Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
4829
9

Формула 1: перед большим перерывом

Анонс Гран При Венгрии Формулы 1 на Sport.ua

Формула 1: перед большим перерывом

Без відпочинку після німецьких баталій Великий цирк переїжджає до Угорщини для того щоб відкрити другу частину сезону і одразу ж піти на місячну перерву.

Погода на двох попередніх етапах зіграла не найкращий жарт з учасниками чемпіонату, тож не всі команди змогли повною мірою під час вільних практик протестувати власні новинки та подивитися над чим саме працюють конкуренти. Тому найближчий гоночний уїк-енд за умов сприятливої погоди обіцяє ще більшу кількість інновацій на машинах, ніж ми бачили в Сільверстоуні та Хоккенхаймі.

Хоча головна новина, яка може мати серйозні наслідки для клієнтів Renault полягає в тому, що FIA після неоднозначних перемовин стюардів з представниками Red Bull в Німеччині (де австрійську команду підозрювали в неправомірній зміні картографії двигуна, яка допомагала генерувати додаткові гази і краще притискати машину в поворотах) зробила роз’яснення згідно з яким усі команди повинні використовувати ті налаштування двигунів, які використовувалися ними на перших чотирьох Гран Прі сезону. І тільки у випадку «виключних погодних умов» картографію двигуна командам буде дозволено поміняти. Цілком очевидно, що даний крок федерації закриває шпарину в «сірих зонах» технічного регламенту, якою могли користуватися команди-клієнти Renault.

Що ж стосується самої траси поблизу Будапешта, то її часто напівжартома називають «формульним картодромом». А все тому, що вона відносно вузька, коротка, дуже технічна і має вкрай мало місця для обгонів. Хунгароринг – найповільніший автодром в календарі Формули 1 протягом останніх кількох десятиліть. В гонці середня швидкість машин тут не дотягує навіть до 200 км/год., а без використання DRS максимальна швидкість боліда становить лише 290 км/год., з відкритим крилом розігнатися можна до 310 км/год. В Угорщині машини налаштовують на максимальний притискний рівень, більшим він буває тільки в Монако. Але навіть попри таку «простоту» підібрати правильні настройки пілотам й інженерам непросто, бо траса використовується рідко і на початку гоночного уїк-енду пілоти спочатку її «розчищатимуть», а в таких умовах оптимальні налаштування знайти ой як непросто. Тож, швидше за все, цим питанням учасники чемпіонату займуться тільки в суботу, але і тут є свої приховані каміння: для кращого темпу в кваліфікації боліди вимагають одних настройок, а для оптимального гоночного темпу – інших. Ось такий він непростий цей Хунгароринг…

Що стосується навантаження на двигун, коробку передач і гальма – то всі вони по-різному працюють в Угорщині. Для силових агрегатів уїк-енд спокійний і не повинен викликати особливих проблем. А от перемикань передач і зон гальмування на цій трасі чимало, а відтак зростає на них відповідальність. Цілком імовірно, що саме для спокійної і безкарної зміни КПП McLaren і закликала Хемілтона в бокси наприкінці гонки в Німеччині…

З обгонами в Хунгарорингу, відверто кажучи, справи кепські. Траса настільки технічна і нешвидка, що по-справжньому єдиним для обгону місцем є тільки перший поворот. Пілоти також пробують атакувати в 2-му, 6-му або 12-му, та це рідко приносить успіх. Звісно все це стосується умов сухого треку. На мокрому зловити опонента на помилці можна практично в будь-якій ділянці автодрому. Зона дії DRS, як і минулого року, знаходиться на головній прямій, а лінія вимірювання відставання – перед останнім 14-м поворотом.

Компанія Pirelli вирішила не привозити найм’якішу пару своїх сумішей, як це було минулого року, а зробила більш консервативний вибір – Medium і Soft. Питання про те, чи будуть більш жорсткі Medium в гоночних умовах більш стабільними і використовуватимуться командами більше ніж м’який тип залишається відкритим. А керівник Pirelli Motorsport Пол Хембрі перед початком гоночного уїк-енду дав свій традиційний коментар: «Угорська траса сильно відрізняється від автодромів, де пройшли попередні гонки, вона – найповільніша в календарі, та це не значить, що навантаження на гуму не буде високим. Звивиста конфігурація та слизький асфальт сильніше нагрівають шини, ніж швидкі та плавні траси, через часту зміну напряму руху. Та й погода обіцяє бути більш спекотною. Хоча, минулого року ми бачили дощ в Угорщині (лише вдруге за 25 років проведення Гран Прі – прим.), так що я утримаюсь від прогнозів. Баланс між швидкістю та зношенням знову буде ключовим фактором, який дозволить ефективно використати потенціал шин». За таких умов варто чекати, що більшість пілотів проїдуть гоночну дистанцію з двома піт-стопами, але як завжди можуть бути свої тактичні сюрпризи.

Прогноз погоди змальовує дуже неоднозначну ситуацію: з одного боку температура повітря очікується на рівні +30 С у п’ятницю і +31 С в суботу-неділю, а з іншого – існує 40% вірогідність дощу з грозами… правильно – знову в п’ятницю (якщо так станеться, то це вже будуть треті поспіль мокрі вільні практики) і в неділю. Дощ над Хунгарорингом – явище неймовірно рідкісне, бо тільки у 2006-му та 2011-му роках гонки відбувалися за таких умов. Решта ж 24 рази було або спекотно, або дуже спекотно…

Серед чинних пілотів Гран Прі Угорщини здобувало чимало людей. Це Міхаель Шумахер, у якого тут 4 перемоги, по дві у Льюіса Хемілтона та Дженсона Баттона (чинний переможець) і по разу тут тріумфували Фернандо Алонсо, Кімі Ряйкконен, Хейккі Ковалайнен і Марк Веббер.

Букмекери William Hill фаворитів Гран Прі розташували у такому порядку: Алонсо і Феттель – по 4,00; Хемілтон – 6,00; Баттон і Вебер – по 11,00; Ряйкконен і Грожан – по 13,00; Шумахер і Росберг – по 21,00.

Напрочуд велике значення в Угорщині має кваліфікація, адже через проблемність обгонів тут нерідко перемагає пілот, що стартує з першого ряду і виграє стартовий спринт до першого повороту. За цим показником Хунгароринг знову нагадує Монако. Саме тому суботні баталії в кваліфікації тут часто не поступаються видовищністю самій гонці. Не вірите – перегляньте кваліфікацію 2007-го.

По завершенні Гран Прі Угорщини в Формулі 1 настане велика п’ятитижнева традиційна перерва. З абсолютною впевненістю можна сказати, що лідери обох заліків не зміняться незалежно від результатів, але настрій перед осінньою частиною сезону намагатимуться покращити абсолютно всі учасники. У кого це вийде найкраще – покаже гонка. Нам залишається тільки дочекатися.

Гран-прі Угорщини, Хунгароринг, 27-29 липня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

4,381 км

70

306,630  км

кваліфікація: 1’18.773  (2010, Себастіан Феттель)

гонка: 1’19.071 (2004, Міхаель Шумахер)

Перша практика 11:00 – п’ятниця 27 липня

Друга практика 15:00 – п’ятниця 27 липня

Третя практика 12:00 – субота 28 липня

Кваліфікація 15:00 – субота 28 липня

Гонка 15:00 – неділя 29 липня

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 9
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
Машину полагодять і все сьогодні буде ОК.
lanfer_2012
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
lanfer_2012
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
Leha01
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
pavlo
Отож, а то смотрю Мальборо на хвосте у Феррари и БАР Xонда вроде едет...
Но хорошо летит этот Клин...
Hassassin
2005 - Крістіан Клін за кермом.
pavlo
Тоже ничё, только с какого она года?
Hassassin
А передостання? ;)
pavlo
Последняя фотка - зачоооот!!!