Первый в году триумф Хэмилтона
Ужасная ошибка Ред Булл стоила победы Риккардо, тем временем Перес стал третьим
Уїк-енд на вулицях князівства завжди унікальний і завжди готує сюрпризи як для гонщиків, так і для глядачів. Цього разу значний вплив на Гран Прі справили Піреллі та погода – шинники вперше в сезоні привезли на етап свої нові найм’якіші покришки UltraSoft, розроблені ними спеціально для міських трас із низькоабразивним покриттям. Проте вже у четвер під час двох перших практик пілоти скаржилися, що цю ґуму складно швидко прогріти до робочих температур навіть попри те, що вона і дійсно більш м’яка порівняно з іншими комплектами. Тож навіть у кваліфікації багатьом довелося працювати серіями кіл.
Крім того ще до кваліфікації результати трьох практик вселяли підвищений інтерес, адже усі три рази найкращий результат показували троє різних пілотів з різних команд і на різних моторах – Хемілтон, Ріккардо і Феттель відповідно. До того ж результати гонщиків були дуже близькими, що обіцяло багато цікавого при розподілі місць на старті.
Кваліфікація у Монако часто є ключовою сесією, а її переможець тріумфує в неділю, тож і вчора боротьба за поул вийшла напруженою та дещо несподіваною в частині її результатів. Вперше у кар’єрі найшвидшим у суботу став Даніель Ріккардо! Позаду Ред Булл розташувалися Росберг і Хемілтон. Штраф і втрата 5 місць на старті чекали на Ряйкконена за зміну коробки передач. А от Наср і Ферстаппен, які так і не показали жодного швидкого кола у кваліфікації, були допущені до гонки, але стартувати змушені були з піт-лейн.
Погода втрутилася лише у неділю, щоправда про високу вірогідність дощів було відомо заздалегідь. І ось зранку трасу залило водою, тож стартувати всі збиралися на дощовій ґумі. Щоправда традиційного старту сьогодні не було – дирекція гонки вирішила, що асфальт занадто мокрий та слизький, тож гонка почалася за машиною безпеки.
За цей час Ферстаппен і Наср змогли наздогнати пелотон, а от на машині Квята стався збій силової установки, яка перейшла у режим фіксованої швидкості, тож росіянин звернув на піт-лейн, де команда змінила йому кермо і перезапустила систему, але це допомогло не одразу і Даниіл вдруге поїхав в бокси. Це коштувало пілоту Торо Россо цілого кола відставання від пелотону.
Після семи кіл машина безпеки звернула в бокси і гонка розпочалася у нормальному режимі. Ріккардо спокійно та впевнено зберіг лідерство, зрештою боротьби і за інші позиції не було. Щоправда одразу ж на стартовій прямій Палмер втратив свою Рено, підслизнувшись на пішохідній «зебрі». Вже некерована машина зі зламаною передньою підвіскою та крилом просто вилетіла за межі траси у першому повороті. Повертати машину безпеки на трасу, попри наявність чималої кількості уламків на трасі, дирекція гонки не стала, обмежившись режимом віртуального автомобіля безпеки.
На 11-му колі Ряйкконен у шпильці не втримав машину і врізався у бар’єр, зламавши переднє крило, а продовживши рух слабокерованою машиною (крило застрягло під передніми колесами), врізався у Грожана. Зрештою після прямої за тунелем Кімі зійшов. Трьома колами пізніше за проміжною ґумою в бокси звернув Феттель, а згодом те саме зробив Алонсо. Тим часом Ріккардо дуже впевнено лідирував, все більше та більше відриваючись від Росберга, якого впритул переслідував Хемілтон, проте обігнати не міг. За цей час Даніель відірвався вже на 12 секунд. Головною причиною цього були проблеми німця з гальмами. Зрештою 16-му колі Льюіс таки обігнав Ніко на підйомі перед третім поворотом, на той час британець вже програвав 13,5 секунд лідеру гонки. В той же час у Мереседес підтвердили, що попросили Ніко пропустити напарника вперед.
На 21-му колі Квят спробував атакувати Магнуссена в Басейні, але тільки зачепив Рено данця, за кількасот метрів на вході до Раскасс росіянин вирішив повторити атаку, але це завершилося ще гірше – машини знову зіткнулися і зупинилися в метрі від бар’єрів. Щоправда обоє пілотів змогли продовжити гонку. Тим часом Ріккардо звернув на піт-лейн за проміжною ґумою, а от механіки Мерседес, які в цей час також вийшли з боксів, спокійно повернулися назад, а Хемілтон очолив гонку.
Траса, а точніше гоночна траекторія, стрімко підсихала і їзда на дощовому комплекті втрачала сенс. Зокрема, Ріккардо проїжджав кола на кілька секунд швидше за Хемілтона і вже за три-чотири кола австралієць опинився у 0,7 секундах позаду британця. От тільки це Монако – обігнати триразового чемпіона шансів не було. І так тривало допоки на 32-му колі Льюіс не поїхав в бокси, де отримав комплект UltraSoft. Виявилося, що британець відкрив хвилю перевзувань на сліки. Одразу за ним на піт-лейн поїхали Росберг, Феттель, Хюлькенберг, Сайнс і Ферстаппен. На наступному ж колі в бокси звернув і Ріккардо, от тільки механіки його там не чекали… В команді сталося непорозуміння між інженерами та командою механіків, які вчасно не отримали вказівки готувати шини для Даніеля, тож австралієць змушений був чекати поки йому принесуть потрібні шини. Втрата такої кількості часу коштувала австралійцю лідерства, бо Хемілтон за цей час встиг проскочити вперед.
Режим віртуальної машини безпеки з’явився на трасі на 35-му – цього разу у третьому повороті машину розбив Макс Ферстаппен, вдруге за уїк-енд в тому самому місці. Ред Булл голландця швидко евакуювали з траси і рестарт не забарився. Ріккардо продовжив пресингувати Хемілтона, шукаючи місця, де б можна було обігнати британця. І Льюіс таку нагоду організував самостійно – помилився в шикані після тунелю – Даніель миттєво на це зреагував, спробувавши пройти Мерседес праворуч. Та Хемілтон заблокував цю атаку, змусивши Ріккардо пригальмувати, аби не опинитися у бар’єрі. Це дуже не сподобалося гонщику Ред Булл, а стюарди навіть вирішили розглянути цей інцидент, щоправда залишили все як є. А тим часом британець знайшов свій темп і вже став їхати стабільно швидше за австралійця. Ну а гонка остаточно перейшла у режим «сухої». Проте спокійне життя Льюіса тривало зовсім недовго – Ріккардо швидко скоротив відставання у знову став програвати менше секунди.
Переслідування австралійця ненадовго перервав ще один віртуальний автомобіль безпеки – цього разу у 18-му повороті не поділили трасу пілоти Заубер. Команда попросила Насра пропустити напарника вперед і поки Феліпе вирішував чи виконувати наказ Маркус взявся активно атакувати. І хоча обидві машини після зіткнення могли рухатися трасою далі, та досить швидко обоє пілотів змушені були зійти. Після гонки стюарди визнали Маркуса винним і виписали штраф – три позиції на старті канадської гонки.
Тим часом поки пілоти проїжджали коло за колом все цікавішою ставала ситуація довкола шинної тактики: чи зможе Хемілтон доїхати до фінішу на своїх шинах UltraSoft, те саме питання стосувалося і Ріккардо на SuperSoft. Інтриги додавав той факт, що Перес і Феттель їхали на Soft і точно не збиралися на ще один піт-стоп. Більше того, мексиканець з німцем почали потроху наздоганяти пару лідерів. Проте досить швидко Перес свій темп знизив і Феттель швидко почав наближатися до Форс Індії Чеко, от тільки помилка у 3-му повороті коштувала Себастіану кількох секунд.
Не менш цікаво розгорталися події у боротьбі за п’яту позицію, яку займав Алонсо. Іспанець впевнено тримався під пресингом Росберга, позаду якого впритул їхав Хюлькенберг. Пізніше до цієї групи приєднався і Карлос Сайнс. От тільки Фернандо їхав безпомилково, не залишаючи шансів Росбергу на обгін.
Останні кола гонки пройшли спокійно для двох лідерів – Ріккардо став відставати, відстань між ним і Хемілтоном зросла до 2,5 потім 3,0 згодом 3,5 секунд. А от Феттель навпаки, наздогнав Переса, щоправда це йому нічого не давало – Чеко не помилявся. Крім того за два кола до фінішу знову почався дощ, але пілоти не стали їхати в бокси, завершивши гонку на сліках. Щоправда для Алонсо, Росберга, Хюлькенберга і Сайнса фінальне коло стало справжнім випробуванням на уже добряче мокрому асфальті. І якщо Фернандо, який на той час вже мав пристойний відрив так і фінішував 5-м, то Росберг на останніх метрах дистанції поступився місцем Хюлькенбергу.
Перемога в Монако стала 44-ю у кар’єрі Хемілтона і лише першою у сезоні, що дозволило йому повернутися на друге місце в чемпіонаті. Минулого року тактична помилка команди коштувала британцю перемоги, цього ж разу помилка в стані Ред Булл дозволила саме Льюісу перемогти. Уперше в сезоні на подіумі опинилися і Ріккардо, і Перес, але від щастя сяяли тільки Хемілтон і Перес в той час як Ріккардо усім своїм виглядом демонстрував наскільки сильно він розчарований помилкою команди, що однозначно коштувала йому сьогодні перемоги. Другу гонку поспіль через помилки команди Даніель втрачає шанси на перемогу – і це йому дуже не подобається. Хоча команда і вибачилася за помилку, але це вже нічого не змінить.
Чемпіонат тим часом бере курс на Канаду, де за два тижні і продовжиться.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Гран Прі Монако
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
1:59:29.133 |
1 |
2. |
Д. Ріккардо |
Red Bull |
+ 7.252 |
2 |
3. |
С. Перес |
Force India |
+ 13.825 |
2 |
4. |
С. Феттель |
Ferrari |
+ 15.846 |
2 |
5. |
Ф. Алонсо |
McLaren |
+ 1:25.076 |
2 |
6. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 1:32.999 |
2 |
7. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 1:33.290 |
2 |
8. |
К. Сайнс |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
2 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1 коло |
2 |
10. |
Ф. Масса |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
11. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1 коло |
3 |
12. |
Е. Гутьєррес |
Haas |
+ 1 коло |
2 |
13. |
Р. Грожан |
Haas |
+ 2 кола |
2 |
14. |
П. Верляйн |
Manor |
+ 2 кола |
1 |
15. |
Р. Хар’янто |
Manor |
+ 4 кола |
3 |
Найшвидше коло гонки: Льюіс Хемілтон, Mercedes – 1:17.939 (71-ше коло)
Не фінішували:
М. Ерікссон |
Sauber |
56 коло |
аварія |
Ф. Наср |
Sauber |
56 коло |
витік мастила після аварії |
М. Ферстаппен |
Red Bull |
34 коло |
аварія |
К. Магнуссен |
Renault |
34 коло |
аварія |
Д. Квят |
Toro Rosso |
21 коло |
аварія |
К. Ряйкконен |
Ferrari |
11 коло |
аварія |
Дж. Палмер |
Renault |
7 коло |
аварія |
Особистий залік
1. |
Н. Росберг |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
106 |
2. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
82 |
3. |
Д. Ріккардо |
Red Bull Racing |
66 |
4. |
К. Ряйкконен |
Scuderia Ferrari |
61 |
5. |
С. Феттель |
Scuderia Ferrari |
60 |
6. |
М. Ферстаппен |
Red Bull Racing |
38 |
7. |
Ф. Масса |
Williams Martini Racing |
37 |
8. |
В. Боттас |
Williams Martini Racing |
29 |
9. |
С. Перес |
Sahara Force India F1 Team |
23 |
10. |
Д. Квят |
Scuderia Toro Rosso |
22 |
11. |
Р. Грожан |
Haas F1 Team |
22 |
12. |
Ф. Алонсо |
McLaren Honda Formula 1 Team |
18 |
13. |
К. Сайнс |
Scuderia Toro Rosso |
16 |
14. |
Н. Хюлькенберг |
Sahara Force India F1 Team |
14 |
15. |
К. Магнуссен |
Renault Sport Formula 1 Team |
6 |
16. |
Д. Баттон |
McLaren Honda Formula 1 Team |
5 |
17. |
C. Вандорн |
McLaren Honda Formula 1 Team |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
Mercedes |
188 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
121 |
3. |
Red Bull Racing |
Tag Heuer |
112 |
4. |
Williams Martini Racing |
Mercedes |
66 |
5. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
37 |
6. |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
30 |
7. |
McLaren Honda Formula 1 Team |
Honda |
24 |
8. |
Haas F1 Team |
Ferrari |
22 |
9. |
Renault Sport Formula 1 Team |
Renault |
6 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Леннокс считает эту победу заслуженной
Промоутер Джошуа считает, то Тайсону стоит встретиться с Энтони
Кумарить мене цей пафосний британець. З самого початку.
І взагалі, я дуже добре пам'ятаю гонку, коли при машині безпеки на виїзді з пітлейну ввімкнули червоне і перед виїздом стояли дві машини - Алонсо і ше хтось. Хемілтон летів у праву машину, а коли зрозумів шо не зупиниться - кермо ліворуч і ввалив Алонсо, бо вони тоді боролися за чемпіонство. Тоді теж стюарти нічого такого "не побачили". Великий чемпіон, шо казати...