Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 11 сентября 2011, 20:36
4881
11

Формула-1. Немецкий мастер-класс

Себастьян Феттель одержал очередную убедительную победу на «чужой территории» в Монце

| Обновлено 11 сентября 2011, 20:36
4881
11
Формула-1. Немецкий мастер-класс

Перед початком гоночного уїк-енду в Королівському парку Монци здавалося, що Red Bull матиме проблеми і домінуванню RB7 в кваліфікаціях буде покладено край. Але в суботу Феттель наніс нищівного удару по амбіціях своїх конкурентів та прогнозам спеціалістів. Вигравши пів секунди в кваліфікації німець був так само здивований як й інші, але випромінював оптимізм щодо темпу машини в гонці. Здавалося, що завадити Себастіану виграти може тільки його невдалий старт і програш позиції пілотам McLaren або Ferrari.

Та зрештою реальність виявилася доволі цікавою – Фернандо Алонсо з четвертого місця на старті вийшов лідером після першої зв’язки поворотів, а Феттель був одразу за ним. Хемілтон став третім, ну а на четверте місце вийшов Шумахер, який цього сезону традиційно відіграє чимало позицій на старті. В стартовій метушні Масса покращив своє становище, а Баттон і Веббер відкотилися на шосте і сьоме місця відповідно.

В цей самий час вглибині пелотону відбувалися доленосні для багатьох гонщиків події – Вітантоніо Ліуцци вилетів на гальмуванні перед першим поворотом на траву і вже юзом, наче керлінговий камінь вибив з «дому» машини Росберга, Петрова і Баррікелло. Тільки бразилець зумів повернутися в гонку, яку після цієї аварії очолив автомобіль безпеки.

Протримавши пілотів два кола, сейфті кар звернув у бокси і боротьба в гонці продовжилася з новою силою. Міхаель Шумахер, чий болід був налаштований на максимальну швидкість на прямих, одразу пройшов Хемілтона і став третім, а Марк Веббер зумів випередити Баттона. Та вже на наступному колі відбувся ключовий в боротьбі за перемогу обгін гонки – на головній прямій Феттель зумів зламати агресивний спротив Алонсо і повернув собі втрачене на старті лідерство. Після цього німець поступово нарощував відрив так і не надавши жодного шансу своїм конкурентам в боротьбі за перемогу. RB7 хоч і не була найшвидшою на прямих, та це не заважало Себастіану упевнено контролювати хід гонки і виграти її у домінуючому стилі, притаманному його титулованому співвітчизнику на початку 2000-х.

На початку п’ятого кола спроба Веббера обійти Массу завершилася зламаним переднім крилом австралійця, який так і не зміг доїхати до боксів, вилетівши в Параболіці.

Окрасою всієї гонки стала боротьба Міхаеля з Льюісом, яка тривала половину гонки. Хемілтон наближався в поворотах, але W02 розвивала таку швидкість на прямих, що навіть за допомогою DRS (яка абсолютно виправдала прогнози фахівців і не давала в гонці відчутної переваги) британець не міг наздогнати Шумахера. Ну а сам німець дуже вдало хоч інколи й занадто агресивно перекривав усі спроби Льюіса здійснити обгін.

Хемілтон старався як міг – і на стартовій прямій вибирав різні траекторії, і в обох Лесмо,  перед зв’язкою Аскарі та навіть на виході з Параболіки намагався краще пройти повороти і швидше розігнатися на прямих. Нічого не допомагало – повороти Шумахер проходив по оптимальному курсу, а на прямих «втікав» від McLaren британця. На тринадцятому колі Льюіс знайшов слабке місце в обороні Міхаеля і вийшов вперед, але тільки на кілька сотень метрів – німець так само легко повернув собі позицію, як віддав її перед тим.

Виснажлива та епічна битва за третє місце дозволила Баттону поступово наблизитися до пари дуелянтів. Зрештою задні шини на Mercedes почали зношуватися і Хемілтон пішов у чергову атаку в Curva Grande на шістнадцятому колі. Шумахер продовжував захищатися на межі можливостей – Льюіс змушений був виїхати правою стороною на траву, чим одразу ж скористався Баттон. А ще через пів кола Дженсон обійшов і Міхаеля за рахунок пізнього гальмування на зовнішньому радіусі зв’язки Аскарі. В боксах McLaren зазвучав гучний сміх – чи то на адресу Шумахера, чи то Хемілтона…

Німець одразу ж поїхав міняти шини, відкривши першу хвилю піт-стопів. Та вже через кілька хвилин, коли механіків відвідав Льюіс, Міхаель знову опинився попереду британця. Хемілтон ще вісім кіл боровся і зрештою так само як і напарник зумів обігнати Шумахера на вході до Аскарі.

Тим часом Баттон упевнено наздоганяв Алонсо і після того, як команди перейшли на шини Medium обійшов іспанця в боротьбі за друге місце. Всім відомо, що червоні боліди дуже погано прогрівають жорстку гуму, а тому шансів поборотися з Дженсоном у Алонсо не залишалося. Більше того, треба було підтримувати максимально можливий темп, щоб не дати Хемілтону себе наздогнати і обігнати. Фернандо з цією задачею впорався і фінішував третім.

Цікавою особливістю гонки можна вважати те, що перші п’ять місць в ній посіли тільки чемпіони Формули 1. А в одному колі з лідером фінішувати зміг ще й Феліпе Масса, який можливо і зміг би поборотися з Шумахером, якби не інцидент з Веббером на початку гонки.

В другому ешелоні відбувалися не менш цікаві події, адже з огляду на сходи Росберга, Петрова і Веббера залишалося ще чотири позиції в топ-10.

Серхіо Перес, використовуючи тактику одного піт-стопа, мав прекрасні шанси посісти перше місце серед інших, але сьогодні машини Sauber до фінішу не дісталися. Бруно Сенна, постраждавши в стартовому інциденті був єдиним хто три рази відвідував бокси і за очки поборотися зумів. Не менш вдало виступив і молодий ді Реста – восьме місце на фініші дозволило Force India на одне очко обійти Sauber в Кубку Конструкторів.

Та найкраще з-поміж усіх проблемами лідерів зуміли скористатися в Toro Rosso. І Хайме Альгерсуарі, і Себастіан Буемі зуміли набрати очки і наблизили команду до боротьби за шосте місце з індійською та швейцарською стайнями.

Себастіан Феттель, ще більше наблизившись до другого титулу, був вкрай емоційним у своїх коментарях: «Монца має велике значення для мене, саме тут я переміг вперше і, перетинаючи фінішну лінію, згадав багато моментів тієї гонки. Це неймовірно. Раніше ми не були конкурентоспроможними в Італії, а сьогодні перемогли. Машина була фантастично гарною.

Підбираючи налаштування боліда ми зробили правильні рішення. Сьогодні ми нічим не ризикували, ризик був вчора. Багато хто бачив, що ми не мали найвищої швидкості – ми обрали більш «короткі» передачі, а я поступався у швидкості на прямій, але в гонці мені було комфортно».

Дженсон Баттон вийшов на третє місце в чемпіонаті, хоча про боротьбу за корону говорити і не варто, та гонка для англійця вийшла дуже непоганою, хоча якби не поганий старт, багато що могло змінитися: «Гонка була дійсно веселою! Я змагався з Льюісом, з Міхаелем і Фернандо – це було чудово! Шкода, що не вийшло поборотися за лідерство, але це складно, бо в певний момент я був сьомим через невдалий старт. Приємно посісти друге місце, але завжди хочеться більшого».

Фернандо Алонсо також задоволений своїм третім місцем на рідній для команди трасі. Іспанець навіть визнав, що протриматися ще кілька кіл попереду Хемілтона навряд зміг би, тому фінішний прапор був для нього таким бажаним в той момент.

Британець після фінішу поскаржився на проблеми з DRS і додав, що: «Ситуацію ще треба проаналізувати. Та я не можу сказати, що розчарований – ми фінішували (попередні дві гонки в Монці закінчувалися для Льюіса аваріями – прим.) і заробили чимало очок, так що нема про що шкодувати».

Росс Брон як міг хвалив свого сорокадворічного гонщика: «У двох останніх гонках ми побачили справжнього Міхаеля Шумахера і це було прекрасно. Дуель фантастична, Міхаель і Льюіс вели дуже гостру боротьбу, але все було коректно – саме це ми й хочемо бачити. Боротьба точилася дуже довго, виникали певні гострі моменти, та все в рамках правил, контакту між машинами не було. Це дійсно було фантастичне видовище, ми буквально вставали зі своїх місць на піт-уолл».

Що ж, чемпіонат попрощався з Європою і прямує до Азії та Бразилії, інтрига в боротьбі за титул давно наказала довго жити, але самі гонки від того менш цікавими не стають. Хоч перемога Феттеля і виглядає доволі легкою, та гостра боротьба за інші місця на подіумі з надлишком усе компенсувала.

Вже за два тижні на пілотів чекає нічний Сінгапур, де спрогнозувати події буде непросто. Та це тільки на краще.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua 

 

Гран-прі Італії. Фінішний протокол:

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:20:46.172

2

2.

Дж. Баттон

McLaren

+ 9.590

2

3.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 16.909

2

4.

Л. Хемілтон

McLaren

+ 17.471

2

5.

М. Шумахер

Mercedes

+ 32.677

2

6.

Ф. Масса

Ferrari

+ 42.993

2

7.

Х. Альгерсуарі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

8.

П. ді Реста

Force India

+ 1 коло

2

9.

Б. Сенна

Lotus Renault

+ 1 коло

3

10.

С. Буемі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

11.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1 коло

2

12.

Р. Баррікелло

Williams

+ 1 коло

2

13.

Х. Ковалайнен

Team Lotus

+ 1 коло

2

14.

Я. Труллі

Team Lotus

+ 2 кола

2

15.

Т. Глок

Marussia Virgin

+ 2 кола

2

Найшвидше коло: Льюіс Хемілтон (McLaren) – 1:26.187 (52-е коло)

Не фінішували:

Д. Рікьярдо

HRT

40 коло

 

С. Перес

Sauber

34 коло

 

К. Кобаясі

Sauber

23 коло

 

А. Сутіл

Force India

11 коло

 

М. Веббер

Red Bull

6 коло

аварія

Ж.Д'Амброзіо

Marussia Virgin

3 коло

 

В. Петров

Lotus Renault

1 коло

аварія

Н. Росберг

Mercedes

1 коло

аварія

В. Ліуцци

HRT

1 коло

аварія

 

Особистий залік:

1

С.Феттель

Red Bull Racing

284

2

Ф.Алонсо

Scuderia Ferrari

172

3

Д.Баттон

McLaren

167

4

М.Веббер

Red Bull Racing

167

5

Л.Хемілтон

McLaren

158

6

Ф.Масса

Scuderia Ferrari

82

7

Н.Росберг

Mercedes GP

56

8

М.Шумахер

Mercedes GP

52

9

В.Петров

Lotus Renault GP

34

10

Н.Хайдфельд

Lotus Renault GP

34

11

К.Кобаясі

Sauber F1 Team

27

12

А.Сутіл

Force India

24

13

Х.Альгесуарі

Scuderia Toro Rosso

16

14

С.Буемі

Scuderia Toro Rosso

13

15

П.ді Реста

Force India

12

16

С.Перес

Sauber F1 Team

8

17

Р. Баррікелло

Williams

4

18

Б.Сенна

Lotus Renault GP

2

19

П. Мальдонадо

Williams

1

 

Кубок Конструкторів

1

Red Bull Racing

Renault

451

2

McLaren

Mercedes

325

3

Scuderia Ferrari

Ferrari

254

4

Mercedes GP

Mercedes

108

5

Renault Lotus GP

Renault

70

6

Force India

Mercedes

36

7

Sauber F1 Team

Ferrari

35

8

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

29

9

AT&T Williams

Cosworth

5

Sport.ua 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 11
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Aliaze222222
Сутиль болинг сыграл это воощее жесть !!
hybrid
росберга шкода, цікаво було б подивитися на його тактику.
korradokattani
Дожились до момента, когда Williams замыкает таблицу кубка конструкторов...
viktor112007
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
Бог
Да с хорошим болидом и Риккьярдо поборолся бы за чемпионство... Машина - 70% успеха, пилот - 30%.
viktor112007
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
konst-3333
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
Shur87
Шуми молоток!
torpedo1907
Жду возвращения славных времен Ferrari ! А пока жду провалов от Ред Булофф !
the_good
шумахер на своих дровах еще что то могёт
Schulz777
Шумахер