уже пів хвилини. Досить легко та спокійно шостим мав приїхати Масса, але через повільний прокол бразильцеві довелося вдруге їхати в бокси, що відкинуло Феліпе на 9-те місце. Крім першого кола обгонів ми так і не побачили…

 
На останніх двох колах Феттель вже мав можливість використовувати DRS, але і Валттері міг, бо знаходився позаду колового Масси. Коли ж Боттас на початку останнього кола пройшов Вільямс бразильця, то цього не встиг одразу зробити Себастьян, втративши кілька десятих, а разом із ними і останній шанс атакувати пілота Мерседес.
 
Таким чином Валттері Боттас уперше в кар’єрі виграв Гран Прі, ставши п’ятим фіном – після Росберга-старшого, Хаккінена, Райкконена і Ковалайнена – кому вдалося виграти гонку Формули 1. Феттель хоч і фінішував другим, але в особистому заліку відірвався від Хемілтона вже на 13 очок. До того ж Себастьян залишається єдиним гонщиком, який цього сезону неодмінно завершував гонку на подіумі. Третім приїхав Райкконен, для якого подіум став першим цього року. У підсумку Мерседес знову обігнала Феррарі в Кубку конструкторів – гойдалки продовжуються і «срібні стріли» мають на одне очко більше.
 
Стабільністю може похвалитися і Форс Індія – команда знову заробила очки обома машинами, відірвавшись від Вільямс. Ну і вперше в сезоні та кар’єрі до фінішу дістався Ленс Стролл.
 
Наступний етап за два тижні прийматиме Барселона, куди команди традиційно привезуть багато новинок, тож там нас чекатиме дуже цікавий уїк-енд!
 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Росії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

В. Боттас

Mercedes

1:28:08.743

1

2.

С. Феттель

Ferrari

+ 0.617

1

3.

К. Райкконен

Ferrari

+ 11.000

1

4.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 36.320

1

5.

М. Ферстаппен

Red Bull

+ 1:00.416

1

6.

С. Перес

Force India

+ 1:26.788

1

7.

Е. Окон

Force India

+ 1:35.004

1

8.

Н. Хюлькенберг

Renault

+ 1:36.188

1

9.

Ф. Масса

Williams

+ 1 коло

2

10.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 1 коло

1

11.

Л. Стролл

Williams

+ 1 коло

1

12.

Д. Квят

Toro Rosso

+ 1 коло

1

13.

К. Магнуссен

Haas

+ 1 коло

1

14.

С. Вандорн

McLaren

+ 1 коло

2

15.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1 коло

2

16.

П. Верляйн

Sauber

+ 2 кола

2

Найшвидше коло гонки: Кімі Райкконен, Ferrari – 1:36.844 (49-те коло)

Не фінішували:

Д. Ріккардо

Red Bull

6 коло

гальма

Р. Грожан

Haas

1 коло

аварія

Дж. Палмер

Renault

1 коло

аварія

Ф. Алонсо

McLaren

0 кіл

не стартував / ERS


Особистий залік

1.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

86

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas F1 Team

73

3.

В. Боттас

Mercedes AMG Petronas F1 Team

63

4.

К. Райкконен

Scuderia Ferrari

49

5.

М. Ферстаппен

Red Bull Racing

35

6.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

22

7.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

22

8.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

18

9.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

11

10.

Е. Окон

Sahara Force India F1 Team

9

11.

Н. Хюлькенберг

Renault Sport Formula 1 Team

6

12.

Р. Грожан

Haas F1 Team

4

13.

К. Магнуссен

Haas F1 Team

4

14.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

2

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas F1 Team

Mercedes

136

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

135

3.

Red Bull Racing

TAG Heuer

57

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

31

5.

Williams Martini Racing

Mercedes

18

6.

Scuderia Toro Rosso

Renault

13

7.

Haas F1 Team

Ferrari

8

8.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

6

9.

Sauber F1 Team

Ferrari

0

10.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

0

 

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Тренер Зари: «Было видно, что судья хотел помочь Шахтеру»
Футбол | 18 апреля 2024, 18:45 23
Тренер Зари: «Было видно, что судья хотел помочь Шахтеру»

Младен Бартулович – о матче против «Шахтера»

АНЧЕЛОТТИ: «Пенальти – азартная игра. Доверял Лунину, который был спокоен»
Футбол | 18 апреля 2024, 02:05 4
АНЧЕЛОТТИ: «Пенальти – азартная игра. Доверял Лунину, который был спокоен»

Карло коротко прокомментировал серию пенальти в матче «Манчестер Сити» – «Реал»

Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.