Формула 1: Дом, милый дом
Анонс Гран При Британии на Sport.ua
Тритижнева перерва між канадським і британським етапами знову виявилася багатими на події, які напряму стосуються Формулу 1 та її головних дійових осіб. Історія з таємними тестами Pirelli-Mercedes закінчилася в Трибуналі прісно, нецікаво, але доволі очікувано. Серйозне покарання німецької команди могло змусити раду директорів у Штутгарті прийняти рішення про вихід з чемпіонату, чим власне неприховано і намагалися налякати ФІА. З іншого ж боку навряд чи можна говорити про те, що даний вердикт відкрив скриньку Пандори і що, наприклад, Red Bull або хтось іще спробують провести аналогічні тести, розраховуючи на розуміння спортивної Феміди. В Формулі 1 протягом багатьох років неухильно використовується принцип за якого піонери сумнівних рішень і дій можуть отримати відносно невелике покарання, але повторення таких дій буде каратися більш жорстко. Але ми відволіклися.
Британія – одна з двох країн (разом з Італією) в календарі Формули 1, де Гран Прі проводилося кожного року починаючи з дебютного сезону у 1950-му. За попередні 63 роки гонщики змагалися на трьох різних трасах: найбільше у Сільверстоуні – 46 разів, а також у Брендс-Хетч 12 разів та п’ять у Ейнтрі.
Після капітальної реконструкції траси та її інфраструктури кільце Сільверстоуна стало другим за довжиною в календарі, поступаючись тільки бельгійському Спа. Та навіть попри це середня швидкість кола в сучасній конфігурації залишається однією з найвищих, адже 66% кола у кваліфікації та 61% у гонці пілоти проходять з повністю натисненою педаллю акселератора. Ці цифри досить промовисто свідчать про те, що двигун в Британії стає одним з ключових факторів, при цьому силові агрегати повинні не просто розганятися до максимально можливих швидкостей, але й бути доволі ефективними під час розгонів після повільних поворотів, таких як Loop (4-й), Luffield (7-й) і Vale (16-й).
Як і всякий класичний автодром, Сільверстоун має свою родзинку, за яку його так люблять насамперед пілоти, це звісно ж зв’язка 11-14 поворотів Maggotts-Becketts-Chapel, точне проходження яких є справжнім гоночним мистецтвом, адже на вході до Maggotts боліди їдуть на швидкості близько 300 км/год поступово уповільнюючись, але при цьому середня швидкість проходження всієї зв’язки становить близько 250 км/год. Картина проїзду формульних болідів на цьому відрізку по-справжньому заворожує та гіпнотизує – настільки це стрімко, витончено та красиво!
Обганяти на британській трасі можна в різних місцях, що також є однією з рис класичних трас «до тількедромного періоду». Але на всякий випадок на допомогу пілотам як завжди прийдуть дві незалежні зони дії DRS. Перша знаходиться на прямій Wellington між 5-м і 6-м поворотами, а точка заміру відставання – перед 3-м поворотом Village. Друга ж зона дії DRS буде на прямій Hangar між 14-м і 15-м поворотами, відстань між машинами вимірюється перед 11-м віражем Maggotts.
Чи дійсно допомогли Mercedes тести, проведені для Pirelli в Барселоні, ми зможемо зрозуміти тільки побачивши повністю уїк-енди в Британії та Німеччині, адже особливості трас в Монако та Монреалі не показували реальної картини.
Що ж стосується італійців, то вони говорять про трасу в Сільверстоуні як одну з найвимогливіших до своїх шин через великі бічні навантаження й абразивний асфальт, а тому привезли найжорсткіші комплекти гуми – Hard і Medium.
Коментарі Пола Хембрі напередодні гоночного уїк-енду були досить цікавими в плані прогнозів щодо шинної тактики, особливо це стосується можливої кількості піт-стопів: «На Гран Прі Британії ми привеземо два найбільш жорсткі типи суміші, які були виготовлені з використанням нового варіанту термокомпресії при з’єднанні гуми зі сталевим кордом, щоб уникнути розшарування, при цьому паралельно ми працюємо й над іншими варіантами, які можуть бути корисними в майбутньому. Також, під час вільних заїздів гонщики отримають додаткові комплекти експериментальних шин Hard, з якими ми вже працювали в цьому сезоні. Конструкція шин залишилася такою ж, але їх ресурс збільшився – ми хочемо перевірити цей тип на різних трасах, щоб зібрати необхідну інформацію. Перемінна британська погода може стати ще одним фактором майбутнього уїк-енду, і я не здивуюся, якщо у певний момент на болідах з’явиться проміжна або дощова гума. Саме через це наразі складно передбачити число піт-стопів у гонці. Минулого року після двох дощових днів ми побачили стратегію двох зупинок в боксах у день гонки, яка пройшла на сухому асфальті, але цього року шини більш м’які, так що якщо дощу не буде, то в гонці ми можемо побачити три або навіть чотири піт-стопи. Та все ж більш точний прогноз можна буде зробити після практик».
Погода традиційно для Туманного Альбіону обіцяє бути примхливою та змінною. На п’ятницю синоптики прогнозують дощі з температурою повітря близько +17 С. А от на суботу-неділю вірогідність опадів значно менша, швидше сонце на небі буде закрито хмарами, а температура зростатиме до +19 С у день кваліфікації та до +23 С в неділю. Але ж усі ми добре знаємо, що в Британії все швидко може змінитися.
Прогнози букмекерів на переможців кваліфікації та гонки язик не повертається назвати оригінальними, цікавими або хоча б інтригуючими – в обох випадках лідирує Феттель. Коефіцієнти на суботній розіграш поул-позиції: Феттель – 3,00; далі напарники з Mercedes Хемілтон – 3,50 і Росберг – 4,50; за ними з уже відчутним відставанням розташовані Алонсо – 9,00; Веббер – 11,00 та Ряйкконен – 21,00.
Що ж до головної сесії уїк-енду, то тут головних фаворитів у букмекерів тільки двоє – Феттель – 2,87 і Алонсо – 3,75. За ними щільною групою розташувалися Веббер, Ряйкконен і Хемілтон – всі по 9,00; шанси Росберга оцінюються в 15,00.
Утримуючись від особистих прогнозів, варто звернути увагу на те, що відносно прохолодна погода може зіграти на користь Red Bull. Знакова подія відбудеться найближчих вихідних – команда Френка Уїльямса святкуватиме 600 старт у гонці, і дуже прикро, що у пілотів немає особливих шансів потішити свого засновника результативним фінішем. Та якби там не було, побажаємо легендарній британській стайні якомога краще виступити на рідному етапі ще й у такий урочистий момент.
Друга подія має інший присмак – Марк Веббер, який тріумфував у Сільверстоуні двічі, цього разу востаннє штурмуватиме трасу в статусі гонщика Формули 1. Чутки, які давно ширилися паддоком, тепер офіційно підтверджені – з наступного року австралієць стане частиною заводської команди Porsche у класі LMP1 в гонках на витривалість. Якщо ж Марк зуміє виграти гонку, то вона стане для нього ювілейною – десятою. Ну а букмекери оперативно відреагували на цю звістку, вже приймаючи ставки на наступника Веббера у Red Bull. Поки що досить очікувано лідирує Кімі Ряйкконен, а шанси Ріккардо і Верня розглядаються однаковими.
Наостанок про сумні українські реалії та телебачення – рейтинг трансляцій кваліфікації на МЕГА виявився нижчим на середній в цей день/час, тож тепер знову канал буде показувати тільки гонку.
Гран-прі Британії, 28-30 червня, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
5,891 км |
52 |
306,198 км |
кваліфікація: 1'29.615 (2010, Себастіан Феттель) гонка: 1'30.874 (2010, Фернандо Алонсо) |
Перша практика – 12:00* – п’ятниця 28 червня
Друга практика – 16:00 – п’ятниця 28 червня
Третя практика 12:00 – субота 29 червня
Кваліфікація 15:00 – субота 29 червня
Гонка 15:00 – неділя 30 червня (трансляція на каналі МЕГА)
(* - Час київський)
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Не всем спортивным сооружениям суждено оставаться востребованными…
Марк Кукалон признался, что он устал от постоянных травм
mf
один з тих, коли мосьє тільке й в споминах н6е було
let^s go party now