Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

06 июля 2014, 15:00
Трансляция
Формула 1
Гран-при Великобритании 2014. Гонка
Гонка завершена
Формула 1
| Обновлено 04 июля 2014, 14:26
3187
6

Игра на домашнем поле

Анонс Гран При Великобритании от Sport.ua

| Обновлено 04 июля 2014, 14:26
3187
6
Игра на домашнем поле
Поки Берні Екклстоун рятується від німецького правосуддя, яке розглядає як він давав багатомільйонний хабар, паралельно погрожуючи не продовжити контракт з Монцою на проведення італійського Гран Прі, формульний караван приїхав до Сільверстоуна на дев’ятий етап цьогорічного відкритого чемпіонату Mercedes.
 
Після багато в чому схожих трас Монреаля та Шпільберга команди приїхали на якісно зовсім інше кільце – з відносно короткими прямими та великою кількістю швидкісних поворотів, що так подобаються пілотам. В цілому англійська траса є швидкісною, але має свої унікальні особливості. Насамперед, мова йде про неперевершену зв’язку 10-14 поворотів, більш відомих як Maggotts – Becketts – Chapel, якщо сюди додати так само швидкісні Copse та Stowe, то захват гонщиків від траси зрозуміти стає легше. Єдина проблема команд полягає в тому, що захоплення пілотів часто геть не розділяють гоночні інженери, яким необхідно добряче посушити голову над тим, щоб разом з підопічними знайти найкращий компроміс при налаштуванні машин, які повинні бути швидкими і на прямих, де притискної сили чим менше, тим краще, і у згаданих вище поворотах, де все з точністю до навпаки – чим більше притискної сили, тим швидше віражі будуть подолані.
 
Ще однією особливістю траси є те, що будучи раніше військовим аеродромом вона і нині дуже добре продувається вітрами, що постійно впливають на проходження кола гонщиками. Іншими словами попутній чи зустрічний вітер, так само як і бічний здатні суттєво вплинути на результат проходження кола, тож буквально на кожному витку гонщики повинні ретельно слідкувати не тільки за шинами, гальмами й опонентами, а й за тим як і куди дує вітер.

 
Відтак, враховуючи всі особливості й деталі автодрому, стає зрозумілим, що ключем до успіху в Сільверстоуні є насамперед аеродинаміка, а також шини. Гума в Сільверстоуні постійно піддається чималим навантаженням як під час розгонів на прямих, так і в швидкісних поворотах, тож хто не справиться з деградацією шин, змушений буде зайвий раз їхати в бокси. Це звісно добра новина для Red Bull і погана для Williams, яка мала проблеми і з аеродинамічною ефективністю FW36, і з гоночним темпом на довгій дистанції, але яка хоче продовжити боротьбу з Mercedes і ще піднятися в Кубку конструкторів.
 
Якщо пілотів цікавить ефективність проходження кожного з 52 кіл траси, то вболівальники звісно ж чекають на безпосередню боротьбу й обгони, але з цим в Сільверстоуні традиційно можуть бути проблеми, адже швидкісні віражі – не те місце, де варто чекати на обгони. Тож залишається сподіватися на дві незалежні зони DRS, а також вдалі атаки у (16-му) повороті Vale.
 
 
Минулорічний етап усім дуже добре запам’ятався не шаленою інтригою з боротьбою колесо в колесо або нестандартними успішними стратегічними кроками, а вибухами шин, спричиненими неправильним їх використанням самими командами. Та попри це пляма на репутації Pirelli залишилася чималою, тож з поверненням на Сільверстоун усі прискіпливо слідкуватимуть саме за гумою. На трьох попередніх етапах Pirelli привозила свою найбільш м’яку пару, але тепер черга за контрастним рішенням італійців, які до Англії привезли шини Hard і Medium.
 
Цю комбінацію ми вже бачили в Малайзії та Іспанії, тому для команд жодних сюрпризів статися не повинно (хіба що шини знову почнуть вибухати). Якщо враховувати барселонський досвід, то варто очікувати на два піт-стопи в гонці, хоча варіант з трьома зупинками відкидати не можна, адже порівняно з іспанським кільцем Сільверстоун більше навантажує і зношує гуму. З огляду на те, що сучасний піт-лейн тут досить довгий і візит в бокси займає в середньому 25 секунд, перевагу матимуть ті пілоти, які зможуть проїхати гоночну дистанцію на трьох комплектах шин.

 
Легендарна британська погода залишається непередбачуваною навіть улітку, тож мабуть дивуватися прогнозам синоптиків не варто. Так само як і сприймати їх як абсолют – зрештою, це Англія. Що ж стосується власне прогнозу, то всі три дні обіцяють бути хмарними, а в суботу існує висока ймовірність дощу, температура повітря спадатиме з +25 С у п’ятницю, до +20 +21 С на суботу-неділю. Звісно ж якщо дощитиме під час практик і гонки, а кваліфікація пройде під сонячними променями – це нікого не повинно здивувати.
 
Зайвий раз нагадувати, що для восьми команд етап по суті є домашнім, мабуть, не варто, адже всі добре знають що їх бази знаходяться саме в Англії. Зокрема бази команд від автодрому знаходяться на такій відстані: McLaren – 125 км, Williams – 65 км, Caterham – 59 км, Lotus – 40 км, Red Bull – 33 км, Marussia – 24 км, Mercedes – 13 км і нарешті Force India – кілька сотень метрів. На додачу варто пригадати про аеродинамічну трубу Toro Rosso, що знаходиться в 23-х км та моторобудівні потужності Mercedes High Performance Powertrains – в 33-х км. Іншими словами, творці цих напрочуд сучасних, технологічних (хоча місцями і дуже суперечливих) машин, які зазвичай знаходяться вдома під час етапів, отримають змогу на власні очі насолодитися результатами власної праці, а сам етап по своїй суті є грою на власному полі для трьох чвертей команд. На персональну підтримку тут розраховують і британські пілоти, та якщо перемога Хемілтона є досить очікуваною, тріумф Баттона – маловірогідним, то для Чілтона апофеозом стане потрапляння в очки, що все одно буде розцінюватися як величезна несподіванка.

 
Звісно близькість до баз означає і те, що в Сільверстоуні ми неодмінно побачимо нові технічні рішення колективів, які не треба доставляти з-за океану або за тисячі кілометрів (звісно ж Ferrari, Sauber і меншою мірою Toro Rosso це не стосується). Проте примхлива британська погода може внести свої корективи у використанні новинок.
 
Попри програш Льюіса в очній боротьбі протягом останніх етапів саме британець залишається лідером букмекерських ліній на рідному Гран Прі. На переможця кваліфікації коефіцієнти виглядають так: Хемілтон – 1,53; Росберг – 2,75; Масса (єдиний суботній тріумфатор цього сезону не пілот Mercedes) і Боттас – по 21,00; Ріккардо – 26,00; Феттель – 41,00. Так само вірять у рідні для чемпіона 2008-го стіни й стосовно гонки: Хемілтон – 1,73; Росберг – 2,75; Ріккардо – 21,00; Боттас, Масса і Феттель – по 26,00; Алонсо – 34,00. Едді Джордан, наприклад, вважає, що саме тепер Хемілтон має почати відіграватися в боротьбі з Росбергом, так само як Ніко це зробив в Монако після чотирьох поспіль перемог британця. В іншому ж випадку ініціативою міцно заволодіє німець і зупинити його ставатиме все складніше. Особливої інтриги протистоянню пілотів Mercedes додає той факт, що обоє тут мають переможний досвід, і хоча Льюіса недаремно називають фаворитом, та гарантій перемоги це йому не дає.

 
Особливу увагу в Сільверстоуні варто приділити пілотам Red Bull одразу з кількох причин: по-перше, Феттелю попри усі минулі технічні проблеми варто доводити, що він все ще залишається лідером команди, ну і звісно Ріккардо намагатиметься продовжити відриватися від напарника; по-друге, високі вимоги траси до аеродинаміки машини роблять колектив з Мілтон Кінс фаворитом за звання головного суперника для Mercedes, хоча це жодним чином не значить, що Williams так просто здасться.
 
Цілком природно, що в паддоку героями етапу стануть і нові власники-менеджери Caterham, які цього тижня купили у Тоні Фернандеса команду. Дізнатися про плани та стратегію команди-аутсайдера в Сільверстоуні прагнутиме чимало людей.
 
Якими б не були погодні умови та інші обставини, та британський Гран Прі традиційно обіцяє подарувати інтригу, а разом із нею нові розклади в особистому та командному заліках.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

 

Гран-прі Великобританії, 28-30 червня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,891 км

52

306,198 км

кваліфікація: 1'29.607 (2013, Льюіс Хемілтон)

гонка: 1'30.399 (2011, Марк Веббер)

Перша практика – 12:00* – п’ятниця 4 липня

Друга практика – 16:00 – п’ятниця 4 липня

Третя практика 12:00 – субота 5 липня

Кваліфікація 15:00 – субота 5 липня

Гонка 15:00 – неділя 6 липня (трансляція на каналі МЕГА)

(* - Час київський)

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Известно, кто подсказал Лунину остаться на месте перед ударом Бернарду
Футбол | 18 апреля 2024, 12:44 1
Известно, кто подсказал Лунину остаться на месте перед ударом Бернарду

Тренер вратарей «Реала» считал, что не прыгать стоит только в одном случае из трех возможных

WRC. Рованперя и Халттунен выиграли Сафари Ралли в Кении
Авто/мото | 17 апреля 2024, 23:26 0
WRC. Рованперя и Халттунен выиграли Сафари Ралли в Кении

Завершился третий этап чемпионата мира по ралли 2024

Комментарии 6
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
krolenko_s
Когда уже комментатор нормальный на МЕГА появится ?????(((
krolenko_s
Когда уже комментатор нормальный на МЕГА появится?????((((((
milan_nik
Когда уже Квалификацию Мега начнёт транслировать?