Останній етап сезону не мав особливої інтриги, на відміну від минулого року, де вирішувалася доля чемпіонського титулу, в той же час фаворити були добре відомі. Навіть підготовка до гонки та кваліфікації проходила дуже спокійно. Звісно, Хемілтон прагнув перервати серію поулів свого напарника, проте великої різниці між стартовими позиціями на першому ряді в Абу-Дабі немає (за попередні 6 гонок власник поула переміг лише один раз, ще раз тріумфував пілот, що стартував не з першого ряду).
Боротьба двох «срібних стріл» за поул вшосте поспіль закінчилася перемогою Росберга, що залишив напарнику друге місце на стартовому полі. Вдруге в сезоні ганебної помилки припустилися в Феррарі – цього разу за самовпевненість було покарано Феттеля, який ще в першій кваліфікації не закінчив другу спробу, бо в команді порахували, що і результату першої спроби буде достатньо для проходу в Q2. Виявилося недостатньо, тож Себастіану дісталося місце на 8-му ряді. За відсутності Феттеля здавалося, що основну боротьбу за 3-4 місця вестимуть Ряйкконен і пілоти Вільямс, але «білі» не знайшли потрібних «ключів» до траси, показавши 6-й і 8-й результати, тож третя стартова позиція дісталася Кімі, поруч з яким на старті стояв Перес. Обоє пілотів Форс Індії добре підготувалися до фінальної гонки: Перес – 4-й, Хюлькенберг – 7-й.
Порядок машин на стартовому полі відрізнявся від результатів кваліфікації: Уілл Стівенс отримав штраф за заміну електронного блоку керування силовою установкою, але це ніяк не вплинуло на його позицію, Роман Грожан – за заміну коробки передач, а Роберто Мері взагалі стартував з піт-лейн. Тож реальний штраф і втрату позицій на собі відчув тільки пілот Лотус.
Піреллі на Яс-Маріну привезла свої м’які шини Soft і SuperSoft, при цьому шинники прогнозували, що більшість пілотів двічі зупинятимуться в боксах, хоча варіант з трьома зупинками швидший, але більш ризикований через можливий трафік. Шини Soft для початку гонки обрали Феттель, Ерікссон, Грожан, Стівенс і Мері, решта гонщиків стартували на SuperSoft.
Як тільки червоне світло згасло, Росберг дуже впевнено стартував і зберіг лідерство, Хемілтон і Ряйкконен трошки гірше зрушили з місця, проте свої позиції зберегли, як і Перес. Невдало гонка почалася для Боттаса, який відкотився на 10-те місце. В першому повороті не обійшлося без аварії: в боротьбі з Насром Алонсо зачепив Заубер бразильця, після чого його машина влетіла в Лотус Мальдонадо. Підвіска на машині Пастора зламалася і сезон для венесуельця завершився вже у першому повороті Яс-Маріни, Наср продовжив гонку, а Фернандо змушений був одразу ж їхати на піт-стоп. Розглянувши епізод, стюарди покарали Алонсо за цей інцидент 5-секундним штрафом.
Перші кола гонки традиційно для цього року пройшли за добре відомим усім сценарієм: «срібні стріли» упевнено від’їжджали від Ряйкконена, Феррарі якого так само впевнено відривалася від решти пелотону з Пересом і Хюлькенбергом на чолі цієї групи переслідування. Росберг при цьому одразу наростив такий відрив, аби Хемілтон не мав можливості використовувати DRS.
Перші піт-стопи розпочалися досить рано – вже на п’ятому колі в бокси поїхав Наср, на наступному – Квят, а потім вони стали масовими. Не поспішали до механіків ті гонщики, які стартували на шинах Soft, пілоти Мерседес і Ряйкконен.
На 9-му колі в боксах стався інцидент між Боттасом і Баттоном – фін вже виїжджав після власної зупинки, проте механіки не звернули увагу на англійця, який заїжджав до власних механіків. Внаслідок контакту пошкодження отримали обидві машини – переднє крило було зламано у Валттері та задній дифузор – у Дженсона. За таких обставин пілоту Вільямс не пощастило двічі: по-перше, йому довелося проїхати ціле коло зі зламаним крилом (уламок якого залишився лежати в тунелі виїзду з боксів), по-друге, за небезпечний випуск машини Боттаса покарали ще й 5 секундами штрафу.
Після своїх перших піт-стопів Росберг виїхав попереду, а Хемілтон і Ряйкконен – позаду Феттеля, що зупинятися так рано, звісно, не збирався. Повернення на друге місце в гонці зайняло у Льюіса два кола – спочатку а 17-му віражі помилився Себастіан, виїхавши за межі траси, а вже на 14-му колі в зоні активації DRS триразовий чемпіон спокійно обігнав чотириразового. Ще за два кола потому Феттеля обігнав і Ряйкконен, повернувшись таким чином на третє місце. Себастіан спокійно продовжив їхати на четвертій позиції ще 8 кіл, після чого відправився на свій дебютний піт-стоп, після якого виїхав позаду Ріккардо на 6-й позиції – стратегія Феррарі відмінно працювала, адже тільки за рахунок відмінної від інших пілотів тактики німець відіграв 6 позицій.
Вже за два кола після першого піт-стопу Феттеля на свої другі зупинки почали заїжджати інші пілоти – Хюлькенберг, Квят, Масса, Ріккардо, Перес, Баттон, Сайнс. Таким чином, зупинки Даніеля та Серхіо знову вивели Феттеля на четверту позицію – от тільки Себастіана ще чекала одна обов’язкова зупинка, а інших ні.
В боротьбі «срібних стріл» Хемілтон перейшов до активних дій: британець атакував, показав найшвидше коло та зрештою наблизився на відстань 1,2 с. Росберг не став чекати, коли Льюіс зможе задіювати DRS, і звернув в бокси, а Льюіс надовго залишився на трасі лідером.
На другому піт-стопі Ряйкконена сталася заминка із переднім правим колесом, що вилилося у загальні 6,6 секунд зупинки і повернення на трасу позаду Феттеля і колового Алонсо. Якщо з іспанцем у Кімі жодних проблем не було, то напарника обігнати було не так і просто – Себастіан мав свій план на гонку, проте темп фіна значно кращим і німець таки пропустив на стартовій прямій Ряйкконена, втративши на цьому кілька десятих.
Тим часом в стані Мерседес ставало все цікавіше й цікавіше – Льюіс продовжував їхати на своєму другому комплекті, було зрозуміло, що британець хоче поміняти тактику порівняно з Росбергом, бо тільки так і можна здолати напарника. Спочатку здавалося, що Хемілтон затягує свій піт-стоп заради того, щоб отримати SuperSoft на свій останній гоночний відрізок. От тільки чемпіон занадто багато став програвати Ніко, бо задні шини сильно втратили свою ефективність. Потім Льюіс став цікавитися, а чи можливо дотягнути до фінішу без другої зупинки взагалі – на що інженер відповів, що це зовсім погана ідея, бо гума стільки не витримає. В підсумку Хемілтон таки провів свій другий піт-стоп на 42-у колі, проте отримав не SuperSoft, що можна було очікувати в такій ситуації, а Soft – в Мерседес боялися, що навіть за 13 кіл ця гума сильно гранулюватиметься, тож вся перевага британця полягала тільки в тому, що його шини були на 10 кіл свіжішими, ніж у Ніко.
На 45-у колі Феттель не тільки наздогнав Переса, а й обігнав мексиканця на першій з двох прямих, де можна активовувати DRS, на другій такій прямій Серхіо хоч і міг контратакувати, але вдіяти вже нічого не міг. Таким чином Себастіану залишалося їхати так, аби його шини витримали останні десять кіл гонки.
В боротьбі за 12-у позицію неймовірну принциповість та бажання боротися до кінця проявили Ферстаппен з Баттоном – пілот Торо Россо атакував, проте Дженсон жорстко захищався, змусивши молодого колегу виїхати за межі траси, що дозволило Максу таки вийти вперед. От тільки стюардам обгін з виїздом за межі траси не сподобався і Ферстаппен отримав 5 штрафних секунд до свого результату на фініші.
Змагання за останні місця в топ-10 отримали нові барви в момент, коли на гальма почав скаржитися Квят, який перебував на 9-й позиції (і це ще не враховуючи того, що на його машині були проблеми з ERS). Негараздами росіянина намагався скористатися Сайнс, проте пілота Торо Россо швидко наздоганяв Грожан, який використовував шинну тактику аналогічну з Феттелем, і останній відрізок їхав на SuperSoft. Ромен спочатку обігнав Карлоса, а колом пізніше і Даниіла – прекрасний результат для пілота, що стартував 18-м і отримав 2 очка в своїй останній гонці за Лотус.
В дуелі Росберга з Хемілтоном за перемогу німець, опинившись у трафіку з колових (серед яких були і Ферстаппен, і Баттон), суттєво поступився напарнику, проте згодом відстань між ними стабілізувалася в районі семи з половиною секунд, допоки в колових не уперся і Льюіс. Таким чином інтрига, заледве відродившись, так само швидко наказала довго жити – сьогодні Росберг знову був кращим.
Уперше в кар’єрі Ніко Росберг переміг у трьох гонках поспіль! Мерседес здобула 12-й переможний дубль в сезоні, а це новий рекорд Формули 1. На колі повернення в бокси пілоти тішили глядачів «пончиками», зокрема відзначилися Росберг, Феттель, Сайнс.
Результат гонки не вплинув на місця команд в Кубку конструкторів – хто яким до Абу-Дабі приїхав, на тій самій позиції і завершив чемпіонат. В особистому ж заліку сталася лише одна зміна – в дуелі фінів Ряйкконен виявився кращим і посів четверте місце чемпіонату. Все як і передбачав Джекі Стюарт – досвід переміг.
На цьому сезон 2015 року закінчився. Вже у вівторок тут же в Абу-Дабі відбудуться 12-годинні шинні тести Піреллі, тож крім Мейнор, ніхто нікуди не їде. Ну а до Гран Прі Австралії ще треба дочекатися презентацій нових машин, передсезонних тестів і ще багато чого. Міжсезоння в Формулі 1 рідко буває спокійним, тож нас очікує вкрай цікава зима!
Гран Прі Абу-Дабі
|
Пілот
|
Команда
|
Час
|
Піт
|
1.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
1:38:30.175
|
2
|
2.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
+ 8.271
|
2
|
3.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
+ 19.430
|
2
|
4.
|
С. Феттель
|
Ferrari
|
+ 43.735
|
2
|
5.
|
С. Перес
|
Force India
|
+ 1:03.952
|
2
|
6.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
+ 1:05.010
|
2
|
7.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
+ 1:33.618
|
2
|
8.
|
Ф. Масса
|
Williams
|
+ 1:37.751
|
2
|
9.
|
Р. Грожан
|
Lotus
|
+ 1:38.201
|
2
|
10.
|
Д. Квят
|
Red Bull
|
+ 1:42.371
|
2
|
11.
|
К. Сайнс
|
Toro Rosso
|
+ 1:43.525
|
2
|
12.
|
Дж. Баттон
|
McLaren
|
+ 1 коло
|
2
|
13.
|
В. Боттас
|
Williams
|
+ 1 коло
|
3
|
14.
|
М. Ерікссон
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
2
|
15.
|
Ф. Наср
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
3
|
16.
|
М. Ферстаппен
|
Toro Rosso
|
+ 1 коло
|
3
|
17.
|
Ф. Алонсо
|
McLaren
|
+ 2 кола
|
4
|
18.
|
У. Стівенс
|
Manor
|
+ 2 кола
|
2
|
19.
|
Р. Мері
|
Manor
|
+ 3 кола
|
1
|
Найшвидше коло гонки: Льюіс Хемілтон, Mercedes – 1:44.517 (44-те коло)
Особистий залік
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes AMG
|
381
|
2.
|
Н. Росберг
|
Mercedes AMG
|
322
|
3.
|
С. Феттель
|
Scuderia Ferrari
|
278
|
4.
|
К. Ряйкконен
|
Scuderia Ferrari
|
150
|
5.
|
В. Боттас
|
Williams Martini Racing
|
136
|
6.
|
Ф. Масса
|
Williams Martini Racing
|
121
|
7.
|
Д. Квят
|
Red Bull Racing
|
95
|
8.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull Racing
|
92
|
9.
|
С. Перес
|
Sahara Force India F1 Team
|
78
|
10.
|
Н. Хюлькенберг
|
Sahara Force India F1 Team
|
58
|
11.
|
Р. Грожан
|
Lotus F1 Team
|
51
|
12.
|
М. Ферстаппен
|
Scuderia Toro Rosso
|
49
|
13.
|
Ф. Наср
|
Sauber F1 Team
|
27
|
14.
|
П. Мальдонадо
|
Lotus F1 Team
|
27
|
15.
|
К. Сайнс
|
Scuderia Toro Rosso
|
18
|
16.
|
Д. Баттон
|
McLaren Honda
|
16
|
17.
|
Ф. Алонсо
|
McLaren Honda
|
11
|
18.
|
М. Ерікссон
|
Sauber F1 Team
|
9
|
19.
|
Р. Мері
|
Manor F1 Team
|
0
|
20.
|
А. Россі
|
Manor F1 Team
|
0
|
21.
|
У. Стівенс
|
Manor F1 Team
|
0
|
22.
|
К. Магнуссен
|
McLaren Honda
|
0
|
Кубок конструкторів
1.
|
Mercedes AMG
|
Mercedes
|
703
|
2.
|
Scuderia Ferrari
|
Ferrari
|
428
|
3.
|
Williams Martini Racing
|
Mercedes
|
257
|
4.
|
Red Bull Racing
|
Renault
|
187
|
5.
|
Sahara Force India F1 Team
|
Mercedes
|
136
|
6.
|
Lotus F1 Team
|
Mercedes
|
78
|
7.
|
Scuderia Toro Rosso
|
Renault
|
67
|
8.
|
Sauber F1 Team
|
Ferrari
|
36
|
9.
|
McLaren Honda
|
Honda
|
27
|
10.
|
Manor F1 Team
|
Ferrari
|
0
|