Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
3103
3

Как команды Формулы 1 провели зимние каникулы

Совсем скоро начнется новый чемпионат, подготовка к которому активно проходила на автодромах и базах

Как команды Формулы 1 провели зимние каникулы
Минулих вихідних у Бахрейні завершилися останні передсезонні тести і тепер машини ми побачимо менш, ніж за два тижні у Мельбурні. Поки ж команди розбираються з отриманими даними та проводять остаточні роботи з підготовки до австралійського етапу варто підсумувати хто з колективів які шанси матиме вже на зеленому континенті.
 
Ні для кого не секрет, що нас очікує, мабуть, найбільш цікавий протягом останніх років сезон. Сезон, який команди розпочинають з чистого листа, а саме – з абсолютно новими турбованими V6 об’ємом 1,6 л, значно потужнішою й складною системою рекуперації енергії (ERS тепер видаватиме до 163 к.с.). Всі ці зміни призвели до того, що всі команди постали перед нівроку складним завданням збудувати абсолютно нові шасі, відмовившись від звичної за останні роки конструкторської ідеології притискної сили вихлопних газів. Тести в іспанському Хересі та Бахрейні показали як і хто справився з такими непростими завданнями. Оскільки найглобальніша зміна технічного регламенту полягає саме в двигунах, тож саме враховуючи фактор моторів ми й почнемо з групи, що відстає, та завершимо лідерами.
 
 
Машини з двигунами Renault
 
Почнемо з команди-домінатора минулих років, яка досить неочікувано на тестах опинилася серед аутсайдерів. Red Bull з першого ж дня в Хересі відчула на повну, що значить жити в епоху перемін. Партнери команди Дітріха Матешіца з Renault Motorsport зіткнулися не просто з проблемою, а, відверто кажучи, технічною катастрофою. Французький силовий агрегат на трасі виявився абсолютно неготовим для нормального ефективного використання в поєднанні з усіма іншими компонентами боліду. Хоча, якщо вірити інформації неофіційного характеру, то й під час стендових випробувань головний біль мотористи відчували не один раз. І це проблеми як апаратного, так і програмного характеру, дійшло навіть до того, що французи шукають спеціалістів на стороні, аби ті незамуленим оком змогли оцінити ситуацію та допомогли розв’язати проблеми.
 
Все це призвело до того, що команда з Мілтон Кінс під час тестів не над аеродинамічною ефективністю свого боліда працювала, а стрибала довкола боліда з бубном, постійно намагаючись розв’язати як нові, так і запобігти повторенню попередніх проблем. Для «биків» найменшим злом могли б стати виключно власні проблеми, адже знаючи як Едріан Ньюї любить максимально компактно «упаковувати» всю начинку боліда, то постійні відмови можна було б спробувати пояснити саме цими дитячими хворобами нової машини. Та на біду Red Bull з аналогічними проблеми зіткнулися усі клієнти Renault. Якщо до цього додати той факт, що потужність мотору порівняно з конкурентами (особливо Mercedes) залишає бажати і бажати, то зовсім не дивно, що в паддоку вже пошепки говорять про гіпотетичне «розлучення» партнерів з Мілтон Кінс та Вірі Шатійон в близькій перспективі.

 
Toro Rosso, яка з цього року перейшла на французькі двигуни, так само як давні клієнти з Lotus і Caterham провели часу в боксах більше, ніж безпосередньо на трасі. Тож як би не виглядало дивним, але за даних обставин відмова команди з Енстоуна їхати на перші тестові збори до Хереса виявилася якщо не на всі 100%, то принаймні, на багато відсотків правильним рішенням – команда, у якої фінансові справи їдуть не найкращим чином, змогла зекономити кошти та більше часу приділити доведенню власного шасі до пуття. Чорно-золота машина примітна, насамперед, завдяки своєму нетривіальній несиметричній носовій частині, через яку конкуренти вже висловлювали невдоволення, але FIA не побачила порушень регламенту в конструкції E22.
 
Всерйоз займатися аналізом показаних результатів будь-ким з квартету клієнтів Renault просто немає жодного сенсу, адже головна проблема їх усіх зробити так, щоб болід «просто» зміг подолати гоночну дистанцію, а це буде ой як не легко. Протягом усіх тестів саме двигуни Renault проїхали найменшу дистанцію, а серед команд Red Bull і Lotus за намотаним кілометражем займають відповідно третю та першу сходинку. Щоправда з кінця. У цьому зв’язку згадується прихід французів до Формули 1 не просто з власними турбо-моторами, а цілою командою у 1977 році. Тоді «дитячі» проблеми двигуна, турбіни, генератора й інших агрегатів перетворили команда на посміховисько, от тільки коли французи розібралися що до чого – на турбо-мотори стали переходити й інші. Цей історично-ліричний відступ просто свідчить про те, що хоч на сьогодні чекати високих результатів від болідів з двигунами Renault не доводиться, та це не значить, що й протягом усього сезону Lotus і особливо Red Bull не будуть серйозною силою, надолуживши згаяне взимку. Час покаже.
 
Що ж стосується Toro Rosso і Caterham, то ці команди займатимуться боротьбою на звичних для себе місцях – італійці в районі 7-9-го, а «зелені» традиційно спробують набрати перше очко і випередити Marussia у своїй локальній аутсайдерській розбірці.
 
 
Машини з моторами Ferrari
 
Група команд, які використовують італійські серця, йде наступною. Мотори Ferrari крім самої Скудерії традиційно стоятимуть на болідах Sauber і дебютують на шасі Marussia. Попри те, що команд лише три, та в Іспанії з Бахрейном сумарно це тріо зуміло подолати на 1438 км більше ніж «французький» квартет (і це при тому, що Marussia в Хересі змогла повноцінно попрацювати лише півтора дня). Італійців небезпідставно підозрюють в тому, що вони змогли домогтися найбільшого прориву у таких сферах як охолодження двигуна та економія пального.
 
Про перше свідчать менші, порівняно з конкурентами, розміри повітроводів, про пальне – зовсім інший звук роботи двигуна під час гальмування. В гоночних умовах більш економне споживання пального може стати вагомим козирем, особливо тепер, коли на гоночну дистанцію в бак заливатиметься лише 100 літрів. Та крім гарних новин, є й не дуже – потужність моторів Ferrari не дотягує до рівня Mercedes. А це для Алонсо з Ряйкконеном може вилитися у добре знайому всім вболівальникам Скудерії ситуацію, за якої пілоти кваліфікуються десь в районі 3-4 рядів, й лише в гонці намагаються (нерідко вдало) відігратися. Непрямо це підтверджують результати тестів, коли Фернандо під час довгих серій кіл по бахрейнському кільцю їхав у доволі пристойному темпі, показуючи час біль-менш співмірний з Росбергом, але в режимі кваліфікації його найшвидше коло на секунду гірше, ніж найкращий результат, встановлений Массою.

 
Однозначна ложка дьогтю для «червоних» полягає в тому, що вони вже зараз чудово усвідомлюють, що програють як мінімум Mercedes i Williams, про що не соромляться казати як Доменікалі, так й Алонсо, хоча в Маранелло даремно забувають і про McLaren. Крім того Пет Фрай зізнався, що команда досі навчається знаходити спільну мову з машиною, а коли що ламається, то доводиться витрачати ледве не у двічі більше часу порівняно з попереднім роком.
 
Якщо відійти безпосередньо від Скудерії та поглянути на її клієнтів, то нічого надзвичайного ми знову не побачимо. Ні Sauber, ні Marussia під час тестів нічим абсолютно не здивували. Ті ж самі проблеми, як й у інших – насамперед з охолодженням (що виглядає дивним з урахуванням того, що у Ferrari особливих проблем з цим немає), така ж нестабільність і такі самі перспективи. Швейцарці вкотре будуть змагатися з Force India та Toro Rosso, де на сьогодні їх шанси знаходяться в акурат посередині. Російська ж команда, як і Caterham, спробує здобути перші очки в історії та побореться за передостаннє місце. І схоже, що набрати очки  буде можна саме на початку сезону, якщо машина здатна буде просто доїхати до фінішу – на тлі проблем клієнтів Renault та й просто дитячих хвороб, від яких на початку чемпіонату не застрахований ніхто, шанс у Marussia може з’явитися. Справа залишиться за малим – скористатися з нього.
 
 
Машини з двигунами Mercedes
 
Що ж до квартету команд, машини яких приводять в рух агрегати Mercedes, то саме ці колективи наразі виглядають найкраще підготовленими до початку сезону. Почнемо з Force India – чисту швидкість машини визначити безпомилково не вдасться нікому, хто не був на автодромі, але загальні висновки з побаченого протягом 12 днів випробувань зробити можна. Індуси сконструювали доволі непогане шасі, яке звісно ж не без проблем обкатували, але воно справляє враження найкращої машини з поміж середняків. Ніяких революційних рішень чи технічних одкровень на VJM07 побачити не вдалося, та не це наразі головне завдання команди. Що ж до надійності усіх вузлів, то після серйозних проблем в Хересі команда з Сільверстоуна вже в Бахрейні виглядала значно краще, даючи усім зрозуміти, що попервах з Force India рахуватися доведеться навіть визнаним лідерам.
 
Провальним минулий сезон став як для Williams, так і для McLaren, тож обидві команди завчасно почали роботу над своїми машинами, і результати тестів говорять, що і FW36 і МР4-29 однозначно не претендуватимуть на другорядні ролі, принаймні в першій частині сезону.

 
Williams провів вкрай цікаве міжсезоння з результатами, які для відданих уболівальників дружини з Гроув виглядають так само фантастично-оптимістично, неначе крапля води що впала з неба серед пустелі. По-перше, синя машина порівняно з конкурентами ламалася нечасто, по-друге темп на коротких серіях кіл свідчить про потенційно третє місце серед усього пелотону, тож такої сумної картини, як минулого сезону ми не побачимо. Думки експертів стосовно проміжного місця Williams в пелотоні різняться, хтось називає команду з Гроув другою силою після Mercedes, інші ставлять їх на 3-те місце після команди Денніса.
 
Останній рік співпраці McLaren з Mercedes може стати роком безпосередньої боротьби між двома командами за найвищі місця на подіумі та перемогу в чемпіонаті в цілому. В Уокінгу маленьку контрреволюцію здійснив Рон Денніс, повернувшись у крісло головного керівника команди, після чого англієць  прибрав Мартіна Вітмарша та переманив з Енстоуна Еріка Бульє.
 
Швидкість МР4-29 не бентежить хіба що колектив з Браклі, чий W05 однозначно виглядає фаворитом майбутнього початку сезону. McLaren здивував весь пелотон своєю нетрадиційно-інноваційною задньою частиною, в якій інтегровано підвіску та блокатори, покликані збільшити притискну силу машини. Особливість конструкції така, що блокатори реально працюють на невисоких швидкостях, тобто їх ефективність насамперед можна побачити при проходженні повільних поворотів, в той час як на високих швидкостях система разом з важелями підвіски міняє положення. Рішення команди з Уокінга – на межі фолу, адже рухомі елементи аеродинаміки заборонені, та їх інтеграція з підвіскою легалізує систему в цілому. Більше того, саме через таке поєднання оперативно скопіювати рішення англійців не зможе жодна інша команда, хоча це й не означає, що вже під час самого сезону ми не побачимо аналогічні рішення на автомобілях інших команд. Єдина проблема, з якою McLaren цього сезону вже зіткнувся й ситуація буде тільки погіршуватися – це відносини з Mercedes і справа не про конкуренцію самих команд, а про перехід McLaren на японські мотори Honda з наступного сезону. Мотористи вже слідкують за тим, щоб і крихта зайвої інформації не потрапила до рук японців, а протягом сезону співпраця й обмін інформацією буде все більше заморожуватися, що звісно на користь McLaren не піде.

 
Для команди, що базується в Браклі, схоже сезон розпочнеться досить вдало – Mercedes проїхав на тестах найбільшу відстань, проблеми звісно уникнути було неможливо, але на тлі інших ці проблеми виглядають взагалі несерйозно. Темп W05 як на довгих, так і на коротких серіях кіл дуже високий, тож до Австралії тандем Хемілтон-Росберг вирушає в статусі головних фаворитів. Також тести показали, що конкуренти можуть більше не розраховувати на минулорічну ситуацію, коли срібні стріли були великою силою по суботах й скисали в гонках – працювати з новими шинами в Mercedes також навчилися, тож якщо Льюіс з Ніко не зіткнуться з технічними проблемами, то варто обох чекати на подіумі Альберт-парку.
 
З чим не можна не погодитися, так це з тим, що – по-перше, на тестах всі 100% потенціалу машини розкрили далеко не всі команди, по-друге, технічні нововведення ставлять роботу команд в режим розв’язування головоломок, по-третє, багаті все-одно підтягнуться, навіть якщо зараз сильно відстають, а сьогоднішні представники групи лідерів, які не мають можливості активно розвивати машину протягом всього сезону, свої позиції здадуть. І останнє – сезон за рівнем очікування інтриги та боротьби може зрівнятися хіба що з 2009-м, але тоді, як ми добре пам’ятаємо, з інтригою вийшло не дуже, тож залишається сподіватися, що цього разу справжня інтрига й боротьба одразу 4-5 команд протримається до самого кінця чемпіонату.
 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Невероятный рекорд. Игрок Реала в 7-й раз вышел в финал Лиги чемпионов
Футбол | 10 мая 2024, 04:50 1
Невероятный рекорд. Игрок Реала в 7-й раз вышел в финал Лиги чемпионов

Тони Кроос участвовал в финалах дважды с Баварией и в 5-й раз с Реалом

Украина – лидер. Турнирные таблицы ЧЕ по socca. Зафиксирован счет 18:0
Другие виды | 10 мая 2024, 06:15 0
Украина – лидер. Турнирные таблицы ЧЕ по socca. Зафиксирован счет 18:0

Хорватия отгрузила в ворота Люксембурга 18 безответных мячей

Комментарии 3
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
awesome17
Сезон обещает быть очень интригующим! Особенно интересно будет понаблюдать за Феррари, которые, как по мне, собрали сильнейший тандем пилотов со времен пары Сенна-Прост. Если "химия" в команде будет на уровне, то Феррари ждет эпичный "вин". Ну или эпичный фейл, если эта самая "химия" не наладится.
VLADLeoN
Интересно сколько болидов доедет до финиша.Думаю болиды с движками Рено не доедут,а если доберутся до финиша то в самом конце.
CubiQ
Сезон действительно намечается очень интересный. Хотя в Австралии все будут думать как бы его до финиша доехать. Так что шансы на очки есть даже у Маруси с Катером.
Осталось полторы недели потерпеть.