В Формулі 1 немає такої траси, яка настільки їй не підходить, але при цьому така очікувана та бажана як серед глядачів, так і гонщиків кожен з яких мріє здобути звитягу саме в Монако. Повільне, вузьке, без права на помилку пілота, з вимогами особливих налаштувань підвіски, максимальною притискною силою машини кільце вимагає від гонщиків захмарної концентрації, адже для успіху треба використати всю ширину траси при цьому не потрапляючи у відбійник. Таким чином усі ми можемо спостерігати за чистим гоночним мистецтвом пілотів за кермом, а не тільки їх роботу помножену на швидкість машини й потужність двигуна. Монако – це ледве не єдине місце в календарі сучасної Формули 1, де майстерність і відвага пілота залишаються головними компонентами успіху. А ще – єдиний етап в календарі, де кількість зірок спорту та шоу-бізу просто зашкалює.
Один з найкращих описів цієї дивовижної траси зробив дворазовий чемпіону та переможець Гран Прі Монако 1998-го Міка Хаккінен: «Ця траса несхожа на інші – вузька, звивиста, нерівна, з чималою кількістю купин, оточена відбійниками по всьому периметру. Іншими словами, тут практично немає зон безпеки. Таким чином, аби домогтися успіху в Монако, потрібно уникати контактів з бар’єрами, які не прощають помилок. Коли ви на швидкому колі, наприклад, у кваліфікації, то повинні використовувати всю ширину траси на вході в поворот, в апексі та на виході, залишаючи не займаними лише останні п’ять сантиметрів асфальту. Для цього потрібна максимальна точність, непохитна впевненість у своїх силах і справжня відвага. При цьому, як і на всіх міських трасах, у четвер під час перших тренувань асфальт брудний і слизький, оскільки покритий пилом і масляною плівкою. Тим не менш, з кожним днем, з кожною годиною, рівень зчеплення коліс з трасою постійно покращується, і вам необхідно передбачити зміну стану асфальту, з кожним колом атакуючи все сильніше. Це складно зробити правильно не тільки з фізичної, а й психологічної точки зору. Ви просто повинні повірити, що дійсно зможете проїхати цей поворот ще швидше, ніж 80 секунд тому».
Головна проблема вузької траси – це практична безпорадність більш швидких гонщиків якщо вони опинилися позаду повільнішої машини, але пілот попереду їде безпомилково, адже обігнати його буде украй складно, хоча навіть в Монако не буває нічого неможливого. Саме через цю особливість траси ціна стартової позиції та подолання першого повороту гонки на 90% гарантують пілоту успіх в гонці. Єдине, що може завадити – це несподівана і абсолютно невчасна поява машини безпеки, побачити яку на цій трасі можна буде гарантовано. Отже, разом із кваліфікацією, майбутній переможець має бути готовим до будь-яких тактичних сюрпризів під час гоночної дистанції.
Монако відкриває серію Гран Прі, на яких команди матимуть змогу використовувати шини SuperSoft – єдиний комплект покришок, який в Піреллі змінили порівняно з минулим роком, тож сьогодні та під час суботньою практики гонщикам треба буде знайти ключі не тільки від самої траси, а й підібрати правильні налаштування для гуми, що використовуватиметься цього сезону вперше. В пару до SuperSoft Піреллі традиційно привезла і комплект шин Soft, шинники розраховують, що пілоти зможуть гідно оцінити нові шини й так само ефективно їх використають як під час кваліфікації, так і в гонці.
Шестеро пілотів у цьогорічному пелотоні знають як перемагати на вулицях князівства, проте цілком очевидно, що без дива (яким, наприклад, була перемога Олів’є Пані у 1996-му) Алонсо і Баттон навіть не можуть розглядатися в якості претендентів на головний тріумф. Чого не скажеш про квартет переможців попередніх років, який наразі повним складом виступає за Мерседес і Феррарі. Таким чином вірогідність того, що ми побачимо перемогу гонщика, який раніше вже тут приїжджав першим, є не просто великою, а стрімко наближається до позначки в 99%. 1% облишмо на те саме диво, яке хоч і може статися, але ж хто у це повірить до помаху картатого прапора. До речі, Хемілтон в цьому переліку – єдиний пілот, який перемагав не стартуючи з поула, решта перемог здобувалися «у спадок» після перемоги у кваліфікації, про значимість якої в Монако не знає тільки той, хто вперше збирається слідкувати за перепитіями гоночного уїк-енду.
Той факт, що попередній етап виграв Росберг як і те, що саме Ніко тріумфував два попередні роки на вулицях князівства, не зробив німця фаворитом букмекерів. Як і на всіх інших цьогорічних Гран Прі найвище котуються шанси чинного чемпіона. У кваліфікації лінія виглядає таким чином: Хемілтон – 1,73; Росберг – 2,25; Феттель – 9,00; Ряйкконен – 21,00; Боттас – 41,00 і Масса – 67,00. На гонку ж цифри змінилися несуттєво, хіба що Ніко став ближче до Льюіса: Хемілтон – 2,00; Росберг – 2,37; Феттель – 10,00; Ряйкконен – 19,00 і Боттас – 67,00.
З огляду на те, що під час тестів у Барселоні, що відбулися після Гран Прі Іспанії, команди не продемонстрували жодних суттєвих новинок, нам не варто очікувати, що ситуація в пелотоні зміниться кардинальним чином – хіба що Алонсо і Баттон завдяки своєму досвіду та майстерності, попри всі недоліки силової установки від Хонди, зможуть нав’язати середнякам боротьбу за очки. Ну і звісно уважно будемо слідкувати за Боттасом – якщо фін опиниться попереду обох пілотів Феррарі, то його шанси на перший цього сезону подіум будуть високими як ніколи до цього. Якщо ж з інтригою в гонці будуть проблеми, то прекрасні краєвиди Монако принаймні частково цю проблему допоможуть залагодити. Залишилося тільки дочекатися неділі!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Гран-прі Монако, 21-24 травня, четвер – неділя
Довжина кола
|
Кіл в гонці
|
Дистанція
|
Найшвидше коло в сучасній конфігурації:
|
3,340 км
|
78
|
260,520 км
|
кваліфікація: 1'13.556 (2011, Себастіан Феттель)
гонка: 1'14.439 (2004, Міхаель Шумахер)
|
Перша практика 11:00* – четвер 21 травня
Друга практика 15:00 – четвер 21 травня
Третя практика 12:00 – субота 23 травня
Кваліфікація 15:00 – субота 23 травня
Гонка 15:00 – неділя 24 травня
(* - Час київський)
бо на цій гілці важко знайти справжніх фанів ф1
то їм трансляції нема на нашому тб, то їм перший ролік побоку - антураж подавай))
якщо ти справжній фанат ф1, то перше відео - просто шедевральне)
хоча й не досклнале (не дотягує до мірок хака (5 см майже від кожного рельсу))
не люблю так звані "хайлайти" (саме то, шо в роліку №2)
то так - для "любітелей"
та й симфонія, чесно кажучи, з натяжечкою...
не симфонія - "дрєбєзжаніє" якесь..
ты подумай, осмысли
явно, где-то брешь, раз такие вопросы идут;))