Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

27 июля 2014, 15:00
Трансляция
Формула 1
Гран-при Венгрии 2014. Гонка
Гонка завершена
Формула 1
|
2012
0

Испытание жарой

Анонс Гран При Венгрии, закрывающего первую часть чемпионата

Испытание жарой
Спарені гоночні уїк-енди в Німеччині з Угорщиною наприкінці липня традиційно для останніх років означають перехід до місячної перерви, обов’язкового при цьому двотижневого перепочинку для команд і звісно ж прийняття ними важливих стратегічних і кадрових рішень.
 
Та перед початком омріяного перепочинку необхідно ефективно попрацювати на Хунгароринзі – трасі, яка за своїми характеристиками є унікальною в сезоні й близько не схожа на попередні 4 етапи в Хоккенхаймі, Сільверстоуні, Шпільбергу та Монреалі, адже команди приїжджають на найповільніший стаціонарний автодром чемпіонату, де тільки 53% довжини кола пілоти проходять на повному газу.
 
Уїк-енд в Угорщині – це традиційний відпочинок для моторів, але так було раніше в епоху атмосферних V10 і V8, тепер ситуація дещо зміниться. Якщо ж навантаження на ДВЗ залишається відносно невеликим, то для турбіни кільце Хунгарорингу стане одним з найбільших випробувань в цілому сезоні, адже при постійних розгонах саме турбіна допомагає досягти швидкого та головне ефективного набору швидкості, що має покращити час проходження кола.

 
Для інших систем та агрегатів сучасної машини Формули 1 випробування Угорщиною поставлять перед командами непрості задачі, вирішення яких навіть у п’ятницю не буде завершено. По-перше, це brake-by-wire і гальма в цілому – з одного боку ми маємо лише одну точку серйозного гальмування наприкінці головної прямої коли машинам треба скинути швидкість із понад 300 км/год. до сотні, з іншого ж кільце пронизано великою кількістю менш серйозних зон гальмування після яких система просто не встигатиме охолонути як слід, тож гальма можуть стати справжньою проблемою для пілотів.
 
Ще одним традиційним для угорського уїк-енду Х-фактором обіцяє стати гума – місцева траса рідко використовується за своїм прямим призначенням, тож протягом п’ятниці гумовий держак робитимуть самі пілоти. Таким чином стан траси й поведінка шин постійно буде мінятися і визначитися з оптимальною стратегією на гонку буде просто неможливо, тож раніше суботньої практики робити будь-які ґрунтовні висновки команди не зможуть, а от перед кваліфікацією вже матимуть більш зрозумілу картину.
 
 
Що ж до шинників, то Pirelli привезла в Будапешт свою «середню» пару комплектів Medium і Soft. Пояснюється це дуже просто тим, що погода тут традиційно спекотна (навіть спекот ніше, ніж було минулого тижня в Хоккенхаймі) й більш м’яка SuperSoft може не витримати навіть кількох кіл серйозних навантажень. Враховуючи це можна вже прогнозувати два піт-стопи для більшості пілотів, такої ж думки дотримується й керівник Pirelli Motorsport Пол Хембрі: «Траса в Угорщині має хитру конфігурацію, на якій складно обганяти й тяжко знайти ідеальні налаштування для всього кола. Важливу роль відіграє стратегія, за рахунок якої можна отримати шанс позмагатися за позицію. Шини, що ми привезли, на один рівень жорсткіші, ніж були в Хоккенхаймі, тож ми розраховуємо на звичайні два піт-стопи, та більш точно про це можна буде розмірковувати по завершенню п’ятничних вільних заїздів».
 
Прогноз погоди, до речі, обіцяє сюрпризи непритаманні для гоночного уїк-енду поблизу Будапешта – якщо спека тут о цій порі явище звичне й температура повітря вдень не буде нижчою за +29 С, то опади, імовірність яких в неділю розцінюють у трохи менше, ніж 100%, а це величезна рідкість для Хунгароринга. З 1986 року, коли тут вперше відбувся Гран Прі, лише двічі гонка проходила під дощем – у 2006-му та 2011-му, причому обидві виграв Дженсон Баттон, а перемога 8 років тому для нього стала першою в кар’єрі. Тож якщо дощ таки піде, ми знаємо, хто є прихованим фаворитом гонки.

 
А от для букмекерів напередодні етапу в Хунгароринзі принципових змін не сталося – тут як і на всіх попередніх Гран Прі реальними претендентами залишаються пілоти Mercedes. На кваліфікацію лінія має такий вигляд: Хемілтон – 1,67; Росберг – 2,50; Боттас, Масса, Ріккардо та Феттель – по 26,00. На гонку тільки шанси Валттері виглядають кращими, ніж в суботу, а решта без змін: Хемілтон – 1,73; Росберг – 2,62; Боттас – 19,00; Масса – 26,00; Ріккардо й Феттель – по 29,00.
 
Цікаво, що після німецького етапу букмекери зрівняли коефіцієнти Льюіса з Ніко на перемогу в чемпіонаті, тепер у обох вони по 1,91. За ними з 151,00 йдуть Боттас, Ріккардо та Феттель – коментувати в принципі тут давно нічого. Так само нічого дивного немає й у тому, що в дуеті Хемілтон-Росберг однозначна перевага на боці першого – Льюіс тут перемагав чотири рази (це найкращий показник, який британець наразі ділить разом з Міхаелем Шумахером), а Ніко не стартував і не фінішував вище 4-го місця. І хоча цілком очевидно, що німець має всі шанси покращити свою статистику в Угорщині, проте найімовірнішим тріумфатором залишається саме Хемілтон. Єдине, що псує оптимістичний настрій співробітникам Mercedes – це аварія, в яку в Австрії під час прогулянки на велосипедах потрапило кілька з них, зокрема три ребра зламав Джок Кліа – гоночний інженер Льюіса, також у гіпсі в паддоку має з’явитися й Тото Вольфф, якого від значно більших неприємностей врятував шолом.

 
Якщо розглядати шанси команд позаду, то непоганими вони є у Red Bull в боротьбі з Williams за місце на подіумі. Козирем «енергетиків» має стати аеродинаміка RB10, в той час як перевага FW36 у вигляді двигуна Mercedes відіграватиме менше значення, ніж на попередніх етапах. Та попри це особливий інтерес викликає виступ Масси – по перше, Феліпе повертається на трасу, спогади про яку навряд чи можна назвати приємними, а по-друге, після двох поспіль сходів на першому колі гонки бразилець однозначно налаштований перед канікулами покращити настрій і собі, і команді. Тож саме Массу можна назвати одним із фаворитів у боротьбі за третю сходинку подіуму (або навіть вищу, якщо у Mercedes знову виникнуть проблеми).
 
І хоч загадувати що-небудь наперед в Формулі 1 не варто, проте з упевненістю можна сказати – якщо прогноз синоптиків збудеться й гонка проходитиме на мокрому асфальті, нас чекатиме захоплююче дійство. Якщо ж ні, то феєрії від гонки очікувати не варто – півтора місця для обгонів цьому аж ніяк не сприяє, а тому ціна виграного в суботу поулу зросте неймовірно. Залишилося тільки дочекатися.
 


В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
 

Гран-прі Угорщини, Хунгароринг, 25-27 липня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

4,381 км

70

306,630  км

кваліфікація: 1’18.773  (2010, Себастіан Феттель)

гонка: 1’19.071 (2004, Міхаель Шумахер)

Перша практика 11:00 – п’ятниця 25 липня

Друга практика 15:00 – п’ятниця 25 липня

Третя практика 12:00 – субота 26 липня

Кваліфікація 15:00 – субота 26 липня

Гонка 15:00 – неділя 27 липня (пряма трансляція на каналі МЕГА)

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Дальше без Трубина. Определены полуфинальные пары Лиги Европы
Футбол | 19 апреля 2024, 06:30 19
Дальше без Трубина. Определены полуфинальные пары Лиги Европы

В полуфиналах Лиги Европы сыграют: Марсель – Аталанта, Рома – Байер

WRC. Рованперя и Халттунен выиграли Сафари Ралли в Кении
Авто/мото | 17 апреля 2024, 23:26 0
WRC. Рованперя и Халттунен выиграли Сафари Ралли в Кении

Завершился третий этап чемпионата мира по ралли 2024

Комментарии 0
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.