Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Автоспорт
| Обновлено 20 марта 2012, 13:42
9911
30

Дженсон великолепный

С убедительной победы Баттона стартовал чемпионат в Формуле 1

| Обновлено 20 марта 2012, 13:42
9911
30
Дженсон великолепный

Нарешті! Зимове міжсезоння, яке було таким тривалим, закінчилося і перші гоночні баталії відбулися традиційно на австралійському асфальті Альберт-парка.

Суботня кваліфікація поставила занадто багато питань і перед уболівальниками, і перед самими її учасниками – чи дійсно червоні боліди такі жахливі, невже Lotus і Mercedes збудував машини, які здатні поборотися за місця на подіумі, що сталося з кваліфікаційною швидкістю Red Bull і найголовніше – McLaren став новою домінантою в пелотоні чи все ж таки ні? Сказати, що гонка дала точні відповіді не можна й зараз, але дещо прояснилося і вже в Малайзії гадання на кавовій густині буде в рази менше.

Стюарди так і не допустили в гонку машини HRT, які не здолали бар’єр у 107% в кваліфікації і не показували відповідний темп під час перших трьох практик. Двоє чемпіонів світу – Алонсо і Ряйкконен не потрапили до третьої та другої частини кваліфікації відповідно. А справжній фурор відбувся тоді, коли по завершенні Q3 виявилося, що британські гонщики McLaren окупували перший ряд стартового поля, Ромен Грожан, який повернувся до Формули 1 після невдалого дебюту і дворічної перерви, став третім, а компанію йому на другому ряді склав Міхаель Шумахер. Не меншою несподіванкою було й те, що пілотам чемпіонської Red Bull дісталися тільки 5-6 місця на старті, причому Веббер, у якого в черговий раз відмовив KERS, опинився попереду Феттеля.

Компанія Pirelli привезла до Мельбурна шини Soft (жовті) та Medium (білі). На м’якій гумі в гонку вирушили 19 гонщиків, і тільки Вернь, Петров та Перес стартували на більш жорсткому комплекті.

Старт першої гонки сезону – це завжди неймовірне дійство, очікування якого подібно до голу, забитого на останній хвилині компенсованого часу. Вболівальники щасливі, а учасники змагань припускаються помилок або витискають максимум можливостей із епізоду. От і в Альберт-парку не могло статися інакше: Льюіс Хемілтон на якусь крихту часу затримався і після того міг тільки уважно вивчати задню конструкцію МР4-27 свого напарника Баттона. Ромен Грожан програв ще більше – швейцарець відкотився на шосте місце. Третім став Шумахер, четвертим Росберг, а п’ятим Феттель. Знову програв старт Марк Веббер – чемпіонат змінився, а проблеми австралійця залишшилися такими ж. Крім того в першому повороті його машину зачепили Ріккардо та Хюлькенберг, для німця гонка на цьому закінчилася. З глибин пелотону відмінно прорвалися Алонсо, Масса, Ряйкконен та Перес.

Вже на другому колі Феттель почав доводити, що і без супер-автомобіля він є справжнім топ-пілотом – спочатку він обігнав Росберга і почав активно пресувати Шумахера. Та боротьба двох німецьких чемпіонів довгою не була – Себастіан припустився помилки в першому повороті і відпустив Міхаеля у невеликий відрив, а потім, коли наздогнав семиразового на срібному боліді відмовила коробка передач у тому ж таки першому повороті. Game over для Шумі! А Феттель тим часом уже став третім, хоча відставання від Хемілтона сягало понад 10 секунд.

Ще швидше закінчилася казка для Грожана, якого на другому колі в силовій манері пройшов Мальдонадо, зламавши заднім колесом передню підвіску на чорному Lotus. Ніхто не казав, що повернення буде простим, а суперники вкрай чемними, проте після вчорашнього Ромена відверто шкода, хоча зрозуміло, що у нього попереду цікаве майбутнє.

На першому гоночному відрізку ще варто згадати боротьбу Росберга, Алонсо і Веббера – було добре видно, що гоночний темп W03 нижчий порівняно з суперниками, але так просто обігнати себе німець ніколи не дає, а скористатися перевагою, яку дає DRS іспанець з австралійцем не могли, бо Mercedes так само як і минулого року дуже добре розганяється і має високу максимальну швидкість.

А що там Баттон і Хемілтон – чемпіон 2009-го упевнено привозив Льюісу кілька десятих на колі і його відрив до першої хвилі піт-стопів сягнув 3,5 секунд.

Першим на плановий візит до механіків поїхав Масса вже на 12-му колі – мало того, що Ferrari сильно програє лідерам, так F2012 ще й з’їдає гуму швидко. Схоже що муки Феліпе та Фернандо за кермом малокерованої машини триватимуть довго. Колом пізніше піт-лейн відвідав Ніко Росберг – прогнози стосовно «апетиту» W03 поки що теж справджуються. Алонсо зупинився на 14-му колі разом з Кобаясі, Веббер на 15-му, Баттон і Феттель на 16-му, а Хемілтон на 17-му.

Перші візити в бокси відчутно вплинули на подальший хід гонки: Алонсо випередив Росберга, а Хемілтон опинився за спиною Серхіо Переса, який не збирався рано зупинятися. Боротьба Льюіса з мексиканцем затягнулася на кілька кіл, що дозволило Баттону відірватися на понад 11, а Феттелю наблизитися на 2 секунди. Причому німець їхав на м’яких шинах, а британець на жорсткіших і здавалося, що Себастіан зможе наздогнати Хемілтона – не зміг, темп МР4-27 навіть на Medium був співставним з тим, що німець вичавлював зі своєї Еббі (саме так чемпіон назвав свою нову машину).

Другий гоночний відрізок пройшов спокійніше, але проблеми з шинами на червоних машинах знову далися взнаки – Масса втрачав темп і його обігнали Ряйкконен, Вернь і Ді Реста. Феліпе знову першим поїхав за новою гумою на 29-му колі. Росберг провів піт-стоп на 32-му, Ді Реста на 34-му, Алонсо на 35-му, а в McLaren на 36-му змогли обслужити обох пілотів, адже відрив Дженсона у 10,5 секунд дозволяв це зробити без проблем.

Старт сезону після трьох з половиною місяців очікування, боротьба на міській трасі, обгони, Бернд Майландер на срібному Mercedes SLS, хоча стривайте – Бернда не було. Ну як же без машини безпеки в дебютній гонці подумав Віталій Петров і зупинив свій Caterham, на якому виникли проблеми з рульовим управлінням, прямо під стінкою піт-уолл. Звісно що іншим гонщикам зелений болід росіянина, який стояв не на траекторії не заважав, але з міркувань безпеки його слід було прибрати, от тільки виконати цю операцію без евакуатора неможливо, а раз так – гонку очолив Майландер.

Феттель миттєво заїздить до механіків по зміну шин і виїжджає другим попереду Хемілтона! Дубль McLaren, який ще на початку гонки виглядав чимось невідворотнім, став зовсім неочевидним. Так само як і перемога Баттона, який за машиною безпеки втратив увесь відрив.

Вся боротьба на останній третині дистанції мала розпочатися знову, але машини були легшими, а шини у більшості пілотів свіжими. Дженсон упевнено рушив на рестарті, не залишивши бодай жодного натяку на можливість атаки для Феттеля. А от боротьба між Себастіаном, Льюісом і Марком за два місця на подіумі з самого початку виглядала захопливо. Німець єдиний хто не міг використовувати DRS, а тому старався понад усе вирватися за межі секундного відриву від Хемілтона, і зрештою зумів це зробити. Усі потуги Веббера позбавити Льюіса подіуму виявилися замалими – квартет лідерів більше змін не зазнав.

На Алонсо від самого рестарту напосів Мальдонадо, але іспанець, ведучи боротьбу одночасно з власною машиною та гонщиком Williams, помилок не припускався і доїхав п’ятим з величезним відставанням, яке було організовано лише з 16 кіл – все-таки на тлі McLaren і Red Bull сучасна Ferrari – це некрасиве, технологічне відро з болтами.

Останнє коло подарувало справжній вир емоцій пілотам, командам і вболівальникам – поки Баттон упевнено, в стилі минулорічного Феттеля виграв градус боротьби за очки зашкалював. Мальдонадо, намагаючись здолати захист Алонсо помилився у восьмому повороті, наїхав на поребрик, втратив контроль над машиною і врізався у бетонну стіну, рясно посипавши трасу уламками – якби це сталося не на останньому колі, виїзд машини безпеки був би гарантований.

Росберг і Перес, які вели боротьбу за сьому позицію різко втратили швидкість через проблеми з шинами – у німця після контакту стався прокол, а гума на боліді Серхіо була така зношена, що просто не витримала навантаження. В підсумку Ніко зміг фінішувати тільки 12-м, мексиканцю ж пощастило значно більше – його обігнали тільки Кобаясі та Ряйкконен і він став 8-м.

Через уламки на трасі виникла небезпечна ситуація, а боротьба між пілотами за місця в топ-10 стала дещо хаотичною, адже хтось один був зайвим. Фінішний спурт на прямій краще вийшов у Ріккардо та Ді Рести, які й замкнули залікову десятку. Жан-Ерік Вернь програв Полу лише 0,111 секунд.

Хоч гонка в Альберт-парку не є показовою в плані визначення загальних тенденцій, та все ж які висновки по гарячих слідах можна зробити: McLaren стали не просто претендентом на місце Red Bull – вони наразі попереду австрійської команди, хоча помилка з часом проведення першого піт-стопа, коли Хемілтон опинився в трафіку і дозволив Феттелю себе наздогнати, коштувала команді дубля. «Бики» вже не домінують, але залишаються однією з двох найсильніших команд. Lotus і Mercedes ще рано боротися з двома колосами, але вони, схоже, попереду інших. На якому місці фінішує Скудерія – загадка, все залежить від того, що в Маранелло придумають протягом року. Боротьба за спинами лідерів обіцяє розгорнутися на повну між Sauber, Williams, Toro Rosso і Force India. Машини Caterham все ще відстають від середняків. Marussia і HRT – стабільно як і в попередні сезони.

Наступна гонка відбудеться на найкращому на думку автора Тількедромі в малайзійському Сепангу вже за тиждень!

Гран прі Австралії:

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Дж. Баттон

McLaren

1:34:09.565

2

2.

С. Феттель

Red Bull

+ 2.139

2

3.

Л. Хемілтон

McLaren

+ 4.075

2

4.

М. Веббер

Red Bull

+ 4.547

2

5.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 21.565

2

6.

К. Кобаясі

Sauber

+ 36.766

2

7.

К. Ряйкконен

Lotus

+ 38.014

2

8.

С. Перес

Sauber

+ 39.458

1

9.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 39.556

3

10.

П. ді Реста

Force India

+ 39.737

2

11.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 39.848

2

12.

Н. Росберг

Mercedes

+ 57.642

2

13.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1 коло

2

14.

Т. Глок

Marussia

+ 1 коло

2

15.

Ш. Пік

Marussia

+ 5 кіл

4

16.

Б. Сенна

Williams

+ 6 кіл

4

Найшвидше коло: Дженсон Баттон (McLaren) - 1:29.187 (56 коло)

Не фінішували:

Ф. Масса

Ferrari

47 коло

підвіска

Х. Ковалайнен

Caterham

42 коло

підвіска

В. Петров

Caterham

37 коло

рульове управління

М. Шумахер

Mercedes

11 коло

коробка передач

Р. Грожан

Lotus

2 коло

підвіска

Н. Хюлькенберг

Force India

1 коло

 

 В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник ProFormula eSports
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Спасла 5 матчболов! Костюк вырвала победу у 7-й ракетки мира в Штутгарте
Теннис | 19 апреля 2024, 00:45 51
Спасла 5 матчболов! Костюк вырвала победу у 7-й ракетки мира в Штутгарте

Марта в трех партиях обыграла Чжэн Циньвень в 1/8 финала турнире WTA 500

Тренер сборной Украины оценил игру Лунина и слухи про переход в Баварию
Футбол | 18 апреля 2024, 21:20 1
Тренер сборной Украины оценил игру Лунина и слухи про переход в Баварию

Рустам Худжамов высказался о последних успехах кипера сборной Украины

Комментарии 30
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
Дуже інформативно!
amcu.lviv.3vdr
н45н5
russkiy81
Спасибо, все понятно
mocca76
Гонка, как для первого этапа получилась очень даже. Маки заслуживали на дубль, но быки показали, что доминирования одной команды в этом году не будет. Остальные примерно ожидаемо, жаль только мерсов.
Очень жаль, что нет трансляции на укр ТВ и приходится смотреть Попова.
Push, Jenson!!!
CubiQ
У кого время, те приехали в одном круге с лидером. У кого круги, те проиграли лидеру круг или больше.
russkiy81
Маруся таки стартонула... ну что же удачи как единственному представителю постсоветского пространства))))
Мужики а объясните мне как понимать таблицу результатов??? у последних списке плюс круги написаны а те кто выше время... заранее спасибо
Enso81
Карайте не карайте, але не знайти можливість трансляції Ф1, це повний п-ц. Не країна а .....
Dreshert
Підтримую серед гівна не найшлося 5 хв. для Ф-1.ГОНДУРАС.
tofaxxx
а мне за державу обидно!!!!!!
что бы в стране не транслировать ф-1 ?????
зато всякой мути по телику хоть отбавляй!!!!!
пришлось смотреть на польском канале, гонка понравилась,были неожиданности, надеюсь будут сюрпризы и дальше.
Venigret
Жаль Шуми, мог бы в пятерке финишировать точно, если бы не коробка передач(((
kipr06
логика железобетонная...) треба! раз питання адресую
VLADLeoN
ААААААА!Что с Феррари?Алонсо красава из дерьма выжал весь максимум.Мальдонадо очень жаль.Кими неплохо выглядит.Масса...ну Перес я думаю уже руки трёт.
zh.y
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
shootert
А еще они сделали первый российский спорткар , ну разумеется машина выдержана в четких традициях российского автопрома
CubiQ
Маки говорят, что наплужили с топливом и с 8-го круга пришлось экономить. Если это так, то вообще чудесно! В Малайзии должен быть дубль!
hybrid
а воно тобі треба?
гг
гарна гонка. дженс вчергове поставив хемілтона на місце, любо дивитися. феттель круто. алонсо теж. заубери молодці. кімі міг би й яскравіше, але як для камбеку прекрасно. мерседеси знов туплять з тактикою, ну поставте ви ніко, блін, два раза білі колеса, придурки!
CubiQ
На третьем. Но Феттель, скорее всего его прошёл бы.
А для меня герой гонки - Масса! Быстренько уничтожил два комплекта резины и самоликвидировался об Сенну. Красавец!
Irrlicht
Отличная статья. Автору спасибо.
kipr06
на каком месте шёл Михаэль до схода???