Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 11 мая 2014, 19:53
3837
10

Гран При Испании: четвертая подряд победа Хэмилтона!

Росберг в очной борьбе по бахрейнскому сценарию опять проигрывает напарнику

| Обновлено 11 мая 2014, 19:53
3837
10
Гран При Испании: четвертая подряд победа Хэмилтона!
На перший європейський етап сезону команди традиційно привезли велику кількість новинок, бажаючи надолужити втрачене за перші чотири Гран Прі або не дати себе наздогнати конкурентам. Зрештою не всі елементи під час п’ятничних практик працювали так, як цього очікували в командах, тож вчора можна було побачити машини, обладнані знайомими по перших етапах рішеннями.
 
Як би там не було, але саме кваліфікація давала змогу зробити перші оцінки ефективності роботи команд на своїх базах напередодні іспанського уїк-енду. От тільки в боротьбі за поул не змінилося абсолютно нічого – Льюіс Хемілтон попри серйозний спротив напарника здобув свій 35-й поул за кар’єру, а Росбергу довелося задовільнитися другим стартовим місцем. Проблеми з машиною супроводжували Феттеля, тож немає нічого дивного в тому, що німець під час Q3 вибув з боротьби, а Ріккардо показав третій час. Приємно здивував Грожан, який кваліфікувався п’ятим, на тлі Мальдонадо, що вкотре розбив машину і був допущений до гонки окремим рішенням стюардів, результат француза, як і надії «чорно-золотих» дозволяли сподіватися на перші зароблені очки в сезоні.
 
Проблеми Феттеля у кваліфікації змусили Red Bull поміняти коробку передач на машині №1, що автоматично відкинуло німця на п’ять позицій назад. Також штрафну втрату у 10 місць «стараннями» власних механіків отримав Жан-Ерік Вернь – такою є ціна погано прикрученого колеса та його відриву після візиту до боксів.
 
Після завершення кваліфікації в Pirelli спрогнозували, що на подолання гоночної дистанції з приблизно однаковим результатом на фініші можна буде провести як два, так і три піт-стопи, але Пол Хембрі порадив скористатися все ж таки тактикою трьох зупинок в боксах. А Дженсон Баттон у свою чергу сказав, що в гонці машини часто будуть ковзати на трасі, тож у кого є зекономлений комплект шин почуватиметься в гонці вільніше. На стартовому полі 23 машини стояли взутими в комплект Medium і тільки Вернь обрав Hard для свого першого відрізка гонки.
 
Старт вийшов навдивовижу спокійним, безаварійним, а у першій десятці навіть з мінімумом обгонів. Хемілтон утримав лідерство, Росберг залишився другим, а от Боттас на прямій перед першим поворотом зумів здолати Ріккардо – різниця між потужністю моторів Mercedes і Renault дається взнаки. З першої десятки вилетів Баттон, дозволивши обом пілотам Force India в’їхати до топ-10, а більше нічого по справжньому цікавого на першому колі не відбулося. Проте вже на наступному витку контактна боротьба не примусила на себе довго чекати – спочатку Магнуссен помилившись вилетів з траси, а коли повертався, то зачепив своїм переднім крилом заднє ліве колесо на машині Феттеля, але до більш серйозних наслідків це не призвело. Приблизно в цей самий час свою боротьбу з більш повільними суперниками вів гроза усіх гонщиків цьогорічного пелотону – містер «я не винен, так сталося» Мальдонадо – сьогодні не пощастило перетнутися траєкторіям Lotus Пастора та Caterham Маркуса Еріксона. Гонку продовжити змогли обоє, але венесуелець отримав штрафні 5 секунд перед піт-стопом. Ох недаремно в Формулі 1 уникали тринадцятого номера для машини.
 
Після стартових перепитій на чолі пелотону все відбувалося за добре відомим цього року сценарієм – дует «срібних стріл» стрімко почав відриватися від решти пілотів аби наприкінці дистанції з’ясувати між собою кому дістанеться перемога, а хто змушений буде вдовольнитися другим місцем. Хемілтон в середньому привозив півтори секунди Боттасу, в той час як Росберг тримався на відстані 2-3 секунд. Якщо між напарниками по Mercedes активної боротьби не було, то Боттасу доводилося постійно слідкувати за маневрами Ріккардо, який хоч і програв на самому старті, але в гоночному темпі було добре видно, що жодним чином не поступається своєму опоненту з Williams, от тільки якщо в поворотах Red Bull Даніеля виглядав переконливіше, то на прямих наблизитися до Валттері було неможливо.
 
Себастіан Феттель, який на старті майже нічого не виграв, поступово продирався нагору, особливої уваги заслуговував його обгін машини Гутьєрреса, проте тактика чотириразового чемпіона передбачала необхідність постійно атакувати й до боксів на свій плановий піт-стоп німець поїхав вже на 13-му колі. Змінивши гуму Феттель виїхав на Hard на 21-му місці й знову кинувся у бій.

 
На першому гоночному відрізку цікавою була боротьба пілотів Ferrari – Кімі хоч і їхав попереду, але візуально складалося враження, що Алонсо може мчати швидше. Тож з огляду на це вкрай цікаво було дочекатися хто ж з пілотів першим поїде в бокси – той хто лідирує в дуеті, чи той, на кого команда розраховує більше? Зрештою першим на піт-лейн заїхала машина №14 і стало зрозуміло, що або пілоти знаходяться на різних тактиках, або команда відверто грає на користь Алонсо. Проте іспанцю одного кола на свіжій гумі забракло і Ряйкконен все одно залишився попереду.
 
Справжній десерт перших піт-стопів усім любителям боротьби тактик підготували в Mercedes – Хемілтона взули у Medium, а от в стані Росберга вирішили розіграти бахрейнську карту і німець отримав Hard. Звісно після перших піт-стопів лідерству Льюіса ніхто не загрожував, проте радіообмін між інженерами та пілотами, який потрапив до прямого ефіру став справжнім скарбом. Хемілтону інженер наказав збільшити відрив від Росберга до 4-5 секунд, одночасно з цим гоночний інженер Ніко сповістив німцю, щоб той намагався їхати в темпі британця й до другого піт-стопа програвав не більше 2 секунд. Надалі між лідерами чемпіонату тактична боротьба розгорілася по новому – і Льюіс, і Ніко намагалися одночасно зберігаючи пальне та шини виконати вказівки інженерів, от тільки Росбергу на твердішому компаунді триматися в темпі напарника було практично неможливо, особливо поки гума у Льюіса була ефективною.
 
Грожана, який тим часом був не дуже помітний в гонці, проте їхав упевнено претендуючи на перші очки для себе і команди в чемпіонаті, наздогнали пілоти Ferrari. Протиставити Ромену було нічого, тож наприкінці головної прямої його спочатку обігнав Ряйкконен, а наступного кола Алонсо.
 
Серед гонщиків Williams було добре видно відчутну різницю під час гонки – якщо Боттас намагався поборотися з Ріккардо за третє місце спокійно справляючись зі своєю роботою та контролюючи зношення шин, то Масса нагадував пілотів Mercedes минуло-позаминулорічної давнини – бразилець швидко зношував гуму й змушений був їхати на зайвий порівняно з напарником піт-стоп. Нічого доброго Феліпе це не віщувало, адже тільки на піт-лейн втрата в Іспанії становила порядку 21-22 секунд відіграти які справа непроста.
 
На тактику трьох зупинок крім Масси з Феттелем у підсумку пішли також Алонсо, Квят, Гутьєррес і Чілтон. Мабуть не варто пояснювати, що для трьох останніх це означало втрату будь-яких шансів на здобуття очок в гонці.
 
На чолі пелотону Хемілтон продовжував боротьбу з Росбергом, намагаючись таки відірватися на «замовлені» інженером 4 секунди перед візитом в бокси. Поступова втрата ефективності гуми та колові пілоти додавали інтриги цій боротьбі, адже Льюіс то відривався на 4,5 сек., то Ніко скорочував відстань до 3,7 сек. Проте перед самим піт-стопом британця секундомір зафіксував 4,2 секунди. Здавалося б цього має вистачити, але механіки «шаманили» над машиною Хемілтона 4,3 сек., що зіпсувало настрій Льюіса, який прекрасно розумів ціну кожної десятої. Його злість можна зрозуміти, адже за два кола Росберга обслужили рівно за 3 секунди, тож німець тільки там відіграв більше секунди. У Ніко було 21 коло на те, щоб наздогнати й обігнати напарника, тим паче, що тепер більш швидка гума стояла на машині німця. Велике іспанське переслідування з цієї миті заграло новими барвами!
 
Поки лідери встряли у боротьбу між собою, залишивши далеко позаду Ріккардо, Феттель і Алонсо провели свої треті піт-стопи й кинулися відігравати втрачені позиції. Свіжіші покришки дозволили Себастіану досить швидко наздогнати Ряйкконена, а обгін став справою часу та техніки з якою сьогодні у німця все було гаразд.

 
Останні вісім кіл гонки пройшли під знаменами двох украй цікавих внутрішньо командних дуелей – в боротьбі за перемогу зійшлися Хемілтон з Росбергом, а Ряйкконен намагався захистити свою шосту позицію від посягань Алонсо. Бідолашний режисер трансляції часом не знав який з секторів траси показувати, бо напруження зростало з обох парах. Перед самим фінішем Феттель наздогнав Боттаса і це вже стала третя активна пара дуелянтів на трасі.
 
Зрештою на 64-му колі Алонсо після чергової безрезультатної спроби обігнати Ряйкконена за допомогою DRS на головній прямій зумів своїми маневрами розхитати оборону фіна й уже наприкінці затяжного третього повороту під бурхливі оплески й крики трибун таки випередив Кімі. Це була ще одна локальна перемога Фернандо, до речі п’ята у  п’яти гонках. Щоправда сьогодні Ряйконен дав справжній бій напарнику і показав, що поступово знаходить спільну мову зі своєю машиною.
 
Феттель також зумів розібратися з Боттасом великою мірою за рахунок значно кращого стану шин – це дозволило Себастіану піднятися на 11 місць порівняно з його стартовою позицією. Браво, чемпіоне. За цих обставин на самоті провів пів-гонки Даніель Ріккардо – після обгону Баттаса австралієць швидко відірвався від Williams фіна, проте навіть думати про Mercedes йому сьогодні не можна було. Вдруге за сезон Ріккардо опиняється на подіумі, небезпідставно розраховуючи, що сьогодні його не дискваліфікують.
 
Головна ж інтрига трималася до останнього кола, адже помаленьку потихеньку Росберг зумів наздогнати Хемілтона і навіть перетнув позначку в 1 секунду, що давало змогу німцеві на трьох останніх колах використовувати DRS на двох прямих. Проте цього виявилося замало – Льюіс знову переміг, а Ніко став другим. Це четверта поспіль перемога британця і так само четвертий поспіль дубль для Mercedes. От тільки сьогодні змінився лідер особистого заліку – на першому місці тепер красується Хемілтон, але 3 очка переваги над Росбергом не дають спокійно спати Льюісу. Вся боротьба ще триватиме, просто тепер перевага перейшла на бік британця.
 
В Кубку конструкторів краще починати одразу з другого місця, бо перевага Mercedes жахаюче велика. Red Bull продовжує утримувати другу позицію, а от на третє місце вийшла Ferrari, випередивши колектив Віджая Мальї. Третя поспіль гонка без очок для McLaren і команда, яка в Австралії фінішувала на подіумі обома машинами, скотилася на 6-ту позицію, пропустивши Williams. Іспанські результати Баттона і Магнуссена – відверто не можуть наганяти сум на відданих уболівальників команди. Тішити останніх може те, що будь-яка серія рано чи пізно завершується, а отже і ця закінчиться. Те саме стосується і прихильників Ferrari, які сьогодні «відсвяткували» рік без перемог для Скудерії…
 
Тепер на команди чекають дводенні тести тут же в Барселоні, які пройдуть у вівторок-середу, а вже за два тижні гонитва за двома Mercedes продовжиться на вузьких вуличках Монако, де монополія «срібних стріл» може бути порушена!

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua


Гран Прі Іспанії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:41:05.155

2

2.

Н. Росберг

Mercedes

+ 0.636

2

3.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 49.014

2

4.

С. Феттель

Red Bull

+ 1:16.702

3

5.

В. Боттас

Williams

+ 1:19.293

2

6.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 1:27.743

3

7.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 1 коло

2

8.

Р. Грожан

Lotus

+ 1 коло

2

9.

С. Перес

Force India

+ 1 коло

2

10.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 1 коло

2

11.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1 коло

2

12.

К. Магнуссен

McLaren

+ 1 коло

2

13.

Ф. Масса

Williams

+ 1 коло

3

14.

Д. Квят

Toro Rosso

+ 1 коло

3

15.

П. Мальдонадо

Lotus

+ 1 коло

2

16.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 1 коло

3

17.

А. Сутіл

Sauber

+ 1 коло

2

18.

Ж. Б’янкі

Marussia

+ 2 кола

2

19.

М. Чілтон

Marussia

+ 2 кола

3

20.

М. Еріксон

Caterham

+ 2 кола

2

Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель, Red Bull – 1:28.918 (55-те коло)

Не фінішували:

К. Кобаясі

Caterham

35 коло

гальма

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

25 коло

вихлопна система

 

Особистий залік після 5-ти етапів

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG

100

2.

Н. Росберг

Mercedes AMG

97

3.

Ф. Алонсо

Scuderia Ferrari

49

4.

С. Феттель

Red Bull Racing

45

5.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

39

6.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

37

7.

В. Боттас

Williams Martini Racing

34

8.

Дж. Баттон

McLaren Mercedes

23

9.

К. Магнуссен

McLaren Mercedes

20

10.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

20

11.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

17

12.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

12

13.

Р. Грожан

Lotus F1 Team

4

14.

Ж.-Е. Вернь

Scuderia Toro Rosso

4

15.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

4

 

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG

Mercedes

197

2.

Red Bull Racing

Renault

84

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

66

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

57

5.

Williams Martini Racing

Mercedes

46

6.

McLaren

Mercedes

43

7.

Scuderia Toro Rosso

Renault

8

8.

Lotus F1 Team

Renault

4

 

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 10
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
CubiQ
Как можно болеть за это мудацтво? Третья гонка подряд без очков. Я охереваю! Хотя бы впереди младобыков, достижение ппц.
Мне интересно, почему ещё мерсов не обсырают!? Это же самовозища побаще быков. Там хотя бы Маки, Ферры и даже Лотусы навязывали борьбу, а тут тупо в одну калитку... Но нет, всем звук моторов не нравится. Хотя у РБ мотор звучит неплохо, даже турбины не слышно.
Хоть как я не люблю Тефтеля, но пилот он отличный. Дай ему сейчас мотор Мерса, то ушатал бы всех.
Ну а как для Испании, то гонка неплохая, я думал будет намного хуже.
Теперь в ожидании Канады... Ибо понятно, что в Монаке первые 4-ре места будут за Мерсами и РБ.
Hassassin
Ні, там не пожежна, а медична машина. І також Мерседес
Все ж таки приємніше думати що команд 12, а машин 24
paladin5
Это не формула1 а цирк какой-то, каждый год настолько коверкают правила, что смотреть противно
Дедушка Vovan (Полтава)
"...На стартовому полі 23 машини стояли взутими в комплект Medium і тільки Вернь обрав Hard для свого першого відрізка гонки...."
А откуда взялись еще две машины? Это вместе с Мерседесом безопасности и пожарной машиной?
Hassassin
Категорично не підтримую песимізм.
Ну зробили Мерси кращі машини, проте вони поки що дозволяють пілотам боротися між собою, хоча у Ніко не дуже й виходить.
Відставання кажете - а як вам Австралія 1998, де в колі з переможцем гонки Хаккіненом приїхав тільки його напарник Култард, а третій в гонці Френтцен вже на коло відстав. Отоді був космовоз, а зараз ще нічого.
black_touch
да уж мерсам нет равных . космовоз слепили нереальный . феттель показал что ездить умеет . красава с 15 на 4 . риккьярдо молодца . ферарри . на тракторах ни о чем вообще . слепили очередное корыто в этом году .
ManUtd
ппц... у 7-го места отставание в 1 круг... этот чемпионат можно смело переименовывать в Ф1-Мерседес-2014
VLADLeoN
Нудна гонка.GP2 цікавіше дивитися.
Пастор в своєму стилі.
Феррарі що з нею робиться?Хоча теж саме можна відноситься до Маків.
Вважаю що РБ нав'яжуть бородьбу Мерінам на наступных гонках Монако,Канади
А починаючи з Великобританії знову Мерси будуть тотально домінувати.