Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
3526
13

Под микроскопом: Гран При США Формулы 1

Sport.ua подводит итоги американского гоночного уик-энда + ВИДЕО + ФОТО

Под микроскопом: Гран При США Формулы 1

Найпершими двома приємними висновками Гран Прі на «Трасі Америк» є те, що гонка пройшла доволі динамічно та цікаво (хоча, наприклад, минулорічний «феєричний» дебют в Індії залишав сумніви), й зрештою боротьба за титул все ще жива і коронація нового триразового чемпіона відбудеться тільки на останньому етапі сезону, що після минулорічного домінування і дострокової перемоги Феттеля стало однозначним здобутком.

Взагалі нове повернення Формули 1 до Штатів організатори готували дуже ретельно, намагаючись зробити все можливе, щоб догодити вимогливій до комфорту місцевій публіці та численним туристам, яких в Остіні зібралося чимало. Один маленький штрих: в аеропорті, готелях та фан-зоні в центрі міста були інформаційні точки, де роздавали флаєри, в яких коротко й доступно пояснювалась американцям різниця між гонками серії NASCAR і Формулою 1. Ну і ковбойські капелюхи для подіуму явно припали до душі не тільки техасцям, а й європейським гостям автодрому.

Єдиною проблемою, про яку всі учасники прекрасно знали наперед, став стан асфальту – на нових, щойно збудованих трасах, брудне та слизьке покриття є буденною справою. А картину маслом довершили в Pirelli, обравши для малоабразивного техаського асфальту два найжорсткіших комплекти шин. Хоч гонка і була цікавою, але одноманітність тактики, про яку відкрито всі говорили ще до старту першої вільної практики, можна було б виправити якби одна з сумішей була більш м’якою (варіанти Hard-Soft або більш агресивний Medium-SuperSoft).

ЗВІТ ПРО ГОНКУ Ф1

Власне стан асфальту на стартовій прямій і став однією з причин етичних дебатів у неділю, коли в Ferrari зірвали пломбу з коробки передач боліду Масси, відправивши таким чином Феліпе назад, а Фернандо повернувши на чисту сторону траси. Можна скільки завгодно розказувати про нечесну Скудерію та її погане ставлення до бразильця, але нічого протиправного червоні не зробили, принаймні поки що. Це в футболі за навмисно отримані жовті картки для відбування дискваліфікації в наступному матчі, який не має великого турнірного значення, вирішили карати гравців більш жорстко – можливо і FIA прийде до аналогічних висновків, але тоді команди почнуть не просто пломби зривати, а міняти свої коробки передач по-справжньому і все-одно домагатимуться свого. В цій ситуації шкода виключно Массу, який вперше в сезоні начисто виграв кваліфікацію у Фернандо (в Монці на боліді Алонсо в Q3 виникли проблеми і там перемога бразильця не була чистою), але змушений був поступитися здобутим заради напарника – ну хіба Феліпе зразка осені-2012 не є найкращим для Скудерії другим пілотом?

Звісно красивим даний маневр Ferrari назвати не виходить, більше того в штабі команди навіть боялися, що Red Bull може пожертвувати Марком, щоб тільки повернути Алонсо на брудну стартову частину треку. От тільки це вже змахує на параною, бо зробити такий трюк з Массою (в команді де існує чітка субординація пілотів) це одне, а спробувати «нагнути» Веббера – це вже «зовсім інша різниця». Та й який сенс «бикам» був прибирати австралійця з комфортного третього стартового місця, адже він спокійно їдучи третім міг стати буфером між Феттелем і Алонсо (насправді в гонці частково так і сталося, а єдина різниця полягала в тому, що іспанець їхати в темпі RB8 просто не міг і вийшов на третє місце тільки після сходу Веббера). Зрештою Альфред Нойбауер, який керував гоночною командою Mercedes-Benz Grand Prix з 1926 по 1955 роки, у своїй книзі «Чоловіки, жінки та мотори» відверто писав що командна тактика існувала й застосовувалася ще у 30-х роках, а відтак дорікати Ferrari за те, що вони за рахунок одного свого пілота покращили шанси іншого, як мінімум недоречно.

Окремої уваги за підсумками уїк-енду в Остіні заслуговує Mercedes – команда, яка ще на початку сезону претендувала на подіуми, мала поул і старти з першого ряду й навіть виграла Гран Прі Бахрейна вже п’яту гонку поспіль завершує без набраних очок. Це показник трьох команд-аутсайдерів, ніяк не більше… Але одна цікава річ прикувала увагу – мова йде про тестування нової вихлопної системи, яка розробляється з прицілом на 2013 рік. Певна несподіванка полягає в тому, що нову версію вихлопу поставили і доручили перевірити не Росбергу, який залишиться в команді на наступний сезон, а Шумахеру, який вже найближчої неділі з Формулою 1 в статусі пілота попрощається вдруге і напевно вже остаточно. Якщо команда не дає оцінити новинки гонщику, з яким пов’язує майбутнє – це тривожний сигнал для Ніко. Тим паче, що результати роботи його майбутнього напарника вже зараз призводять до критики McLaren, яка «не втримала» свого лідера, відпустивши його до можливих у 2014-му конкурентів. Що ж стосується самого вихлопу, то дуже яскраво результати роботи описав Шумахер в суботу – «Кваліфікація пройшла краще, ніж ми очікували» і в неділю – «В цілому сьогодні все вийшло гірше, ніж ми очікували». Схоже, що в Інтерлагосі прощання з Формулою 1 для Міхаеля пройде в не надто мажорних нотах, шкода, бо німець заслуговує на краще завершення своєї кар’єри. Ну а перед Mercedes стоїть надзвичайно складне завдання – за зиму перетворити срібні гарбузи на достойні своїх пілотів машини.

Головними героями гонки стали Хемілтон, Масса і Баттон. Льюіс весь уїк-енд відставав від Себастіана, але залишався постійно десь близько і було зрозуміло, що серед усіх пілотів реальні проблеми чинному чемпіону може створити тільки британець (Алонсо кваліфікувався далеченько від першого ряду, Баттон ще дальше, а на конкуренцію з боку Веббера на передостанньому етапі року розраховувати було б наївно) і він протягом практично 40 кіл наче добре вишколений пітбуль не відпускав Феттеля, а коли отримав найкращу нагоду, то використав її на всі сто. Єдиним моментом, який  для естетів Формули 1 все ще залишається мало приємним, став сам обгін в боротьбі за лідерство в гонці

– все ж таки система DRS хоч і піднімає видовищність гонок, де інакше обганяти важко, але її використання у вирішальних моментах боротьби за перемогу хотілося б бачити менше. Зрештою, коли Льюіс сам домінував у Сінгапурі й Абу-Дабі його підводила техніка, у Феттеля з машиною все було гаразд, але британець просто більше хотів перемогти. Як ніяк, але жорстка оборона і можливий схід з дистанції робив би Алонсо переможцем гонки і, напевно, всього сезону, тож німець задовільнився тим, що йому залишив Хемілтон. В ситуації боротьби за титул для німця це також добрий результат.

Масса крім чергового нагадування командою who is who провів дуже сильний уїк-енд, він не зламався психологічно після історії зі штрафом а максимально компенсував усі свої втрати знову приїхавши за спиною свого напарника. Осінь для Феліпе стала по-справжньому золотою: він і на подіумі побував, і в кваліфікації напарника зумів випередити, а найголовніше, що довівши свою тотальну лояльність до команди, залишився її призовим пілотом ще як мінімум на рік.

Баттон, якого вболівальники McLaren небезпідставно критикують за відверто посередні результати в останній третині року також показав, що списувати його з рахунків як висококласного пілота ще зарано. В кваліфікації англієць пав жертвою поламки боліду і змушений був стартувати тільки 12-м, але Дженсон вже вкотре проявив свої сильні сторони стратега, обравши для першого гоночного відрізка гуму Hard. Старт на більш жорстких шинах, які довше треба прогрівати, та ще й з брудної частини траси вийшов невдалим, і чемпіон 2009-го втратив кілька позицій, але довівши покришки до робочого стану почав активно компенсувати втрачене. Ну а його боротьба з Ряйкконеном стала окрасою цікавої та видовищної гонки.

Що ж стосується титулу, то тепер ситуація напрочуд проста і зрозуміла – більше ні в кого немає права на помилку, бо виправити її не залишиться можливостей. Завдання тандему Феттель-RB8 виглядає на дві голови простішим – для гарантованого титулу німець має приїхати не нижче четвертого місця і навіть якщо гонку виграє Алонсо все-одно чемпіоном стане Себастіан. З Фернандо все набагато складніше, але ж хіба не Інтерлагос подарував нам за останні п’ять років дві неймовірні розв’язки у 2007-му і 2008-му? Все ще можливо і поки шанси в іспанця залишатимуться, він змагатиметься до кінця. От тільки навіть перемога йому ще нічого не гарантує, бо для цього треба щоб Феттель фінішував не вище 5-го місця. Фініш на 2-му або 3-му місці також може стати золотим для Алонсо, але тут потрібні справжні проблеми у «биків»: якщо прима-пілот Ferrari стане 2-м, то титул виграє у разі фінішу Себастіана не вище 8-ї позиції, а якщо стане 3-м, то німець не повинен бути вище 10-го місця. Як бачимо розклади малореальні, але в спорті іноді трапляються дива на кшталт Стамбула-2005 або Інтерлагоса-2007. Реальною проблемою Red Bull може стати генератор змінного струму, який так невчасно в Техасі зламався на машині Веббера. Та схоже, що сподіватися на повторення Валенсії й Монци в Ferrari не варто, бо Крістіан Хорнер вже заявив, що команда в США використовувала попередню версію генераторів, у той час як інші клієнти Renault Sport (а це, нагадаю, Lotus, Williams i Caterham) їздили з новими – саме їх Red Bull і планує поставити в Бразилії. Останній бій Алонсо з Феттелем буде явно непростим і дуже нервовим.

P.S. На початку сезону між Феттелем і Картікеяном стався неприємний інцидент, коли в Малайзії індус необережно пропускав Себастіана на коло і проколов тому шину. Німець тоді очок не набрав, фінішувавши тільки 11-м і назвавши Нараіна «ідіотом». В Остіні Феттель знову був незадоволений діями пілота HRT, вважаючи, що той дуже довго не пропускав його на трасі. Відповідь Картікеяна була феноменальною: «Не можу більше слухати цю нісенітницю. На зборах пілотів Чарлі Уайтінг дуже чітко сказав нам, що на дуже швидкому першому секторі неможливо пропускати лідерів, і що ми повинні пропускати більш швидкі машини, починаючи з восьмого повороту – першого більш повільного. Саме це я і зробив. Феттель був на брифінгу. Він не чув цього? Він занадто часто і занадто багато скаржиться».

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 13
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
p_j
А Картекиян молодца, то что ездит на не самом быстром болиде, не делает его хуже...пальца Фетеля
p_j
та все правильно сделали, тактика и стратегия, и ничего тут грязного нету...они же не колесо Фетелю прокололи, не тормоза испортили...как в футболе, иногда ради более важных игр...жертвуют другими и ставят вторые составы А Масса все равно свое показал и занял 4-е место.
З.Ы. грязный поступок, это умышленный таран соперника.
Hassassin
Так тому червоні це й зробили в останній момент, бо боялися що бики повторять їх фокус - в цьому їх параноя й полягала. А стосовно биків, то їм просто непотрібно це було робити при третій стартовій позиції Марка. "Не треба лагодити те, що не ламається"...
МН
а, наприкольніший прикол в тому, що радіоефір "викладають" з запізненням..))
і спочатку було враження, що не індус був об*єктом "стєнаній", а хєм, який обійшов його ;)
CubiQ
Мне больше всего понравился крик Феттеля, после того, как его обогнал Хэм. И ответ Раклена "Мы всё поняли. Давай ехай дальше."
hybrid
мій особистий хайлайт цього гп - комент маси на питання про те, що сталося з його коробкою. "ві чейнджд іт"
Дьявол
Звісно красивим даний маневр Ferrari назвати не виходить, більше того в штабі команди навіть боялися, що Red Bull може пожертвувати Марком, щоб тільки повернути Алонсо на брудну стартову частину треку. От тільки це вже змахує на параною, бо зробити такий трюк з Массою (в команді де існує чітка субординація пілотів) це одне, а спробувати «нагнути» Веббера – це вже «зовсім інша різниця».
-----------
На 100% погодитись з тобою не можу... Суть в тому, що у RB не було фізичної можливості щось подібне зробити, бо скудерія свою пломбу зірвала в останній момент... Тому це питання залишиться без відповіді... Могли Марка "нагнути", могли і не "нагнути"...
Hassassin
Ну якщо Фет і Ал боротимуться безпосередньо на трасі, то титул гарантовано відійде німцю. Щоб була інтрига треба б їм їхати на добрій відстані один від одного (Нандо попереду). А щодо пломби - то так значно чесніше, ніж якби вони не просто плобу зірвали, а ще й зробили б вигляд, що щось сталося та поміняли коробку або її деталі. Якби вони зробили інакше, Скудерію звинуватили б у лицемірстві та небажанні визнати очевидне.
ManUtd
как бы не закончилась гонка на интерлагосе, но хочется зрелищности и настоящей борьбы между лидерами сезона
P.S.> Тактика и стратегия - это очень умно и хорошо... НО срыв пломбы у Массы не красит "конюшню" в глазах болельщиков, все-таки всегда хочется видеть честное противостояние на трассе, а не закулисные игры
Hassassin
Складається враження що "вискочка" - це пілот, який просто в конкретний момент має найшвидший болід в пелотоні...
Гадаю, що 50-60 років тому дехто і Фанхіо з Аскарі "вискочками" називав би.
Боліди "биків" з двигуном Рено не заточені на високу максимальну швидкість на прямих, вони свої секунди виграють у швидких поворотах, тому в США у Феттеля шансів обігнати за допомогою ДРС було дуже мало.
justhateme
Еще года 4 назад, выскочкой был Хэм, теперь это Феттель, как же народ не любит перемены в позициях сил))
kfm10
Если бы Феттель мог ехать в темпе Хамильтона то обогнал бы при помощи DRS на след круге, но этого не случилос значит Хамильтон был просто быстрее
Venigret
Молодец Хэм. Дрюкнул выскочку Себа.