Себастьян Феттель переміг на Гран Прі Бахрейну

Боротьба нервів у драматичній гонці знову завершилася на користь гонщика «Феррарі»

Getty images
© Getty images

До Бахрейну «Мерседес» і Льюіс Хемілтон приїхали головними фаворитами Гран Прі, адже всі чудово розуміли, що перемога Феттеля в Австралії була лише збігом обставин. Та вже з початком п’ятничних тренувань упевненість «срібних стріл» немов вітром здуло – Льюіс з Валттері не могли знайти ключі до ефективної роботи з шинами SuperSoft. У той же час як пілоти «Феррарі» від самого початку уїк-енду тільки хвалили власну техніку.

Кваліфікація мала дати відповідь на питання чи змогли в «Мерседес» розв’язати власні проблеми. Як виявило – лише частково, бо ще у п’ятницю стало відомо, що на машині Хемілтона треба міняти коробку передач, а це втрата п’яти місць на старті. «Срібні стріли» змогли випередити «Ред Булл», щоправда Ферстаппен вибув із боротьби ще у першому сегменті через аварію, але відповісти гонщикам «Феррарі» не змогли. Таким чином «червоні» вперше з минулорічної Угорщини зайняли перший ряд – поул забрав Феттель, таки випередивши Райкконена у фінальній спробі.

З другого ряду стартували Боттас і Ріккардо, а з третього – сенсація кваліфікації П’єр Гаслі та Кевін Магнуссен. Чинний чемпіон став єдиним, хто втратив місця на старті через штраф, і починав гонку з 9-ї позиції.

Боротьба Скудерії з Боттасом і Ріккардо, а також прориви Хемілтона з Ферстаппеном обіцяли подарувати незабутню гонку, тим паче, що температура траси і привезені Pirelli комплекти шин обіцяли несумні перегони з мінімум двома піт-стопами. Принаймні саме так після кваліфікації говорили представники Pirelli. Шини Soft для старту в гонці обрали Хемілтон, Перес, Алонсо, Ферстаппен, Ерікссон, Сироткін, Леклер і Стролл, інші пілоти стартували на  SuperSoft.

Початок гонки виявився дуже захоплюючим – Феттель зберіг лідерство, а от Райкконен  Боттасу програв, відкотившись на третє місце. У 2-му повороті трасу не поділили Хюлькенберг і Магнуссен – данець виїхав за межі траси, але швидко повернувся у боротьбу, відігравши у Ніко втрачену позицію на середині кола. Програв позицію і Льюіс Хемілтон – британець чудово стартував, але в першому повороті проявив обачність і не поліз у контактну боротьбу.

Боротьба Переса з Хартлі завершилася розворотом Чеко та штрафом, який пізніше отримав Брендон. На тлі всіх цих подій Ферстаппен вже піднявся на 10-те місце і на початку другого кола пішов на обгін Хемілтона. Боротьба топ-пілотів ще раз яскраво продемонструвала чому одні обожнюють Макса, а інші ненавидять – пілот «Ред Булл» став виштовхувати «Мерседес» за межі траси, але Льюіс так просто здаватися не збирався, тож контакту між машинами уникнути не вдалося. Хоч Ферстаппен і опинився попереду, але дуже не надовго, бо в результаті інциденту його заднє ліве колесо луснуло.

Приблизно в цей момент гонки «Ред Булл» зазнала подвійного удару – це на машині Ріккардо силова установка вирішила, що на сьогодні з неї досить. Боротьба для Даніеля завершилася, а щоб безпечно евакуювати його машину оголосили режим віртуальної машини безпеки. Ферстаппен провів свій піт-стоп, але контакт з «Мерседес» Хемілтона та їзда на трьох колесах добили підвіску – на 5-му колі гонка закінчилася як для Макса, так і для «Ред Булл», механіки якої почали пакувати валізи до Китаю.

Коли в гонці оголосили рестарт, то Хемілтон одним махом виграв три позиції – британець на прямій зумів обігнати Алонсо, Окона та Хюлькенберга. При цьому Ніко обігнав Естебана.

На чолі пелотону все залишалося стабільно – Феттель лідирував потроху від’їжджаючи від Боттаса, який з таким самим темпом відривався від Райкконена. Ну а відрив фіна від Гаслі ріс немов добре замішане дріжджове тісто. В боротьбі «Феррарі» та «Мерседес» не вистачало тільки Хемілтона, який не змусив на себе довго чекати обігнавши спочатку Магнуссена, а двома колами пізніше Гаслі. Таким чином картина Гран Прі склалася досить прогнозованою – квартет лідерів їхав у своєму недосяжному ні для кого темпі.

Боротьба ж за місця в топ-10 сьогодні видалася більш ніж видовищною – на очки претендували усі, крім пілотів «Вільямс». Несподівано для всіх гоночний темп «Торо Россо» виявився дуже пристойним і Гаслі упевнено тримався на 5-му місці. Зрештою з хвилею піт-стопів група середняків істотно перемішалася.

«Важковаговики» свої візити в бокси відклали, а першим до механіків на 19-му колі поїхав Феттель, отримавши свіжий комплект Soft. За таких умов, логічно було передбачити, що Скудерія робить ставку на 2 піт-стопи. Тим паче, що колом пізніше таку саму ґуму отримав і Райкконен. «Срібні стріли» відповіли піт-стопом Боттаса на 21-му колі, але фін отримав шини Medium. В «Мерседес» розпочали дуже цікаву «шахову» партію, адже на цих шинах Валттері міг спокійно їхати до фінішу.

Льюіс Хемілтон очолював гонку не довго – на свіжій ґумі Феттель його наздогнав і на 26-му колі повернув собі лідерство. Британець одразу ж поїхав в бокси, де отримав, як і напарник, комплект Medium.

Гра «срібних стріл» стала зрозумілою – вони більше не збиралися їхати в бокси, у той час як пілотам «Феррарі» світив ще один піт-стоп. Хемілтон постійно запитував у інженера про те, з яким темпом варто їхати, щоб опинитися попереду Феттеля, коли той вдруге поїде в бокси. Як не дивно, але Льюіс майже весь час їхав у потрібному для себе «вікні», от тільки драматичні події на піт-лейн в боксах Скудерії перевернули все з ніг на голову.

На 36-му колі в бокси на свій другий піт-стоп поїхав Райкконен, де повторилася знайома за Мельбурном і «Хаас» ситуація – механік не встиг закріпити заднє ліве колесо. Та набагато гіршим стало те, що він отримав серйозний удар машиною. Для Кімі гонка на цьому закінчилася, але поки на піт-лейн надавали допомогу механіку, провести піт-стоп Феттеля команда просто не могла. Принаймні до тих пір, поки бідолаху не відправили до лікарні.

Внаслідок цих драматичних подій в Скудерії повідомили Феттеля про перехід на план Д. Що це мало означати – питання цікаве, але з огляду на втрату механіка та інші ризики боротьби з двома пілотами «Мерседес», можна було спрогнозувати, що «червоні» можуть спробувати доїхати дистанцію без другої зупинки в боксах. В цей момент інтрига з огляду на тактику тільки загострилася – чи витримають шини Soft такий довгий відрізок і чи зможе Себастьян при цьому претендувати на перемогу? Відповіді виявилися украй неочікуваними, принаймні, на друге питання.

«Срібні стріли» певний час ще чекали на другий піт-стоп Себастьяна, та з кожним наступним колом ставало все очевидніше, що «Феррарі» проводити зупинку не буде. За 6 кіл до фінішу ґума у Феттеля почала «здавати» і Боттас швидко наближався до лідера. Настільки швидко, що фін здавалося комфортно за 2-3 кола до фінішу на головній прямій за допомогою DRS спокійно об’їде Себастьяна.

Спочатку все саме так і складалося, та коли Боттас опинився менше ніж в секунді позаду «Феррарі» Феттель незбагненно як знайшов резерви і тримався попереду. А Боттас діяв якось академічно і не надто агресивно, хоча ситуація однозначно була на користь фінського пілота «Мерседес». Як би дивно все це не виглядало, але німець зумів утримати позицію і першим перетнув фінішну лінію.

«Феррарі» знову перемогла, та цього разу випадковим тріумф назвати язик не повертається. Феттель, вигравши другу гонку, ще більш упевнено зміцнив своє становище в чемпіонаті, адже Хемілтон сьогодні став тільки третім. Третім і знову розчарованим, бо тактика «Мерседес» вдруге поспіль не принесла йому такої бажаної вікторії.

Без Ріккардо, Ферстаппена і Райкконена гонка перетворилася на ідеальну можливість для команд-середняків набрати очки. І головною сенсацією, як і вчора у кваліфікації став П’єр Гаслі – пілот «Торо Россо» дуже впевнено провів гонку та фінішував четвертим! Як не дивно, але цей результат наразі є найкращим для гібридних моторів «Хонда». А в боксах «Торо Россо» свято сьогодні було найбільшим.

Якщо фініш у першій десятці для Магнуссена, Хюлькенберга, Алонсо і Вандорна сюрпризом не став, то перші в сезоні очки Ерікссона й Окона – це однозначно несподіванка. Наступний раз шанс для «Заубер» і «Форс Індії» може з’явитися ще не скоро.

Паузи в чемпіонаті не буде – вже наступного тижня Шанхай прийматиме третій етап сезону. В Китаї, де температура буде не такою високою, ситуація може суттєво змінитися, хоча дивуватися вже нічому не варто.

P.S. Вже по завершенні гонки стюарди розглянули досить дивну ситуацію, що трапилася на прогрівочному колі – Перес обігнав Хартлі в першому повороті й не поступився позицією аж поки вони не зайняли свої місця на старті. Гонщику «Торо Россо» у вину поставили те, що і він нічого не зробив, аби повернутися на своє місце під час кола прогріву. В підсумку обоє отримали +30 секунд у фінішному протоколі, опустившись таким чином на два останніх місця. А Скудерію за піт-стоп, внаслідок якого механік отримав перелом лівої ноги, покарали штрафом у 50 000 Євро.

Гран Прі Бахрейну

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Ferrari

1:32:01.940

1

2.

В. Боттас

Mercedes

+ 0.699

1

3.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 6.512

1

4.

П. Гаслі

Toro Rosso

+ 1:02.234

2

5.

К. Магнуссен

Haas

+ 1:15.046

2

6.

Н. Хюлькенберг

Renault

+ 1:39.024

2

7.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 1 коло

2

8.

С. Вандорн

McLaren

+ 1 коло

2

9.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1 коло

1

10.

Е. Окон

Force India

+ 1 коло

2

11.

К. Сайнс

Renault

+ 1 коло

2

12.

Ш. Леклер

Sauber

+ 1 коло

2

13.

Р. Грожан

Haas

+ 1 коло

3

14.

Л. Стролл

Williams

+ 1 коло

2

15.

С. Сироткін

Williams

+ 1 коло

2

16.

С. Перес*

Force India

+ 1 коло

2

17.

Б. Хартлі*

Toro Rosso

+ 1 коло

2

Найшвидше коло гонки: Валттері Боттас, Mercedes – 1:33.740 (22-ге коло)

 

Не фінішували:

К. Райкконен

Ferrari

36 коло

незакріплене на піт-стопі колесо

М. Ферстаппен

Red Bull

5 коло

підвіска

Д. Ріккардо

Red Bull

2 коло

силова установка

Особистий залік

1.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

50

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas Motorsport

33

3.

В. Боттас

Mercedes AMG Petronas Motorsport

22

4.

Ф. Алонсо

McLaren F1 Team

16

5.

К. Райкконен

Scuderia Ferrari

15

6.

Н. Хюлькенберг

Renault Sport Formula 1 Team

14

7.

Д. Ріккардо

Aston Martin Red Bull Racing

12

8.

П. Гаслі

Red Bull Toro Rosso Honda

12

9.

К. Магнуссен

Haas F1 Team

10

10.

М. Ферстаппен

Aston Martin Red Bull Racing

8

11.

С. Вандорн

McLaren F1 Team

6

12.

М. Ерікссон

Alfa Romeo Sauber F1 Team

2

13.

К. Сайнс

Renault Sport Formula 1 Team

1

14.

Е. Окон

Sahara Force India F1 Team

1

 

Кубок конструкторів

1.

Scuderia Ferrari

Ferrari

65

2.

Mercedes AMG Petronas Motorsport

Mercedes

55

3.

McLaren F1 Team

Renault

22

4.

Aston Martin Red Bull Racing

TAG Heuer

20

5.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

15

6.

Red Bull Toro Rosso Honda

Honda

12

7.

Haas F1 Team

Ferrari

10

8.

Alfa Romeo Sauber F1 Team

Ferrari

2

9.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

1

 

Подписывайся на наш канал в Telegram и узнавай все самые свежие новости первым!

Автор — В'ячеслав Кобржицький, Sport.ua

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Новости партнеров
Загрузка...
Комментарии
    Truskavka
      Truskavka, 08.04.2018 19:51
    +12
    так держать Ферарри
    grifon
    online
      grifon, 08.04.2018 19:57
    +4
    сподіваюсь що не буде сценарію як минулого року, у другій половинні сезону
    Hassassin
    online
      Hassassin, 08.04.2018 21:47
    +4
    Виходячи з того, як Феррарі примудряється викрутитися з майже безнадійних ситуацій, то все може піти за червоним сценарієм. Схоже, що комусь в Маранелло дуже і дуже поперло.
    yasher
    online
      yasher, 08.04.2018 22:05
    -5
    Стыдоба, Ferrari, не закрепить колесо! Колхозники.
    dudigo78
    online
      dudigo78, 08.04.2018 22:15
    -2
    Вже зовсім скоро розпочнуться етапи, де Мерседес буде привозити червоним по 0,5-0,7 сек. на колі. Так що ставлю на Мереседес
    st_Devil
    online
      st_Devil, 08.04.2018 22:21
    +2
    dudigo78, 08.04.2018 22:15
    Вже зовсім скоро розпочнуться етапи, де Мерседес буде привозити червоним по 0,5-0,7 сек. на колі. Так що ставлю на Мереседес
    Так і коні з биками спати не будуть.
    Мерси, звичайно, фаворити, але хоча б зараз є інтрига до фінішу.
    Олександр Витвицький
    +3
    друга частина попереду.але початок інтригуючий... форца ферара, макларен не спати
    Hassassin
    online
      Hassassin, 08.04.2018 22:49
    +2
    Якщо говорити тенісною мовою, то Себ "захистив очки", адже і минулого року він виграв як в Мельбурні, так і на Сахірі. З іншого ж боку така пруха не буває постійною, тож Мерси дійсно залишаються фаворитами - питання тільки наскільки вони тепер є беззаперечними фаворитами. Схоже, що ні. Феррарі наростила м'язи. І дійсно, хіба не краще, коли до останнього повороту гонки ім'я переможця залишається невідомим?
    Hassassin
    online
      Hassassin, 08.04.2018 22:54
    +2
    yasher, 08.04.2018 22:05
    Стыдоба, Ferrari, не закрепить колесо! Колхозники.
    Колесо не закріпили, бо не встигли, адже Кімі передчасно отримав команду рушати з місця. На жаль, від таких помилок не застрахована жодна команда. Я добре пам'ятаю, як у Марка Веббера колесо обганяло машину, а тоді саме Ред Булл була головним фаворитом. Ну і як не пригадати Найджела Степні, якому ногу на піт-стопі переїхав Міхаель Шумахер.
    Дьявол
      Дьявол, 09.04.2018 09:58
    0
    Яке в біса колесо не закріпили?.. Вони навіть софт лівий задній не встигли зняти, а тому ніхто навіть не переходив до процесу закріплення.
    yasher
    online
      yasher, 09.04.2018 10:58
    0
    Дьявол, 09.04.2018 09:58
    Яке в біса колесо не закріпили?.. Вони навіть софт лівий задній не встигли зняти, а тому ніхто навіть не переходив до процесу закріплення.
    Мерседесы за это время ещё и кофе выпить успевают.
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.