Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
3446
5

Тоннель, море и отбойники

Анонс Гран При Монако Формулы-1 на Sport.ua

Тоннель, море и отбойники

Від самого першого року існування Формули 1 не було більш неоднозначної траси в календарі. На вузьких вулицях середземноморського князівства гонщик веде подвійну боротьбу – спочатку з власною машиною, а вже потім з іншими, тут немає довгих прямих, а обганяти завжди було вкрай складно. Здавалося б кому така траса і гонки на ній будуть цікаві, але ж ні – перемогти в Монако мріють усі пілоти, а для вболівальників монегаскське кільце наділено особливим шармом, який неможливо сплутати ні з чим іншим.

Попри те, що з 2003 року траса має свою 14-ту! конфігурацію, найвідоміші та найвизначніші місця траси практично не змінилися з 1950-го, а це дві криві на старті та у тунелі, повороти Sainte Devote (1-й поворот), Massenet (3-й), Casino (4-й), Mirabeau (5-й), Loews (6-й), Portier (8-й) і Bureau de Tabac (12-й). Перегони в Монако найяскравіше свідчать про уміння гонщика їхати одночасно і швидко, і акуратно, адже навіть мінімальна помилка майже гарантовано означатиме контакт з відбійниками, а там уже як пощастить (але щастить мало кому і дуже рідко). На зорі проведення чемпіонату вимоги до безпеки були зовсім іншими й історія цієї унікальної траси зберігає пам’ять про два вильоти машин у морські води на набережній. Та попри все це фатальних аварій в Монако було набагато менше ніж на класичних автодромах, які присутні в календарі й у наші часи (Сільверстоун і Монца, насамперед).

Конфігурація цієї траси, як і режим в якому її проходять пілоти є відносно простою – розгони й гальмування на численних поворотах короткого трикілометрового кільця, але умови в яких відбувається управління болідом призводять до того, що різниця між ідеальним проходженням кола та повним провалом може бути навіть в єдиному зайвому русі керма. Ця траса є нетиповою для сучасної Формули 1 з дуже багатьох причин: по-перше, вона є найповільнішою в усьому чемпіонаті; по-друге, налаштування машин в Монако є абсолютно унікальним – аеродинаміка болідів має максимальну притискну силу, для вузьких поворотів і шпильки Loews потрібен великий кут повороту коліс, прямі мають чимало нерівностей, а відтак регулювання підвіски також є особливими; по-третє, це єдина траса, де в гонці пілоти не проїжджають необхідних 300 км, а довжина кільця не дотягує навіть до 3,5 км; по-четверте, практичні заїзди відбуваються по четвергах, а у п’ятницю пілоти на асфальт не виїжджають і по-п’яте, сучасне Гран Прі Монако – це далеко не тільки гонки Формули 1 та інших серій підтримки, це ще й велика гламурна тусовка знаменитостей.

Обгони і Монако – майже слова антоніми, але так було до того, як з’явився Герман Тільке і його автодроми. Обганяти в князівстві завжди було вкрай складно, а за безпомилкової їзди гонщика, що знаходиться попереду, ця місія стає практично неможливою. Для цього варто згадати незабутні перфоманси Жиля Вільньова, Айртона Сенни, або ж навіть минулорічну оборону Феттеля до зупинки гонки. Та все ж для обгонів найкраще підходить жорстке пізнє гальмування перед 10-м поворотом після виїзду з тунелю, в умілих руках може для цього підійти також повороти Sainte Devote (1-й) та Loews (6-й), але вірогідність опинитися у відбійнику після атаки там завжди висока, хоча у відбійнику опинитися може і той, кого атакують (Мальдонадо, напевно, надовго запам’ятав урок від Хемілтона).

Як і минулого року FIA заборонила використовувати DRS в тунелі протягом усіх сесій. Що ж стосується самої гонки, то й тут жодних сюрпризів не виникло – активувати систему можна буде на стартовій кривій, але тільки в тому випадку якщо в 17-му повороті відстань між машинами буде менше секунди.

Компанія Pirelli, чиї шини в цьому сезоні є чи не найголовнішими дійовими особами гоночного уїк-енду, вперше в сезоні привезла найм’якішу пару сумішей Soft–SuperSoft. На міській трасі, де рівень щеплення завжди невисокий, а крім того покращується поступово, це традиційно найоптимальніший вибір (крім того, не забуваємо й про те, що пілотам в гонці їхати лише 260 км). Пол Хембрі, директор Pirelli Motorsport, традиційно дав свої коментарі для офіційного сайту чемпіонату: «Гран Прі Монако – найяскравіша подія сезону, а минулого року гонка тут пройшла весело завдяки нашим шинам Soft і SuperSoft… Оскільки рівень зношуваності шин в Монако дуже низький, гонщики зможуть атакувати на повну від старту до фінішу. Велике значення матиме вибір тактики, бо обганяти на цій трасі тяжче, ніж будь-де. Але як би там не було, Гран Прі Монако часто підносить сюрпризи. З огляду на те, що в цьому сезоні машини приблизно рівні по швидкості, навіть чиясь мінімальна перевага або найменша помилка можуть значним чином вплинути на підсумок гонки».

Оскільки практичні заїзди відбулися ще вчора, то не можна не сказати кілька слів про те, що там відбулося. Початок першої сесії команди провели неквапливо, очікуючи покращення стану асфальту. Крім того, привезені варіанти крил та інших елементів аеродинаміки, треба було максимально оцінити. На машині Ряйкконена вже на першому колі виникли проблеми з рульовим управлінням і фін на трасу зранку більше не вернувся. В пошуках оптимального балансу машин та межі їх можливостей пілоти часто блокували колеса, опиняючись на межі вильоту (а точніше вльоту у відбійники), зрештою Масса таки зачепив бар’єр, але несильно, а Шумахер розбив переднє крило. Першу сесію довелося завершити достроково, бо в тунелі відмовив двигун на Caterham Ковалайнена і траса була задимлена та полита мастилом в самому тунелі. Найкращий же час залишився за Алонсо, але перші десять гонщиків помістилися в секунду.

Перед початком другої сесії погода внесла свої корективи – небо затягло хмарами і всі пілоти вирішили не чекати покращення, а провести тести найм’якіших шин, які під час першої сесії не використовувалися. Зрештою, найкращий час встановив Баттон, а потім пішов дощ. Несильний, але тривалий. Пілоти відпрацювали на проміжних шинах і звісно що покращити час за таких умов уже ніхто не міг. На цей раз в секунді від лідера було тільки троє пілотів: Грожан, Масса й Алонсо. Програму по збору необхідної інформації та плануванню тактики на гонку довелося відкласти на суботу.

Прогноз погоди на суботу-неділю обіцяє хмарну погоду з температурою + 20 +22С вдень. Імовірність дощу вдень є невеликою, але на узбережжі погода може змінитися будь-якої миті.

Робити прогнози стосовно майбутнього переможця гонки справа цього року абсолютно марна, а тому можна звернути увагу на букмекерів. У них фаворитами є Хемілтон – 4,00; Алонсо – 5,00 і Феттель – 6,50. Далі розташувалися: Ряйкконен – 8,00; Баттон – 9,00; Грожан – 11,00; Мальдонадо – 15,00 і Веббер – 26,00.

Найбільше перемог серед чинних пілотів має Шумахер, який перемагав тут 5 разів, двічі святкував перемогу Алонсо і по разу Ряйкконен, Хемілтон, Баттон, Веббер і Феттель.

Єдиний прогноз який можна зробити в рамках анонсу даного Гран Прі – гонки в Монако завжди є цікавими, а отже недільного дня ми побачимо чергове напружене протистояння найкращих пілотів сучасної Формули 1, а компанія Pirelli зі свого боку докладає максимум для цього зусиль. Пропускати не рекомендується!

Гран-прі Монако, 24-27 травня, четвер – неділя

 

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

3 340 м

78

260,520 км

кваліфікація: 1'13.556 (2011, Себастіан Феттель)

гонка: 1'14.439 (2004, Міхаель Шумахер)

Третя практика 12:00* – субота 26 травня

Кваліфікація 15:00 – субота 26 травня

Гонка 15:00 – неділя 27 травня

(* - Час київський)

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 5
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
Ніхто. Інтернет, супутник, бари...
krolenko_s
а кто транслирует? Подскажите плиз ))))
CubiQ
Последняя дождевая в Монако была шикарной! Хочется, чтоб и эта гонка была дождевой.
Hassassin
У Феттеля минулого року шини були укатані в хлам, але він боровся з Алонсо до кінця. От тільки кінцем були червоні прапори і зупинка гонки. Після рестарту боротьби не вийшло, та й не могло бути взагалі.
Дьявол
Думается, обгонов будет побольше, чем обычно... Как только появится разница в состоянии шин, на выходе из туннеля пройти соперника - раз плюнуть. Хотя, конечно, почти все решит квала и питы...