Австралійський пролог чемпіонату не просто став таким необхідним ковтком свіжого повітря для втомлених від міжсезоння уболівальників і самих учасників, а й поставив чимало питань, відповіді на які будемо шукати в Сепангу.
Малайзійська траса, на відміну від Альберт-парку, значно більшою мірою дозволить розкрити командам потенціал своїх машин, водночас яскраво відкриє й слабкі сторони, над якими доведеться активніше попрацювати. Зокрема, попри всі схвальні відгуки щодо силових установок Феррарі варто пам’ятати, що в Мельбурні не було таких довгих прямих, на яких швидкість добряче перевищуватиме 300 км/год., тож машини з моторами Мерседес можуть отримати додаткову перевагу, а пілоти заводської команди ще більше відірватися від конкурентів, проте раніше неділі ми цього не дізнаємося. Крім того самі силові установки працюватимуть у значно тяжчих для них кліматичних умовах – погода в Сепангу стає класичним випробуванням для систем охолодження моторів, адже тут температура повітря зазвичай тримається стабільно високою, близько +30 + 34 С, а для сучасних турбо-двигунів – це неабияке навантаження.
Формула 1 приїжджає на етап, який не просто вважається, а реально є найбільшим випробуванням фізичної підготовки усіх членів команди, починаючи з гонщиків і завершуючи механіками, де одні у спекотному вологому кліматі повинні бути максимально зібраними за кермом, а інші в день гонки, одягнуті за всіма канонами безпеки наче космонавти, так само не мають права на помилку під час заміни шин на піт-стопах. Тож якщо більшість пілотів відмінно знають чого варто очікувати, то про новачків так не скажеш і нас можуть очікувати сюрпризи, хоча звісно всі вони добре розуміють наперед що від них вимагається.
Абразивний асфальт вкупі з постійною загрозою післяобідньої зливи традиційно ставлять питання стосовно кількості піт-стопів в гонці. Піреллі до Сепангу привезла свої найжорсткіші комплекти сліків – Hard і Medium, які повинні витримати неабиякі навантаження, що випадають на їх долю. Якщо в Австралії три кола за машиною безпеки зробили можливим для більшості пілотів перехід на тактику одного піт-стопу, то в Малайзії такий номер однозначно не пройде. Тут однією зупинкою в боксах обійтися буде неможливо.
Що ж до прогнозу погоди, то він виглядає досить звично для малайзійського етапу: температура повітря становитиме +32 +34С, після обіду вірогідність опадів оцінюється від 100% у п’ятницю, 90% – під час кваліфікації та 80% на час старту гонки. Погода може стати Х-фактором етапу, але й може протримати всіх у напрузі аж до помаху картатого прапора на фініші.
Після того як в Мельбурні стартувало лише 15 машин нині є сподівання, що пелотон буде повним. Малайзійський етап стає часом повернення на трасу Фернандо Алонсо, який зазнав пошкоджень ще взимку на тестах в Барселоні й за наполяганням лікарів пропустив австралійський уїк-енд. Також за кермо повернеться і Валттері Боттас – фін травмував спину у кваліфікації два тижні тому і в гонці участі також не брав. Обоє вже пройшли обов’язкові медичні тести FIA й допущені до роботи.
Ще одна інтрига зберігається довкола Манор-Марусся – команда хоч і займала бокси у Мельбурні, проте її машини абсолютно не були готовими до виїзду на трасу. І хоч Федерацію задовольнили офіційні пояснення команди, та цього разу санкцій за фактичну неучасть в Гран Прі уникнути не вийде. В Манор заявляють, що основні проблеми, пов’язані з програмним забезпеченням для двигунів Феррарі специфікації 2014-го, вже розв’язані й Роберто Мері разом з Уіллом Стівенсом обов’язково виїдуть на трасу. От тільки якщо це й станеться, то максимум на який червоно-білі машини можуть розраховувати – це посперечатися з Макларен за передостанній ряд на старті, проте і це буде вкрай непросто.
Букмекерські лінії відверто навіюють сум та невідворотність тріумфу Мерседес, де головним фаворитом є чинний чемпіон. У кваліфікації шанси на поул розцінюються як 1,61 і 2,50 на Льюіса та Ніко відповідно, наступним іде Феттель з 21,00… На переможця гонки ситуація виглядає аналогічно: 1,50 проти 3,00 у Хемілтона та Росберга і 17,00 – у Феттеля. В принципі щось коментувати додатково абсолютно не потрібно.
Прогнозуючи розвиток Гран Прі та його переможців, будьмо реалістами – якщо пілоти Мерседес проведуть гонку в реальній боротьбі один з одним – це вже варто буде оцінювати як успіх. Та якщо Льюіс буде виглядати так само зібрано й упевнено, як було в Австралії, боротьби не буде, але переможний дубль від команди втекти не повинен. Значно цікавішим обіцяє стати другий раунд протистояння Вільямс з Феррарі, адже колектив з Гроув намагатиметься відігратися за програш у Мельбурні, крім того тепер сподівання покладаються не тільки на Феліпе, а й Валттері. Єдине що може певною мірою зіпсувати боротьбу «білих» з «червоними» – це схильність перших приймати неправильні тактичні рішення або робити їх невчасно. Робота італійців на командному містку виглядає значно більше продуктивною.
Боротьба за решту місць в першій десятці також обіцяє порадувати вболівальників, адже якщо здоров’я пілотів не підведе, а машини будуть справними, то перші місць мають залишитися за Мерседес, Вільямс і Феррарі, а от на решту чотири претендентів більше, ніж удосталь. Тож між Ред Булл, Заубер, Торо Россо, Лотус і Форс Індією ще у кваліфікації розпочнеться боротьба, що продовжиться в неділю. Тож без урахування інтриги за перемогу в гонці має бути надзвичайно цікаво!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Гран-прі Малайзії, Сепанг, 27-29 березня, п’ятниця – неділя
Довжина кола
Кіл в гонці
Дистанція
Найшвидше коло в сучасній конфігурації:
5,543 км
56
310,408 км
кваліфікація: 1'32.582 (2005, Фернандо Алонсо)
гонка: 1'34.223 (2004, Хуан-Пабло Монтойя)
Перша практика 04:00 – п’ятниця 27 березня
Друга практика 08:00 – п’ятниця 27 березня
Третя практика 08:00 – субота 28 березня
Кваліфікація 11:00 – субота 28 березня
Гонка 09:00 – неділя 29 березня
(Час київський, але не забудьте про перехід на літній час в ніч на неділю)