Гра за новими правилами
Sport.ua анонсує Гран-прі Британії Формули-1
Русская версия
Після вуличних етапів у Монако, Монреалі та Валенсії Формула 1 повертається на стаціонарні автодроми, першим з яких стає Сільверстоун.
«Дім британського автоспорту» – саме так уже давно називають трасу в Сільверстоуні, адже саме тут 13 травня 1950 року за присутності короля Георга VІ відбулося перше Гран-прі Формули 1. Перемогу в дебютній гонці чемпіонату здобув Ніно Фаріна на Alfa Romeo. З тої пори британське Гран-прі проводилося на цій трасі, періодично чергуючись ще з трасами в Ейнтрі та Брендс-Хетч, а з 1987 відбувається тільки в Сільверстоуні.
За останні два роки власник автодрому – Британський Клуб Гонщиків – провів велику роботу з реконструкції автодрому. Вже минулого року ми могли оцінити перші зміни – трасу перебудували додавши новий відрізок між поворотами Club і Brooklands. Таким чином вона стала на 745 метрів довше попередньої конфігурації. Цього року на команди, гонщиків і уболівальників чекає друга хвиля змін – стартову пряму відтепер перенесено між поворотами Club і Abbey, саме тут тепер і знаходиться новий комплекс паддоку та піт-лейн.
Та попри всі зміни траса як була, так і залишається швидкісною – протягом 66% кола в кваліфікації та 61% в гонці пілоти їдуть в режимі «газ у підлогу». Цьому сприяють чотири довгі прямі та швидкісні повороти, яких на трасі багато – 2-й Farm Curve, 5-й Aintree, 8-й Woodcote, 9-й Copse і звісно швидкісна зв’язка 10-14 поворотів Maggots, Becketts, Chapel. Найбільше навантаження у 5g гонщики витримують у поворотах Copse і Becketts. Не можна забувати і про повільні 3-й Village, 4-й The Loop, 6-й Brooklands і 16-й Vale, в яких стабільність машини на гальмуванні та подальший розгін перед прямими має важливе значення. З огляду на це потужність двигуна має так само велике значення як і стабільна поведінка шин, аеродинамічна ефективність болідів у швидкісних поворотах та надійність гальм, особливо у новому першому секторі траси.
Попри свій швидкісний характер траса дозволяє обганяти, а традиційним помічником обгонів DRS під час гонки можна буде скористатися через 45 метрів після виходу з четвертого повороту (The Loop), звісно якщо за 25 метрів до апекса третього повороту (Village) різниця між болідами не перевищуватиме секунди.
Зважаючи на всі ці фактори, а також на досить абразивний асфальт Сільверстоуна Pirelli привезли стару та добре знайому пару покришок Hard і Soft, які повинні забезпечити як надійне щеплення з дорогою так і витримати усі навантаження, які припадатимуть на них під час Гран-прі. Покинувши невдячну справу прогнозування тактики піт-стопів, Пол Хембрі перед уїк-ендом дав такі коментарі: «Обрані нами шини забезпечать командам стабільність, завдяки ресурсу Hard та швидкості суміші Soft вони мають підійти до непростих вимог британської траси. Оптимальне використання цих покришок стане основою для розробки стратегії, адже команди, яким краще підходить м’яка гума, зможуть обрати серію спринтів на Soft, а інші зможуть отримати перевагу за рахунок довгого відрізка на Hard. Робити прогнози поки складно, бо ми ніколи не проводили тестів у Сільверстоуні, до того ж тут в будь-який момент може піти дощ, що зробить марними усі рішення команд щодо їх стратегій».
Але найголовнішу новинку на етапі підготувала FIA, заборонивши починаючи з британського етапу використовувати систему «гарячого» вихлопу на дифузор, що неодмінно дасться взнаки на аеродинамічних характеристиках болідів. Федерація не вперше змінює правила прямо під час сезону, і боюся, що далеко не востаннє. Зрозуміти наміри автоспортивних чиновників звісно можна – тотальне домінування Red Bull і Феттеля потроху знищує інтригу в боротьбі за чемпіонську корону, відштовхуючи багатьох глядачів від екранів. Але все-одно, міняти правила прямо під час гри – неправильно.
Саме через ці зміни баланс сил може суттєво змінитися, зокрема Едріан Ньюї каже, що команда сильно постраждає через цю заборону, адже болід будувався базуючись на розрахунках із використанням саме такої системи. Проте, знаючи Едріана, складається враження, що він та команда прагнуть перестрахуватися. Та якби там не було саме Red Bull і Lotus Renault мають найбільші шанси постраждати, бо їх системи були оригінальними розробками, а конкуренти їх досвід уже наслідували.
В Британії відбудеться ще один цікавий дебют – Даніель Ріккьярдо, нова надія зеленого континенту вперше проведе Гран-прі у статусі призового пілота HRT. Раніше він виступав на практиках за Toro Rosso, міняючи почергово Буемі й Альгерсуарі. Бажання керівників програми підтримки молоді з Red Bull випробувати Даніеля вже під час цього сезону було настільки великим, що австрійці знайшли можливість посадити пілота за кермо команди-аутсайдера. Звісно про високі результати ніхто не говорить, головне завдання – фінішувати в гонках. При цьому досвід набутий під час гонок має допомогти краще підготуватися до наступного сезону, в якому Даніель виступатиме саме за Toro Rosso. Це в свою чергу дає можливість гонщикам «молодшої» команди до завершення сезону з’ясувати хто з них стане третім зайвим.
Коли мова заходить про Сільверстоун обов’язково треба згадати і про вболівальників. Національне Гран-прі є великою спортивною подією Британії, тому на трибунах завжди багато глядачів, які пристрасно підтримують співвітчизників. В неділю на трибунах збереться більше 120 000 глядачів – аншлаг. Наразі квитки в касах залишилися тільки на п’ятничні та суботні заїзди – відмінний приклад організації та багатих автоспортивних традицій. Тут доречно буде згадати, що для восьми команд – McLaren, Williams, Red Bull, Mercedes GP, Force India, Lotus Renault, Team Lotus і Marussia Virgin – ця гонка буде по суті домашньою (бази команд розташовані в Англії), тож вони намагатимуться якнайкраще в ній себе показати як перед уболівальниками, так і перед власними працівниками.
Одразу шість чинних пілотів перемагали в Сільверстоуні – тричі Шумахер і по одному разу Баррікелло, Алонсо, Хемілтон, Феттель і Веббер. Саме через таке різноманіття переможців, говорити хто конкретно має найкращі шанси на перемогу цього року досить тяжко, особливо в світлі останніх заборон. Хоча з великою долею імовірності можна сказати, що це буде хтось із пілотів Red Bull, McLaren або Ferrari, якщо звісно британська погода не втрутиться у хід гонки. Попередній прогноз погоди передбачає невисоку імовірність дощу в суботу та неділю.
Заглядаючи до обох заліків чемпіонату ми бачимо, що гонщики поки можуть змагатися за право називатися головним переслідувачем Феттеля. Себастіан за будь-яких обставин приїде лідером сезону в Бельгії наприкінці серпня. Щільною групою з п’яти гонщиків ідуть пілоти з сьомого по одинадцяте місце – між Росбергом і Кобаясі сім очок різниці та Петров, Хайдфельд і Шумахер. В Кубку конструкторів боротьба за позиції виглядає так – Mercedes впритул наблизився до Lotus Renault в боротьбі за четверте місце. Небагато програє і Force India, за сприятливого результату індійці можуть посунути Toro Rosso з сьомої сходинки.
Зрештою на нас чекає цікава гонка, яка завдяки змінам правил під час сезону можливо дасть новий імпульс в чемпіонській гонці.
Гран-прі Великобританії, Сільверстоун, 8-10 липня, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
5891 м |
52 |
306,227 км |
кваліфікація: 1'29.615 (2010, Себастіан Феттель) гонка: 1'30.874 (2010, Фернандо Алонсо) |
Перша практика 11:00 – п’ятниця 8 липня
Друга практика 15:00 – п’ятниця 8 липня
Третя практика 12:00 – субота 9 липня
Кваліфікація 15:00– субота 9 липня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 14:55)
Гонка 15:00 – неділя 10 липня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 14:55)
Опрос
Русский
64 голоса 43.54 %
Украинский
83 голоса 56.46 %
Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Экс-футболист киевского клуба мог перейти в московскую команду
Хорхе Мартин установил уникальное достижение
щодо змін в правилах, то може варто взагалі відмінити кубок конструторів? люди думають, працюють, будують, а їх потім так кидають просто через те, що вони думали, працювали і будували краще за інших.