Чья очередь побеждать? + ФОТО
Анонс Гран При Канады Формулы 1 на Sport.ua
Поки Європа готується до старту головного континентального турніру з футболу караван Формули 1 зупиняється на канадській землі, обіцяючи чергове захоплююче протистояння. Традиційно в першій половині червня Гран Прі в Старому світі не проводяться, але це зовсім не через пристрасті за кубком Анрі Делоне – просто для європейських любителів автоспорту в середині місяця відбувається подія, яка відсуває будь-який етап Ф1 на другий план. Мова звісно про 24-годинний марафон у Ле-Мані. Але життя Формули 1 на цьому зупинятися не може і тому Монреаль стає наступною ареною непередбачуваного протистояння пілотів у цьому сезоні.
Зазвичай національне Гран Прі для канадців є святом, але цього року воно має неприємний присмак – протести студентів проти збільшення оплати за навчання, які тривають в Монреалі з лютого, внесли свої корективи у хід проведення всього гоночного уїк-енду. Організатори демонстрацій погрожували зірвати проведення Гран Прі, а тому промоутерам гонки довелося піти на жорсткі заходи заради гарантування безпеки учасникам змагань та глядачам. Насамперед, довелося скасувати День відкритих дверей, який традиційно відбувається в четвер зранку. Звісно ситуація в Монреалі й близько не нагадує події в Бахрейні та про відміну Гран Прі ніхто навіть не думає, але певні проблеми з’явилися там, де їх явно не чекали.
Підготовка команд до уїк-енду в Монреалі також не була спокійною: через землетруси на півночі Італії тимчасово призупиняли свою роботу в Ferrari, а FIA після н-ної вимоги з боку інших команд таки визнала днище Red Bull з яким боліди команди виступали в Бахрейні та Монако (де, до речі, перемоги здобули Феттель і Веббер) нелегальним, тим самим змусивши команду до повернення до попередньої конфігурації.
Що ж стосується безпосередньо підготовки до канадського етапу, то він є першим в календарі, де команди будуть налаштовувати боліди на відносно невелику притискну силу. Траса на острові Нотр Дам взагалі є низкою прямих, які сполучили за допомогою шикан і повільних поворотів, а тому аеродинаміка тут не відіграє визначальної ролі.
На перше місце в Монреалі виходять гальма, адже протягом одного тільки кола пілоти чотири рази досить жорстко гальмують, скидаючи швидкість з 300 км/год і більше до майже 100 км/год. В гонці 70 кіл, отже тільки там буде 280 серйозних випробувань для гальм. Велике навантаження лягає і на двигуни. Так, автодром Жиля Вільньова не Монца і не Спа, де гонщики ще більше тиснуть на газ, але навантаження на силові агрегати будуть чималими. Жодним чином не можна забувати про шини, які в умовах постійних розгонів-гальмувань зазнають також значного перевантаження, особливо це стосується задньої пари, яка може швидко гранулюватися саме під час розгону машини.
Конфігурація траси здавалося б є зовсім невибагливою, але при цьому всьому саме тут завжди відбуваються одні з найцікавіших гонок сезону. Хіба ж можна забути минулорічний чотиригодинний марафон, де переміг Баттон, обігнавши Феттеля тільки на останньому колі, або гонку 1999-го коли стіна, що знаходиться на виході з останнього повороту, після зіткнень Шумахера, Хілла й Вільньова отримала свою почесну назву «стіни чемпіонів»? І таких прикладів саме в Монреалі можна наводити багато.
Прямі та повільні повороти за ними – це саме те, що потрібно для видовищної гонки з багатьма обгонами, а якщо додати до цього стіни, які в багатьох місцях траси знаходяться дуже близько до гоночного полотна, загрожуючи пілотам миттєвим сходом, картина просто виглядає казково! Настільки, що FIA, врахувавши досвід минулого року, встановила тільки одну зону активації DRS в гонці – вона знаходитиметься на останній прямій після 10-го повороту і буде коротшою за минулорічну на 50 метрів. В Федерації абсолютно правильно вирішили, що минулого року обганяти за допомогою DRS було занадто легко.
Оскільки траса в Монреалі протягом року практично не використовується, то щепні властивості асфальту є невисокими, а відтак велике значення має гума, на якій їздитимуть машини. Вдруге поспіль компанія Pirelli привезла до Канади таку ж саму пару сумішей, як і в Монако – Soft і SuperSoft. Ось що думає з цього приводу глава Pirelli Motorsport Пол Хембрі: «В Канаді шини Soft і SuperSoft повинні краще проявити свої найкращі властивості, адже в Монако гонщиків стримувала низька середня швидкість і проблеми з прогрівом гуми, пов’язані з цим. В підсумку, навіть SuperSoft зміг витримати дуже довгі серії кіл, проте в Монреалі ситуація зміниться, бо тут навантаження на шини є значно більшим. Ми очікуємо на різноманіття варіантів тактики, але при цьому дуже вірогідно, що команди, бажаючи підстрахуватися й не втратити жодного шансу, оберуть для своїх пілотів різні тактичні схеми». Звучить оптимістично, але ми вже бачили протягом цього року, що вгадати поведінку італійсько-турецької гуми навіть пілотам не завжди вдається, а це значить, що елемент випадковості, пов’язаний саме з оптимальним використанням шин, знову може сильно вплинути на підсумковий результат гонки.
Не варто забувати і ще про один фактор, який завжди готовий вплинути на хід Гран Прі – погоду. Попередній прогноз говорить про те, що у п’ятницю та суботу буде +23С +24С, але є вірогідність дощу, в неділю ж температура повітря очікується на рівні +25С, а дощ є маловірогідним.
Пробувати прогнозувати переможця майбутнього Гран Прі через призму минулих виступів звісно можна, але ми вже встигли пересвідчитися, що прогнози цього року більшою мірою є грою розуму. Історично серед чинних пілотів найуспішнішим є Міхаель Шумахер, який перемагав у Монреалі сім разів, далі йде Льюіс Хемілтон з двома звитягами і по разу тут перемагали Кімі Ряйкконен, Фернандо Алонсо та Дженсон Баттон.
Не менш цікавим питанням є й те, чи зможе перемогти тут той гонщик, який ще не вигравав цього року? Якщо подивитися на найбільш імовірних кандидатів, то ними є Хемілтон, Шумахер і Ряйкконен, але в такому цікавому сезоні може статися що завгодно – Мальдонадо це тільки підтвердить.
Букмекери шанси на продовження серії переможців оцінюють трохи нижче, ніж те, що вона перерветься – коефіцієнти 2,20 проти 1,61. А от на переможця Гран Прі ситуація виглядає значно цікавіше: тут фаворитом є… Льюіс Хемілтон – 4,50; далі розташовані Алонсо – 6,50; Феттель – 7,00; Росберг – 9,00; Веббер з Шумахером – 10,00; Баттон – 12,00 і Ряйкконен – 13,00.
Єдиний прогноз, який можна спокійно робити – обгонів буде немало, а сама гонка повинна компенсувати відсутність боротьби два тижні тому. Причому боротьби як на трасі, так і в боксах!
Гран-прі Канади, автодром імені Жиля Вільньова 8-10 червня, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
4 361 м |
70 |
305,270 км |
кваліфікація: 1'12.275 (2004, Ральф Шумахер) гонка: 1'13.622 (2004, Рубенс Баррікелло) |
Перша практика 17:00* – п’ятниця 8 червня
Друга практика 21:00 – п’ятниця 8 червня
Третя практика 17:00 – субота 9 червня
Кваліфікація 20:00 – субота 9 червня
Гонка 21:00 – неділя 10 червня
(* – Час київський)
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Поединок 12-го тура английской Премьер-лиги состоится 23 ноября в 14:30
Уход в другую команду этим исполнителям нужен, прежде всего, чтобы не загубить карьеру…
батОнн, снимись с ручника
правый задний на гайковёрте - это ППЦ, как 77777, только меньше раз..
парад лузеров)))
77777
алонс
пальчик (вовремя раздуплили)
===
хэм - красава!!)
====
777777777)))))
(Топ Гір, 13-й сезон, епізод 1)
А за кого болеете?
Нет, но такое очевидное и простое как зона детекции и зона ДРС думаю просто обязаны знать!
Как раз нет! Ну как это можно не знать? Так же было и в прошлом году - зона детекции засечки времени отставания будет сразу из выхода 10 поворота! Удивительно, что автор не знает!
Почему-то в прошлом году не было такого ажиотажа вокруг значимости шин. А сейчас уже Заубер недоволен темпом команды.
Баттон вибив Алонсо в Канаді, але у зв'язці 8-9 поворотів.
-----------
Блин, это ж, наверное, на заключительную часть мужского финала Ролан Гаррос может наложиться(((( А что касается непосредственно Ф-1 и Монреаля, то нового победителя не будет!!! Есть такое подозрение... Кстати, Слава, напомни, это не в Канаде в прошлом году Баттон выбил Алонсо?.. Кажется, в том повороте после зоны DRS...
Ожидаю много пит стопов (у всех по три) причем первый этап пройдут с суперсофт а далее софт. (Но 100% кто то не выйдет на Q 3 что бы с экономить комплект шин и стартонуть с мягкими) У Aлонсо будет немного преимущества. Видели много раз, как из за счет хороших работ на пит стопах он вырывался в перед.
Думаю Хэмилтона считают фаворитом из за его агрессивности которая так нужна на этой трассе. Тут можно обганивать. Но повторюсь, у кого дольше выдержат шины, тот и выиграет(
Пора уже давно идти на 3 титул !