Под микроскопом: Гран При России
Проблемы и победа Мерседес, неудачный выбор Пирелли, антигерой Квят и итоги уик-энда на Sport.ua
Етап в Сочі вчергове нагадав наскільки мінливими можуть бути тенденції в Формулі 1. Досить специфічна траса дозволила одним продемонструвати свої найкращі якості, в той час як інші більше мучилися. Вільямс знову стала третьою командою, в той час як Ред Булл взагалі залишилася без очок, а гоночний темп машин залишав примарні сподівання потрапити до першої десятки. Макларен вперше в сезоні обома машинами приїхала в очках (та й узагалі це стали перші результативні фініші для Фернандо та Дженсона), а Рено стараннями Магнуссена відкрила лік очкам у цьогорічному чемпіонаті. І як би дивно це не звучало, але значною мірою такі результати стали наслідком дій лише одного пілота на першому колі гонки, але про це згодом.
Четвертий етап Феррарі обіцяє нав’язати боротьбу «срібним стрілам», але знову вийшов один великий пшик. За великим рахунком Скудерія тільки в Мельбурні була близькою до перемоги, але тактична помилка під час зупинки гонки все перекреслила. Звісно ми розуміємо, що технічні проблеми або інциденти на першому колі гонки занадто дорого обійшлися «червоним». В той же час і в Мерседес, як ми бачимо, не все гаразд, але це не заважає Росбергу штампувати одну перемогу за іншою.
Взагалі ситуація в чемпіонаті та в стані найсильнішої команди виглядає більш ніж дивно – за чотири етапи Ніко двічі програв Льюісу битву за поул і двічі вигравав його, коли британець з боротьби вже вибував, двічі програвав позицію на старті (в Австралії та Китаї), але при цьому всьому на гоночній дистанції разом із командою приймав виключно правильні рішення, які й приводили німця щоразу на верхівку подіума. «Виграє більш розумний», - фраза Джина Хааса хоч і стосується роботи з машиною та її налаштуванням, але дуже влучно описує стартовий відрізок чемпіонату у виконанні Росберга. Ніко щоразу вистачає розуму не помилятися там, де це роблять інші, а ще його дотепер оминали відчутні технічні проблеми, як і проблема першого повороту гонки. З останніми двома добре встиг познайомитися Хемілтон, вболівальники якого вже починають будувати теорії змови команди проти британця.
Безумовно дві поспіль відмови MGU-H під час кваліфікацій за однакових обставин – коло виїзду з боксів – викликає справжній подив, адже здавалося, що після шанхайських проблем в Браклі розібралися з причинами поломки. Виявилося, що ні, але Льюіса турбує не стільки це, скільки те, що в нього все менше залишається невикористаних двигунів внутрішнього згорання. Наприкінці сезону, це може стати вирішальним фактором. Як звісно не може триразового чемпіона не турбувати і той факт, що в чемпіонаті він уже програє 43 пункти Ніко.
Коли той із гонщиків Мерседес, який фінішував другим, вже після гонки розказує як збирався поборотися з напарником за перемогу – і це в ситуації, коли ближче ніж на 10 секунд не під’їжджав – то такі слова мимоволі викликають усмішку, адже всі чудово знають, що такий гандикап за рівних умов ці двоє відіграти не практично можуть. Хоча б тому, що лідер завжди має можливість також підняти темп і контролювати власний відрив.
Звісно коли вже по завершенню Гран Прі Лоу і Вольфф розповіли не тільки про проблеми Хемілтона з тиском води, про які всі знали ще під час трансляції, а й про негаразди з MGU-K на машині Росберга, то на переможний дубль команди погляд дещо міняється – яка ж все-таки потужна та міцна у Мерседес машина, якщо попри технічні проблеми в гонці жодна не зламалася! Більше того, обидві могли їхати в такому темпі, що Ряйкконен навіть не міг наблизитися на відстань атаки.
Шинна тактика в Сочі однозначно розчарувала багатьох своєю безальтернативною прогнозованістю. Мало того, що на трасі покладено таке покриття, яке практично не зношує шини, але при цьому змушує пілотів активно працювати над прогрівом ґуми до ефективного робочого діапазону, так ще й Піреллі неприємно здивувала своїм вибором шин для цього уїк-енду. На попередні етапи шинники третім привозили той комплект, який раніше тут не використовувався і був м’якішим порівняно з двома базовими, тож логічно було б припустити, що в Росії дебютують сліки UltraSoft. Проте з відомої тільки їм причини в Піреллі вирішили до вже звичних тут Soft i SuperSoft додати Medium. Для чого – це питання зависло в повітрі ще до початку п’ятничних тренувань, але відповіді чекати марно.
За таких обставин було зрозуміло, що всі гонщики постараються обійтися однією зупинкою в боксах, що зрештою ми й побачили. Так, Масса, Перес, Ріккардо, Ерікссон, Гуьєррес і Верляйн провели по 2 піт-стопи, але це стало наслідком особливих обставин, у яких опинилися ці пілоти, але аж ніяк не планом на гонку. На машині Феліпе ґума несподівано для нього та команди почала сильно деградувати, тож аби уникнути можливих проблем у Вільямс провели додатковий піт-стоп. Така завбачливість нічого не коштувала бразильцеві, адже наздогнати напарника він шансів не мав, а от Алонсо випереджав на 40 секунд, тож розкіш у вигляді зайвої зупинки в боксах дозволити собі міг. Аналогічні проблеми з шинами спіткали й Верляйна, який щоправда, на відміну від Масси проводив гонку в боротьбі з іншими гонщиками (насамперед, Заубер). Тож і для Паскаля другий піт-стоп став необхідністю.
Квят, якого в Китаї назвали гонщиком дня, а Феттель звинувачував у провокуванні аварії між ним і Ряйкконеном, в рідних стінах вирішив, що закони фізики на його машину діятимуть трошки інакше, ніж на інші. А може Даниіл так і не вирішував, але виправдання його маневрам у другому повороті виглядало по-справжньому сміховинним – росіянин не очікував, що всі інші пілоти довкола нього почнуть так різко гальмувати перед тим злощасним віражем. Дійсно, хто ж так робить, коли попереду, збоку й позаду є інші машини – їм мабуть місця на трасі залишати не треба, а якщо хто й підставиться, то це виключно його проблеми. Зрештою ситуація була б напруженою навіть якби постраждав від дій Квята виключно Феттель, але ж ні – після першого удару Феррарі б’є машину Ріккардо, яка в свою чергу чіпляє Форс Індію Переса. Через 8 секунд після першого торпедування Даниіл вирішує, що пораненого червоного коня треба добити, що з величезним успіхом і робить…
В сухому залишку маємо: схід Феттеля, прокол заднього правого колеса у Переса, який більшу частину кола їхав на трьох колесах і дивом не пошкодив днище машини настільки, що це б унеможливило подальший пристойний гоночний темп Чеко. Пошкоджена машина Ріккардо і самого Квята, що в підсумку не дозволило жодному з пілотів Ред Булл набрати в Росії бодай одне очко. Ну і більш ніж прогнозований штраф від стюардів гонки за подвійний краш-тест задньої частини SF16-H. Цілком очевидно, що коли під час гонки Себастіан ходив на командний місток до Крістіана Хорнера, то не про сочинську погоду або зустріч в пабі за кухлем пива спілкувалися пілот Феррарі з керівником Ред Булл.
Якщо з головним антигероєм етапу, який зіпсував гонку собі, напарнику, Пересу і вибив Феттеля, все зрозуміло, то в номінації герой дня не все так однозначно. Прорив Хемілтона з 10-го на 2-ге місце – був досить очікуваним, адже поки що машини кращої за W07 в пелотоні немає, крім того внаслідок вищеописаних подій Льюіс вже на виході з третього повороту був п’ятим. Перші очки, здобуті Алонсо – від дворазового чемпіона безпомилкової та спокійної гонки з фінішем на 6-й позиції все ж таки замало. Грожан на Хаас на четвертому етапі сезоні вже нікого не дивують, а швидкість американської машини з італійською начинкою та французом за кермом так само не стала сюрпризом.
Тож методом виключення стає зрозумілим, що головними претендентами на це звання стають Ніко Росберг і Кевін Магнуссен, який вперше в сезоні довів Рено до картатого прапора в заліковій зоні. Хоч перший Великий шолом в кар’єрі Ніко безумовно подія знакова, але не маючи достойної опозиції в цій гонці, не варто і перебільшувати заслуг німця. Як не дивно, але на офіційному сайті Формули 1 саме данець набрав більшість голосів, з чим не можу не погодитися. Воно й не дивно – втративши кілька місць на першому колі гонки, об’їжджаючи уламки та пошкоджені машини, протягом решти гоночної дистанції Кевін яскраво продемонстрував чому Рено дала йому другий шанс в чемпіонаті після того як Макларен від послуг Магнуссена відмовилась. Звісно проблеми суперників на швидших машинах добряче допомогли пілоту Кевіну, але чужі проблеми – це можливості реалізувати власні плани, що так добре вийшло у команди з Енстоуна.
В рамках заходів із підвищення безпеки пілотів FIA всерйоз налаштована запровадити одну із систем захисту голови. Якщо версію Halo, запропоновану Мерседес, ще на передсезонних тестах випробували в Феррарі, викликавши бурю протилежних відгуків, то в Сочі під час першої практики свою версію презентувала Ред Булл:
І знову думки, насамперед, гонщиків розділилися – воно й не дивно, адже хоч візуально варіант «енергетиків» виглядає краще за дуги безпеки Скудерії, проте переваги й недоліки кожної з них видно одразу. Побачена в Сочі конструкція захищає від фронтальних уламків, наприклад, Феліпе Масса під час кваліфікації на Гран Прі Угорщини у 2009-му відбувся б просто переляком, а екран механіки б швидко замінили. Проте такий екран не зможе захистити від, скажімо, колеса якщо воно падатиме згори вниз прямо на голову гонщику. З Halo все навпаки – по-справжньому великі уламки будуть зупинені, але менші все-одно можуть долетіти до шолома. Ще один важливий момент пов’язано з тим, що нині у разі забруднення (насамперед, від мастила) візора пілоти можуть самостійно зняти плівку і знову все добре бачитимуть, а у випадку захисного екрану це стане проблемою, вирішити яку можна буде виключно за допомогою склоочисника. Проте тоді вже варто замислитися і над повністю закритим варіантом кокпіту як, наприклад, у WEC. Зрештою, FIA має бажання, а команди час аби запропонувати ще якусь альтернативу або довести чому один з двох уже представлених варіантів є кращим за інший. Принаймні, до липня дискусія триватиме.
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
На днях выдающийся испанский наставник получил новый тяжелый удар по амбициям…
Кристиан Шевченко покинул академию «синих» из-за семейных связей