Комфортна перемога Росберга
Ніко від старту до фінішу йшов першим на вулицях Баку, на подіум приїжджають Феттель і Перес
Дебют Формули 1 на міській трасі в Баку очікувався з чималою цікавістю, адже довге кільце обіцяло чимало боротьби з можливостями обгонів, крім того частина поворотів, обрамлена відбійниками, була готова приносити неприємності пілотам. Під час тренувань помилок не вдалося уникнути практично жодному з них. Найдовший в чемпіонаті прямий відрізок одразу гарантував певну перевагу усім клієнтам Мерседес, що змушувало команди з агрегатами від Феррарі та Рено зменшувати притискну силу, жертвуючи стабільністю та керованістю машин у поворотах.
Вже під час практик стало зрозуміло, що шини вирішуватимуть багато. Піреллі до Азербайджану привезла сліки Medium, Soft та SuperSoft, проте навіть найм’якіші з наявних непросто було швидко прогріти, та й покриття попервах залишалося досить слизьким.
Під час кваліфікації все йшло до чергового здобуття пілотами Мерседес двох перших місць на старті, проте у фіналі Хемілтон спочатку через помилку зіпсував коло, а у другій спробі зламав підвіску. Без напарника по команді Росберг більш ніж упевнено здобув поул з перевагою майже у вісім десятих. Другому місцю Переса можна було б дивуватися якби не його силова установка. Як не дивно, та у фіналі кваліфікації решта клієнтів Мерседес виступили гірше очікуваного, тож місця з третього по п’яте дісталися Ріккардо, Феттелю та Ряйкконену, причому Данієль та Себастіан показали абсолютно однаковий час! Та стартове поле все ж таки відрізнялося від результатів суботньої кваліфікації: по п’ять місць за заміну коробки передач позбулися Перес і Сайнс, а Магнуссен взагалі змушений був стартувати з піт-лейн.
Льюісу Хемілтону делегат FIA дозволив змінити комплект шин для старту в гонці – всі комплекти SuperSoft британець відчутно пошкодив під час гальмувань, тож Піреллі та Мерседес довелося пошукати для гонщика комплект, який мав аналогічний рівень пробігу та зношування. По завершенню кваліфікації Пол Хембрі спрогнозував, що більшість обере тактику з єдиним піт-стопом: старт на SuperSoft з переходом на Soft в районі 22-го кола, або ж старт на Soft і зупинка на 29-го витка для отримання Soft. Варіант з двома піт-стопами виглядав більш повільним, проте всім необхідно було враховувати високу вірогідність появи автомобіля безпеки на трасі (особливо зрозумілим це стало після суботньої гонки GP2). Зрештою на старт гонки шини Soft обрали Хюлькенберг, Верляйн і Ерікссон, решта – SuperSoft.
Попри побоювання, що на старті гонки можуть статися неприємні зіткнення, що призведуть до сходів або щонайменше появи автомобіля безпеки, все відбулося спокійно та без значних інцидентів. Винятком став контакт між Гутьєрресом і Хюлькенбергом внаслідок якого на Хаас мексиканця було пошкоджено переднє крило.
Групі лідерів старт не приніс жодних змін: Росберг зберіг лідерство, Ріккардо залишився другим, а позаду австралійця їхали дві Феррарі. Дві позиції зумів відіграти Перес, піднявшись на 5-ту позицію. Льюіс Хемілтон, чиї старти з поула цього року залишаються суцільним розчаруванням для британця і його фанів, нічого не програв, але й не виграв, залишившись десятим. Льюіс ненадовго застряг за Боттасом, проте як тільки на третьому колі в гонці було активовано DRS і Валттері, і Льюіс почали поступово відігравати позиції. Одним із найбільш видовищних епізодів першої половини гонки стала боротьба Ферстаппена, Боттаса і Хемілтона. На головній прямій Макс маючи перевагу DRS спробував обігнати Валттері, одночасно із цим Хемілтон так само намагався вклинитися у цю боротьбу. В підсумку пілот Вільямс свою позицію втримав, а от Ферстаппен програв Льюісу.
Якщо на перших колах Ріккардо і дві Феррарі їхали практично в одному темпі, то Росберг був відчутно швидшим і сходу почав нарощувати відрив від Даніеля. Проте досить швидко на обох Ред Булл шини SuperSoft почали різко втрачати ефективність. Спочатку Ферстаппена на 6-му колі обігнали Боттас і Хемілтон, а на наступному Феттель обігнав Ріккардо. Одразу після цього і Макс, і Даніель поїхали в бокси за новою ґумою. В цей час у гонці стався перший схід – через проблеми з підвіскою в боксах зупинився Квят.
Досить ранню (як для тактики одного піт-стопу) зупинку в боксах зробив Кімі Ряйкконен, а через кілька кіл отримав 5-секундний штраф за перетин білої лінії на в’їзді до піт-лейн без заїзду на піт-стоп.
Ніко Росберг преспокійно продовжував їхати наодинці нарощуючи власний відрив від Феттеля до 21 секунди. В той же час і Себастіан не відчував жодної загрози позаду. Зрештою на 21-му колі на свій піт-стоп поїхав Феттель, отримавши комплект Soft. Наступного кола так само вчинив і Росберг, повернувшись на трасу лідером з дуже комфортною перевагою над другим пілотом, яким був Ряйкконен.
На 22-му колі Перес і Хемілтон перед першим поворотом обігнали Ріккардо, відсунувши Даніеля на 6-те місце, попутно демонструючи наскільки великою є перевага машин з силовими установками Мерседес і відкритим заднім крилом.
На 28-му колі «фантастичний» обгін напарника здійснив Себастіан Феттель – оскільки пілоти Феррарі явно їхали з різними стратегіями, то стримувати напарника не було жодного сенсу. Єдине що попросив Кімі, так це аби Себастіан їхав трохи швидше, у відповідь на прохання фіна Феттель миттю проїхав найшвидше коло. Цей епізод став однією з найкращих ілюстрацій того якою може і має бути ефективна командна тактика, коли обоє гонщиків без зайвих питань знають що від них вимагається.
На 32-му колі Хемілтон несподівано почав багато втрачати на третьому секторі траси, досить швидко стало зрозуміло, що нестача потужності пов’язана із проблемами ERS. По радіо Льюіс пояснював команді, що почне пробувати усі можливі налаштування, проте команда наполегливо порадила нічого самостійно не міняти. Коли ж Льюіс попросив, аби інженер порадив йому що робити, то у відповідь почув, що команда не може нічого сказати через обмеження, прописані у регламенті. У цей час в гонці зійшов Карлос Сайнс і Гран Прі достроково завершилося для Торо Россо.
Цікавою хоча й недовгою вийшла боротьба пілотів Макларен – Баттон наздогнав і пройшов Алонсо. Контратака іспанцю не вдалася, після чого Дженсон поїхав у відрив, а незабаром дворазового чемпіона обігнали Наср і Грожан. Ще за кілька хвилин команда побачила на телеметрії появу серйозних проблем з коробкою передач і попросила іспанця повертатися в бокси.
Якщо боротьбою за перемогу не пахнуло в принципі – Росберг спокійно лідирував та ще й нарощував відрив від Феттеля, то боротьба за третє місце перейшла у цікаву віртуальну площину: Ряйкконен хоч і їхав 3-м, але мав 5 секунд штрафу, тож фіну треба було мати відповідний гандикап, в той час як Перес мав не дати Кімі відірватися на ці 5 секунд, аби вдруге в сезоні приїхати на подіум. За 6 кіл до фінішу фін зіткнувся з проблемами із силовою установкою і попросив поради у інженера стосовно налаштувань, але також у відповідь почув, що правилами така підказка заборонена.
Тим часом Хемілтон, схоже самостійно знайшов правильні налаштування і став їхати швидше за усіх, щоправда це вже не мало жодного значення, бо Перес з Ряйкконеном були далеко попереду, а Боттас – позаду. Проблеми Ряйкконена наприкінці гонки стали настільки відчутними, що Перес його зміг не просто наздогнати, а ще й обігнати на початку останнього кола. Щоправда, в контексті штрафу для Кімі це вже нічого не змінювало. Аналогічні проблеми (щоправда не з силовою установкою, а шинами) коштували кількох позицій і Хюлькенбергу, якого на кількох останніх колах обігнали обоє пілотів Ред Булл.
Ніко Росберг, стартувавши з поула, лідирував від старту до фінішу, встановив найшвидше коло в гонці та виграв дебютний Гран Прі Європи в Баку, до того ж здобув Великий шолом – другий у кар’єрі. Звісно найголовніше для нього те, що Хемілтон набрав тільки 10 очок, тож відрив між напарниками виріс до 24 пунктів.
Якщо для Феттеля фініш на подіумі давно став звичною справою, то для Переса другий подіум за три гонки – справжнє досягнення! І найголовніше, що цілком заслужене.
За два тижні чемпіонат продовжиться в австрійському Шпільбергу на трасі Ред Булл.
Гран Прі Європи
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Н. Росберг |
Mercedes |
1:32:52.366 |
1 |
2. |
С. Феттель |
Ferrari |
+ 16.696 |
1 |
3. |
С. Перес |
Force India |
+ 25.241 |
1 |
4. |
К. Ряйкконен |
Ferrari |
+ 33.102* |
1 |
5. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 56.335 |
1 |
6. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1:00.886 |
1 |
7. |
Д. Ріккардо |
Red Bull |
+ 1:09.229 |
2 |
8. |
М. Ферстаппен |
Red Bull |
+ 1:10.696 |
2 |
9. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 1:17.708 |
1 |
10. |
Ф. Масса |
Williams |
+ 1:25.375 |
2 |
11. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1:44.817 |
2 |
12. |
Ф. Наср |
Sauber |
+ 1 коло |
2 |
13. |
Р. Грожан |
Haas |
+ 1 коло |
2 |
14. |
К. Магнуссен |
Renault |
+ 1 коло |
1 |
15. |
Дж. Палмер |
Renault |
+ 1 коло |
2 |
16. |
Е. Гутьєррес |
Haas |
+ 1 коло |
2 |
17. |
М. Ерікссон |
Sauber |
+ 1 коло |
2 |
18. |
Р. Хар’янто |
Manor |
+ 2 кола |
1 |
* Кімі Ряйкконена покарано штрафом у 5 секунд за перетин білої лінії на в’їзді до піт-лейн
Найшвидше коло гонки: Ніко Росберг, Mercedes – 1:46.485 (48-ме коло)
Не фінішували:
Ф. Алонсо |
McLaren |
44 коло |
коробка передач |
П. Верляйн |
Manor |
41 коло |
гальма |
К. Сайнс |
Toro Rosso |
33 коло |
підвіска |
Д. Квят |
Toro Rosso |
8 коло |
підвіска |
Особистий залік
1. |
Н. Росберг |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
141 |
2. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
117 |
3. |
С. Феттель |
Scuderia Ferrari |
96 |
4. |
К. Ряйкконен |
Scuderia Ferrari |
81 |
5. |
Д. Ріккардо |
Red Bull Racing |
78 |
6. |
М. Ферстаппен |
Red Bull Racing |
54 |
7. |
В. Боттас |
Williams Martini Racing |
52 |
8. |
С. Перес |
Sahara Force India F1 Team |
39 |
9. |
Ф. Масса |
Williams Martini Racing |
38 |
10. |
Д. Квят |
Scuderia Toro Rosso |
22 |
11. |
Р. Грожан |
Haas F1 Team |
22 |
12. |
Н. Хюлькенберг |
Sahara Force India F1 Team |
20 |
13. |
Ф. Алонсо |
McLaren Honda Formula 1 Team |
18 |
14. |
К. Сайнс |
Scuderia Toro Rosso |
18 |
15. |
К. Магнуссен |
Renault Sport Formula 1 Team |
6 |
16. |
Д. Баттон |
McLaren Honda Formula 1 Team |
5 |
17. |
C. Вандорн |
McLaren Honda Formula 1 Team |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Mercedes AMG Petronas Formula One Team |
Mercedes |
258 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
177 |
3. |
Red Bull Racing |
Tag Heuer |
140 |
4. |
Williams Martini Racing |
Mercedes |
90 |
5. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
59 |
6. |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
32 |
7. |
McLaren Honda Formula 1 Team |
Honda |
24 |
8. |
Haas F1 Team |
Ferrari |
22 |
9. |
Renault Sport Formula 1 Team |
Renault |
6 |
10. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
0 |
11. |
Manor Racing MRT |
Mercedes |
0 |
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Жена защитника киевского Динамо Алиана Вивчаренко рассказала о своём счастливом дне
Гран-при состоится завтра, 24 ноября
перес в цьому сезоні крутий.
заголовок на спорт.уа українською мовою. шось десь здохло велике.