В той час як Едріан Ньюї розмірковує над черговою пропозицією з Маранелло, а Берні Екклстоун оббиває пороги судових кабінетів, боротьба пілотів Mercedes за цьогорічну корону набирає обертів. В свою чергу у вболівальників здавалося б немає вагомих підстав думати, що перемога в Гран Прі може дістатися кому-небудь іншому, а не Льюісу чи Ніко, проте Формула 1 приїхала на трасу, де монополія «срібних стріл» може похитнутися.
Траса, яка за 85 років змінилася несуттєво вимагає від пілотів максимальної концентрації протягом проходження кожного метру дистанції, бо ж помилка практично миттєво гарантуватиме контакт з бар’єром, а там вже як пощастить (у 2008-му пощастило саме Хемілтону). Чому саме в Монако можна дочекатися переможця не зі стану Mercedes – відповідь більш ніж очевидна – потужність двигуна тут не має не те що ключового, але й узагалі суттєвого значення. Набагато важливіше не те, як машини проїдуть в тунелі та на стартовій кривій, а як вони себе будуть поводити в поворотах на кільці з найбільшою притискною силою. А це вже традиційна «територія» Red Bull і тут навіть на недоліки моторів Renault кивати не варто. Справа більшою мірою полягає в тому, що і Хемілтон, і Росберг знають як перемагати на монегаскській трасі, тож саме вони залишаються головними фаворитами.
Маса нерівностей покриття, малоабразивне покриття, нескінченні повороти – все це змушує по особливому підходити командам до налаштування власних машин. І саме в Монако ми бачимо боліди з максимальним рівнем притискної сили, найбільшим кутом атаки передніх коліс, а також проблемами з витратою пального. Траса, розміщена практично на рівні моря, з постійними розгонами й гальмуваннями, вимагає більшої кількості пального, проте з огляду на те, що загальна дистанція гонки тут традиційно коротша, не варто очікувати на «режим економії пального» наприкінці гонки, а якщо хтось із пілотів змушений буде саме «доїжджати», то це буде виключно помилкою інженерів команди.
Про необгінність траси написано так багато, що зайвий раз згадувати про це не варто, проте варто відзначити, що як і минулого року зона дії DRS буде лише одна – на стартовому відрізку, адже на думку FIA використання DRS в тунелі занадто небезпечне, тож пробувати обігнати конкурентів за рахунок системи зниження лобового опору можна буде тільки перед Sainte Devote.
Вперше цього сезону Pirelli привезла шини SuperSoft в якості опційної гуми в пару до якої іде Soft. Такий вибір шинників ми бачимо вперше, проте з огляду на те, що цьогорічні комплекти є жорсткішими порівняно з минулорічними, очікувати серйозних проблем з гранулюванням або перегрівом гуми, а відтак не стільки перегонів, скільки їзди в економному для шин режимі не варто. Щоправда вчорашній дощ встиг змити шар держака, який машини накатали під час ранкової першої практики.
Оскільки в Монако перші практики традиційно відбуваються в четвер, то можна вже зробити певні попередні висновки: по-перше, Mercedes не збирається здавати власні позиції, що яскраво показав темп «срібних стріл»; по-друге, на такій складній пілотажній трасі особливі шанси з’являються у Алонсо, який наприкінці другої практики на SuperSoft показав найшвидше коло; по-третє, в стані Mercedes заявляють, що опоненти до них змогли підтягнутися, проте це швидше є наслідком особливостей самої траси, а не реальним проривом інших; по-четверте, слідкувати за пілотажем в Монако цього року стане дуже цікаво, адже в оточенні металевих відбійників за наявності неймовірного крутного моменту пілотам вкрай непросто контролювати поведінку задньої частини машини і перестаратися тут здатен хто завгодно. Тож для естетів пілотської майстерності – Гран Прі Монако беззаперечно стане справжньою віддушиною на тлі широчезних трас імені Германа Тільке.
Можна не сумніватися в тому, що особливу увагу до себе притягне Lotus, а точніше обоє пілотів команди. Грожан свої дві попередні гонки завершити не зумів, чотири рази перевіривши на міцність машини інших пілотів. Про Мальдонадо говорите взагалі не потрібно, бо на питання де, коли і кому варто остерігатися венесуельця відповіді в Монако дуже прості – всюди, щомиті та всім без винятку.
Букмекери в своїх прогнозах виступають однозначно і не бачать іншого переможця Гран Прі, окрім як когось із дуету «срібних стріл». На переможця кваліфікації лінія виглядає до сумного передбачувано: Хемілтон – 1,57; Росберг – 2,75; Ріккардо та Феттель – по 15,00; Алонсо – 29,00; решта за межею навіть фантастики починаючи з Ряйкконена і його 81,00.
З переможцем гонки картина практично не міняється: тут так само упевнено лідирує Хемілтон – 1,73; несильно відстає Росберг – 2,87; далі вже звична картина – Феттель – 12,00; Ріккардо – 13,00; Алонсо – 23,00.
Черговий раунд протистояння Хемілтона з Росбергом пройде за нових для них умов – відтепер Льюіс не просто домінує у внутрішньокомандному протистоянні, а ще й лідирує в особистому заліку, тож Ніко варто перехоплювати ініціативу, причому чим раніше, тим його стратегічні шанси на титул будуть кращими. Зрештою, британець, опинившись в шкурі Феттеля зразка-2013 та відчувши смак перемог великими серіями, буде робити все аби його персональна історія тріумфів продовжувалася якомога довше.
Сподіватися на те, що і цього разу прогнози збудуться звісно можна, але все ж таки не варто орієнтуватися на них як на абсолют – підступність вузької траси неодноразово грала погані жарти із лідерами, які вірили в те, що вже перемогли, тож разом із появою машини безпеки ми можемо одного моменту побачити, що на чолі пелотону немає ані машини №44, ані №6, а отже перемога представника іншої команди саме тут на середземноморському узбережжі виглядає найбільш імовірною, особливо якщо зважати на календар і наступні після Монако етапи, де Mercedes знову буде однозначним фаворитом. Проте, відверто кажучи у такий розклад все-одно віриться слабо, та головне аби гонка не пройшла за прекрасним описом подій 2013-го, зробленим Марком Веббером: «ми всі їхали по колу, економили гуму та чекали завершення гонки». Тож бажання побачити якщо не дощову феєрію зразка 1996-го або 1997-го, то принаймні щось несподіване а-ля 2004-й буде цілком зрозумілим та закономірним. Головне, аби пілоти ішли на вмотивований ризик із холодною головою, тоді має вийти по справжньому цікаво й напружено!
Гран-прі Монако, 22-25 травня, четвер – неділя
Довжина кола
|
Кіл в гонці
|
Дистанція
|
Найшвидше коло в сучасній конфігурації:
|
3,340 км
|
78
|
260,520 км
|
кваліфікація: 1'13.556 (2011, Себастіан Феттель)
гонка: 1'14.439 (2004, Міхаель Шумахер)
|
Третя практика 12:00* – субота 24 травня
Кваліфікація 15:00 – субота 24 травня
Гонка 15:00 – неділя 25 травня (трансляція на каналі МЕГА)
(* - Час київський)
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua