Жара в Сепанге
Sport.ua представляет анонс Гран При Малайзии
Наприкінці 90-х Берні Екклстоун уже замислювався над тим, щоб розширити географію візитів Великого цирку і саме траса в Малайзії стала першою ластівкою майбутньої азійської експансії. Архітектурне бюро Германа Тільке отримало своє перше з багатьох замовлень на проектування автодрому для Формули 1 і виконало свою роботу на відмінно. Кажуть, перший млинець глевкий, але у випадку з придворним архітектором сучасної Ф1 його дебютне творіння вийшло найкращим порівняно з іншими, які з’явилися пізніше. Так, інфраструктура в Абу-Дабі значно краща, але ж для гонщиків та особливо глядачів на першому місці завжди стоїть шоу, яке роблять пілоти в гонці, в Сепангу воно на порядок видовищніше.
Дебютна гонка в Малайзії 1999-го року приречена була запам’ятатися більшості вболівальників – саме там повернувся за кермо свого червоного боліда Міхаель Шумахер після перелому ноги в аварії на Сільверстоуні, і його повернення було справді тріумфальним, німець виграв поул, а в гонці організував дубль, двічі по ходу дистанції пропускаючи Едді Ірвайна, який претендував на титул. В довершення до всього, команду спочатку дискваліфікували за невідповідність машин регламенту, але завдяки ювелірній роботі юристів Скудерія змогла довести власну правоту, а Ірвайн приїхав на останній етап в Японію лідером чемпіонату.
Як і все, що для Формули 1 збудував Тільке, Сепанг може похвалитися різними видами поворотів, починаючи від повільних шпильок 9-го та 15-го поворотів, завершуючи швидкими зв’язками 5-6-го та 12-13-го. Особливої уваги заслуговує 14-й поворот, який має сліпий апекс і виводить гонщиків на задню пряму, помилка в цьому місці може дорого коштувати під час боротьби за позицію. А дві довгі прямі, які закінчуються серйозним гальмуванням перед повільними поворотами, дозволяючи здійснювати обгони суперників, просто стали класикою жанру. Оскільки проблем з обгонами в Малайзії ніколи не було, то FIA як і минулого року зробила тільки одну зону активації DRS під час гонки. Вона буде на головній прямій, а точка заміру відставання знаходиться за 200 метрів до апекса останнього повороту.
Траса в Сепангу традиційно вимагає від інженерів налаштовувати машину на середній рівень притискної сили в пошуках компромісу між максимальною швидкістю на довгих прямих і притискною силою в поворотах. Роль двигунів в Малайзії є дуже важливою, оскільки 64% довжини кола пілоти проїжджають з повністю натисненою педаллю газу.
Але найбільшою особливістю етапу є його унікальні кліматичні умови – тропічна спека виснажує гонщиків, які втрачають від 2 до 3 кг під час самої гонки. Через високу температуру повітря команди використовують покращені системи охолодження від ефективності яких залежить дуже багато. І ще однією рисою, притаманною для клімату Сепангу є дощ, а точніше тропічна злива, яка може піти будь-якої миті, рясно поливаючи гарячий асфальт.
Компанія Pirelli на цей етап привезла найжорсткішу комбінацію своїх шин – Hard і Medium. Пол Хембрі вибір гуми прокоментував наступним чином: «Через характеристики траси й особливості клімату гонка в Малайзії є однією з найскладніших в календарі. Ми чекаємо, що температура асфальту буде в районі 50 градусів, а шини працюватимуть приблизно так само як у Мельбурні. Наша мета – досягти того, щоб різниця між сумішами була менше секунди на колі. Стратегія вибору покришок матиме велике значення, особливо наприкінці відрізків. Минулого року доля позицій на подіумі вирішилась на останніх колах, і ми сподіваємось побачити ще більш цікаву боротьбу після захоплюючого початку сезону, який ми побачили в Австралії».
Традиційно для Формули 1 боротьба триває не тільки на трасі, а й у кабінетах – повітровід команди Mercedes, інтегрований в роботу DRS, все ще не дає спокою головним клієнтам Renault-Motorsport – командам Red Bull і Lotus, які продовжують наполягати на невідповідності цієї системи технічному регламенту. В той самий час Росс Брон прямим текстом говорить, що дехто з команд, які використовують французькі двигуни, налаштовує картографію двигуна таким чином, щоб отримати ефект «видувного дифузора». FIA в свою чергу жодних порушень регламенту не вбачає ні в одному випадку, ні в іншому. Все як завжди, нічого нового. Спека в Малайзії не тільки у повітрі та на асфальті, вона і у стосунках між топ-командами.
Сьогодні вже відбулися перші дві практики, які потроху проливають світло на майбутню розстановку сил команд перед гонкою. Хоч траса в Мельбурні і не показує повною мірою весь розклад в пелотоні, та відсутність часу на перевірку та покращення болідів не повинно кардинально змінити ситуацію порівняно з Австралією.
По-перше, саме McLaren має найшвидші боліди, боротися з якими буде вкрай важко, але Red Bull, Lotus і Mercedes обов’язково спробують, хоча все-одно виникає відчуття, що британці ще не розкрили весь потенціал МР4-27 і в будь-який момент можуть тільки додати.
По-друге, у Ferrari звісно не було часу на виправлення катастрофічної ситуації і команда знаходиться серед середняків пелотону в компанії Williams, Force India, Sauber і Toro Rosso.
По-третє, HRT як і в Мельбурні балансує на межі подолання 107% у кваліфікації і в гонці ми можемо знову побачити 22 машини.
Історія Гран Прі Малайзії свідчить про те, що поул хоч і є важливою умовою для перемоги, але аж ніяк її не гарантує – за 13 етапів тільки у семи випадках перемогу святкував пілот, який стартував першим. А загалом серед чинних гонщиків тут перемагали тільки чемпіони: тричі Шумахер, двічі Алонсо, Ряйкконен і Феттель, та одного разу Баттон.
Прогнозувати майбутній результат гонки в Сепангу справа завдяки Небесній канцелярії невдячна, але гадаю, що на подіумі знову будуть представники Уокінга та Мілтон Кінс.
І не забудьте перевести стрілки годинника, щоб не пропустити нічого цікавого!
Гран-прі Малайзії, Сепанг, 23-25 березня, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
5 543 м |
56 |
310,408 км |
кваліфікація: 1'32.582 (2005, Фернандо Алонсо) гонка: 1'34.223 (2004, Хуан-Пабло Монтойя) |
Перша практика 04:00 – п’ятниця 23 березня
Друга практика 08:00 – п’ятниця 23 березня
Третя практика 07:00 – субота 24 березня
Кваліфікація 10:00 – субота 24 березня
Гонка 11:00 – неділя 25 березня
(Час київський)
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Хорхе Мартин установил уникальное достижение
Предатель Украины выиграл апелляционный суд в Лозанне
ну, і на десерт
а це - спешилом фор ю
справжні перці!!!
http://www.youtube.com/watch?v=R044sleOW6I&feature=related
ось тобі справжні яйкі))
ще Шевчук казав, шо крутими бівают лішь яйки...)))
а мак швидкий.
і я від цього в захваті!
Алонсоооооооооооооооооооооооо гоу гоу гоу
остальным пощады не будет
Хм. Цікаво...
Я вже й сам заплутався.