Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 24 июля 2011, 23:23
4338
18

Когда и дождя не надо

Sport.ua рассказывает об увлекательной гонке в немецком Нюрбургринге

| Обновлено 24 июля 2011, 23:23
4338
18
Когда и дождя не надо

Гонки на заході Німеччини в легендарному Нюрбургринзі не бувають нецікавими – проти цього традиційно виступають конфігурація траси і погода. У цей рік до даного переліку можна сміливо додавати фактор шин Pirelli та частково регульоване заднє крило (DRS).

Зранку небо не дуже тішило гонщиків, але зберігало інтригу для вболівальників – дощ час від часу поливав трасу і FIA навіть дозволила командам скорегувати певні налаштування. Окрім іншого, температура повітря вдень прогрілася лише до +13С – і це всередині літа!

Однак небесна канцелярія змилостивилась над пілотами і під час гонки багатообіцяний дощ так і не пішов, але це жодним чином не вплинуло на те видовище, яке продемонстрували пілоти протягом 60 кіл у боротьбі за перемогу та інші призові місця. Траса просохла ще до старту і гонщики розпочинали на сліках.

Переможець суботньої кваліфікації Марк Веббер знову програв старт, поступившись лідерством у гонці Льюісу Хемілтону. Невдалий старт австралійця частково завадив його напарнику – Себастіан Феттель не зумів відстояти свою третю стартову позицію і пропустив Алонсо в першому повороті, але вже на другому колі повернув собі втрачене.

Феліпе Масса вкотре продемонстрував відмінну реакцію на згаслі вогні світлофора, та місця в першому повороті Феттель й Алонсо йому не залишили і бразилець пропустив Росберга, обійти якого зумів лише в першому повороті 12-го кола в контактній боротьбі, але без видимих пошкоджень для болідів.

Дженсон Баттон до невиразної кваліфікації додав ще й такий самий старт – спустившись на десяте місце – англійця зуміли пройти Сутіл, Петров і Шумахер. Міхаель традиційно добре проводить стартові кола, але вже двічі в сезоні його траекторія невдало перетиналася з Петровим. В Німеччині німець тричі обганяв Віталія і жодного інциденту між ними не було.

Героєм старту в другому ешелоні став Кобаясі (хоча не думаю, що це може когось здивувати) – японець відіграв аж п’ять позицій і став дванадцятим, що при вдалій шинній стратегії обіцяло непогані перспективи для нього.

Після перших кіл ситуація дещо стабілізувалася і тільки помилки одних і майстерний пілотаж інших пілотів дозволяв активно боротися за позиції. Навіть DRS допомагала не завжди – для майстрів захисної їзди займати правильну траекторію було достатньо, щоб зберігати позиції.

Квартет лідерів упевнено відривався від решти пелотону і ставало очевидно, що пілоти не збираються форсувати події на стартовому відрізку гонки. Хоча вже на восьмому колі Алонсо обігнав Феттеля в боротьбі за третє місце. За два кола потому німець, помилившись на гальмуванні, втратив сім дорогоцінних секунд, а разом із ними і шанси на подіум, адже його темп був гіршим, та ще й додалися певні проблеми із задніми гальмами, які дивним чином вирішилися тільки на останньому гоночному відрізку, коли Себастіан боровся з Массою. Веббер навіть зумів обігнати Хемілтона після виходу з шикани NGK, але британець вдало контратакував на стартовій прямій і повернув собі лідерство.

Після чверті дистанції, на 15-му колі Марк Веббер відкрив першу хвилю зупинок у боксах – тактичну боротьбу за перемогу та порядок місць на подіумі було відкрито. Особливість цьогорічних покришок Pirelli полягає в тому, що у більшості випадків більш ранній піт-стоп приносить перевагу. Так і сталося – через два кола після Марка синхронний піт провели Хемілтон й Алонсо, і саме Веббер вперше в сезоні очолив пелотон.

Весь наступний гоночний відрізок тріо лідерів намагалися не відпускати один одного далеко, контролюючи свій і чужий темпи та зношення покришок.

В цей час за спинами лідерів точилася не менш цікава боротьба за місця у заліковій десятці. Сутіл, Петров, Кобаясі і, напевно, Баттон їхали з тактикою двох зупинок в боксах, обоє гонщиків Mercedes планували три піт-стопа, а тому мали атакувати і відігравати час, необхідний для зайвої зупинки. По ходу гонки Ніко краще вдавалося втілювати задум у життя, а Міхаель, як і Феттель раніше, помилився, програвши три позиції після власного розвороту. Та слід віддати належне багаторазовому чемпіону – ця помилка тільки більше додала мотивації німцеві, який кинувся надолужувати програне.

Другу хвилю піт-стопів серед лідерів на 31-му колі знову відкрив Веббер, але на цей раз тактика більш ранньої зупинки не спрацювала. Хоч шини у Хемілтона й Алонсо і були вже зношені, але палива в баках ставало все менше і вони змогли підтримувати необхідний темп в гонці. Після виїзду з боксів McLaren №3 Марк пробував випередити Льюіса, але агресивний захист британця став цьому на заваді. Ще колом пізніше Алонсо виїхав попереду Хемілтона, але британець зумів обійти червоний болід, що й стало ключовим епізодом в боротьбі за перемогу.

Очоливши гонку вдруге, Хемілтон почав поступово, але впевнено нарощувати відрив від Алонсо і Веббера. Тим самим Льюіс прагнув убезпечити себе від несподіванок останнього гоночного відрізка, який усі троє мали проїхали на жорстких шинах Medium. План команди і британця спрацював на усі 100% і Хемілтон без особливих проблем після третього піт-стопа залишився лідером і здобув другу перемогу в сезоні.

Слово переможцю: «Ми не очікували, що цього уїк-енду будемо настільки швидкими, адже на попередньому Гран-прі у нас були проблеми, проте команда і всі, хто працює на базі, доклали максимум зусиль… Я дуже задоволений, як на мене, це була одна з кращих моїх гонок!»

Фернандо Алонсо також упевнено довів власну гонку до фінішу на другій позиції, а Марк Веббер став останнім учасником урочистої церемонії на подіумі. Після фінішу сталася цікава й рідкісна для сучасної Формули 1 річ – на боліді Алонсо закінчувалося пальне і команда попросила іспанця зупинитися та вимкнути двигун, щоб залишилася достатня кількість бензину для обов’язкової перевірки, яку машина пройшла в закритому парку без претензій з боку представників FIA. В закритий парк іспанця на власному боліді довіз Веббер.

Фернандо, як і Хемілтон, залишився дуже задоволений власним результатом: «Уїк-енд видався важким, у п’ятницю виникли проблеми, в кваліфікації я був тільки четвертим, програвши півсекунди поулу, так що друге місце – відмінний результат. Друге місце у Валенсії, перше в Сільверстоуні, знову друге тут – у трьох різних гонках ми були конкурентоспроможними і така стабільність налаштовує на оптимізм у другій половині сезону».

Боротьба ж за четверте місце між Массою та Феттелем стала прикрасою фінішних кіл в Нюрбургринзі. Бразилець і німець максимально відтягували обов’язковий візит в бокси для «перевзування» у Medium, а команди намагалися тактично переграти одна одну. Старий фокус Скудерії часів Росса Брона та Міхаеля Шумахера із виходом механіків на піт-лейн з шинами не спрацював – Феттель залишався на хвості у Масси, постійно намагаючись обігнати бразильця за допомогою DRS або на гальмуванні в першому повороті. Зрештою, коли гонщики завершували передостаннє коло, вони змушені були робити піт-стоп і ставити жорсткіші шини. Боротьба нервів точилася і серед механіків – хлопці в червоних комбінезонах загубили гайку і затримали Феліпе. В цей час Феттель уже проїжджав повз бокси Скудерії – четверте місце дісталося німцеві.

Боротьба за шосту-десяту позиції точилася як на трасі, так і за її межами. Дженсон Баттон друге поспіль зійшов – цього разу на машині англійця відмовила гідравліка і пілот змушений був заїхати в бокси.

Адріан Сутіл з тактикою двох піт-стопів зумів фінішувати попереду сріблястих болідів Mercedes, які, зі слів Норберта Хауга, протягом значної дистанції змушені були економити пальне. Схоже що в команді розраховували на дощ і не заповнили баки достатньою кількістю бензину.

Камуї Кобаясі вкотре порадував своїх уболівальників та власну команду – стартувавши сімнадцятим, японець відмінно прорвався в топ-десятку і зумів завершити гонку на чудовій дев’ятій позиції. «Я чудово стартував і в перших поворотах зміг виграти кілька позицій, піднявшись з 17-го на 12-те місце. Але далі прогресувати було значно складніше – машині не вистачало швидкості. Очки я заробив виключно завдяки стратегії – дякую команді за бездоганну роботу на піт-стопах… Я так і не наздогнав Міхаеля Шумахера – він був набагато швидшим на прямих… Сподіваюся, в наступній гонці виступлю ще краще», – сказав японець після гонки.

В Lotus Renault намагаються знайти причини свого відставання від лідерів і Mercedes, але віз і нині там, тому десяте місце Віталія Петрова є реальним максимумом, на який в даних умовах може розраховувати команда.

Після гонки в турнірних таблицях відбулося по одній зміні. Льюіс Хемілтон вийшов на третє місце в особистому заліку, випередивши Алонсо. А в Кубку конструкторів Force India завдяки прекрасному результату Сутіла змогла випередити Toro Rosso.

Себастіан Феттель вперше не фінішував на подіумі – досягнення Міхаеля Шумахера 2002 року, коли він був на подіумі в кожному Гран-прі, залишається недоторканим. Ну а Себастіан вже однозначно залишиться лідером чемпіонату навіть по завершенню європейської частини сезону.

Підсумовуючи результати Гран-прі Німеччини, варто зробити висновок про те, що в гоночному темпі Red Bull не найшвидша машина – серйозну конкуренцію «бикам» спроможні нав’язувати McLaren та Ferrari, а відтак боротьба за перемоги та місця на подіумі протягом наступних гонок має бути дуже цікавою.

А наступна гонка відбудеться вже за тиждень в Угорщині.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
 

Гран-прі Німеччини. Фінішний протокол:

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

McLaren

1:37:30.334

3

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 3.980

3

3.

М. Веббер

Red Bull

+ 9.788

3

4.

С. Феттель

Red Bull

+ 47.921

3

5.

Ф. Масса

Ferrari

+ 52.252

3

6.

А. Сутіл

Force India

+ 1:26.208

2

7.

Н. Росберг

Mercedes

+ 1 коло

3

8.

М. Шумахер

Mercedes

+ 1 коло

3

9.

К. Кобаясі

Sauber

+ 1 коло

2

10.

В. Петров

Lotus Renault

+ 1 коло

2

11.

С. Перес

Sauber

+ 1 коло

2

12.

Х. Альгерсуарі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

13.

П. ді Реста

Force India

+ 1 коло

2

14.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1 коло

2

15.

С. Буемі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

16.

Х. Ковалайнен

Team Lotus

+ 2 кола

2

17.

Т. Глок

Marussia Virgin

+ 3 кола

2

18.

Ж.Д'Амброзіо

Marussia Virgin

+ 3 кола

2

19.

Д. Рікьярдо

HRT

+ 3 кола

2

20.

К. Чандхок

Team Lotus

+ 4 кола

3

Найшвидше коло: Льюіс Хемілтон (McLaren) - 1:34.302 (59-е коло)

Не фінішували:

В. Ліуцци

HRT

44 коло

електрика

Дж. Баттон

McLaren

42коло

гідравліка

Р. Баррікелло

Williams

23 коло

витік мастила

Н. Хайдфельд

Lotus Renault

10коло

аварія

Особистий залік:

1

С.Феттель

Red Bull Racing

216

2

М.Веббер

Red Bull Racing

139

3

Л.Хемілтон

McLaren

134

4

Ф.Алонсо

Scuderia Ferrari

130

5

Д.Баттон

McLaren

109

6

Ф.Масса

Scuderia Ferrari

62

7

Н.Росберг

Mercedes GP

46

8

Н.Хайдфельд

Renault Lotus GP

34

9

В.Петров

Renault Lotus GP

32

10

М.Шумахер

Mercedes GP

32

11

К.Кобаясі

Sauber F1 Team

27

12

А.Сутіл

Force India

18

13

Х.Альгесуарі

Scuderia Toro Rosso

9

14

С.Перес

Sauber F1 Team

8

15

С.Буемі

Scuderia Toro Rosso

8

16

Р. Баррікелло

Williams

4

17

П.ді Реста

Force India

2

Кубок Конструкторів

1

Red Bull Racing

Renault

355

2

McLaren

Mercedes

243

3

Scuderia Ferrari

Ferrari

192

4

Mercedes GP

Mercedes

78

5

Renault Lotus GP

Renault

66

6

Sauber F1 Team

Ferrari

35

7

Force India

Mercedes

20

8

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

17

9

AT&T Williams

Cosworth

4

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 18
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
Якщо згадувати додаткові умови, то і Алонсо (а точніше Ф150 Італія) залежний від того, яка буде температура і як часто Піреллі буде привозити Мідіум і Хард...
Ну для Феттеля уроки уроками, но вмикати "режим бухгалтера" всередині сезону - це нецікаво.
CubiQ
Если Форс Индия "сильно прибавила за всего лишь несколько лет", то что тогда можно говорить про РБ?
solova63
дело наверное не столько в самом Сутиле,сколько в самой конюшне "Force India" ! Очень сильно прибавили за всего лишь несколько лет!
hybrid
та ясно, що не футбольний спад спад відносно своєї колишньої сили відносно інших ;)
маю таку підозру, що основним переслідувачем буде алонсо, а його конкуренти у кожній окремій гонці будуть залежати від того, чи:
- матиме веббер хороший день
- триматиме хем свої нерви під контролем
- підходитиме баттону траса
ну хз, уроки з минулого сезону мабуть. а може подорослішав просто.
tungsten
Хем молодец! Вперед к новым победам!
Hassassin
У Биків немає спаду - це Феррарі з МакЛарен підтяглися добряче. Ну і ясна річ, що чим більш будуть боротися Марк, Льюіс, Нандо між собою, Фету просто можна дивитися на їх боротьбу з безпечної відстані (щоб про всяк випадок об'їхати розвернуті/зламані боліди) і котитися до другого титулу.
Бахрейн минулорічний пам'ятаю - одна з найнудніших гонок того сезону.
Просто за даного відриву Фету можна було б бути гонщиком, а не бухгалтером (принаймні до першого сходу).
hybrid
ну йому ж кажуть, що він везе вері гуд пойнтс... нє, власне, цю гонку сутіля чи ті гонки росберга, що ти маєш на увазі, я б сюди не рівняв. швидкість+тактика сутіля і рівень машини позбавили його по суті конкурентів, ні назад, ні вперед варіантів особливо не було. навряд він би за кимось довго сидів, якби був однозначно швидшим.
з іншого боку у феттеля вже починається виконання стратегії чемпіонства - мінімум ризику, максимум результату. пам"ятаєш першу гонку минулого року, феєричний виступ, проблему зі свічками і 4те місце? так от на нюрбургрингу, здавалося, не працювало нічого взагалі, ні квала, ні швидкість, ні машина, а результат тей самий. навіть якщо редбуло-спад не закінчиться, він може до кінця року приїжджати спокійно четвертим, поки алонсо буде гризтися поперемінно з хемом, баттоном і веббером.
Hassassin
Це добре якщо у пілота техніка посередня, а якщо топ-команда, то на таке доїжджання дивитися сумно. Феттель от дві гонки поспіль застряє за більш повільним болідом (Хем, Масса) і просто чекає, а атакує вкрай обережно, щоб ну зовсім нічого не сталося, складається враження що атакує він більше для виду - я ж, мовляв, пробував, та не вийшло... Нудно дивитися.
hybrid
кобаяші мені теж дуже подобається і зрозуміло, що саме гонка у нього була яскравішою. але сутіль провів весь вікенд на високому рівні, не лише гонку, тому я його і відзначив. доречі, мені так само подобається, коли росберг "прісно" доїжджає до хороших місць. щоб прісно отримувати максимальні результати, треба мати мозги і витримку, мені це імпонує.
Hassassin
Справа зовсім не в телевізорі, а в тому, що Сутіл їхав дійсно добре, але йому ніхто не заважав, він нікому не заважав особливо, їхав сам по собі... Хоча дійсно гонку видав дуже зрілу та добру. Відіграв 2 позиції - так Мерси їхали в режимі економії пального, а Баттон зійшов. Щоправда це вже деталі, якими Адріан зумів скористатися на 100%.
Але якщо порівнювати з гонкою Кобаясі - гонка Сутіла прісна, японець профукав квалу, але ж як класно реабілітувався. -5 місць на старті, як завжди правильна тактика і теж дуже зріла їзда, боротьба з Мерсами і Петровим та чергові 2 очка на техніці далеко не найкращій...
hybrid
невиразна гонка, бо по телевізору мало показували? я вважаю, що якщо людина в теперішній форс індії стає 8-ю в кваліфікації, а потім довозить цей старт до 6-го місця, то це дуже добре проведена робота. чіпав-нечіпав, а темп мав дуже солідний.
ну так і я про те. як на фініші кращі колеса мати і напарника атакувати, так амбіції, а як привезти для команди абсолютно реальну перемогу, коли напарник має проблеми, так... власне, через те на нього в команді і не ставлять.
Hassassin
А в чому молодець Сутіл? Їхав собі акуратно, нікого не чіпав, нікого не обганяв, приїхав шостим - йому за це гроші платять. Гонка його була невиразною, але ефективною, так дуже часто Росберг їздить...
По Вебберу - третій поул прокакав на старті, ось його ахілесова п'ята. Амбіцій у Марка вдосталь - на фініші Сільвера можна було переконатися зайвий раз.
Просто гоночний темп Хема і Алонсо давно не гірший як у биків, а тактично переграти срібних і червоних не вийшло...
hybrid
ну... цього разу віддам належне хемілтону, прекрасна гонка.
сутіль і кобаяші теж молодці.
веббер... ну де твої амбіції? у феттеля вперше в сезоні явно не йде гонка, ти маєш поул, давай, їдь, вигравай, доводь. наближайся до феттеля якщо хочеш хоч якісь шанси мати і відчіпляй з кінцями феррарі з маклареном. нє, їхав-їхав, приїхав.
Funmannn
массу жестко механики прокинули
МН
тре невпаки, шоб вона (нервова система) тебе примушувала, а - ти її..
бо інакше то є патологія...
МН
та чё - нє надо...
я б не відмовився...
у нас така посуха, шо зємєлька вже тріскається...(
Бог
Адміни, будь ласка, поставте на голосування наступне питання: як зручніше читати текст? Коли він непомірно розбавлений фото, чи коли фото просто окремо внизу йдуть, після тексту? Чесно кажучи, вже дістало!!! Ну не зручно так читати, коли фоток більше, ніж тексту... Я вже говорив про це, але, видно, думки Бога вам замало... Тому влаштуйте голосування... Вже спересердя другу Формулу не читаю, бо коли бачу таку подачу (в плані дизайну), то відразу нервова система примушує закрити матеріал...
Shur87
отличная гонка. действительно дождь не понадобился.