У чому особливість олімпійської MTB траси в Японії – пояснює Яна Беломоіна

Українська спортсменка випробувала олімпійську трасу в Японії й ось, що вона про неї думає

У чому особливість олімпійської MTB траси в Японії – пояснює Яна Беломоіна
© redbullcontentpool.com. Яна Беломоина

Ми розпитали Red Bull спортсменку Яну Беломоіну про враження від траси, а також про інші особливості, на які доведеться звертати увагу під час підготовки до Олімпіади.

Технічна характеристика

Локація – MTB-парк на півострові Ідзу

Довжина кола – 4 км

Перепад висот – 180 м

Акліматизація й погодний фактор підготовки

Усі велоспортивні змагання на Олімпіаді-2020 проходитимуть не в Токіо, а на півострові Ідзу, що в трьох годинах їзди від столиці. Яна пояснює, що велику роль під час підготовки і безпосередньо на змаганнях відіграватимуть погодні умови.

«Кажуть, що в період Олімпіади буде дуже спекотно, тому важливо правильно адаптуватися до старту. У Японії велика вологість, там інакше переноситься спека. От навіть на початку жовтня, у цей період, коли ми були, декілька днів піднімалася температура і було складно дихати. Таке відчуття, наче тобі не вистачає повітря.

Тому на наступний рік потрібно буде грамотно порахувати, за скільки часу до старту туди летіти. Якщо календар змагань дозволить прилетіти туди заздалегідь, зможемо звикнути до клімату і часового поясу. Якщо перед Олімпіадою плануватиму якийсь старт, то навпаки – краще прилетіти за декілька днів до гонки, щоб організм не встиг відчути зміни часового поясу і клімату».

Іншим важливим компонентом будуть пориви вітру, які на трасі трапляються доволі часто. За словами Яни, такі сильні пориви вітру пояснюються розташуванням MTB-парку на півострові: його продуває.

Особливості траси й перше катання на ній

Трасу на півострові Ідзу сконструювали навмисне під Олімпійські ігри-2020, тому під час тестового івенту спортсмени справді вперше знайомилися зі змагальним колом. Беломоіна розповідає, що це не вперше олімпійські траси проєктують навмисне під ці змагання.

«Кажуть, що трасу в Японії будували півроку, навезли дуже багато різного каміння. Я віднесу цю трасу до штучних – і це взагалі особливість олімпійських трас. Для мене Ігри-2020 будуть третіми в кар’єрі, і всі олімпійські траси, на яких я змагалася, були побудовані штучно: так було в Лондоні-2012, Ріо-2016 і тепер у Токіо-2020. А от інші траси, особливо в рамках Кубка світу, проводять у лісах, де більшість перешкод природні. У цьому найбільша різниця між трасами».

На вивчення траси в спортсменів було три дні, а потім вони вийшли на старт. На думку Яни, цього часу недостатньо для повноцінного вивчення кола.

«У перший день ми могли пройти трасу пішки, а наступні два дні – їздити. Часу для обкатки було не так багато: півтори години, а наступного дня ще дві з половиною. На таку технічну трасу, де потрібно призвичаїтися до всіх перешкод, – це дуже мало часу. Ми точно не встигли накатати її до впевненості проходження всіх моментів».

Перед стартом на Олімпіаді у спортсменів буде 4 дні для вивчення траси: один день – на піший підйом, три – для катання.

Технічні особливості траси

Загальна оцінка

«Мабуть, це найтехнічніша траса з усіх, на яких я коли-небудь їздила. Аналогічну думку висловлюють багато інших спортсменів: тут складно як у фізичному плані, так і в технічному. У перший день пішої прогулянки ми були дуже здивовані побачити кам’яні спуски та підйоми, які зробили організатори. Були моменти, коли навіть хлопці засумнівалися, наскільки реально проїхати якийсь спуск».

Елемент, що найбільше запам’ятався

«Величезний трамплін з приземленням на камені. Відверто кажучи, я подужала його не одразу, було складно психологічно впоратися зі страхом. У нас є дві лінії для подолання таких складних елементів: «лінія А» (найшвидша, але найнебезпечніша й найтехнічніша) і «лінія B» (легша, але значно довша). Лідери завжди ризикують, бо кожна секунда може стати вирішальною. Тому цей трамплін не можна об’їжджати, якщо ти хочеш розраховувати на п’єдестал, – потрібно стрибати».

Падіння, травми й концентрація

«Траса справді дуже небезпечна, розслабитися немає часу, і навіть підйоми засипані величезним камінням. Як у гонці, так і на тренуваннях було багато падінь. Ще до старту впали Кейт Кортні (чемпіонка світу-2018 і переможниця Кубка світу-2019) і Єнні Ріссведс (олімпійська чемпіонка-2016), тому вони навіть не виходили на старт. А після 10 хвилин у гонці серйозно впала чемпіонка світу-2019 Полін Ферран-Прево – вона не фінішувала».

На тестовому івенті Яна Беломоіна показала 16-ий результат, а перемогу здобула швейцарка Йоланда Нефф, яка майже на дві хвилини випередила найближчу суперницю.

Жіноча олімпійська гонка з крос-кантрі відбудеться на цій трасі в MTB-парку на півострові Ідзу 28 липня 2020 року. За день до цього на старт вийдуть чоловіки.

Подписывайся на наш канал в Telegram и узнавай все самые свежие новости первым!

Источник — Sport.ua

(1 голос)

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Новости партнеров
Загрузка...
Комментарии
    Комментарии отсутствуют. Вы можете стать первым.
    Комментарии отсутствуют. Вы можете стать первым.
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.
© 2003-2019 Sport.ua
Продолжая просматривать SPORT.UA, Вы подтверждаете, что ознакомились с Политикой конфиденциальности