Нарешті дочекалися. Після перерви, завжди однаково нескінченно довгої для кожного прихильника Великого цирку, розпочинається не просто новий сезон, а справжня нова ера Формули 1. Ера нових компактніших – лише 1,6 л. шестициліндрових – проте турбованих двигунів, які видають шалений крутний момент, нової удвічі потужнішої електричної системи рекуперації енергії, яка використовує як кінетичну енергію при гальмуванні, так і енергію відпрацьованих газів. Ми побачимо нову украй суперечливу й місцями навіть потворну (особливо в носовій частині) аеродинаміку машин, а також принцип економії пального в дії та нову гуму від Pirelli.
Найкраще візуально в 3D різницю між новою машиною та минулорічною нам продемонструвала чемпіонська стайня з Мілтон Кінс, яка, щоправда, похвалитися швидкістю й головне надійністю своєї ювілейної RB10 поки не може. Проте над відео попрацювали на славу:
В Австралії крім змін технічного регламенту ми побачимо ще дещо змінений формат кваліфікації, де останню третю сесію FIA вирішила подовжити на 2 хв., щоб пілоти мали можливість двічі виїхати з боксів та проїхати швидке коло. Відтепер стартувати пілоти зобов’язані на тому комплекті шин, на якому показали свій найкращий результат в Q2 – все це на думку Федерації та команд має зробити кваліфікацію більш видовищною порівняно з минулими сезонами, коли пілоти відсиджувалися в боксах під час третього сегменту економлячи собі шини для гонки.
Ще одним нововведенням стала роздача постійних номерів гонщикам, які зберігатимуть їх за собою до завершення кар’єри, і тільки право носити чемпіонську одиничку або відмовитися, залишивши собі «постійний» номер, матимуть чинний та майбутні чемпіони. Тож тепер в одній команді ми побачимо поєднання дуже далеких один від одного номерів. Також вперше після дуже довгої перерви ми побачимо машину під номером 13 – з огляду ж на те, що це вибір Пастора Мальдонадо, вже стає цікаво як він проведе сезон під забобонно нещасливим номером.
В Мельбурні на пілотів чекає вже знайомі їм з минулого року дві зони дії DRS, причому з однією точкою заміру відставання, тож з мінімальною боротьбою обігнати опонента можна буде або на стартовій прямій, або одразу ж за нею.
Оскільки постачальником шин залишилася італійська Pirelli, то ми побачимо вже звичне маркування та назви шин, хоча самі комплекти суттєво відрізняються від минулорічних зразків. Тепер покришки стали більш жорсткими порівняно з минулорічними зразками. Насамперед це пов’язано з високим крутним моментом нових турбо-двигунів, які б просто «з’їдали» б задні шини дуже швидко, з іншого ж боку – не допустити провал а-ля Сільверстоун-2013 не менш вагомий фактор політики Pirelli. До Австралії шинники привезли сліки Soft (жовтий) i Medium (білий), розраховуючи при цьому побачити в гонці два-три піт-стопи. Проте поспішати з висновками до завершення п’ятничних вільних заїздів не варто, бо ситуація може змінитися, а з іншого боку в п’ятницю пілоти все-одно крім звичної роботи будуть ще й чистити трасу від пилу та наносити на асфальт відпрацьовану гуму шар за шаром.
Веселий розвиток подій на Гран Прі передбачають і синоптики, які обіцяють теплу +29 С сонячну погоду в п’ятницу, хмарну в суботу за такої ж температури та високу імовірність дощу в день гонки при падінні температури повітря до +20 С. Якщо прогнози метеорологів збудуться – нас чекатиме просто таки шалений уїк-енд.
Якщо пробувати робити прогноз на гонку в Альберт-парку, то найпевніше можна передбачити відносно невисоку кількість пілотів, що зможуть подолати гоночну дистанцію. Попри те, що протягом зимових тестів з найкращого боку себе показали команди-клієнти Mercedes, в той час як в їх колег з Renault справи йшли відверто кепсько, але від технічних проблем на першому етапі не застрахований ніхто. Крім того, варто звернути увагу і на те, що в Мельбурні витрата пального традиційно на високому рівні, що буде змушувати пілотів їхати або швидко та недовго, або стратегічно розраховувати свій гоночний темп таким чином, щоб сотні високооктанових кілограмів вистачило на всю гонку.
Звісно, аналізуючи результати останньої тестової сесії в Бахрейні не можна не відзначити відмінну форму Mercedes, гарну підготовку Williams і McLaren, а також Ferrari, яка усіляко намагалася замилювати усім очі, так і не даючи відповідь па питання чи то «червоні» відстають від колег з Браклі та Гроув, чи ж то вони до останнього приховували свій реальний потенціал. Що ж – в Мельбурні усі маски буде скинуто й ми дізнаємося про реальну силу лідерів на старті чемпіонату.
Мабуть найкращий прогноз на уїк-енд зробив Ряйкконен, заявивши у притаманному тільки йому стилі: «Мені не цікаво займатися прогнозами, розмірковувати про те, де ми опинимося та як будуть розвиватися події», - все ж таки Айсмен не зраджує собі ні на мить, навіть відповідаючи на традиційні для гонщиків питання.
А от букмекери хоч достеменно також не знають як підуть справи у команд на першому етапі, але своїх фаворитів окреслити зуміли, поставивши все ж таки на пілотів Mercedes. У кваліфікації: Хемілтон – 2,37; Росберг – 4,00; Масса – 11,00; Феттель – 13,00; Боттас – 15,00; Алонсо і Магнуссен – 17,00; Баттон – 23,00; Ряйкконен – 26,00.
На переможця гонки картина не сильно відрізняється, тут так само лідирують Хемілтон – 3,25 і Росберг – 4,50. Далі розташувалися: Алонсо – 9,50; Масса – 10,00; Баттон і Ряйкконен – 13,00; Боттас і Феттель – 15,00; Магнуссен – 21,00.
Чи виправдає Mercedes отримані аванси, чи зможе в нових умовах обмеженої кількості пального в гонці Хемілтон переграти Росберга і чи втрутяться в цю розбірку пілоти Williams, McLaren або Ferrari – побачимо недільного ранку. Зрештою, минулого року таких кардинальних змін технічного регламенту не було, але гонка вийшла що треба:
Сезон-2014 на українському телебаченні транслюватиме МЕГА, на даний момент канал вирішив показувати Формулу 1 у звичному нас форматі – тільки гонка, але протягом сезону зміни (тобто – трансляції кваліфікації) можуть бути. Та це залежить від недільних рейтингів гонок.
Гран-прі Австралії, Мельбурн, 14-16 березня, п’ятниця – неділя
Довжина кола
|
Кіл в гонці
|
Дистанція
|
Найшвидше коло в сучасній конфігурації:
|
5,303 км
|
58
|
307,574 км
|
кваліфікація: 1'23.529 (2011, Себастіан Феттель)
гонка: 1'24.125 (2004, Міхаель Шумахер)
|
Перша практика 03:30 – п’ятниця 14 березня
Друга практика 07:30 – п’ятниця 14 березня
Третя практика 05:00 – субота 15 березня
Кваліфікація 08:00 – субота 15 березня
Гонка 08:00 – неділя 16 березня, пряма трансляція на каналі МЕГА
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
P.S. Стартові номери пілотів цього сезону виглядають таким чином:
Red Bull Racing
1. Себастіан Феттель 3. Даніель Ріккардо
(німець зарезервував за собою також №5 на випадок якщо відстояти титул не зможе)
Mercedes AMG Petronas Formula 1 Team
44. Льюіс Хемілтон 6. Ніко Росберг
Scuderia Ferrari
14. Фернандо Алонсо 7. Кімі Ряйкконен
Lotus F1 Team
8. Ромен Грожан 13. Пастор Мальдонадо
McLaren Mercedes
22. Дженсон Баттон 20. Кевін Магнуссен
Sahara Force India F1 Team
27. Ніко Хюлькенберг 11. Серхіо Перес
Sauber F1 Team
99. Адріан Сутіл 21. Естебан Гутьєррес
Scuderia Toro Rosso
25. Жан-Ерік Вернь 26. Даниїл Квят
Williams F1 Team
19. Феліпе Маса 77. Валттері Боттас
Marussia F1 Team
17. Жюль Б’янкі 4. Макс Чілтон
Caterham F1 Team
10. Камуї Кобаясі 9. Маркус Еріксон
Формула - это вам не х.й собачий!
принаймні, беззаперечні фаворити останніх чотирьох років явно "не на коні", судячи з передсезонки...
та щось мені підказує (ми вже таке проходили) інженерно-конструкторський геній Ньюї спроможний вирішувати будь-які завдання (як не одразу, то на протязі другої ( а то й двох третин - дивіться календар ) половини сезону так точно)
---
що до моїх власних вподобань : незважаючи на те, що німецький силовий турбоагрегат на тепер є явним фаворитом серед конкуренів - особливих сподівань не плекаю..
чи то вже привчили до .....(не хочу й згадувати), чи просто пара наєзніків така слабка, що й не одразу згадаш, коли таке було востаннє, ще й через те, що адовий (як на тепер) двигун, насправді, як ота повія - на годину - дві (на рік), бо мерси всруться, але "ні каплі в рот, в ***** ні міліметра" не віддадуть "загарбникам зі сходу", а значить ніякого розвитку на наступний сезон, та й на справи сьогоденні годі й чекати, бо двигло в 2014 - як інородне тіло, бля, все довкола буде розвиватися окремо від серця....капец, вобчєм),
а може все й одразу...
а може просто настрій такий....
що насправді додає оптимізму, так це повернення Рона
сподіваюся, з ним повернеться й все те, чим маки завойовували незліченну армію своїх прихильників
---
Звучить добре!
Gentlemen, start your engines!!
таки - звучить!)
---
з початком нового сезону!!