Гран При Великобритании: Льюис Хэмилтон – победитель!
Британец побеждает в гонке, в которой сошел напарник, а Боттас и Риккардо финишируют на подиум
Великий інтерес до дев’ятого етапу зумовлювався і продовженням боротьби пілотів Mercedes на рідній для Хемілтона землі, й інтригою в боротьбі за спинами лідерів сезону, так само як і традиційними питаннями стосовно британської погоди – будуть сюрпризи чи ні? Зрештою всі, хто хотів побачити боротьбу на різних фронтах сучасного пелотону, її таки побачили. А веселощі почалися ще вчора під кваліфікації.
Розпочалося все з того, що дощ, який то йшов, то переставав постійно й стрімко змінював стан покриття, а відтак і час на колі. Це призвело до того, що перший сегмент кваліфікації не змогли подолати не тільки традиційні аутсайдери з Caterham (які навіть не здолали бар’єр у 107%, проте окремим рішенням стюардів були допущені до старту), а й Ferrari та Williams повним складом – команда з Гроув лише два тижні тому стартувала з першого ряду, метаморфоза просто неймовірна. Відносно спокійний другий раунд став прелюдією до справжньої драми, яка відбулася в фіналі.
Перший виїзд пілотів проходив під акомпанемент дощу і перевага була на боці тих пілотів, хто виїхав на трасу попереду інших. Проміжний поул знаходився в руках у Хемілтона. При цьому стан траси тільки погіршувався і здавалося, що перші результати стануть остаточними, принаймні у це повірили в Toro Rosso, не випустивши на повторну спробу Верня з Квятом, так само вчинив і Ріккардо. Льюіс по радіо повідомив команду про занадто слизьку трасу і після першого сектора скинув швидкість, вирішивши, що на цьому боротьба завершена. Проте реальність виявилася зовсім іншою – асфальт в Сільверстоуні сохне швидко, особливо на третьому секторі, що в підсумку допомогло одразу п’ятьом пілотам покращити час Хемілтона, який не підозрюючи цього, спокійно котився в бокси. Зрештою поул в таких умовах дістався Росбергу, який за словами Едді Джордана з одного боку його не заслуговував, бо був повільнішим за напарника, а з іншого – Ніко був ridiculously good!
Таким чином в чергову очну боротьбу лідер сезону вирушив з першого місця, а його єдиний конкурент – з шостого, от тільки досвід Австрії підказував, що для Льюіса четверо пілотів, що розділяють його від напарника, навряд чи стануть серйозною перепоною.
Втратили свої позиції через штрафи Макс Чілтон, якому змінили коробку передач, Естебан Гутьєррес, який приїхав зі штрафом ще зі Шпільберга, де його механіки на піт-стопі не закріпили колесо, та Пастор Мальдонадо, якого виключили з протоколу кваліфікації за нестачу в баку пального, необхідного для взяття контрольної проби.
На старт гонки пілоти Ferrari Алонсо та Ряйкконен вийшли на шинах Hard, решта - на Medium. В Pirelli прогнозували, що в гонці пілотам знадобиться два піт-стопи, хоча казали і про дещо авантюрний спринтерський варіант з трьома зупинками в боксах.
Старт гонки вийшов насичений подіями: поки Росберг спокійно зберіг лідерство, Феттель втратив три позиції, поступившись Баттону з Магнусеном ще на стартовій прямій, а за кількасот метрів також і Хемілтону. На виході зі швидкого п’ятого віражу помилився Ряйкконен, виїхавши за межі траси, при поверненні на неї машина Кімі зачепила бордюр і далі фін став просто пасажиром – його F14 T спочатку влетіла в стіну праворуч від гоночного полотна, а потім, перетнувши по діагоналі всю трасу, машина завмерла. Кімі, помітно шкутильгаючи, сів у медичний автомобіль. Поки некерована Ferrari перетинала трасу, її жертвами стали Кобаясі (японець змушений був по траві об’їжджати місце інциденту) та Масса – бразилець не зумів розминутися з червоною машиною своє колишньої команди, задньою лівою частиною зіткнувся з Ferrari, але зумів залишитися на трасі на трьох колесах і дотягнув до стартової прямої.
Аварія Ряйкконена й ланцюг подальших подій змусив дирекцію гонки вивісити червоні прапори, зупинивши гонку. Спочатку причини були не надто зрозумілими, адже кількість уламків на прямій не надто відрізнялася від їх кількості в аналогічних інцидентах під час інших етапів, проте істинною причиною зупинки стало пошкодження захисного рейкового бар’єру після удару Ferrari. Ремонтні роботи зайняли практично годину часу, протягом якого у Williams зрозуміли, що Масса продовжити гонку через отримані машиною пошкодження вже не зможе. Двохсота гонка для Феліпе виявилася занадто короткою – ювілеї в Формулі 1, знаєте, річ небезпечна… Під час вимушеної паузи на Ferrari Алонсо змінили шини на Medium, а Ріккардо навпаки отримав жорстку гуму.
Рестарт за машиною безпеки після годинної паузи пройшов набагато спокійніше – Росберг преспокійно продовжував лідирувати, а от Хемілтон із четвертого перемістився на третє місце, змусивши Магнусена помилитися в 9-му повороті, наступного кола Льюіс обігнав Баттона – боротьба між напарниками по Mercedes знову вийшла на перший план і прогнозовано досить швидко після старту. Напрочуд швидким після рестарту виявився і Боттас – фін за одне коло обігнав Квята і Ріккардо, прориваючись нагору після проваленої кваліфікації, ще одним витком траси пізніше Валттері виходить на 6-ту позицію, обігнавши Хюлькенберга.
На час, коли Хемілтон вийшов на друге місце, його відставання від Росберга становило приблизно 5 секунд і наступні 10 кіл трохи виросло, постійно коливаючись в межах 5,4 – 5,2 – 5,6 – 5,4 секунд. Гоночний інженер пояснив Льюісу, що Ніко пізніше гальмує в 15-му повороті, виграючи дорогоцінні миті. Зрештою, на 13-му колі уже німець почув від свого інженера не дуже приємні новини про рівень пального – економити його ще не треба було, але й піднімати гоночний темп не дозволяло. Приблизно з цього часу британець почав потроху скорочувати своє відставання. Спочатку до 4 секунд, а вже перед піт-стопом Ніко – до 2,2.
В боротьбі між гонщиками Mercedes можна було забути про інших пілотів, особливо зважаючи на те, що підганяючи один одного Ніко з Льюісом привозили третьому на трасі Баттону в середньому до дві секунди з кола. В Австрії Williams натякали на інтригу, сьогодні її не стало занадто швидко. Тим часом Боттас наполегливо атакував позиції пілотів McLaren: на 14-му колі він обігнав Магнусена, а на 17-му – Баттона, вийшовши уже на третє місце.
Тим часом на чолі пелотону відбулася зміна, спричинена піт-стопом Росберга – німець поїхав першим і отримав комплект шин Medium. Льюіс тим часом не поїхав в бокси одразу ж, а максимально затягував час власної зупинки. Команда вирішила розвести тактику своїх пілотів і через шість кіл після піт-стопу Ніко в боксах команди з’явився Хемілтон, якому поставили жорсткі шини.
За таких обставин Росберг мав відриватися, а Хемілтон робити все можливе аби мінімізовувати своє відставання, проте сталося зовсім навпаки – Льюіс несподівано почав їхати швидше. Пояснення знайшлося швидко – у Ніко одразу після піт-стопа виникли проблеми з коробкою передач при перемиканні на нижчі передачі. Німець почав серйозно втрачати час, проте техніка виявилася невблаганною і на радість (звісно ж приховану) для напарника Росберг припаркував на узбіччі власну «стрілу» - перший схід Ніко в сезоні відкрив прекрасні перспективи перед Хемілтоном відіграти одним махом 25 очок в ситуації коли реальних конкурентів на трасі у британця просто не було.
В середині пелотону тривала своя боротьба – Алонсо відмінним маневром обігнав Феттеля, який щойно повернувся на трасу з боксів, проте відірватися від чотириразового чемпіона дворазовому не вдалося і коли Себастіан прогрів шини на своєму RB10 в гонці почалася найцікавіша її дуель. Німець постійно тис, пробував атакувати, скаржився команді на некоректні на його думку дії Фернандо і продовжував насідати на позиції пілота Ferrari. Алонсо в боргу не залишався – так само скаржився на опонента, і так само час від часу робив те, що йому не подобалося в діях німця – виїжджав за межі траси. Кілька разів пілоти були близькими до того аби достроково припинити гонку, проте щоразу лічені сантиметри відділяли машини від контакту. Зрештою після дуелі протяжністю в кілька поворотів на 48-му колі Себастіан узяв гору.
Останні кола були спекотними і для пари Ріккардо – Баттон, яка влаштувала боротьбу за останню сходинку подіуму. Дженсон стрімко став наближатися до пілота Red Bull, проте йому елементарно не вистачило часу та гоночної дистанції. Даніель уже після фінішу визнав, що якби гонка тривала на коло довше, то не факт, що зумів би завершити її попереду Баттона. На другій же позиції абсолютно без жодних проблем і перешкод з боку суперників фінішував Валттері Боттас, який стартував з 14-го місця – відмінна гонка фіна!
Льюіс Хемілтон за відсутності напарника преспокійно довів справу до переможного фінішу й практично до мінімуму скоротив власне відставання в чемпіонаті – перевага Росберга тепер вимірюється лише чотирма очками, тож вже у Німеччині британець вдруге за сезон може вийти в лідери. Перемога Льюіса стала для нього вже 27 в кар’єрі та 5 в сезоні, а чемпіонська гонка тепер по суті розпочинається наново.
Фернандо Алонсо після жахливої кваліфікації зумів відіграти 10! позицій, фінішувавши 6-м та подарувавши усім вболівальникам відмінну дуель з Феттелем. Справи Ferrari від цього не стали кращими або гіршими, команда з власної ями поки що не вибралася. Крім того, після етапу в Сільверстоуні Скудерія виграє у Williams лише очка. Четверте місце Баттона і сьоме Магнусена дозволили McLaren впритул наблизитися до Force India, яку сьогодні гідно зумів представити тільки Хюлькенберг – німцю не вдалося здивувати усіх ефективним стримуванням більш швидких машин опонентів, проте й восьме місце на фініші – результат непоганий, проте без підтримки з боку Переса команда вже після наступного етапу ризикує опинитися позаду McLaren.
За два тижні німецький Хоккенхайм чекає продовження цьогорічного шоу у виконанні найшвидших пілотів сучасної Формули 1.
Гран Прі Великобританії
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
1:27:54.967 |
2 |
2. |
В. Боттас |
Williams |
+ 30.135 |
1 |
3. |
Д. Ріккардо |
Red Bull |
+ 46.495 |
1 |
4. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 47.390 |
1 |
5. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 53.864 |
2 |
6. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 59.946 |
1 |
7. |
К. Магнуссен |
McLaren |
+ 1:02.563 |
1 |
8. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 1:28.692 |
1 |
9. |
Д. Квят |
Toro Rosso |
+ 1:29.340 |
2 |
10. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
1 |
11. |
С. Перес |
Force India |
+ 1 коло |
1 |
12. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 1 коло |
1 |
13. |
А. Сутіл |
Sauber |
+ 1 коло |
1 |
14. |
Ж. Б’янкі |
Marussia |
+ 1 коло |
1 |
15. |
К. Кобаясі |
Caterham |
+ 2 кола |
2 |
16. |
М. Чілтон |
Marussia |
+ 2 кола |
3 |
17. |
П. Мальдонадо |
Lotus |
+ 3 кола / не фінішував |
1 |
Найшвидше коло гонки: Льюіс Хемілтон, Mercedes – 1:37.176 (26-те коло)
Не фінішували:
Н. Росберг |
Mercedes |
29 коло |
коробка передач |
М. Еріксон |
Caterham |
12 коло |
підвіска |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
10 коло |
аварія |
Ф. Масса |
Williams |
1 коло |
аварія |
К. Ряйкконен |
Ferrari |
1 коло |
аварія |
Особистий залік після 9-ти етапів
1. |
Н. Росберг |
Mercedes AMG |
165 |
2. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG |
161 |
3. |
Д. Ріккардо |
Red Bull Racing |
98 |
4. |
Ф. Алонсо |
Scuderia Ferrari |
87 |
5. |
В. Боттас |
Williams Martini Racing |
73 |
6. |
С. Феттель |
Red Bull Racing |
70 |
7. |
Н. Хюлькенберг |
Sahara Force India F1 Team |
63 |
8. |
Дж. Баттон |
McLaren Mercedes |
55 |
9. |
К. Магнуссен |
McLaren Mercedes |
35 |
10. |
Ф. Масса |
Williams Martini Racing |
30 |
11. |
С. Перес |
Sahara Force India F1 Team |
28 |
12. |
К. Ряйкконен |
Scuderia Ferrari |
19 |
13. |
Ж.-Е. Вернь |
Scuderia Toro Rosso |
9 |
14. |
Р. Грожан |
Lotus F1 Team |
8 |
15. |
Д. Квят |
Scuderia Toro Rosso |
6 |
16. |
Ж. Б’янкі |
Marussia F1 Team |
2 |
Кубок конструкторів
1. |
Mercedes AMG |
Mercedes |
326 |
2. |
Red Bull Racing |
Renault |
168 |
3. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
106 |
4. |
Williams Martini Racing |
Mercedes |
103 |
5. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
91 |
6. |
McLaren Mercedes |
Mercedes |
90 |
7. |
Scuderia Toro Rosso |
Renault |
15 |
8. |
Lotus F1 Team |
Renault |
8 |
9. |
Marussia F1 Team |
Renault |
2 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Стив Банс прокомментировал победу украинского чемпиона в реванше с Фьюри
Место в составе получил Лоусон
Дальше унылый Хоккенхайм... Лучше бы вместо него Нюрнбург был.