Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

21 июня 2015, 15:00
Формула 1
Гран-при Австрии 2015. Гонка
Гонка завершена
Формула 1
| Обновлено 21 июня 2015, 18:27
7642
5

Гран При Австрии: победа за Росбергом!

Впервые в году на подиуме Масса в компании пилотов Мерседес. Отчет гонки Формулы 1 на Sport.ua

| Обновлено 21 июня 2015, 18:27
7642
5
Гран При Австрии: победа за Росбергом!
Погода в австрійському Шпільбергу обіцяла стати Х-фактором ще до початку гоночного уїк-енду. Ніхто не міг спрогнозувати точно за яких умов відбуватимуться гоночні сесії, а відтак і команди не знали на які налаштування орієнтуватися, готуючи техніку до Гран Прі.
 
Якщо минулого року було сухо, то цього разу друга практика і початок кваліфікації пройшли на мокрій трасі, що одразу знайшло своє відображення. Кімі Ряйкконен несподівано не подолав поріг Q1, звинувативши команду у неправильному та невчасному інформуванні стосовно змін. Проте апогей боротьби за поул припав звісно на завершальні секунди третього сегмента – змагаючись з напарником за місце під сонцем Хемілтон помилився у першому повороті й уже подумки розпрощався з першим місцем на старті. От тільки Росберг так поспішав, що перестарався й вилетів у 8-му повороті. Тож поул залишився у Льюіса, який був кращим під час першої спроби.
 
В принципі ще до початку кваліфікації в Макларен і Ред Булл добре знали, що їх пілоти отримають чималі штрафи. Виною чого стала понад нормована заміна елементів силової установки – в Макларен вже навіть не приховують, що готові на покарання стільки, скільки треба буде партнерам з Хонди, аби довести свій продукт до пуття з прицілом на наступний сезон. А в Ред Булл розуміли, що особливо високих результатів на власній швидкісній трасі очікувати не доводиться, тож змінили двигуни з прицілом на наступні два етапи, де команда сподівається на значно кращі результати. Зрештою, одними втратами позицій тут обійшлося тільки у Квята, бо Ріккардо мав додатково 5 секунд відстояти на піт-стопі, Алонсо отримав проїзд через піт-лейн, а Баттон 10-секундний стоп-ен-гоу.

 
В Піреллі по завершенню кваліфікації, оцінивши її результати, погодні умови та стан асфальту, спрогнозували, що в гонці більшість пілотів обере тактику одного піт-стопу, який при старті на SuperSoft відбудеться орієнтовно в районі 25-го кола.
 
На стартовому полі машини Мальдонадо, Переса, Ряйкконена та Ріккардо були взутими у шини Soft, решта ж гонщиків розпочинали гонку на більш м’яких SuperSoft. Перед стартом гонки небо було затягнуто хмарами, тож ніхто не знав якою буде сама гонка – сухою чи дощовою, проте згодом хмари розійшлися, визирнуло сонце й протягом гонки на трасу не впала жодна крапля дощу.
 
Старт гонки вийшов неабияк цікавим і драматичним водночас: по-перше, Росберг стрілою промчав до першого віражу, а оскільки саме машина німця була на внутрішній стороні повороту, то Ніко акуратно й технічно вийшов вперед, на залишивши шансів Льюісу відігратися у наступних двох поворотах. По-друге, на трасі з’явилася машина безпеки – це на прямій між 2-м і 3-м віражами зіткнулися Ряйкконен і Алонсо, причому Макларен опинилася зверху на носовій частині Феррарі:
 
 
Хоча це й виглядало страшно, та обоє пілотів самостійно покинули кокпіти своїх розбитих машин, не зазнавши ушкоджень. Практично одночасно із цим зійшов через механічні проблеми Уілл Стівенс, тож одразу троє пілотів зійшли, не проїхавши й повного кола.
 
На прибирання розбитої техніки та її уламків знадобилося 6 кіл, по завершенню яких було дано рестарт. На перший погляд низька активність пілотів під час рестарту виглядала несподівано, проте насправді ніхто не хотів ризикувати надмірно, адже у темпі машини безпеки гума охолола, а на прохолодному австрійському асфальті привести її до оптимальної робочої температури за кілька поворотів чи пару сотень метрів було просто неможливо, а переоцінити власні можливості й повторити долю Кімі з Фернандо бажання не було ні в кого.

 
Одразу після рестарту на чолі пелотону повторилася знайома історія – лідер, яким сьогодні був Росберг, на чистій трасі почав потрошку відриватися від напарника, а Хемілтон у свою чергу поступово від’їжджав від Феррарі Феттеля, гоночний темп якого Масса також підтримувати не міг. Таким чином усе найцікавіше відбувалося на рубежі першої десятки, куди намагалися в’їхати молоді гонщики Торо Россо, причому і Ферстаппену, і Сайнсу це вдавалося досить ефективно голландець вийшов на 7-му, а іспанець – на 9-ту позицію. В цей час гонщики Ред Булл майже безнадійно їхали на 13-14 місцях.
 
Не набагато довше за напарника провів гонку Дженсон Баттон – проблеми з коробкою передач, на роботу якої англієць скаржився ще на прогрів очному колі, таки далися взнаки і команда покликала гонщика в бокси. Альянс Макларен – Хонда продовжує своє випробування на міцність і нерви поки що залишаються міцними у обох.

 
Хвиля піт-стопів серед лідерів могла б внести певну інтригу в розподіл місць на подіумі, і слід визнати, що очікування не підвели. Спочатку в боротьбі нервів Росберг помилкою та занадто пізнім гальмуванням програв напарнику сім десятих секунди, проте це не було критично, адже ще залишалося 2,2. Потім Ніко на в’їзді до піт-лейн їхав на всі гроші знову ж таки в останній момент гальмуючи з димом з-під коліс перед лінією, де починається обмеження швидкості. Головне, що німець її не перевищив, а піт-стоп механіки провели з чудовим часом – 2,7 сек. «Хаммер-тайм» Хемілтона тривав два кола, під час яких британець намагався відіграти своє відставання, проте з цього нічого не вийшло. По-перше, Росберг показав найшвидше коло гонки, по-друге, механіки обслужили Льюіса на 0,4 секунди повільніше. Проте найголовніше сталося трохи пізніше – стюарди догледіли, що британець, виїжджаючи з піт-лейн перетнув білу обмежувальну лінію, це коштувало чинному чемпіону 5 секунд штрафу. Оскільки зупинятися в гонці Хемілтон більше не збирався, то ці 5 секунд додавалися йому до фінішного результату.

Таким чином, аби перемогти в гонці Льюісу треба було не просто відіграти таке ж 5-секундне відставання від напарника і обігнати його, а ще й відірватися на більше ніж 5 сек. на фініші. За тої ситуації, яка розгорталася на трасі – шанси британця на перемогу стрімко наближалися до нуля. Відверто кажучи, склалося відчуття, що й сам Хемілтон все зрозумів і просто перестав боротися, розуміючи, що друге місце від нього нікуди не втече – Масса ж був занадто далеко і нічим в принципі не загрожував, а перемогти Росберга з урахуванням штрафу так само нереально, тож Льюіс перестав їхати на межі, зберігаючи ресурс мотору на майбутнє.

 
В той же час інтрига з’явилася звідки її ніхто не чекав – мова йде про останню сходинку подіуму, яку так упевнено за собою утримував Феттель. От тільки під час піт-стопу німця виникли проблеми з заднім правим колесом і Феррарі простояла цілу вічність – 13 секунд! Це звісно вивело Массу на третє місце, а Себастіана відкинуло на четверте, щоправда чотириразовий чемпіон миритися з цим не збирався і поступово став скорочувати власне відставання від Вільямс бразильця. Протягом останніх 10 кіл німець намагався обігнати Феліпе, проте безпомилкове пілотування останнього і потужність силової установки Мерседес не залишили шансів Феттелю. Другу гонку поспіль пілот Вільямс опиняється на подіумі, а Феррарі вдруге через власні помилки опиняється без призового кубка.
 
Останні кола гонки Росберг скаржився на сильну вібрацію й намагався з’ясувати у інженера чи немає якихось проблем з машиною, не пов’язаних з шинами. Інженер заспокоїв німця, що поки жодних проблем не видно, тож немає жодних причин для хвилювання, й треба доїжджати до картатого прапора.
 
Зрештою так і сталося – Ніко переміг утретє в сезоні, і в одинадцяте у кар’єрі, а також залишився єдиним пілотом свого покоління, хто перемагав у Австрії. Зрештою, сім очок в чемпіонаті німець також відіграв – чудовий результат Гран Прі для німця! А от для Льюіса гонка стала суцільним розчаруванням – програний напарнику старт, гоночний темп нічим не кращий за Ніко, а в довершення ще й помилка на виїзді з піт-лейн і 5 секунд штрафу, що поховали сподівання на тріумф в гонці. Для команди, яка сповідує принцип рівності пілотів, уїк-енд знову став ідеальним: перший стартовий ряд, дубль в гонці та найшвидше її коло в активі Росберга – краще бути не може.

 
Вільямс хоч і відстає від Феррарі, проте другий Гран Прі поспіль опиняється попереду, а сьогодні ще й очок набрали більше, ніж Скудерія. Звісно все це відбулося виключно через проблеми у «червоних», проте скористатися ними та відстояти несподівано отриманого журавля ще треба уміти. І як ми бачимо, обоє гонщиків справляються з цим на відмінно.
 
Феррарі другу гонку поспіль залишається без очікуваного подіуму, причому власними руками дарує шанси конкурентам – гоночний темп Феттеля був гіршим тільки порівняно зі «срібними стрілами», але аж ніяк не порівняно з Вільямс, проте зайвих 10 секунд на піт-стопі безкарно для команди не минули. А боротьба з Массою на останніх колах яскраво доводить, що в Маранелло варто активніше працювати над власною силовою установкою – вона ще відчутно програє у потужності Мерседес.
 
Чудовий результат в Шпільбергу і для Форс Індії – найкращий фініш в сезоні у Хюлькенберга плюс 2 очка Переса і команда повертає собі 5-те місце в Кубку конструкторів. Щоправда тут вся боротьба з Лотус і меншою мірою Заубер ще попереду.

 
У Ред Булл і Торо Россо знову цікаві результати. Знову пілоти «молодшої» команди виглядали краще, швидше, і хоча до фінішу доїхав тільки Ферстаппен, але зробив це раніше за Ріккардо з Квятом. Звісно якби не штрафи Ред Булл, могло бути інакше, проте кого це нині цікавить – результат ми бачимо, а він зовсім не на користь «старшого».
 
Пастор Мальдонадо попри всі сьогоднішні намагання розбити машину не зміг, тож фініш на 7-й позиції став більш ніж очікуваним – програвати гонщикам з силовими установками від Рено було б соромно і недоречно. Власне як і робити те, що Пастор зробив наприкінці гонки, намагаючись обігнати Ферстаппена:
 

 
За два тижні Хемілтон за домашній трасі спробує нанести удар у відповідь – буде цікаво! Stay tuned.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Австрії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Н. Росберг

Mercedes

1:30:16.930

1

2.

Л. Хемілтон*

Mercedes

+ 8.800

1

3.

Ф. Масса

Williams

+ 17.573

1

4.

С. Феттель

Ferrari

+ 18.181

1

5.

В. Боттас

Williams

+ 53.604

1

6.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 1:04.075

1

7.

П. Мальдонадо

Lotus

+ 1 коло

1

8.

М. Ферстаппен

Toro Rosso

+ 1 коло

1

9.

С. Перес

Force India

+ 1 коло

1

10.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 1 коло

1

11.

Ф. Наср

Sauber

+ 1 коло

1

12.

Д. Квят

Red Bull

+ 1 коло

2

13.

М. Ерікссон

Sauber

+ 2 кола

3

14.

Р. Мері

Manor

+ 3 кола

1

* до результату Хемілтона додано 5 секунд за перетин обмежувальної лінії на виїзді з піт-лейн

Найшвидше коло гонки: Ніко Росберг, Mercedes – 1:11.235 (35-те коло)

Не фінішували:

К. Сайнс

Toro Rosso

36 коло

-

Р. Грожан

Lotus

36 коло

коробка передач

Дж. Баттон

McLaren

9 коло

-

У. Стівенс

Manor

1 коло

витік мастила

К. Ряйкконен

Ferrari

1 коло

аварія

Ф. Алонсо

McLaren

1 коло

аварія

 

Особистий залік

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG

169

2.

Н. Росберг

Mercedes AMG

159

3.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

120

4.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

72

5.

В. Боттас

Williams Martini Racing

67

6.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

62

7.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

36

8.

Д. Квят

Red Bull Racing

19

9.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

18

10.

Р. Грожан

Lotus F1 Team

17

11.

Ф. Наср

Sauber F1 Team

16

12.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

13

13.

П. Мальдонадо

Lotus F1 Team

12

14.

М. Ферстаппен

Scuderia Toro Rosso

10

15.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

9

16.

М. Ерікссон

Sauber F1 Team

5

17.

Д. Баттон

McLaren Honda

4

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG

Mercedes

328

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

192

3.

Williams Martini Racing

Mercedes

129

4.

Red Bull Racing

Renault

55

5.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

31

6.

Lotus F1 Team

Mercedes

29

7.

Sauber F1 Team

Ferrari

21

8.

Scuderia Toro Rosso

Renault

19

9.

McLaren Honda

Honda

4

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 5
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
prosyanuk
УГ, а не формула 1. С таким успехом пусть Росберг с Хемилтоном разыграют титул на камень-ножницы-бумага. С таким успехом их Индикар за пояс заткнет.
Dii-max2
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
FunDK
Молодец Нико!!Надоэл ужэ тот Хремельтон!!
Yaroslav Gorovoy
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
FunDK
Мдаа.. Сват 12-й печально