Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 07 июня 2012, 17:07
4237
22

Чья очередь побеждать? + ФОТО

Анонс Гран При Канады Формулы 1 на Sport.ua

| Обновлено 07 июня 2012, 17:07
4237
22
Чья очередь побеждать? + ФОТО

Поки Європа готується до старту головного континентального турніру з футболу караван Формули 1 зупиняється на канадській землі, обіцяючи чергове захоплююче протистояння. Традиційно в першій половині червня Гран Прі в Старому світі не проводяться, але це зовсім не через пристрасті за кубком Анрі Делоне – просто для європейських любителів автоспорту в середині місяця відбувається подія, яка відсуває будь-який етап Ф1 на другий план. Мова звісно про 24-годинний марафон у Ле-Мані. Але життя Формули 1 на цьому зупинятися не може і тому Монреаль стає наступною ареною непередбачуваного протистояння пілотів у цьому сезоні.

Зазвичай національне Гран Прі для канадців є святом, але цього року воно має неприємний присмак – протести студентів проти збільшення оплати за навчання, які тривають в Монреалі з лютого, внесли свої корективи у хід проведення всього гоночного уїк-енду. Організатори демонстрацій погрожували зірвати проведення Гран Прі, а тому промоутерам гонки довелося піти на жорсткі заходи заради гарантування безпеки учасникам змагань та глядачам. Насамперед, довелося скасувати День відкритих дверей, який традиційно відбувається в четвер зранку. Звісно ситуація в Монреалі й близько не нагадує події в Бахрейні та про відміну Гран Прі ніхто навіть не думає, але певні проблеми з’явилися там, де їх явно не чекали.

Підготовка команд до уїк-енду в Монреалі також не була спокійною: через землетруси на півночі Італії тимчасово призупиняли свою роботу в Ferrari, а FIA після н-ної вимоги з боку інших команд таки визнала днище Red Bull з яким боліди команди виступали в Бахрейні та Монако (де, до речі, перемоги здобули Феттель і Веббер) нелегальним, тим самим змусивши команду до повернення до попередньої конфігурації.

Що ж стосується безпосередньо підготовки до канадського етапу, то він є першим в календарі, де команди будуть налаштовувати боліди на відносно невелику притискну силу. Траса на острові Нотр Дам взагалі є низкою прямих, які сполучили за допомогою шикан і повільних поворотів, а тому аеродинаміка тут не відіграє визначальної ролі.

На перше місце в Монреалі виходять гальма, адже протягом одного тільки кола пілоти чотири рази досить жорстко гальмують, скидаючи швидкість з 300 км/год і більше до майже 100 км/год. В гонці 70 кіл, отже тільки там буде 280 серйозних випробувань для гальм. Велике навантаження лягає і на двигуни. Так, автодром Жиля Вільньова не Монца і не Спа, де гонщики ще більше тиснуть на газ, але навантаження на силові агрегати будуть чималими. Жодним чином не можна забувати про шини, які в умовах постійних розгонів-гальмувань зазнають також значного перевантаження, особливо це стосується задньої пари, яка може швидко гранулюватися саме під час розгону машини.

Конфігурація траси здавалося б є зовсім невибагливою, але при цьому всьому саме тут завжди відбуваються одні з найцікавіших гонок сезону. Хіба ж можна забути минулорічний чотиригодинний марафон, де переміг Баттон, обігнавши Феттеля тільки на останньому колі, або гонку 1999-го коли стіна, що знаходиться на виході з останнього повороту, після зіткнень Шумахера, Хілла й Вільньова отримала свою почесну назву «стіни чемпіонів»? І таких прикладів саме в Монреалі можна наводити багато.

Прямі та повільні повороти за ними – це саме те, що потрібно для видовищної гонки з багатьма обгонами, а якщо додати до цього стіни, які в багатьох місцях траси знаходяться дуже близько до гоночного полотна, загрожуючи пілотам миттєвим сходом, картина просто виглядає казково! Настільки, що FIA, врахувавши досвід минулого року, встановила тільки одну зону активації DRS в гонці – вона знаходитиметься на останній прямій після 10-го повороту і буде коротшою за минулорічну на 50 метрів. В Федерації абсолютно правильно вирішили, що минулого року обганяти за допомогою DRS було занадто легко.

Оскільки траса в Монреалі протягом року практично не використовується, то щепні властивості асфальту є невисокими, а відтак велике значення має гума, на якій їздитимуть машини. Вдруге поспіль компанія Pirelli привезла до Канади таку ж саму пару сумішей, як і в Монако – Soft і SuperSoft. Ось що думає з цього приводу глава Pirelli Motorsport Пол Хембрі: «В Канаді шини Soft і SuperSoft повинні краще проявити свої найкращі властивості, адже в Монако гонщиків стримувала низька середня швидкість і проблеми з прогрівом гуми, пов’язані з цим. В підсумку, навіть SuperSoft зміг витримати дуже довгі серії кіл, проте в Монреалі ситуація зміниться, бо тут навантаження на шини є значно більшим. Ми очікуємо на різноманіття варіантів тактики, але при цьому дуже вірогідно, що команди, бажаючи підстрахуватися й не втратити жодного шансу, оберуть для своїх пілотів різні тактичні схеми». Звучить оптимістично, але ми вже бачили протягом цього року, що вгадати поведінку італійсько-турецької гуми навіть пілотам не завжди вдається, а це значить, що елемент випадковості, пов’язаний саме з оптимальним використанням шин, знову може сильно вплинути на підсумковий результат гонки.

Не варто забувати і ще про один фактор, який завжди готовий вплинути на хід Гран Прі – погоду. Попередній прогноз говорить про те, що у п’ятницю та суботу буде +23С +24С, але є вірогідність дощу, в неділю ж температура повітря очікується на рівні +25С, а дощ є маловірогідним.

Пробувати прогнозувати переможця майбутнього Гран Прі через призму минулих виступів звісно можна, але ми вже встигли пересвідчитися, що прогнози цього року більшою мірою є грою розуму. Історично серед чинних пілотів найуспішнішим є Міхаель Шумахер, який перемагав у Монреалі сім разів, далі йде Льюіс Хемілтон з двома звитягами і по разу тут перемагали Кімі Ряйкконен, Фернандо Алонсо та Дженсон Баттон.

Не менш цікавим питанням є й те, чи зможе перемогти тут той гонщик, який ще не вигравав цього року? Якщо подивитися на найбільш імовірних кандидатів, то ними є Хемілтон, Шумахер і Ряйкконен, але в такому цікавому сезоні може статися що завгодно – Мальдонадо це тільки підтвердить.

Букмекери шанси на продовження серії переможців оцінюють трохи нижче, ніж те, що вона перерветься – коефіцієнти 2,20 проти 1,61. А от на переможця Гран Прі ситуація виглядає значно цікавіше: тут фаворитом є… Льюіс Хемілтон – 4,50; далі розташовані Алонсо – 6,50; Феттель – 7,00; Росберг – 9,00; Веббер з Шумахером – 10,00; Баттон – 12,00 і Ряйкконен – 13,00.

Єдиний прогноз, який можна спокійно робити – обгонів буде немало, а сама гонка повинна компенсувати відсутність боротьби два тижні тому. Причому боротьби як на трасі, так і в боксах! 

Гран-прі Канади, автодром імені Жиля Вільньова 8-10 червня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

4 361 м

70

305,270 км

кваліфікація: 1'12.275 (2004, Ральф Шумахер)

гонка: 1'13.622 (2004, Рубенс Баррікелло)

Перша практика 17:00* – п’ятниця 8 червня

Друга практика 21:00 – п’ятниця 8 червня

Третя практика 17:00 – субота 9 червня

Кваліфікація 20:00 – субота 9 червня

Гонка 21:00 – неділя 10 червня

(* – Час київський)

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 22
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
CubiQ
Уже которое ГП буки фаворитом ставят Хэма. Пора бы уже доказать, что не зря.
Hassassin
Ну, тут така справа - кефи у буків залежать і від того, на кого ставлять самі гравці...
А взагалі тут все доволі неоднозначно виходить в сезоні: з одного боку весело, бо в кожній гонці новий переможець, з іншого ж - питання роботи шин не повинно бути найголовнішим.
DenisBoyko777
Алонсо явно лучший гонщик современности !
Пора уже давно идти на 3 титул !
Hassassin
Поки частиною сучасності є один пілот команди Мерседес - дане твердження є вкрай суперечливим.
miklm
По моему вопрос не может идти о том кто лучший гонщик, потому что если хочешь ездить н максимальном скоросте в каждом круге, то вынужден менять шины в каждом 7-9 круге. К сожалению.
Ожидаю много пит стопов (у всех по три) причем первый этап пройдут с суперсофт а далее софт. (Но 100% кто то не выйдет на Q 3 что бы с экономить комплект шин и стартонуть с мягкими) У Aлонсо будет немного преимущества. Видели много раз, как из за счет хороших работ на пит стопах он вырывался в перед.
Думаю Хэмилтона считают фаворитом из за его агрессивности которая так нужна на этой трассе. Тут можно обганивать. Но повторюсь, у кого дольше выдержат шины, тот и выиграет(
Дьявол
Гонка 21:00 – неділя 10 червня
-----------
Блин, это ж, наверное, на заключительную часть мужского финала Ролан Гаррос может наложиться(((( А что касается непосредственно Ф-1 и Монреаля, то нового победителя не будет!!! Есть такое подозрение... Кстати, Слава, напомни, это не в Канаде в прошлом году Баттон выбил Алонсо?.. Кажется, в том повороте после зоны DRS...
Дьявол
Слава, и, если не тяжело, укажи точнее, где зона DRS (до или после изгиба 11) и засечку где берут: до 10?..
Hassassin
Лінія вимірювання відставання має бути в районі 10-го повороту, бо більше немає місця для неї (думаю, що десь в районі зони гальмування перед шпилькою). Стосовно вигину №11 точно не скажу, бо інформація така, що загальна довжина ДРС-зони = 600 м.
Баттон вибив Алонсо в Канаді, але у зв'язці 8-9 поворотів.
CubiQ
Хэмилтон был агрессивен и в 2009 и так же мог "обганивать"(лол), но тогда его фаворитом никто не считал
CubiQ
Я надеюсь хоть этот ГП обойдётся без дурости на командном мостике, штрафов, корявых гаек\домкратов и таких же механиков.
Почему-то в прошлом году не было такого ажиотажа вокруг значимости шин. А сейчас уже Заубер недоволен темпом команды.
miklm
хм, к сожаление в 2009 сезоне не проводили гонку в Канаде, а в 2010 он выиграл тут.
grubiy80
--------------
Как раз нет! Ну как это можно не знать? Так же было и в прошлом году - зона детекции засечки времени отставания будет сразу из выхода 10 поворота! Удивительно, что автор не знает!
grubiy80
И вообще что тут думать? - Я даже на миллиметр не сомневаюсь, что выиграет Шумахер (учитывая его постоянно хорошее выступление на этой трассе, включая два прошлых года) - Мерседесам трасса очень сильно подходит! Плюс не может не везти в этом сезоне так долго! Плюс куча "счастливых" "777"-ок для Шуми - 7-ой номер, 7-ой гран-при, 7-ой победитель, 7-кратный чемпион мира! Это всё не просто так! Просто на 100% уверен в победе Шуми! Уже 1000 грн. на него поставил! А букмекеры просто лохи если этого не понимают и не учитывают!
hybrid
ну якщо так, то беззаперечно виграє шумахер, ти мене переконав
Hassassin
А ви знаєте все?
grubiy80
----------
Нет, но такое очевидное и простое как зона детекции и зона ДРС думаю просто обязаны знать!
Hassassin
де зона активації я знаю, питання було про лінію детекції, але цього я дійсно не знав.
grubiy80
-----------------
А за кого болеете?
Hassassin
За того, хто на аватарці, по-моєму це очевидно.
(Топ Гір, 13-й сезон, епізод 1)
v4421c4421
А за кого болеете?
====
777777777)))))