Малайзійська погода другий рік поспіль вносить корективи у хід Гран Прі й удруге виключно під час кваліфікації. Синоптики, які попереджали про високу ймовірність опадів не помилилися – у другому сегменті кваліфікації над трасою почалася злива, що для одних постала нездоланним бар’єром до фінальної частини, але подарувала чудові шанси іншим. В Q3, що почалася після паузи пройшла вже на мокрому асфальті, проміжні шини стали кращим вибором, а Льюіс Хемілтон більш ніж очікувано – найшвидшим гонщиком. Несподіванки були далі: по-перше, це Себастіан Феттель, який зовсім трохи програв британцю й опинився на першому ряді стартового поля, посунувши Росберга на третю сходинку. По-друге, неочікувано низько опинилися пілоти Вільямс, натомість четверте-п’яте місця здобули Ріккардо з Квятом з Ред Булл.
Вже по завершенню кваліфікації штраф у дві позиції отримав Грожан за те, що поза чергою виїхав з піт-лейн на трасу, а машини Манор стюарди вирішили допустити до гонки. І це попри те, що Мері не подолав 107%, а Стівенс взагалі у кваліфікації участі не брав.
Погода й у неділю не обіцяла обійтися без сюрпризів, проте обійшлося, хіба що температура траси на початку гонки трималася неймовірних +62С, що навіть для жорстких комплектів шин Піреллі таки забагато. Після кваліфікації Пол Хембрі прогнозував, що варіант з трьома піт-стопами має стати оптимальним за таких спекотних умов. Зрештою на стартовому полі тільки Баттон з Алонсо виїхали на Hard, в той час як решта пілотів обрали Medium. В гонці не стартував Стівенс – команда пояснила це проблемами з паливною системою, хоча протягом попередніх днів фактично у Манор була лише одна машина, яку поперемінно використовували двоє пілотів.
На старті гонки тріо лідерів, яке виглядало так незвично з Феррарі всередині, зберегло свої позиції, хоча Росберг і намагався пройти Феттеля, але марно. Значно цікавішою ситуація виглядала позаду – якщо Ріккардо нічого не втратив, то місце його напарника зайняв Масса, відмінний старт вийшов у Хюлькенберга, який виграв одразу шість позицій. Ох недаремно Ряйкконен нарікав на помилку у кваліфікації, через яку фін опинився всередині пелотону, мало того що на самому початку кола він одне місце програв, так ще й у шпильці останнього віражу отримав прокол заднього правого колеса (того самого проблеми з яким завершили для нього гонку в Австралії) – це так його атакував Наср. В підсумку Кімі ціле коло їхав на трьох колесах, практично безнадійно відставши від пелотону…
Як не дивно, та на перших колах Хемілтон не зміг суттєво відірватися від Феттеля, а Росберг відстав від співвітчизника навіть трохи більше, ніж був розрив між двома першими машинами. Робота з шинами за такої спеки почала виходити на перший план і геть невідомо чим би протистояння двох гонщиків Мерседес з Себастіаном завершилося якби не втручання у хід гонки машини безпеки.
На початку 4-го кола Маркус Ерікссон спробував обігнати Хюлькенберга, але натомість вилетів у першому повороті у гравій, де й застряг остаточно. Заради безпечної евакуації його Заубера дирекція гонки випустила на трасу машину безпеки. І тут більшість пілотів масово поїхали на піт-стоп, зокрема, спекотно було в боксах Мерседес, де послідовно обслужили Хемілтона з Росбергом. Проте на піт-лейн не звернули Феттель, Хюлькенберг, Грожан, Сайнс і Перес – всі вони опинилися попереду Льюіса, а Росберг програвав ще й Ріккардо з Массою. Евакуація Заубер багато часу не зайняла, тож після двох кіл на трасі Бернд Майландер звернув у бокси й відбувся рестарт.
Феттель у своїх кращих традиціях ще з часів Ред Булл взявся відриватися, тим паче, що головні конкуренти знаходилися за «бар’єром» з 4-6 інших машин, які ще треба було обігнати. Хемілтон оперативно пройшов Переса, хоча мексиканець відверто мав проблеми, бо досить швидко пропустив Ріккардо, Массу, Росберга, Ферстаппена та Квята. Поки Хемілтон піднімався на 4-те місце, обігнавши Сайнса, відрив Феттеля від другого в гонці Хюлькенберга вже виріс до 10 секунд. Німець за кермом Форс Індії став справжньою пересувною шиканою одразу для великої кількості машин, але Ніко так просто нікого не пропускав, а першим його зумів обігнати Хемілтон (до цього британець встиг розібратися ще й з Грожаном). Тим часом у Росберга справи йшли не так райдужно, хоча німець так само просувався нагору. Зрештою, після низки вдалих маневрів та помилок опонентів машина №6 опинилася на третій позиції – попереду були тільки напарник і Феттель.
Машина безпеки та Хюлькенберг, який зібрав за собою чимало машин, допомогли Ряйкконену виплутатися з практично безнадійної ситуації – ось уже фін став підбиратися до топ-10, де за швидкістю йому рівних практично не було, щоправда високий темп зумовив і необхідність досить рано їхати в бокси – на свій уже другий піт-стоп Кімі поїхав на 15-му колі, знову відкотившись у середину другого десятка, але з перспективами таки піднятися в очкову зону.
На 18-му витку в бокси звернув і лідер гонки, пропустивши на перші два місця вже звичний всім дует Хемілтон – Росберг. От тільки якщо «срібні стріли» були взуті у жорсткі шини, то Себастіан отримав більш швидкі Medium і почав упевнено наздоганяти Ніко. Росберг у свою чергу також на кілька десятих на колі рухався швидше за Льюіса. Чотири кола погоні й у глядачі стали свідками практично нереальної картини – Феттель у шпильці останнього повороту обігнав Росберга, а на головній прямій попри DRS у Ніко, зумів захистити другу позицію. Швидко відірвавшись від співвітчизника, чотириразовий чемпіон так само стрімко почав наближатися і до Хемілтона – відрив танув просто таки на очах. Льюіс в цей момент повідомив, що задні шини перестали тримати трасу. Інтрига закрутилася з новою силою – всі розуміють, що Мерседес непереможні, якщо у них все в нормі, а сьогодні було явно не так.
Коли наприкінці чергового (24-го) кола Себастіан наздогнав лідера гонки і вже почав проходити його внутрішньою частиною траси, Хемілтон поїхав на піт-лейн, поступившись лідерством без бою. Тепер перевага у гоночному темпі перейшла до британця – його Medium був набагато свіжішим, а відтак і швидшим, ніж на Феррарі Феттеля. Тож роль «мисливця» на себе перебрав чинний чемпіон, скорочуючи відставання від лідера гонки. В Мерседес вирішили розвести своїх пілотів тактично і коли на другий піт-стоп поїхав Росберг, то отримав вже знайомі жорсткі шини – повільніші, але витриваліші.
Поки на свої планові піт-стопи їздили гонщики Ред Булл, Вільямс, Торо Россо та Лотус на четверте місце вийшов Кімі Ряйкконен. Більше того, після зупинки Росберга він став навіть третім – такого уявити не міг ніхто, ні після невдалої для фіна кваліфікації, ні тим паче після проколу колеса. І хоча Ніко досить швидко обігнав Кімі – насамперед за рахунок великої різниці у рівні зчеплення шин на двох машинах – та фін при цьому їхав у темпі, що дозволяв сподіватися залишитися мінімум четвертим. Про таку швидкість червоних машин подумати не міг ніхто – особливо неприємним такий сюрприз став для Мерседес і Вільямс.
Тим часом за спиною Кімі розгорталися не менш цікаві події – Ріккардо, маючи проблеми з гальмами (які просто піднімали карбоновий пил в першому повороті), пропустив уперед напарника. Квят одразу ж спробував обігнати й Хюлькенберга, який через колового трохи помилився у першому віражі, проте контратакуючи Ніко врізався у машину Даниіла. В підсумку росіянин гонку хоч і продовжив, та знову опинився позаду напарника, а от Хюлькенберг отримав штрафні 10 секунд на піт-стопі. В стані Форс Індії без штрафу не обійшовся і Чеко Перес – мексиканцю так не сподобалося, що Грожан атакує його зовнішнім радіусом, що не залишив французу місця на трасі, відправивши Лотус у розворот на узбіччі. Зрештою, Серхіо отримав аналогічне покарання – 10 секунд.
Цілком оптимістично до пори до часу складалася гонка і для Макларен – Алонсо з Баттоном навіть певний час перебували у топ-10, проте спочатку на машині іспанця відмовило охолодження ERS, а ближче до завершення дистанції Дженсон повільно доповз до боксів – на його машині зламалася турбіна. Хонді доведеться ще багато працювати, аби знайти та виправити всі проблеми своєї силової установки. Та й у Макларен не приховують, що цю й кілька наступних уїк-ендів розглядають як тестові.
Тим часом коли Феттель поїхав на свій другий і останній піт-стоп, то виїхав на якісь сантиметри попереду Росберга, і хоч Ніко намагався нав’язати боротьбу, та Себастіан швидко відірвався, не даючи тим самим можливості Хемілтону скористатися з боротьби двох німців, адже відрив Льюіса був недостатнім аби гарантувати спокійне лідерство після ще однієї зупинки в боксах. Неприємний сюрприз чекав на британця у боксах під час його фінального туди візиту – він очікував отримати останній комплект Medium, за допомогою якого сподівався наздогнати Феттеля, але команда вирішила що нові жорсткі шини будуть кращим вибором порівняно з прикатаними Medium. Спересердя Льюіс по радіо сказав, що йому поставили «неправильні шини». А от Росберг, який зекономив в середині дистанції, таки отримав на завершальний відрізок більш швидку гуму, проте його відставання було вже настільки значним, що навіть напарника наздогнати він не зумів.
Як не зміг і Хемілтон сьогодні нічого зробити з високим темпом, безпомилковим пілотажем й оптимальною стратегією у виконанні Феттеля. Німець упевнено довів розпочату під час появи машини безпеки справу до переможного завершення! Таким чином після довгої перерви прийшло свято на вулиці Маранелло – попередню перемогу для Скудерії здобув Алонсо в Іспанії ще у 2013-му…
Льіюс Хемілтон, фінішувавши другим, зберіг лідерство в особистому заліку, от тільки тепер випереджає Феттеля лише на 3 пункти. Ніко Росберг відкотився на третє місце, хоча по-своєму може бути задоволеним – якби це був черговий дубль, то і його відставання від напарника було б більшим.
Ряйкконен хоч на подіум і не потрапив, проте попри всі свої пригоди не менш яскраво за напарника продемонстрував, що «червоні» перебувають у відмінній формі. Результат Вільямс мабуть нікого не здивував – команда фінішувала на своїх «законних» місцях, порадувавши публіку боротьбою своїх пілотів на останніх колах гонки, переможцем якої став Боттас.
Хто ж по-справжньому здивував – так це Торо Россо, чиї пілоти зуміли фінішувати попереду гонщиків материнської команди. Мотори Рено, хоч і не найкращі, та Хорнеру і компанії варто уважніше придивитися й на інші області, в яких вони пасуть задніх.
Дебютною перемога стала для багатьох – для Себастіана у складі Феррарі, для Мауріціо Аррівабене, для силової італійської установки. На командному містку «червоних» можна було почути, що «Феррарі повернулася!», - проте точніше ми зможемо про це дізнатися вже наступних гоночних уїк-ендів. З упевненістю можна сказати тільки одне – в Мерседес такої швидкості та тактичної гнучкості від Скудерії не очікували. Тим цікавішим буде уїк-енд в Шанхаї за два тижні!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Гран Прі Малайзії
Пілот
Команда
Час
Піт
1.
С. Феттель
Ferrari
1:41:05.793
2
2.
Л. Хемілтон
Mercedes
+ 8.569
3
3.
Н. Росберг
Mercedes
+ 12.310
3
4.
К. Ряйкконен
Ferrari
+ 53.822
3
5.
В. Боттас
Williams
+ 1:10.409
3
6.
Ф. Масса
Williams
+ 1:13.586
3
7.
М. Ферстаппен
Toro Rosso
+ 1:39.085
3
8.
К. Сайнс
Toro Rosso
+ 1 коло
2
9.
Д. Квят
Red Bull
+ 1 коло
3
10.
Д. Ріккардо
Red Bull
+ 1 коло
3
11.
Р. Грожан
Lotus
+ 1 коло
3
12.
Ф. Наср
Sauber
+ 1 коло
4
13.
С. Перес
Force India
+ 1 коло
2
14.
Н. Хюлькенберг
Force India
+ 1 коло
3
15.
Р. Мері
Manor
+ 3 кола
3
Найшвидше коло гонки: Ніко Росберг, Mercedes – 1:42.062 (43-тє коло)
А по-моєму Себу червоне до лиця
Взагалі-то праві ті, хто кажуть, що команда залишається, а пілоти міняються.
Думаєте у 2010-му геть усі феррарісти вітали появу Алонсо в Маранелло - тож і з Феттелем така сама історія.
До речі, Фернандо по людськи навіть шкода, наразі змушений їздити на відрі вуглецевому, в той час як "його" машина виграє Гран Прі...
Тепер ще цікавіше подивитися на Скудерію не в таких спекотних умовах - раптом зможуть замахнутися якщо не на титул, то принаймні на постійні проблеми для Мерсів.
не понимаю откуда такая нелюбовь к Феттелю?
Я доволен его победой. Наконец-то за рулём красных снова немец. Который умеет ездить в отличие от всяких там...
Очень жалко Ред Булл. Инженерный гений Ньюи, похоже второй год подряд даёт сбой.
Блин, все-таки жизнь - чертовски интересная штука... Всю жизнь я болею зап Феррари. Одновременно всегда не переваривал "Старую Каргу". И теперь вот сия Карга побеждает, гоняя за Феррари. Фотка эта еще, Феттель в КРАСНОМ... Как бы его привыкнуть?...
Взагалі-то праві ті, хто кажуть, що команда залишається, а пілоти міняються.
Думаєте у 2010-му геть усі феррарісти вітали появу Алонсо в Маранелло - тож і з Феттелем така сама історія.
До речі, Фернандо по людськи навіть шкода, наразі змушений їздити на відрі вуглецевому, в той час як "його" машина виграє Гран Прі...
Тепер ще цікавіше подивитися на Скудерію не в таких спекотних умовах - раптом зможуть замахнутися якщо не на титул, то принаймні на постійні проблеми для Мерсів.
Я доволен его победой. Наконец-то за рулём красных снова немец. Который умеет ездить в отличие от всяких там...
Очень жалко Ред Булл. Инженерный гений Ньюи, похоже второй год подряд даёт сбой.