Когда и дождя не надо
Sport.ua рассказывает об увлекательной гонке в немецком Нюрбургринге
Гонки на заході Німеччини в легендарному Нюрбургринзі не бувають нецікавими – проти цього традиційно виступають конфігурація траси і погода. У цей рік до даного переліку можна сміливо додавати фактор шин Pirelli та частково регульоване заднє крило (DRS).
Зранку небо не дуже тішило гонщиків, але зберігало інтригу для вболівальників – дощ час від часу поливав трасу і FIA навіть дозволила командам скорегувати певні налаштування. Окрім іншого, температура повітря вдень прогрілася лише до +13С – і це всередині літа!
Однак небесна канцелярія змилостивилась над пілотами і під час гонки багатообіцяний дощ так і не пішов, але це жодним чином не вплинуло на те видовище, яке продемонстрували пілоти протягом 60 кіл у боротьбі за перемогу та інші призові місця. Траса просохла ще до старту і гонщики розпочинали на сліках.
Переможець суботньої кваліфікації Марк Веббер знову програв старт, поступившись лідерством у гонці Льюісу Хемілтону. Невдалий старт австралійця частково завадив його напарнику – Себастіан Феттель не зумів відстояти свою третю стартову позицію і пропустив Алонсо в першому повороті, але вже на другому колі повернув собі втрачене.
Феліпе Масса вкотре продемонстрував відмінну реакцію на згаслі вогні світлофора, та місця в першому повороті Феттель й Алонсо йому не залишили і бразилець пропустив Росберга, обійти якого зумів лише в першому повороті 12-го кола в контактній боротьбі, але без видимих пошкоджень для болідів.
Дженсон Баттон до невиразної кваліфікації додав ще й такий самий старт – спустившись на десяте місце – англійця зуміли пройти Сутіл, Петров і Шумахер. Міхаель традиційно добре проводить стартові кола, але вже двічі в сезоні його траекторія невдало перетиналася з Петровим. В Німеччині німець тричі обганяв Віталія і жодного інциденту між ними не було.
Героєм старту в другому ешелоні став Кобаясі (хоча не думаю, що це може когось здивувати) – японець відіграв аж п’ять позицій і став дванадцятим, що при вдалій шинній стратегії обіцяло непогані перспективи для нього.
Після перших кіл ситуація дещо стабілізувалася і тільки помилки одних і майстерний пілотаж інших пілотів дозволяв активно боротися за позиції. Навіть DRS допомагала не завжди – для майстрів захисної їзди займати правильну траекторію було достатньо, щоб зберігати позиції.
Квартет лідерів упевнено відривався від решти пелотону і ставало очевидно, що пілоти не збираються форсувати події на стартовому відрізку гонки. Хоча вже на восьмому колі Алонсо обігнав Феттеля в боротьбі за третє місце. За два кола потому німець, помилившись на гальмуванні, втратив сім дорогоцінних секунд, а разом із ними і шанси на подіум, адже його темп був гіршим, та ще й додалися певні проблеми із задніми гальмами, які дивним чином вирішилися тільки на останньому гоночному відрізку, коли Себастіан боровся з Массою. Веббер навіть зумів обігнати Хемілтона після виходу з шикани NGK, але британець вдало контратакував на стартовій прямій і повернув собі лідерство.
Після чверті дистанції, на 15-му колі Марк Веббер відкрив першу хвилю зупинок у боксах – тактичну боротьбу за перемогу та порядок місць на подіумі було відкрито. Особливість цьогорічних покришок Pirelli полягає в тому, що у більшості випадків більш ранній піт-стоп приносить перевагу. Так і сталося – через два кола після Марка синхронний піт провели Хемілтон й Алонсо, і саме Веббер вперше в сезоні очолив пелотон.
Весь наступний гоночний відрізок тріо лідерів намагалися не відпускати один одного далеко, контролюючи свій і чужий темпи та зношення покришок.
В цей час за спинами лідерів точилася не менш цікава боротьба за місця у заліковій десятці. Сутіл, Петров, Кобаясі і, напевно, Баттон їхали з тактикою двох зупинок в боксах, обоє гонщиків Mercedes планували три піт-стопа, а тому мали атакувати і відігравати час, необхідний для зайвої зупинки. По ходу гонки Ніко краще вдавалося втілювати задум у життя, а Міхаель, як і Феттель раніше, помилився, програвши три позиції після власного розвороту. Та слід віддати належне багаторазовому чемпіону – ця помилка тільки більше додала мотивації німцеві, який кинувся надолужувати програне.
Другу хвилю піт-стопів серед лідерів на 31-му колі знову відкрив Веббер, але на цей раз тактика більш ранньої зупинки не спрацювала. Хоч шини у Хемілтона й Алонсо і були вже зношені, але палива в баках ставало все менше і вони змогли підтримувати необхідний темп в гонці. Після виїзду з боксів McLaren №3 Марк пробував випередити Льюіса, але агресивний захист британця став цьому на заваді. Ще колом пізніше Алонсо виїхав попереду Хемілтона, але британець зумів обійти червоний болід, що й стало ключовим епізодом в боротьбі за перемогу.
Очоливши гонку вдруге, Хемілтон почав поступово, але впевнено нарощувати відрив від Алонсо і Веббера. Тим самим Льюіс прагнув убезпечити себе від несподіванок останнього гоночного відрізка, який усі троє мали проїхали на жорстких шинах Medium. План команди і британця спрацював на усі 100% і Хемілтон без особливих проблем після третього піт-стопа залишився лідером і здобув другу перемогу в сезоні.
Слово переможцю: «Ми не очікували, що цього уїк-енду будемо настільки швидкими, адже на попередньому Гран-прі у нас були проблеми, проте команда і всі, хто працює на базі, доклали максимум зусиль… Я дуже задоволений, як на мене, це була одна з кращих моїх гонок!»
Фернандо Алонсо також упевнено довів власну гонку до фінішу на другій позиції, а Марк Веббер став останнім учасником урочистої церемонії на подіумі. Після фінішу сталася цікава й рідкісна для сучасної Формули 1 річ – на боліді Алонсо закінчувалося пальне і команда попросила іспанця зупинитися та вимкнути двигун, щоб залишилася достатня кількість бензину для обов’язкової перевірки, яку машина пройшла в закритому парку без претензій з боку представників FIA. В закритий парк іспанця на власному боліді довіз Веббер.
Фернандо, як і Хемілтон, залишився дуже задоволений власним результатом: «Уїк-енд видався важким, у п’ятницю виникли проблеми, в кваліфікації я був тільки четвертим, програвши півсекунди поулу, так що друге місце – відмінний результат. Друге місце у Валенсії, перше в Сільверстоуні, знову друге тут – у трьох різних гонках ми були конкурентоспроможними і така стабільність налаштовує на оптимізм у другій половині сезону».
Боротьба ж за четверте місце між Массою та Феттелем стала прикрасою фінішних кіл в Нюрбургринзі. Бразилець і німець максимально відтягували обов’язковий візит в бокси для «перевзування» у Medium, а команди намагалися тактично переграти одна одну. Старий фокус Скудерії часів Росса Брона та Міхаеля Шумахера із виходом механіків на піт-лейн з шинами не спрацював – Феттель залишався на хвості у Масси, постійно намагаючись обігнати бразильця за допомогою DRS або на гальмуванні в першому повороті. Зрештою, коли гонщики завершували передостаннє коло, вони змушені були робити піт-стоп і ставити жорсткіші шини. Боротьба нервів точилася і серед механіків – хлопці в червоних комбінезонах загубили гайку і затримали Феліпе. В цей час Феттель уже проїжджав повз бокси Скудерії – четверте місце дісталося німцеві.
Боротьба за шосту-десяту позиції точилася як на трасі, так і за її межами. Дженсон Баттон друге поспіль зійшов – цього разу на машині англійця відмовила гідравліка і пілот змушений був заїхати в бокси.
Адріан Сутіл з тактикою двох піт-стопів зумів фінішувати попереду сріблястих болідів Mercedes, які, зі слів Норберта Хауга, протягом значної дистанції змушені були економити пальне. Схоже що в команді розраховували на дощ і не заповнили баки достатньою кількістю бензину.
Камуї Кобаясі вкотре порадував своїх уболівальників та власну команду – стартувавши сімнадцятим, японець відмінно прорвався в топ-десятку і зумів завершити гонку на чудовій дев’ятій позиції. «Я чудово стартував і в перших поворотах зміг виграти кілька позицій, піднявшись з 17-го на 12-те місце. Але далі прогресувати було значно складніше – машині не вистачало швидкості. Очки я заробив виключно завдяки стратегії – дякую команді за бездоганну роботу на піт-стопах… Я так і не наздогнав Міхаеля Шумахера – він був набагато швидшим на прямих… Сподіваюся, в наступній гонці виступлю ще краще», – сказав японець після гонки.
В Lotus Renault намагаються знайти причини свого відставання від лідерів і Mercedes, але віз і нині там, тому десяте місце Віталія Петрова є реальним максимумом, на який в даних умовах може розраховувати команда.
Після гонки в турнірних таблицях відбулося по одній зміні. Льюіс Хемілтон вийшов на третє місце в особистому заліку, випередивши Алонсо. А в Кубку конструкторів Force India завдяки прекрасному результату Сутіла змогла випередити Toro Rosso.
Себастіан Феттель вперше не фінішував на подіумі – досягнення Міхаеля Шумахера 2002 року, коли він був на подіумі в кожному Гран-прі, залишається недоторканим. Ну а Себастіан вже однозначно залишиться лідером чемпіонату навіть по завершенню європейської частини сезону.
Підсумовуючи результати Гран-прі Німеччини, варто зробити висновок про те, що в гоночному темпі Red Bull не найшвидша машина – серйозну конкуренцію «бикам» спроможні нав’язувати McLaren та Ferrari, а відтак боротьба за перемоги та місця на подіумі протягом наступних гонок має бути дуже цікавою.
А наступна гонка відбудеться вже за тиждень в Угорщині.
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран-прі Німеччини. Фінішний протокол:
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
1:37:30.334 |
3 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 3.980 |
3 |
3. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 9.788 |
3 |
4. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 47.921 |
3 |
5. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 52.252 |
3 |
6. |
А. Сутіл |
Force India |
+ 1:26.208 |
2 |
7. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 1 коло |
3 |
8. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 1 коло |
3 |
9. |
К. Кобаясі |
Sauber |
+ 1 коло |
2 |
10. |
В. Петров |
Lotus Renault |
+ 1 коло |
2 |
11. |
С. Перес |
Sauber |
+ 1 коло |
2 |
12. |
Х. Альгерсуарі |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
2 |
13. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 1 коло |
2 |
14. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
15. |
С. Буемі |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
2 |
16. |
Х. Ковалайнен |
Team Lotus |
+ 2 кола |
2 |
17. |
Т. Глок |
Marussia Virgin |
+ 3 кола |
2 |
18. |
Ж.Д'Амброзіо |
Marussia Virgin |
+ 3 кола |
2 |
19. |
Д. Рікьярдо |
HRT |
+ 3 кола |
2 |
20. |
К. Чандхок |
Team Lotus |
+ 4 кола |
3 |
Найшвидше коло: Льюіс Хемілтон (McLaren) - 1:34.302 (59-е коло)
Не фінішували:
В. Ліуцци |
HRT |
44 коло |
електрика |
Дж. Баттон |
McLaren |
42коло |
гідравліка |
Р. Баррікелло |
Williams |
23 коло |
витік мастила |
Н. Хайдфельд |
Lotus Renault |
10коло |
аварія |
Особистий залік:
1 |
С.Феттель |
Red Bull Racing |
216 |
2 |
М.Веббер |
Red Bull Racing |
139 |
3 |
Л.Хемілтон |
McLaren |
134 |
4 |
Ф.Алонсо |
Scuderia Ferrari |
130 |
5 |
Д.Баттон |
McLaren |
109 |
6 |
Ф.Масса |
Scuderia Ferrari |
62 |
7 |
Н.Росберг |
Mercedes GP |
46 |
8 |
Н.Хайдфельд |
Renault Lotus GP |
34 |
9 |
В.Петров |
Renault Lotus GP |
32 |
10 |
М.Шумахер |
Mercedes GP |
32 |
11 |
К.Кобаясі |
Sauber F1 Team |
27 |
12 |
А.Сутіл |
Force India |
18 |
13 |
Х.Альгесуарі |
Scuderia Toro Rosso |
9 |
14 |
С.Перес |
Sauber F1 Team |
8 |
15 |
С.Буемі |
Scuderia Toro Rosso |
8 |
16 |
Р. Баррікелло |
Williams |
4 |
17 |
П.ді Реста |
Force India |
2 |
Кубок Конструкторів
1 |
Red Bull Racing |
Renault |
355 |
2 |
McLaren |
Mercedes |
243 |
3 |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
192 |
4 |
Mercedes GP |
Mercedes |
78 |
5 |
Renault Lotus GP |
Renault |
66 |
6 |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
35 |
7 |
Force India |
Mercedes |
20 |
8 |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
17 |
9 |
AT&T Williams |
Cosworth |
4 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
У Макса Ферстаппена будет новый напарник
Старт шоу в Эр-Рияде запланирован на 17:30, Александр и Тайсон выйдут после 00:00
Ну для Феттеля уроки уроками, но вмикати "режим бухгалтера" всередині сезону - це нецікаво.
маю таку підозру, що основним переслідувачем буде алонсо, а його конкуренти у кожній окремій гонці будуть залежати від того, чи:
- матиме веббер хороший день
- триматиме хем свої нерви під контролем
- підходитиме баттону траса
ну хз, уроки з минулого сезону мабуть. а може подорослішав просто.
Бахрейн минулорічний пам'ятаю - одна з найнудніших гонок того сезону.
Просто за даного відриву Фету можна було б бути гонщиком, а не бухгалтером (принаймні до першого сходу).
з іншого боку у феттеля вже починається виконання стратегії чемпіонства - мінімум ризику, максимум результату. пам"ятаєш першу гонку минулого року, феєричний виступ, проблему зі свічками і 4те місце? так от на нюрбургрингу, здавалося, не працювало нічого взагалі, ні квала, ні швидкість, ні машина, а результат тей самий. навіть якщо редбуло-спад не закінчиться, він може до кінця року приїжджати спокійно четвертим, поки алонсо буде гризтися поперемінно з хемом, баттоном і веббером.
Але якщо порівнювати з гонкою Кобаясі - гонка Сутіла прісна, японець профукав квалу, але ж як класно реабілітувався. -5 місць на старті, як завжди правильна тактика і теж дуже зріла їзда, боротьба з Мерсами і Петровим та чергові 2 очка на техніці далеко не найкращій...
ну так і я про те. як на фініші кращі колеса мати і напарника атакувати, так амбіції, а як привезти для команди абсолютно реальну перемогу, коли напарник має проблеми, так... власне, через те на нього в команді і не ставлять.
По Вебберу - третій поул прокакав на старті, ось його ахілесова п'ята. Амбіцій у Марка вдосталь - на фініші Сільвера можна було переконатися зайвий раз.
Просто гоночний темп Хема і Алонсо давно не гірший як у биків, а тактично переграти срібних і червоних не вийшло...
сутіль і кобаяші теж молодці.
веббер... ну де твої амбіції? у феттеля вперше в сезоні явно не йде гонка, ти маєш поул, давай, їдь, вигравай, доводь. наближайся до феттеля якщо хочеш хоч якісь шанси мати і відчіпляй з кінцями феррарі з маклареном. нє, їхав-їхав, приїхав.
бо інакше то є патологія...
я б не відмовився...
у нас така посуха, шо зємєлька вже тріскається...(