Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 07 июня 2012, 17:07
4237
22

Чья очередь побеждать? + ФОТО

Анонс Гран При Канады Формулы 1 на Sport.ua

| Обновлено 07 июня 2012, 17:07
4237
22
Чья очередь побеждать? + ФОТО

Поки Європа готується до старту головного континентального турніру з футболу караван Формули 1 зупиняється на канадській землі, обіцяючи чергове захоплююче протистояння. Традиційно в першій половині червня Гран Прі в Старому світі не проводяться, але це зовсім не через пристрасті за кубком Анрі Делоне – просто для європейських любителів автоспорту в середині місяця відбувається подія, яка відсуває будь-який етап Ф1 на другий план. Мова звісно про 24-годинний марафон у Ле-Мані. Але життя Формули 1 на цьому зупинятися не може і тому Монреаль стає наступною ареною непередбачуваного протистояння пілотів у цьому сезоні.

Зазвичай національне Гран Прі для канадців є святом, але цього року воно має неприємний присмак – протести студентів проти збільшення оплати за навчання, які тривають в Монреалі з лютого, внесли свої корективи у хід проведення всього гоночного уїк-енду. Організатори демонстрацій погрожували зірвати проведення Гран Прі, а тому промоутерам гонки довелося піти на жорсткі заходи заради гарантування безпеки учасникам змагань та глядачам. Насамперед, довелося скасувати День відкритих дверей, який традиційно відбувається в четвер зранку. Звісно ситуація в Монреалі й близько не нагадує події в Бахрейні та про відміну Гран Прі ніхто навіть не думає, але певні проблеми з’явилися там, де їх явно не чекали.

Підготовка команд до уїк-енду в Монреалі також не була спокійною: через землетруси на півночі Італії тимчасово призупиняли свою роботу в Ferrari, а FIA після н-ної вимоги з боку інших команд таки визнала днище Red Bull з яким боліди команди виступали в Бахрейні та Монако (де, до речі, перемоги здобули Феттель і Веббер) нелегальним, тим самим змусивши команду до повернення до попередньої конфігурації.

Що ж стосується безпосередньо підготовки до канадського етапу, то він є першим в календарі, де команди будуть налаштовувати боліди на відносно невелику притискну силу. Траса на острові Нотр Дам взагалі є низкою прямих, які сполучили за допомогою шикан і повільних поворотів, а тому аеродинаміка тут не відіграє визначальної ролі.

На перше місце в Монреалі виходять гальма, адже протягом одного тільки кола пілоти чотири рази досить жорстко гальмують, скидаючи швидкість з 300 км/год і більше до майже 100 км/год. В гонці 70 кіл, отже тільки там буде 280 серйозних випробувань для гальм. Велике навантаження лягає і на двигуни. Так, автодром Жиля Вільньова не Монца і не Спа, де гонщики ще більше тиснуть на газ, але навантаження на силові агрегати будуть чималими. Жодним чином не можна забувати про шини, які в умовах постійних розгонів-гальмувань зазнають також значного перевантаження, особливо це стосується задньої пари, яка може швидко гранулюватися саме під час розгону машини.

Конфігурація траси здавалося б є зовсім невибагливою, але при цьому всьому саме тут завжди відбуваються одні з найцікавіших гонок сезону. Хіба ж можна забути минулорічний чотиригодинний марафон, де переміг Баттон, обігнавши Феттеля тільки на останньому колі, або гонку 1999-го коли стіна, що знаходиться на виході з останнього повороту, після зіткнень Шумахера, Хілла й Вільньова отримала свою почесну назву «стіни чемпіонів»? І таких прикладів саме в Монреалі можна наводити багато.

Прямі та повільні повороти за ними – це саме те, що потрібно для видовищної гонки з багатьма обгонами, а якщо додати до цього стіни, які в багатьох місцях траси знаходяться дуже близько до гоночного полотна, загрожуючи пілотам миттєвим сходом, картина просто виглядає казково! Настільки, що FIA, врахувавши досвід минулого року, встановила тільки одну зону активації DRS в гонці – вона знаходитиметься на останній прямій після 10-го повороту і буде коротшою за минулорічну на 50 метрів. В Федерації абсолютно правильно вирішили, що минулого року обганяти за допомогою DRS було занадто легко.

Оскільки траса в Монреалі протягом року практично не використовується, то щепні властивості асфальту є невисокими, а відтак велике значення має гума, на якій їздитимуть машини. Вдруге поспіль компанія Pirelli привезла до Канади таку ж саму пару сумішей, як і в Монако – Soft і SuperSoft. Ось що думає з цього приводу глава Pirelli Motorsport Пол Хембрі: «В Канаді шини Soft і SuperSoft повинні краще проявити свої найкращі властивості, адже в Монако гонщиків стримувала низька середня швидкість і проблеми з прогрівом гуми, пов’язані з цим. В підсумку, навіть SuperSoft зміг витримати дуже довгі серії кіл, проте в Монреалі ситуація зміниться, бо тут навантаження на шини є значно більшим. Ми очікуємо на різноманіття варіантів тактики, але при цьому дуже вірогідно, що команди, бажаючи підстрахуватися й не втратити жодного шансу, оберуть для своїх пілотів різні тактичні схеми». Звучить оптимістично, але ми вже бачили протягом цього року, що вгадати поведінку італійсько-турецької гуми навіть пілотам не завжди вдається, а це значить, що елемент випадковості, пов’язаний саме з оптимальним використанням шин, знову може сильно вплинути на підсумковий результат гонки.

Не варто забувати і ще про один фактор, який завжди готовий вплинути на хід Гран Прі – погоду. Попередній прогноз говорить про те, що у п’ятницю та суботу буде +23С +24С, але є вірогідність дощу, в неділю ж температура повітря очікується на рівні +25С, а дощ є маловірогідним.

Пробувати прогнозувати переможця майбутнього Гран Прі через призму минулих виступів звісно можна, але ми вже встигли пересвідчитися, що прогнози цього року більшою мірою є грою розуму. Історично серед чинних пілотів найуспішнішим є Міхаель Шумахер, який перемагав у Монреалі сім разів, далі йде Льюіс Хемілтон з двома звитягами і по разу тут перемагали Кімі Ряйкконен, Фернандо Алонсо та Дженсон Баттон.

Не менш цікавим питанням є й те, чи зможе перемогти тут той гонщик, який ще не вигравав цього року? Якщо подивитися на найбільш імовірних кандидатів, то ними є Хемілтон, Шумахер і Ряйкконен, але в такому цікавому сезоні може статися що завгодно – Мальдонадо це тільки підтвердить.

Букмекери шанси на продовження серії переможців оцінюють трохи нижче, ніж те, що вона перерветься – коефіцієнти 2,20 проти 1,61. А от на переможця Гран Прі ситуація виглядає значно цікавіше: тут фаворитом є… Льюіс Хемілтон – 4,50; далі розташовані Алонсо – 6,50; Феттель – 7,00; Росберг – 9,00; Веббер з Шумахером – 10,00; Баттон – 12,00 і Ряйкконен – 13,00.

Єдиний прогноз, який можна спокійно робити – обгонів буде немало, а сама гонка повинна компенсувати відсутність боротьби два тижні тому. Причому боротьби як на трасі, так і в боксах! 

Гран-прі Канади, автодром імені Жиля Вільньова 8-10 червня, п’ятниця – неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

4 361 м

70

305,270 км

кваліфікація: 1'12.275 (2004, Ральф Шумахер)

гонка: 1'13.622 (2004, Рубенс Баррікелло)

Перша практика 17:00* – п’ятниця 8 червня

Друга практика 21:00 – п’ятниця 8 червня

Третя практика 17:00 – субота 9 червня

Кваліфікація 20:00 – субота 9 червня

Гонка 21:00 – неділя 10 червня

(* – Час київський)

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Сыграет ли Мудрик? Известны стартовые составы на матч Лестер – Челси
Футбол | 23 ноября 2024, 13:28 5
Сыграет ли Мудрик? Известны стартовые составы на матч Лестер – Челси

Поединок 12-го тура английской Премьер-лиги состоится 23 ноября в 14:30

Трансфер или аренда. 5 футболистов, которым зимой стоит покинуть Шахтер
Футбол | 23 ноября 2024, 09:00 18
Трансфер или аренда. 5 футболистов, которым зимой стоит покинуть Шахтер

Уход в другую команду этим исполнителям нужен, прежде всего, чтобы не загубить карьеру…

Комментарии 22
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
v4421c4421
и еще
батОнн, снимись с ручника
правый задний на гайковёрте - это ППЦ, как 77777, только меньше раз..
v4421c4421
блядь, это не этап, это СКАЗКА!!!)))
парад лузеров)))
77777
алонс
пальчик (вовремя раздуплили)
===
хэм - красава!!)
v4421c4421
А за кого болеете?
====
777777777)))))
Hassassin
За того, хто на аватарці, по-моєму це очевидно.
(Топ Гір, 13-й сезон, епізод 1)
grubiy80
-----------------
А за кого болеете?
Hassassin
де зона активації я знаю, питання було про лінію детекції, але цього я дійсно не знав.
grubiy80
----------
Нет, но такое очевидное и простое как зона детекции и зона ДРС думаю просто обязаны знать!
Hassassin
А ви знаєте все?
hybrid
ну якщо так, то беззаперечно виграє шумахер, ти мене переконав
grubiy80
И вообще что тут думать? - Я даже на миллиметр не сомневаюсь, что выиграет Шумахер (учитывая его постоянно хорошее выступление на этой трассе, включая два прошлых года) - Мерседесам трасса очень сильно подходит! Плюс не может не везти в этом сезоне так долго! Плюс куча "счастливых" "777"-ок для Шуми - 7-ой номер, 7-ой гран-при, 7-ой победитель, 7-кратный чемпион мира! Это всё не просто так! Просто на 100% уверен в победе Шуми! Уже 1000 грн. на него поставил! А букмекеры просто лохи если этого не понимают и не учитывают!
grubiy80
--------------
Как раз нет! Ну как это можно не знать? Так же было и в прошлом году - зона детекции засечки времени отставания будет сразу из выхода 10 поворота! Удивительно, что автор не знает!
miklm
хм, к сожаление в 2009 сезоне не проводили гонку в Канаде, а в 2010 он выиграл тут.
CubiQ
Я надеюсь хоть этот ГП обойдётся без дурости на командном мостике, штрафов, корявых гаек\домкратов и таких же механиков.
Почему-то в прошлом году не было такого ажиотажа вокруг значимости шин. А сейчас уже Заубер недоволен темпом команды.
CubiQ
Хэмилтон был агрессивен и в 2009 и так же мог "обганивать"(лол), но тогда его фаворитом никто не считал
Hassassin
Лінія вимірювання відставання має бути в районі 10-го повороту, бо більше немає місця для неї (думаю, що десь в районі зони гальмування перед шпилькою). Стосовно вигину №11 точно не скажу, бо інформація така, що загальна довжина ДРС-зони = 600 м.
Баттон вибив Алонсо в Канаді, але у зв'язці 8-9 поворотів.
Дьявол
Слава, и, если не тяжело, укажи точнее, где зона DRS (до или после изгиба 11) и засечку где берут: до 10?..
Дьявол
Гонка 21:00 – неділя 10 червня
-----------
Блин, это ж, наверное, на заключительную часть мужского финала Ролан Гаррос может наложиться(((( А что касается непосредственно Ф-1 и Монреаля, то нового победителя не будет!!! Есть такое подозрение... Кстати, Слава, напомни, это не в Канаде в прошлом году Баттон выбил Алонсо?.. Кажется, в том повороте после зоны DRS...
miklm
По моему вопрос не может идти о том кто лучший гонщик, потому что если хочешь ездить н максимальном скоросте в каждом круге, то вынужден менять шины в каждом 7-9 круге. К сожалению.
Ожидаю много пит стопов (у всех по три) причем первый этап пройдут с суперсофт а далее софт. (Но 100% кто то не выйдет на Q 3 что бы с экономить комплект шин и стартонуть с мягкими) У Aлонсо будет немного преимущества. Видели много раз, как из за счет хороших работ на пит стопах он вырывался в перед.
Думаю Хэмилтона считают фаворитом из за его агрессивности которая так нужна на этой трассе. Тут можно обганивать. Но повторюсь, у кого дольше выдержат шины, тот и выиграет(
Hassassin
Поки частиною сучасності є один пілот команди Мерседес - дане твердження є вкрай суперечливим.
DenisBoyko777
Алонсо явно лучший гонщик современности !
Пора уже давно идти на 3 титул !