Под микроскопом: Гран При Великобритании
Sport.ua разбирает самые интересные моменты очередного этапа Формулы 1
Британський етап змусив в черговий раз замислитися над тим, що гонка за титулом – це справжній марафон, але з перепонами, які можуть з’являтися нізвідки або ставати продуктом власних помилок і прорахунків самих претендентів на цьогорічну корону. А ще події уїк-енду в Сільверстоуні зайвий раз нагадали стару добре відому усім формульну істину – очки здобуваються в неділю, тож помилки кваліфікації виправити завжди буде можливо. Ну і навпаки – радіти стартовому місцю варто обережно, бо все може швидко помінятися. Найкращою ілюстрацією цих слів є порівняння стартових позицій призерів Гран Прі – Хемілтон стартував 6-м, Боттас – 16-м, а Ріккардо – 8-м – всі троє під час кваліфікації помилилися і не вгадали з погодою та станом асфальту, проте вони ж змогли зробити правильні висновки й фінішувати там, де принаймні Валттері з Даніелем мало хто очікував побачити.
Те саме стосується й щасливих суботніх тріумфаторів: Росберг вперше в сезоні побував у шкурі напарника і замість омріяних +36 в чемпіонаті отримав мізерні +4, що для нейтральних уболівальників разом із фанами Хемілтона просто відмінний результат, який гарантує веселе продовження сезону вже з Хоккенхайму, де британець друге може перехопити лідерство чемпіонських перегонів; Феттель, відмінно зорієнтувавшись у кваліфікації, крім того що провалився на старті, ще й тактику на гонку обрав невдалу; і тільки Баттон фінішував, хоч і з програшем стартової позиції, та в цілому продемонстрував цілком непоганий темп і результат.
Повертаючись до боротьби всередині Mercedes, варто звернути увагу не стільки на гоночний, скільки на психологічний аспект. Льюіс після кваліфікації виглядав жахливо – він заледве зв’язував докупи два-три слова і взагалі було видно, що морально він був знищений і якби не обов’язок вийти до журналістів, його б там не було. А тепер давайте порівняємо його стан по завершенню гонки, яка для нього склалася навіть краще, ніж можна було прогнозувати – усміхнений, веселий, налаштований продовжувати боротьбу з Ніко (причому не тільки на трасі, а й поза нею – чого варта одна тільки фраза, що етап в Хоккенхаймі для Ніко не буде домашнім, бо він монегаск з німецько-фінськими коренями).
Нам варто усвідомлювати, що результати на трасі залежать не тільки від майстерності самих пілотів, а Льюіс з Ніко давно довели, що вони є висококласними пілотами, а від того, в якому психологічному стані вони знаходяться, наскільки великим є тиск та очікування. В суботу британець припустився величезної помилки, проте завдячуючи зламаній коробці передач напарника зумів вийти сухим з англійської води, от тільки так більше може і не пощастити, тож попри вдалий результат Хемілтону варто добряче проаналізувати власні помилки й зробити правильні висновки – Росберг протягом сезону поки що таких кричущих помилок не припускався і образ Алена Проста зовсім не випадково згадується при аналізі етапів у виконанні німця, а схід через технічні несправності – неприємність, від якої ніхто не застрахований, тим паче що на відміну від канадських проблем цього разу Ніко нічого, знаходячись за кермом зробити не міг, а отже чекати від нього помилок у майбутньому у нас немає підстав.
Нам варто усвідомлювати, що результати на трасі залежать не тільки від майстерності самих пілотів, а Льюіс з Ніко давно довели, що вони є висококласними пілотами, а від того, в якому психологічному стані вони знаходяться, наскільки великим є тиск та очікування. В суботу британець припустився величезної помилки, проте завдячуючи зламаній коробці передач напарника зумів вийти сухим з англійської води, от тільки так більше може і не пощастити, тож попри вдалий результат Хемілтону варто добряче проаналізувати власні помилки й зробити правильні висновки – Росберг протягом сезону поки що таких кричущих помилок не припускався і образ Алена Проста зовсім не випадково згадується при аналізі етапів у виконанні німця, а схід через технічні несправності – неприємність, від якої ніхто не застрахований, тим паче що на відміну від канадських проблем цього разу Ніко нічого, знаходячись за кермом зробити не міг, а отже чекати від нього помилок у майбутньому у нас немає підстав.
Дев’ятий етап сезону після досить цікавої гонки в Австрії наочно показав, що будь-які розмови про можливість нав’язати Mercedes боротьбу за перемогу (за умови, що «срібні стріли» не мають технічних проблем) в найближчому майбутньому – тобто до серпневої перерви – практично неможливо. Поки Росберг їхав без проблем, намагаючись контролювати відрив від Хемілтона, а Льюіс у свою чергу старався мінімізувати відставання, прірва між ними й переслідувачами збільшувалася з інтенсивністю у майже 2 секунди з кола. Невже після цього ще в когось є надії побачити реальну боротьбу іншої команди з дуетом Mercedes? До гонки в Спа про це можна й не мріяти.
В Англії ми переконалися, що нині другою після Mercedes командою все ж таки є Williams, хоча повірити в це після провалу в кваліфікації було непросто, але Боттас більш ніж переконливо довів, що з білими машинами необхідно рахуватися. Валттері взагалі заслуговує на звання головного героя гонки, адже його прорив з 14-го місця на старті на друге на фініші не був зумовлений якоюсь неймовірно ефективною шинною тактикою або масовим сходом конкурентів – у більшості випадків фін саме на трасі розбирався зі своїми колегами, а отже цілком заслужив на найвищу оцінку за проведений Гран Прі. Окремо варто наголосити на тому, що суботню помилку слід віднести на рахунок команди, а не Боттаса. В той же час розчарував Масса.
Ні, не тим, що зійшов – всі прекрасно розуміють, що вини бразильця в цьому не було жодної, розчарував тим, що знайшов винного у своїх проблемах на старті. І ним виявився… Росберг, який на думку Феліпе занадто повільно проїхав коло прогріву, змушуючи бразильця двічі зупинятися, витискаючи зчеплення, яке й не спрацювало під час старту. Те, що поул-сіттер вільний обирати темп, швидкість і взагалі навіть гадки не має що там коїться на восьмому ряді стартового поля – це Массу не турбує, так само як і те, що крім нього ніхто, принаймні публічно, не поскаржився на «неправильне проходження кола», це вже не говорячи про те, що якби не помилка команди в суботу, то можливо Феліпе, як і в Австрії міг би стартувати з першого ряду й самостійно обирати темп. Тож замість того аби працювати над виправленням власних (і командних звісно) помилок, які «допомогли» опинитися в ситуації, в якій від бразильця вже нічого не залежало, Масса знайшов винного…
На подіумі поруч із Боттасом не менш щасливим був і Ріккардо, який цілком заслужено вийшов отримувати свій кубок. Австралієць ризикнув із тактикою й у підсумку пив шампанське – у прямому сенсі всім відомої приказки. Слід сказати, що ризик завжди усміхненого австралійця був чималим, адже проїхати 37 кіл на комплекті Medium – це дорогого варте. Зрештою, авантюра Даніеля стала великою несподіванкою насамперед для McLaren, де довго вважали, що пілоту Red Bull ще доведеться зупинятися в боксах, а коли збагнули, що Ріккардо в боксах з’являтися не планує, було вже пізно – Баттону зовсім трохи часу і дистанції не вистачило, аби обігнати конкурента. Даніель, до речі, також зумів відігратися після власного помилкового рішення не їхати в кваліфікації на другу спробу швидкого кола.
Звертає на себе увагу той факт, що попри серйозні навантаження на шини пілоти здебільшого обійшлися лише одним піт-стопом у гонці, хоча в Pirelli прогнозували, що оптимальною стане тактика двох зупинок. Проте, червоні прапори після першого ж кола внесли свої корективи, адже в цей час можна було змінити гуму, хоча при цьому все одно гоночна дистанція залишалася майже такою ж. Зрештою шестеро пілотів – Ріккардо, Феттель, Алонсо, Вернь, Перес і Грожан під час годинного очікування рестарту змінили шини однієї жорсткості на іншу, що дозволило їм усім більш гнучко підійти до подальшого використання гуми в гонці. В підсумку Ріккардо й Алонсо однозначно виграли від такого рішення, особливо це стосується іспанця, який провів лише одне коло на Hard, а решту дистанції – на більш швидких Medium. Так само однозначно невдалою варто назвати тактику Феттеля з двома піт-стопами під час гонки, адже серед лідерів і претендентів на подіум він став лише другим, хто два рази обслуговувався у механіків. Та зважаючи на те, що іншим пілотом був Хемілтон, відрив якого від Боттаса дозволяв британцю ще й утретє з’їздити в бокси, стратегію Red Bull по відношенню до Себастіна інакше як провальною назвати не виходить.
Кімі Ряйкконену, заліковуючи травми коліна й гомілки, варто пригадати про Закони Мерфі, яскравою ілюстрацією яких фін став у Сільверстоуні. Якщо після кваліфікації здавалося, що гірше вже бути не може, то вже після перших п’яти поворотів виявилося, що таки може. Насправді для Кімі найгіршим є не стільки факт ще однієї проваленої гонки, скільки те, що через забиття він пропускає шинні тести, які у вівторок-середу відбуваються тут таки в Сільверстоуні. Ряйкконен за попередніми планами команди мав відпрацювати на трасі обидва дні, що мало б посприяти його кращому розумінню роботи з F14 T, але бажання якомога швидше повернутися на трасу після вильоту зіграло з пілотом Ferrari злий жарт. Тепер за кермо фін сяде лише у Хоккенхаймі й лише одному Богу відомо в якій формі та настрої перебуватиме Кімі, сезону якого усе більше пасує епітет «провальний»…
Поціновувачі таланту Пастора Мальдонадо, мабуть із захопленням та неймовірним здивуванням спостерігали за тим, що в черговому інциденті вини венесуельця не було. Гутьєррес був близьким до того, аби змусити Пастора на власному досвіді дізнатися про почуття Естебана під час кульбітів у Бахрейні, але недопрацював і Lotus зовсім ненадовго припіднявся над трасою, так і не злетівши як слід. Зрештою стюарди попри репутацію Мальдонадо штрафом нагородили саме мексиканця, який втратить три місця на старті в Німеччині.
Підсумовуючи очкові здобутки та гоночний темп машин напрошуються наступні висновки стосовно перспектив переформатування у Кубку конструкторів. Навіть якщо у Масси знову справи підуть не найкраще, Williams уже в Хоккенхаймі має чудові шанси вийти на третє місце, в той самий час як Force India почала втрачати і одне очко переваги над McLaren ризикує розчинитися на німецькому асфальті як цукор в філіжанці ароматної кави, на щастя для команди з Сільверстоуна між нею й Toro Rosso практично нездоланна різниця, а тягатися з McLaren на довгій дистанції все одно нереально, тим паче що команда з Уокінга збирається поборотися за підсумкове третє місце.
P.S. Алонсо отримав п’ятисекундний штраф за те, що стартував з неналежного місця – досить дивна помилка для такого досвідченого пілота, яка тим не менше не вплинула на його підсумковий результат. Феттель на більш свіжій гумі іспанця все одно наздогнав би й здолав – в цьому можна не сумніватися.
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Сообщить об ошибке
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
Настройте свою личную ленту новостей
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Футбол
|
23 ноября 2024, 12:21
6
Экс-наставник сборной Украины Леонид Буряк прокомментировал жеребьевку Лиги наций
Футбол
|
22 ноября 2024, 19:45
1
Виктор Дьекереш из «Спортинга» должен стать заменой для Килиана Мбаппе или Винисиуса Жуниора
Ну а Германия ну просто *фашисты*