Гран Прі Бахрейну. Післямова

Найголовніші підсумки другого етапу в традиційному огляді Sport.ua

Getty Images
© Getty Images

Після попереднього етапу в Австралії ми зрозуміли, що «Мерседес» залишається головним фаворитом, а Льюісу перемогти завадив випадок, то уїк-енд в Бахрейні продемонстрував, що не все так однозначно в розкладі топ-команд. «Срібні стріли» вийшли на пристойний гоночний рівень лише в неділю, коли відступати вже було нікуди та й з переліку суперників дуже швидко вибули гонщики «Ред Булл».

Схоже на те, що в команді з Браклі повторюється вже добре знайома історія, притаманна кільком попереднім машинам – в спекотних умовах «Мерседес» погано (чи то пак істотно гірше за головних конкурентів) працює з м’якими комплектами ґуми. На жаль для «срібних стріл» та їх вболівальників, таких проблем в стані «Феррарі» та «Ред Булл» немає, тож коли під час практик спочатку Ріккардо, а потім Райкконен показували найкращий час на колі, дивуватися вже було не варто.

Протистояння етапу

Попри перемогу «Феррарі» в кваліфікації було зрозуміло, що в гонці «Мерседес» складати зброю завчасно не буде, тим паче, що Хемілтон ще під час другої кваліфікації показав, що буде використовувати альтернативну тактику. Тактику, яка могла принести йому більше ніж місце на подіумі, та Льюіс у підсумку залишився задоволений отриманим.

Боротьба двох найкращих команд чемпіонату однозначно здивувала. В «Мерседес» знову зробили все правильно, але знову програли. «Срібні стріли» програли дві поспіль гонки через власні помилки і вдалі дії «червоних», хто пам’ятає коли таке було востаннє? Боттас не відпускав Феттеля далеко, зрештою змусивши «червоних» іти на підрізку та робити досить ранній піт-стоп. Настільки ранній, що на момент його проведення не було жодних сумнівів у тому, що Себастьян ще раз поїде в бокси за шинами. За таких умов тактика «Мерседес» з перевзуванням у Medium і фінішем на цьому комплекті виглядала виграшною. Принаймні для Боттаса. У випадку з Хемілтоном ситуація виглядала так, що він мав би фінішувати попереду Райкконена і спробувати нав’язати боротьбу Феттелю. Проте фіна «злила» команда на піт-стопі – випадково, але Кімі від того не легше.

Проте в Скудерії вирішили ризикнути і цей ризик виявився виправданим і це була справжня фантастика. І ось чому – Себастьян на комплекті Soft проїхав 39 кіл, а це більше, ніж будь-який інший пілот на більш витривалих шинах Medium. Окрім німця тактикою в один піт-стоп скористалися пілоти «Мерседес» та Маркус Ерікссон, але всі вони зупинялися пізніше та другий відрізок проїжджали саме на Medium.

М’який комплект за розрахунками Pirelli мав якісно та надійно пропрацювати кіл 30, але аж ніяк не 39 в гоночному режимі. Все те, що наприкінці гонки показав Себастьян, зберігши як ґуму, так і першу позицію виглядало неймовірним. Зрештою, дайте відповідь на питання – ви вірили, що на фініші першим буде німець, а не Боттас? Я не вірив, чекаючи на той момент коли машина №77 очолить перегони. Наразі можна з упевненістю говорити, що ця гонка є найкращою у виконанні Феттеля в складі «Феррарі».

А ще, згадуючи напружені обличчя Тото Вольффа та Нікі Лауди, не можна не згадати про попередника Боттаса. Звісно не можна стверджувати зі 100% впевненістю, але вважаю, що Росберг у тій ситуації був би більш наполегливим та ефективним. Про Хемілтона і взагалі говорити не варто. От тільки те, що Валттері – це далеко не Ніко секретом ні для кого не є.

Парадокс етапу

Після кваліфікації в Pirelli прорахували можливі шинні тактики і цілком резонно заявили, що очікують від більшості пілотів двох зупинок в боксах. Двох, бо в залежності від порядку використання комплектів Soft і SuperSoft це були найшвидші способи дістатися фінішу. Проте «Мерседес», а згодом і «Феррарі» обрали найповільніші варіанти, які вимагали обережно навантажувати ґуму і поспішати повільно. І навіть попри це в одному колі з Феттелем крім «Мерседес» фінішували тільки супер-сенсаційний Гаслі, Магнуссен і Хюлькенберг. Що ж було б якби «червоні» та «срібні стріли» обрали більш швидку тактику, залишається тільки здогадуватися.

Герої етапу

Гонщиком дня вболівальники справедливо обрали П’єра Гаслі, який зумів вистояти у боротьбі з конкурентами, чиї машини здавалися швидшими. Четверте місце француза на фініші – це навіть потужніше, ніж перемога Феттеля. Зрештою Себастьян стабільно є одним з претендентів на тріумф, в той час як для «Торо Россо» опинитися на такій високій позиції – це справжній подвиг. Особливо якщо пригадати як для команди з Фаенци та Гаслі завершився австралійський уїк-енд. Відтак абсолютно зрозумілою та заслуженою була радість в боксах «молодих биків». Якщо справи так підуть і надалі, то протистояння «Торо Россо» з «Макларен» буде дуже і дуже цікавим.

Однак на тлі безсумнівного успіху Гаслі в тіні залишився Маркус Ерікссон – пілот, якого ніхто не розглядає всерйоз, називаючи (до речі, справедливо) рента-драйвером. Серед пілотів «Заубер» однозначно майбутньою зіркою називають Леклера, не звертаючи жодної уваги на шведа. А даремно, поки Шарль робить свої перші кроки в Формулі 1 то досить очікувано поступається напарнику, що має вже чималий досвід. І все ж те, що Ерікссон зумів реалізувати тактику з одним піт-стопом і фінішувати на 9-му місці – неабиякий успіх для команди з Хінвіля. Враховуючи майбутню боротьбу за 8-9 позиції в Кубку конструкторів та відверто погану форму «Вільямс» і далеко не найкращий початок від «Форс Індії», результат Маркуса дає шанс і надії на те, що «Заубер» почне потроху рухатися вгору.

Цитата етапу

«Тяжке відчуття після важкого уїк-енду. Знаю, що ми виглядали як ідіоти, для мене це цілком очевидно», - так звучали підсумки Гран Прі з вуст Сергія Сироткіна. І, щиро кажучи, він не перебільшував – «Вільямс» виявилася єдиною командою, чиї машини на Сахірі проїжджали коло повільніше, ніж минулого року.

Інцидент етапу

Коли в гонці відбувається зіткнення двох пілотів з топ-команд – це завжди привертає до себе особливу увагу. Думаю, що ніхто особливо й не дивується з того факту, що одним з учасників є Ферстаппен, зрештою саме така безкомпромісна манера пілотування та боротьби на трасі зробила Макса таким популярним серед уболівальників. Щоправда з тієї ж причини опозиція вважає, що нідерландцю часто сходить з рук те, за що інших обов’язково покарали б. Та облишмо цю невдячну справу й погляньмо уважніше на зіткнення «Ред Булл» з «Мереседес» на початку 2-го кола.

Ферстаппен традиційно для себе заявив, що у Хемілтона залишалося достатньо місця на трасі, й дивувався з того, що стюарди залишили все як є. Звісно не має сенсу запитувати у Макса чому він поребрики у першому повороті, на які вимушено виїхав Льюіс, вважає трасою. Зрештою сам контакт між двома машинами, який і призвів до проколу колеса на RB14, відбувся в той момент, коли «Мерседес» лівими колесами була вже за межами траси. Так само, мабуть, не варто коментувати і слова британця про те, що більш розсудливий пілот в тій гонці обов’язково привіз би для «Ред Булл» непогані очки.

Піт-стоп етапу

Формула 1 знає багато прикладів того, що і як може піти не так під час проведення піт-стопу. В часи дозаправок неодноразово траплялися загорання пального або машину відпускали, не встигнувши витягнути заправний шланг, який тягнувся слідом. Нині головною проблемою та небезпекою не погано закріплені колеса, які можуть від’єднатися від машини у будь-який момент, спричинивши тяжкі наслідки як для пілотів, так і для маршалів або навіть уболівальників на автодромі.

Те, що сталося в боксах «Феррарі» на 36 колі, зайвий раз підтверджує, що піт-стопи залишаються справою важкою, напруженою та небезпечною. Звісно бажаємо Франческо Чігаріні якнайшвидшого одужання, та водночас варто сказати, що спроби штучно встановити мінімальні ліміти часу або якісь інші дії ні до чого не призведуть. Команди завжди шукатимуть можливість проводити піт-стопи ефективніше за своїх конкурентів, а найбільшим для них покаранням є втрата очок внаслідок таких помилок. Скудерія у випадку з Райкконеном втратила мінімум 12 очок – в перспективі боротьби за Кубок конструкторів, це багато.

Обгін етапу

Найкращий обгін відбувся ще на початку перегонів, коли після рестарту Льюіс Хемілтон одним махом зумів піднятися з 9-го на шосте місце, залишивши позаду Хюлькенберга, Алонсо й Окона. При цьому варто зауважити, що француза змогли обігнати і Ніко, і Фернандо.

Пуристи від Формули 1 можуть сказати, що обгін здійснений з відкритим заднім крилом апріорі не може вважатися вартим серйозної уваги. Проте в даному епізоді DRS використовували усі четверо пілотів, тож в цьому сенсі обгін Льюіса точно є чистим – всі були в рівних умовах.

Подписывайся на наш канал в Telegram и узнавай все самые свежие новости первым!

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Новости партнеров
Загрузка...
Комментарии
    Hassassin
    Hassassin, 10.04.2018 16:44
    +3
    Класні перемоги у Себа були, але така як тут, коли треба було одночасно їхати швидко, щоб захищатися від Валттері та максимально берегти при цьому шини - а це практично взаємовиключні речі - то така гонка саме в червоному для нього най-най-най.

    Сьогодні прогноз погоди на вихідні в Шанхаї показує +17С в суботу-неділю, тож Мерси будуть в своїй "австралійській" формі.
    Ерікссон реально шикарно все зробив, давно маю підозру, що Маркуса недооцінюють, бо він рента-драйвер. Забуваючи що так кар'єру починав і Лауда, наприклад.
    ajvanavs
    online
      ajvanavs, 10.04.2018 16:28
    +3
    По Боттасу совершенно согласен. Есть впечатление, что Росберг или тем более Хэмилтон дожали бы Феттеля, и тут дело не в классе Себастьяна, а в уровне скорости на трассе с кучей прямых...Нерешительный Валттери немного имхо.

    Лучшая гонка Феттеля в Феррари? Ну, были и Венгрия, и Сингапур...были классные победы. Но тут да. Как говорят английские комментаторы - nursing his tyres - буквально ласкал и был нянькой для шин)

    И все же есть впечатление, что в Китае мы увидим привычное доминирование Мерседеса.

    Гасли - монстр, но и вечного рента-драйвера Эрикссона нужно отметить)
    Hassassin
    Hassassin, 10.04.2018 16:44
    +3
    Класні перемоги у Себа були, але така як тут, коли треба було одночасно їхати швидко, щоб захищатися від Валттері та максимально берегти при цьому шини - а це практично взаємовиключні речі - то така гонка саме в червоному для нього най-най-най.

    Сьогодні прогноз погоди на вихідні в Шанхаї показує +17С в суботу-неділю, тож Мерси будуть в своїй "австралійській" формі.
    Ерікссон реально шикарно все зробив, давно маю підозру, що Маркуса недооцінюють, бо він рента-драйвер. Забуваючи що так кар'єру починав і Лауда, наприклад.
    ajvanavs
    online
      ajvanavs, 10.04.2018 16:28
    +3
    По Боттасу совершенно согласен. Есть впечатление, что Росберг или тем более Хэмилтон дожали бы Феттеля, и тут дело не в классе Себастьяна, а в уровне скорости на трассе с кучей прямых...Нерешительный Валттери немного имхо.

    Лучшая гонка Феттеля в Феррари? Ну, были и Венгрия, и Сингапур...были классные победы. Но тут да. Как говорят английские комментаторы - nursing his tyres - буквально ласкал и был нянькой для шин)

    И все же есть впечатление, что в Китае мы увидим привычное доминирование Мерседеса.

    Гасли - монстр, но и вечного рента-драйвера Эрикссона нужно отметить)
Вы не авторизованы.
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Если вы не имеете учётной записи, вы должны зарегистрироваться.