Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Автоспорт
| Обновлено 06 октября 2011, 18:19
5923
23

В ожидании чемпионства

Sport.ua представляет Гран При Японии, который, скорее всего, закроет вопрос о чемпионе этого года

| Обновлено 06 октября 2011, 18:19
5923
23
В ожидании чемпионства

Уболівальники з великим досвідом добре пам’ятають як саме етап в Японії ставав ареною вирішальних змагань за чемпіонську корону Формули 1. На рубежі 80-х – 90-х та 90-х – 2000-х саме асфальт Сузуки десять разів визначав тріумфатора сезону. Проте з середини 2000-х разом із постійним розширенням календаря, гонка в Країні сонця, що сходить була і залишається далеко не останньою і не давала відповіді на найважливіше питання сезону – хто стане чемпіоном. Найближчої неділі з вірогідністю у 99,9% можна стверджувати, що в одинадцяте за історію проведення Гран-прі Японії світ остаточно дізнається ім’я чемпіона. Іншими словами, що Себастіан Феттель став уже дворазовим чемпіоном світу. Але не будемо забігати наперед.

Траса була зведена у місті Сузука в префектурі Міе на найбільшому з японських островів Хонсю ще 1961 року за проектом Джона Хугенхольца на замовлення компанії Honda для тестування дорожніх автомобілів. Та майже одразу стало зрозуміло, що одними тільки тестами прекрасна траса не обмежиться. І хоч автодром поступово приймав різні автоспортивні змагання, Формула 1 на японську землю не дуже поспішала, а коли зрештою в календарі чемпіонату з’явився Гран-прі Японії, він проходив на автодромі іншого автогіганта – Toyota. Саме на трасі Фудзі й відбулися перші дві гонки за Великий приз у 1976 та 1977 роках, проте після цього десять років пелотон не приїжджав на японські острови. З 1987 саме Сузука стала привітною оселею для формульного паддоку на наступні 20 років. У 2007 та 2008 роках знову Фудзі приймав команди, але фінансові проблеми організаторів призвели до того, що прекрасна траса, повернулася на своє звичне місце.

Якщо говорити про унікальність Сузуки, то вона насамперед полягає у її конфігурації – «вісімка» – єдина в календарі Формули 1, хоча і не перша (стара 10-кіломертова траса в Монці теж була «вісімкою»). Її неповторність можна охарактеризувати кількома словами – швидкі «ески» та поворот 130R – саме те, що в першу чергу відзначають пілоти, згадуючи про цю трасу.

Коли мова заходить про налаштування болідів, то це справжній ребус – досягти максимальної ефективності у швидкісних – уже згадувані «ески» (3-й – 6-й), Ложка (13-й – 14-й) та 130R (15-й) поворотах, повільних Шпильці (11-й поворот, де швидкість становить лише 72 км/год.) та Трикутнику Касіо (16-17-ті повороти – 94 км/год.) і двох прямих, де машини встигають розігнатися за 300 км/год. Таким чином гоночні інженери та їх підопічні шукають компромісні варіанти, хоча все-одно часто буває так, що машина краще налаштована на проходження поворотів і не може наздогнати конкурентів на прямих або навпаки. Серйозних гальмувань на трасі небагато, а от «еластичність» двигуна під час частих прискорень відіграє велике значення, тим паче, що в Японії команди будуть використовувати здебільшого обкатані на попередніх етапах двигуни.

Трасу сміливо можна віднести до «класичних» автодромів, де з одного боку є відрізки, які мають єдину оптимальну траекторію проїзду, помилившись з якою пілот втратить багато часу, а з іншого – мають достатньо місць для обгонів. Насамперед обігнати можна на гальмуванні в кінці стартової прямої або, перехрестивши траекторії, на виході з другого повороту, також відмінним місцем є Шпилька (в якій минулого року Камуі Кобаясі обганяв як по внутрішньому так і по зовнішньому радіусам) і шикана наприкінці кола – Трикутник Касіо. Зона дії регульованого заднього крила в Японії буде тільки одна – на стартовій прямій, а от зона відліку відставання знаходитиметься незвично далеко – одразу за поворотом 130R.

Компанія Pirelli привезла комплекти шин Soft і Medium – таку ж саму комбінацію як і у Валенсії, Німеччині, Бельгії, Італії. Різниця у часі проходження, яка може бути на колі складає за попередніми оцінками 1-1,5 сек. Директор Pirelli Motorsport Пол Хембрі так прокоментував очікування від Гран-прі: «Цей рік видався для Японії дуже складним, і ми раді висловити свою підтримку країні та приїхати на Гран-прі, який приймає улюблена усіма пілотами траса. Тут вкрай важливо ефективно передавати на колеса потужність двигуна, щоб досягти гарного щеплення на розгонах, гальмуваннях і в поворотах. Поздовжнє навантаження на шини дуже велике, як і величина енергії, що поглинається ними. Тож пілотам буде дуже важливо слідкувати за станом гуми, враховуючи високі швидкості та налаштування з великою притискною силою, через які шини ще сильніше притискаються до гоночного полотна. Існує велика імовірність, що в Сузуці ми побачимо першого в історії Ф1 чемпіона світу, який переміг на шинах P-Zero, так що гонку буде вписано до історії. В попередніх випадках суміші Soft і Medium, які абсолютно по-різному зношуються під час гонки, призводили до кількох цікавих та щільних фінішів. Так що і на цей раз ми маємо всі складові, щоб отримати захоплюючу гонку».

Що стосується шинної тактики, то досвід попередніх гонок, де був такий самий склад покришок, говорить про тактику трьох піт-стопів для лідерів, хоча звісно McLaren і Ferrari можуть спробувати погратися у тактичні війни з командою Дітріха Матешіца. Так само варто очікувати і на те, що на дві зупинки в боксах можуть піти в Force India, Sauber і Toro Rosso.

Звісно на тактику серйозно може вплинути і поява автомобіля безпеки. В Сузуці шанс побачити срібний Mercedes SLS на чолі пелотону складає порядку 60%. Принаймні в попередні два роки після повернення Гран-прі до Сузуки Бернд Майландер без роботи не лишався.

Минулого року Небесна канцелярія зробила усім неочікуваний сюрприз – в суботу так сильно поливав дощ, що кваліфікацію довелося перенести на недільний ранок. Прогноз погоди на цьогорічний уїк-енд говорить про невелику імовірність опадів на рівні 10% і тільки у п’ятницю. Повітря ж прогріється до +23С – +24С.

Статистика виступів у Японії свідчить, що з вісьмома поул-позиціями і шістьома перемогами найуспішнішим гонщиком є… Правильно – той самий Мюнхаузен Міхаель Шумахер. Двічі в попередні роки тут перемагав Себастіан Феттель і один раз Баррікелло й Алонсо. Іспанець, а також Хемілтон перемагали по разу на трасі у Фудзі.

Роблячи проноз на гонку, звісно варто виділити Феттеля і його RB7, які виглядають непереможними після літньої перерви. Переможний досвід у німця на цій трасі також відмінний, тож напевно тільки напарник може стати його головним конкурентом. Якщо звісно Марк перестане програвати на старті. Дженсон Баттон – єдиний пілот, який ще має ефемерно-математичні шанси на титул повинен обов’язково перемагати, але навіть це нічого не гарантує англійцеві. Хоча після підписання багаторічного контракту з McLaren, і пілот, і команда захочуть довести правильність такого вибору. Справжня ж боротьба тепер точитиметься за звання віце-чемпіона. І в ній активну участь беруть одразу четверо пілотів – Баттон, Веббер, Алонсо і Хемілтон, шанси яких здобути гарні очки в гонці є приблизно однаковими. Хіба що в іспанця вони трохи гірші, адже команда остаточно перейшла в режим підготовки до наступного сезону, а 150 Italia дуже невпевнено почувається на шинах Medium.

Так само продовжиться боротьба Force India з Sauber і Toro Rosso, хоча апетит Віджея Мальї зріс, і команда декларує прагнення обійти Lotus Renault та стати п’ятою командою сезону. Сінгапурський провал команди з Енстоуна можна пояснити малою ефективністю її переднього вихлопу на міській трасі. Тепер керівництво чорно-золотих обіцяє повернутися в боротьбу за розподіл очок, однак загадувати наперед не будемо.

Недільного ранку нас усіх чекає гонка на безсумнівно найкращій азіатській трасі Формули 1, по завершенню якої в Німеччині знову буде привід для радості. І не вина Феттеля та Ньюї, що конкуренти свою роботу виконали гірше. Нам же залишається насолоджуватися гонками і шоу, яке Феттель пообіцяв подарувати усім глядачам.

Гран-прі Японії, Сузука, 7-9 жовтня, п’ятниця – неділя
Довжина кола - 5807
Кіл в гонці - 53
Дистанція - 307,471 км
Найшвидше коло в сучасній конфігурації:
Кваліфікація: 1'29.599 (2006, Феліпе Масса)
Гонка: 1'31.540 (2005, Кімі Ряйкконен)

Перша практика 04:00 – п’ятниця 7 жовтня
Друга практика 08:00 – п’ятниця 7 жовтня
Третя практика 05:00 – субота 8 жовтня
Кваліфікація 08:00 – субота 8 жовтня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 07:55)
Гонка 09:00 – неділя 9 жовтня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 08:55)

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 23
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
МН
текс..
після першої практики маки - на чолі)
а в останню хвилину фетель вилетів з траси...
зараз подивлюся другу практику)
МН
так, дуже цікава траса.
майже завжди було на що подивитися.
і, як сказав автор, неодноразово саме тут вирішувалася доля титулу). як, наприклад, в "касио" у 89-ому, шо на фотці.
той єтап для мене найбільш пам*ятний.
МН
о!)
замєри, замєри))
цікаво, чим міряєте?? лінейками?))
даёш хема на місце стартёра на наступний сезон!
бо, як інакше вас розсудити??
justhateme
Нынешнего Хэмилтона уж точно выше на голову. Алонсо тоже сейчас не в лучше форме. А вот Баттон после гран-при Венгрии вообще красавчик)
CubiQ
Хочешь сказать, что Феттель, как пилот, на голову выше Алонсо, Хэма да и того же Баттона?
Hassassin
Мабуть, тому що Шумахеру вже за 40, а не 20 з невеликим. Себ дійсно прекрасно їхав в бичках, але РБ7 - мегамашина. Її вже зараз можна порівнювати з F2004, F2002, FW15C, FW14B, MP4-13, MP4-4. Наїздники тих болідів теж - Великі чемпіони.
Не можна розглядати тільки один аспект, і болід і гонщик - дві взаємозалежні складові.
justhateme
Ну в очередной раз. Себ и на машине торро-россо показывал прекрасные результаты. Даже Шумахер на мерседесе, не показывает того, что показывал Феттель на дочерней машине быков.
Hassassin
What a wonderful revelations!
Максимальна швидкість на прямій нічого нікому не гарантує. Люди, які на відміну від відписувачів присутні в паддоку на усіх ГП відзначають, що РБ7 приклеєна до траси в поворотах - ось сила команди.
Про Монцу навіть тут на сайті було написано про налаштування коробки передач - короткі передачі швидко розганяли РБ7 і Феррарі та Маки їх просто не могли наздогнати...
Що стосується кваліфікаційної швидкості - є думка, що ДРС биків є найефективнішою, адже в квалі систему можна використовувати на розсуд пілота.
Веббер, Веббер. Скільки стартів він профукав, і скільки разів на його боліді були проблеми з КЕРС та ДРС?
Применшувати заслуг Себа звісно не можна, він домінує у стилі свого старшого німецького колеги, але без найкращої в пелотоні машини такого домінування не було б...
yurasya
Шановні, якщо хтось вважає, що Себ їзде на самовозці, достатньо порівняти його виступи з напарником по команді і чомусь у Вебера не має навіть і теоретичних шансів боротись за чемпіонство. Сказати, що Вебер не вміє їздити також не правильно в минулому сезоні він до останнього гран прі був чи не найреальнішим претиндентом на чемпіонство. В минулому сезоні Себ чудив, багато помилявся, а в цьому він просто зїв усіх своїх конкурентів і поводився по чемпіонському на відміну від того ж Хімільтона. Ну а маклерени з ферарі зовсім не слабкі боліди побудували. ИМХО
justhateme
Вспомни Феттеля на машине торророссо. Есть хоть у кого-то сейчас подобные результаты? Я лично не вижу. Это все равно что сейчас Буэми начнет в топ5 стабильно приезжать. Феноменально же!
CubiQ
Слышал только, что он у них каличный и работает через раз. Это да. А про то, что ты написал, первый раз слышу.
Ну конечно! Феттель на телеге в нереальной борьбе, героически вырывает поулы у соперников. И так же героически побеждает чуть ли не падая после гонок в обморок.
А Макларен и Феррари на самовозках ничего не могут с ним поделать. Феноменально!
justhateme
ну легенды, что он настолько великолепен, что именно из-за него и выигрывают квалификацию, что типа там вообще какие-то экстримальные настройки и прочее-прочее
Ну я ж и говорю, дело в пилоте, и именно благодаря пилоту РБ7 побеждают, а не из-за того что у них супер-крутые машины, да причем такие крутые. что легендарные макларены и феррари не могут соревноваться)
CubiQ
Что за легенды?
Бред. Много Зауберы нарешали со своей скоростью под 350?
Не поверишь! Ред Булл!
Zver_XXX
Вот тебе и Япония -еще в марте был большой п, а сейчас готовы формулу проводить - молодцы.
justhateme
Сузука - трасса, на которой довольно большое количество медленных связок поворотов, на которых скорость падает ниже 100 км/ч. В таких ситуациях очень сильно решает КЕРС, а как хорошо известно, о КЕРСе редбулла ходят легенды)
А что? Монца и Спа - гонки в которых решают двигатели. Минимум поворотов, максимум прямых. У Макларенов и дрс был в отличие от Феттеля всю гонку и скорости на прямых выше, но в итоге чо? В итоге первое место у немца все равно было.
Ну аэродинамика - у топовых команд, она всегда на высшем уровне. Продувки корпуса, которые начинаются задолго до старта нового сезона, многотысячные переработки под каждую гонку, это все приблизительно на одном уровне. Подвеска - да. Слишком перегреваемые шины у Макларена, слишком не догреваемые у Феррари и идеальное состояние всего что связанно с непонятным гибридным шасси РБ7. Но все же, что мешало в скоростой монце или том же спа победить Макларену? Объективно Макларен сильнее в плане скорости нежели РБ, и это доказывает Баттон. Но все дело в том что Феттель слишком хорош и дело именно в нем, а не в тачках)))
Hassassin
Не тільки за рахунок двигунів перемоги куються. У Феррарі двигун теж потужніший за Рено - і що?
Болід це і двигун, і підвіска, і аеродинаміка, і прокладка (між кермом та сидінням)
По пілотах МакЛарен згоден частково, а от стосовно Феррарі - ні. Масса вже після пружини перестав бути пілотом топ-рівня, хоча особисто я його таким і не вважав ніколи (він як і Баррікелло може вигравати тільки на кращій техніці). А от Алонсо двічі після Рено до останнього претендував на титул. Кімі він програв у 2007 лише 1 очко, минулого року всі перед гонкою чекали, що саме Нандо оформить свій третій титул, але... Іспанець дуже хоче виграти втретє - тоді він потрапить до списку "обраних" чемпіонів. Він дуже цього прагне, зрештою його конфлікт з Деннісом у 2007 саме через це і стався - він хотів гарантовано виграти. Всім і кожному є що доводити.
А от боротися з RB7 на марафонській відстані чемпіонату не зміг ніхто.
CubiQ
Что-то я не понял этой фразы. Растолкуй.
justhateme
Вот не надо... Двигатели мерседеса самые мощные среди всех команд в этом сезоне. Максимальные скорости на прямых, очень приличное ускорение. Просто если быть объективным, то Хэмилтон уже слишком зазвездился и ездит как попало, Баттон великолепный гонщик, но ему постоянно не везет. А насчет красных - вы конечно извините, но Масса - пилот для звездной феррари? Это все равно что Петрова усадить в кокпит. А у Алонсо, с момента перехода из рено в более именитые команды. начисто пропала мотивация, по нему видно. Получает ~ 20(25) 000 000 $ в год и ездит чтобы держаться этого уровня, зачем ему рвать задницу и что-то кому-то доказывать?)
Hassassin
Не провина Себа, що срібні та червоні збудували значно повільніші тачки...
Шумахера в 2002, 2004 так само критикували за відсутність конкуренції і нічого. Всі пережили цей період.