Протестам вопреки
Sport.ua представляет анонс предстоящей гонки Формулы 1 Гран При Бахрейна
Великий спорт і політика вже давно тісно переплелися і часто стає незрозумілим які речі або рішення мають спортивну природу, а які – політичну. Серйозна політична криза, що почалася в Королівстві Бахрейн ще взимку минулого року і супроводжувалася протестами населення та їх надміру жорстким придушенням призвела спочатку до переносу, а зрештою до повного скасування Гран Прі в цій острівній державі. Пройшов рік, криза потроху стихла, але не припинилася і Формула 1 знов стала розмінною монетою у відносинах влади з опозицією, яка обіцяє масові протести, аж до зриву нормального проведення усіх заходів у рамках уїк-енду. Ще минулого тижня практично всі команди забронювали квитки з Китаю як до Європи, так і до Бахрейну, адже ніхто достеменно не знав і не був певен у тому, що четвертий етап чемпіонату таки відбудеться.
Зрештою, FIA, Берні Екклстоун та офіційна влада дійшли остаточної згоди і Великий цирк таки прилетів до Королівства. І тут варто також звернути увагу на політичні питання всередині Формули 1 – публічно жоден з учасників чемпіонату не поставив під сумнів правильність цього рішення, але під час неформального спілкування багато людей (а це і механіки, і кухарі, і навіть дехто з керівників команд) дуже занепокоєні ситуацією та безпекою, як власною, так і співробітників, попри запевнення організаторів у тому, що все пройде без зривів та небезпек для учасників. Але як показують події з реального життя – справжньою безпекою у Бахрейні наразі не пахне: в автомобіль, в якому їхали механіки Force India, протестувальники кинули пляшку з «коктейлем Молотова». На щастя, фізично не постраждав ніхто. Кому потрібні такі гонки знають тільки організатори та містер Екклстоун, який, до речі, отримав всю суму коштів за так і не проведений Гран Прі минулого року…
Що ж стосується безпосередньо змагань, то автодром у Сахірі відчинив свої двері для Формули 1 весною 2004 року. Чи це було співпадіння, чи на таку магію цифр розраховували від самого початку, але дебютна гонка відбулася 04.04.04. А перемогу в ній здобув Міхаель Шумахер – ну просто «сенсація» як для того сезону… Ще однією «несподіванкою» є те, що трасу проектував Герман Тільке. Мабуть саме тому перед 2010 організатори з метою підвищення видовищності вирішили змінити конфігурацію кільця, яке стало на 887 метрів довшим. Але такий крок тільки погіршив ситуацію – дивитися як сохне фарба, напевно, було б цікавіше ніж спостерігати за «гонкою трамваїв» у 2010. Зрештою, цього року змагання пройдуть на традиційній конфігурації.
Кільце в Сахірі на перший погляд виглядає доволі простим: чотири прямі, сполучені поворотами різної складності, де швидкісних поворотів дуже мало, але, як каже Кімі Ряйкконен: «Траса не настільки проста, як здається на перший погляд». Траса доволі вимоглива до динаміки розгонів, ефективності гальм та їхнього охолодження, адже 70% довжини кола гонщики проїжджають з натисненою педаллю газу. А проблеми з охолодженням мають таку природу – автодром знаходиться серед пісків, і з найближчих пагорбів на асфальт постійно потрапляє пісок (навіть пропри те, що організатори обробляють ці пагорби спеціальними закріплювальними сумішами), це змушує команди ставити додаткові фільтри на повітрозбірники, звідси й виникає потенційна загроза перегріву.
Налаштування машин як і на попередніх етапах вимагає ретельного пошуку оптимального балансу між максимальною швидкістю на прямих та ефективним проходженням поворотів, хоча рівень притискної сили тут буде меншим ніж в Шанхаї. Ще одним Х-фактором обов’язково будуть шини, і це не тому, що з сучасними сумішами Pirelli постійно можна чекати сюрпризів, а саме завдяки піску. Стан асфальтового покриття постійно буде покращуватися разом із тим, як пілоти будуть намотувати свої кола, а отже сьогоднішні налаштування вже не будуть оптимальними завтра, а суботні під час гонки. Як кажуть в Mercedes, на цій трасі з цими покришками треба «попасти» у правильні налаштування.
Обганяти на трасі, де після прямих ідуть повільні повороти (1-й і 4-й, насамперед) загалом не надто складно, а з DRS має бути ще простіше. В Сахірі під час гонки зона дії системи буде тільки одна – на головній прямій, а лінія виміру секундного відставання знаходитиметься перед 14-м поворотом.
Що ж стосується покришок у Бахрейні, то італійці привезли таку саму пару, що ми бачили минулого тижня в Китаї – Medium і Soft. Коментар Пола Хембрі, глави Pirelli Motorsport з цього приводу є таким: «В Бахрені на нас чекає складний технічний виклик, температура понад 30 градусів призведе до змін діапазону, в якому будуть працювати шини. На тестах, які ми проводили в Бахрейні, ми зібрали інформацію, та з тої пори гума і машини змінилися, тож ми почнемо фактично з чистого аркуша. Зношування покришок знову стане тим фактором, який командам доведеться враховувати під час розробки стратегії. Ця траса рідко використовується, тому характеристики асфальту будуть суттєво покращуватися протягом уїк-енду, але потрапляння на нього піску може стати проблемою, викликавши гранулювання гуми. Ефективне використання шин стане одним з ключових факторів, а для гарного результату в кваліфікації та гонці в Бахрейні дуже важливо досягти ефективного щеплення задніх шин з трасою».
Прогноз погоди на уїк-енд не обіцяє нічого незвичайного – буде сухо, часом хмарно, температура повітря очікується в суботу на рівні +27С, а в неділю +28С.
Робити прогноз відносно переможця гонки стало напрочуд непросто, особливо після перемоги Росберга в Китаї. Цілком очевидно, що фаворитами будуть McLaren, Mercedes і Red Bull, але й від Lotus можна чекати на приємні сюрпризи (та тільки якщо команда не напартачить з гоночною стратегією).
Букмекери ставлять на Льюіса Хемілтона – 3,25. Далі йдуть Баттон (3,5), Росберг і Феттель (9,0), Шумахер (11,0) та Веббер (15,0). Ferrari допомогти може тільки диво, адже навіть Фернандо Алонсо зізнається в тому, що «червоні» наразі мають шостий-сьомий за швидкістю болід.
На користь Скудерії говорить тільки статистика – п’ять з семи попередніх Гран Прі виграли Алонсо (три рази, правда двічі як пілот Renault) та Масса. А от рекорди кола в гонці та кваліфікації належать пілотам Mercedes, от тільки Міхаель у 2006-му був гонщиком Ferrari, а Ніко – Williams.
Перша практика, яка відбулася зранку показала, що ситуація в пелотоні за тиждень не змінилася (а вона й не могла). Перечекавши поки стан гоночного полотна покращиться вісім пілотів, які представляють McLaren, Red Bull, Force India та Mercedes помістилися в секунді, а найкращий час залишився за Льюісом.
В будь-якому випадку, пам’ятаючи про те, що ми бачили трьох переможців з різних команд на перших трьох етапах, варто сподіватися на продовження такого різноманіття переможців. Чемпіонат від цього тільки виграє!
Гран-прі Бахрейну, Сахір, 20-22 квітня, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
5 412 м |
57 |
308,238 км |
кваліфікація: 1'31.431 (2006, Міхаель Шумахер) гонка: 1'32.408 (2006, Ніко Росберг) |
Перша практика 10:00* - 11:30 – п’ятниця 20 квітня
Друга практика 14:00 - 15:30 – п’ятниця 20 квітня
Третя практика 11:00 - 12:00 – субота 21 квітня
Кваліфікація 14:00 – субота 21 квітня
Гонка 15:00 – неділя 22 квітня
(* - Час київський)
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Ассистент тренера «Александрии» назвал желанного соперника для Украины в Лиге наций
«Атлетико» хочет назначить Юргена вместо Диего Симеоне
Вот попробуйте сами что-то сделать разок - пришлите в редакцию, может Вы новый бриллиант спортивной журналистики и Вас никто не замечает?
Автора постоянно поправляют в комментариях, анонсы переписывание истории трассы и рассказы о прохождении на основании других ресурсов, просто переведенные на ридну мову.
Если уже решили то хоть результаты практик перепечатывайте откуда-нибудь, а делать дело лишь-бы для того, чтобы была видимость "делание дела" на фиг нужно????
Все ж таки, найбільший фейл був у США-05, а його автором були саме французи...
Как Миши боролись с Бриджами! Хотя я в силу возраста, считай всё помню только с 2005 года. Хотя 2006-й выпал, ибо в то время мне, как потомственному Макофану, не доставляло смотреть за борьбой Алонсы и Шумахера (но Сузуку помню, сгоревший Феррари был за гранью). Фейловая резина Бриджей, не считая США и дождя. Интересно всё-таки.
"китайский выхлоп" был у Марка, Себа же оставил себе старый. Не думаю, что за неделю что-то поменялось...
Вообще, я думаю, что-то толковое мы увидим только в Барсе. Хотя в прошлом году, Хэм до последнего круга щемил Тефтеля, и будь место, точно обогнал бы... Ну а результат того чемпионата все знают.
Возможно, к средине чемпа что-то и прояснится...
В Ред Булл декларують рівність, а отже вихлоп буде такий самий як і у Марка, тобто новий. Та й коефіцієнти залежать не тільки від оцінок саамих буків, але й від об'єму ставок на пілотів - значить на Себа ставлять більше, от його коеф. і менший.
та, сподіваюся, матиму приємний перегляд)
чого й вам усім бажаю!)
--
та, я не проти...
та, щось мені не віриться в таке..
коли всі кажуть, що вони на 3 голови вищі за інших - чекати біди..(
ви мені одне скажіть - на вашу думку, мерси знайшли налаштування, за яких їхня гума не зжерається вдвічі швидше, як це було раніше..??
чи ця казка скічиться, як тільки куранти вріжуть у цимбалам опівночі?? (тобто, опівдні, серед пустелі, на піщаній трасі в Бахрейні)???
---
ще один момент..
схоже, букмекери теж вірять в те, що Себові не підійшов китайський "вихлоп"
бо, як пояснити, що вони вірять в Марка менше, ніж в нього..?
які думки з цього приводу?
Надеюсь, ФИА сможет договориться с Мишленом и будет два поставщика.
Мій вислів "червоне шапіто" - дуже яскраво описує ситуацію довкола Скудерії. Але варто зізнатися й у тому, що й без червоних на трасі дуже весело ;)