Формула 1: Хэмилтон побеждает, Феттель и Алонсо на подиуме!
Red Bull третий год подряд становится победителем Кубка конструкторов
Що може бути кращим для сезону, вболівальників і промоутерів нової американської траси ніж ситуація, що склалася цього року перед Гран Прі США – боротьба за титул ще триває (але розв’язка могла наступити вже в Остіні), новий автодром в Техасі збудовано за традиціями заокеанськими (тобто європейськими), і багатьом американцям було на що подивитися та відкрити для себе нове. Аншлаг на трибунах тільки додавав наснаги пілотам, які прагнули перемогти в США після чотирирічної відсутності там етапів.
Єдиний фактор, який спрацював можливо не так, як це можна було зробити – це безумовно Pirelli. Італійці настільки боялися привнести несподіванку в боротьбу команд на завершальній стадії сезону (хоча в першій третині робили це без проблем), що привезли найтвердішу пару комплектів шин для етапу. Іншою чималою проблемою стала, як не дивно, сама новизна траси – на абсолютно новому гоночному полотні від самого початку уїк-енду було дуже і дуже слизько, навіть додатковий комплект гуми Hard, наданий усім пілотам для першої п’ятничної практики, не допоміг суттєво.
Вже у п’ятницю загальна картина виглядала доволі звичною для останніх 5 етапів сезону: лідерами були Red Bull і Хемілтон. У Ferrari, попри останнє оновлення машини, яке мало б допомогти Алонсо краще кваліфікуватися, нічого принципово нового так і не сталося, хіба що іспанець аж вдруге в сезоні програв напарнику в кваліфікації.
Взагалі суботня сесія була цікавою не тільки під час визначення найшвидших пілотів на трасі, а й після неї, коли вже мова пішла про місця болідів на стартовому полі. Феттель вкотре виграв поул і знову єдиним достойним опонентом був Льюіс, який програв одну десяту, витиснувши зі свого МР4-27 всі соки. Силу та швидкість Red Bull тільки підтвердив Веббер своїм третім результатом.
Що ж до найцікавішого – Ромен Грожан через заміну коробки передач замість четвертого відкотився на дев’яте місце, але… Парна частина стартового поля знаходилася поза гоночною траекторією і залишилася неймовірно слизькою, тож пілоти, які за рахунок штрафу француза піднялися на одне місце, але перемістилися з непарної на парну сторону були не дуже задоволені цим. Найбільше ж скаржився Масса. Зрештою саме в Скудерії і придумали як цілком законно поставити своїх пілотів на чисту сторону траси – команда зірвала пломбу з коробки передач Феліпе і вуаля – тепер бразилець отримав штраф у ті самі п’ять місць, але найголовніше, що з восьмого стартового місця на сьоме перейшов Алонсо. Хтось скаже, що це аморально і неспортивно, але на кону стоїть титул чемпіона, та й зрештою командна тактика існувала ще в далекі 30-ті, коли головними суперниками на європейських трасах були Mercedes, Auto-Union і Alfa Romeo. В Ferrari навіть не приховували, що пожертвували бразильцем у цій непростій ситуації…
На старт гонки тільки Баттон і Росберг виїхали на гумі Hard, решта пілотів обрали більш м’який тип шин. Погода в Остіні як і обіцяв прогноз виявилася сонячною, але прохолодною для швидкого розігріву двох найтвердіших комплектів гуми.
Старт гонки упевнено виграв Феттель, а за його спиною розгорнулася цікава і прогнозована самими ж гонщиками боротьба парної та непарної сторін траси. Веббер зумів вдало розігнатися і на вході в перший поворот випередив Хемілтона, відмінно прорвався Алонсо з 7-го на 4-те місце. Пілоти з парних стартових позицій старт своїм опонентам здебільшого програли. В Mercedes уже давно поставили хрест на цьому сезоні і обкатують та випробовують варіанти для наступного – якщо в кваліфікації машина Шумахера виявилася швидшою ніж думав сам Міхаель, то в гонці карета перетворилася на добре всім знайомий срібний гарбуз. Вже на другому колі семиразового чемпіона обігнали Хюлькенберг і Ряйкконен, та проти фіна Шумахер зумів контратакувати, але в цей час їх обох об’їхав Грожан.
Недовго Крістіан Хорнер і компанія раділи переможному маршу свого дуету – вже на 4-му колі Льюіс обігнав Марка і кинувся навздогін за Феттелем. Зрештою ця боротьба червоною ниткою пройшла практично через всю гонку: хто кого – Себастіан чи Льюіс?
Грожан, переслідуючи Хюлькенберга, помилився на гальмуванні перед 19-м поворотом і пропустив частину болідів. Ромен за два кола потому поїхав до механіків за новими шинами, відкотившись у хвіст пелотону. Взагалі варто відзначити, що сучасні автодроми, збудовані бюро Германа Тільке доволі широкі, тож пілоти майже завжди мають місце для активної боротьби за позиції на трасі, а це, мабуть найголовніший критерій для американської публіки.
Буквально протягом трьох кіл гонки в пелотоні сталися дві втрати і обидві в імперії Дітріха Матешіца. Спочатку після боротьби з двома Mercedes Жан-Ерік Вернь зупинив болід через проблему з підвіскою, і майже одразу Марк Вебер повідомив, що в нього перестав працювати KERS (вкотре вже за два останніх сезони – команді вже пора Марку у відповідь казати, що все сталося чітко за розкладом). А двома колами пізніше (схоже, що знову відповідно до командного графіка) у нього відмовив генератор. Red Bull пощастило, що це сталося з австралійцем, а не Себастіаном і, думаю, що в Сан-Паулу на боліді №1 генератор пройде мільйон перевірок перш ніж остаточно займе своє місце. Алонсо таким чином опинився на віртуальному третьому місці, от тільки до пари Феттель-Хемілтон було вже далеко.
Британець поступово наблизився і навіть зумів здолати рубіж в секунду і на довгій прямій вмикати DRS, але цього було недостатньо, гума на його McLaren перестала добре тримати трасу і Феттель повернув собі відрив у 2 – 2,5 секунди. Зрештою на 20-му колі Льюіс поїхав в бокси, туди ж завернув і Алонсо. От тільки якщо в McLaren піт-стоп провели за 2,4 секунди, то в Ferrari виникла затримка з правим заднім колесом і Фернандо простояв 6,3 секунди. Вже на наступному колі до механіків відправився Феттель – проблем у німця не було і він повернувся на трасу лідером гонки, хоча тепер його намагався пройти Ряйкконен – фін на той момент ще не побував у боксах. За чотири кола Кімі нічого змінити не зумів та поїхав за новими шинами, залишивши Себастіна наодинці з Льюісом – темп Алонсо був повільнішим і тільки диво (або поява машини безпеки) могло допомогти іспанцю наздогнати пару лідерів. Але дива так і не сталося.
Хемілтон знову поступово наздогнав Феттеля, але німець їхав «на всі гроші» і навіть за допомогою DRS обігнати Red Bull попервах не виходило, та британець не здавався. В хід пішли навіть маленькі тактичні хитрощі: оскільки на Трасі Америк немає великої кількості серйозних зон гальмування, то на одному колі зарядити KERS на повну потужність не виходить, тож Льюісу інженер порадив спочатку повністю зарядити акумулятор протягом двох кіл і тільки потім активно пресингувати й старатися обігнати Себастіана. Свого апогею боротьба лідерів досягла на 42-му колі – на довгій прямій за допомогою DRS Хемілтон таки дотиснув свого опонента і вийшов у лідери гонки!
Слід віддати німцю належне, він не хотів миритися з таким розвитком подій і намагався триматися в темпі Льюіса, але сьогодні британець був нестримним. Те, що доля у нього забрала в Сінгапурі й Абу-Дабі, хоч і частково але було повернуто. Феттель був кращим на всіх практиках, в кваліфікації і навіть найшвидше коло гонки (на останньому її витку) встановив, але заслужену перемогу і найсмачніше шампанське (у переможців воно завжди найсмачніше!) отримав Хемілтон!
Крім головної страви техаське меню передбачало цікаву боротьбу за очки за спинами трійки лідерів. І тут найкращим став Масса – бразилець взагалі наприкінці гонки був одним з найшвидших на трасі, поперемінно встановлюючи найшвидше коло разом з Феттелем і обома пілотами McLaren (Баттон останні 20 кіл їхав на більш м’яких шинах і зумів обігнати обох гонщиків Lotus). Гаряче було і наприкінці очкової зони: так, наприклад, Мальдонадо за чотири кола до фінішу в силовій манері протиснув свого напарника і вийшов на 9-те місце (попри незначний контакт між двома Williams жодних пошкоджень ніхто не отримав).
Феттель програв битву, але не своєму стратегічному супернику, а єдиному в Остіні пілоту, який протягом уїк-енду міг кинути йому виклик. Все ж генеральна (титульна) битва відбудеться вже менше ніж за тиждень в Сан-Паулу. Себастіан має дуже комфортну перевагу в 13 очок і навіть в разі перемоги Алонсо може собі дозволити фінішувати четвертим. Фернандо ж по суті кров з носу треба вигравати і сподіватися, що у німця будуть серйозні проблеми, бо без них Феттель майже гарантовано фінішує на подіумі.
В Кубку конструкторів цілком очікувано сталося те, що і мало статися – Red Bull втретє поспіль оформила титул. Тепер командам залишилася боротьба за 2-ге місце, на яке претендують Ferrari i McLaren, та 4-те між Mercedes і Sauber, де у швейцарців шанси відверто примарні. Навряд чи щось ще в таблиці Кубка може змінитися.
Десерт цього року подаватимуть на останньому етапі сезону, до якого залишилося зовсім небагато!
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі США
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
1:35:55.269 |
1 |
2. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 0.675 |
1 |
3. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 39.229 |
1 |
4. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 46.013 |
1 |
5. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 56.432 |
1 |
6. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 1:04.425 |
1 |
7. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 1:10.313 |
1 |
8. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 1:13.792 |
1 |
9. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1:14.525 |
1 |
10. |
Б. Сенна |
Williams |
+ 1:15.133 |
1 |
11. |
С. Перес |
Sauber |
+ 1:24.341 |
1 |
12. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 1:24.871 |
1 |
13. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 1:25.510 |
1 |
14. |
К. Кобаясі |
Sauber |
+ 1 коло |
1 |
15. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 1 коло |
2 |
16. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 1 коло |
2 |
17. |
В. Петров |
Caterham |
+ 1 коло |
1 |
18. |
Х. Ковалайнен |
Caterham |
+ 1 коло |
1 |
19. |
Т. Глок |
Marussia |
+ 1 коло |
1 |
20. |
Ш. Пік |
Marussia |
+ 2 кола |
1 |
21. |
П. Де Ла Роса |
HRT |
+ 2 кола |
1 |
22. |
Н.Картікеян |
HRT |
+ 2 кола |
1 |
Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:39.347 (56-те коло)
Не фінішували:
М. Веббер |
Red Bull |
17 коло |
генератор |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
15 коло |
підвіска |
Загальний залік після 19-ти етапів:
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
273 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
260 |
3. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
206 |
4. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
190 |
5. |
М. Веббер |
Red Bull |
167 |
6. |
Дж. Баттон |
McLaren |
163 |
7. |
Ф. Масса |
Ferrari |
107 |
8. |
Р. Грожан |
Lotus |
96 |
9. |
Н. Росберг |
Mercedes |
93 |
10. |
С. Перес |
Sauber |
66 |
11. |
К. Кобаясі |
Sauber |
58 |
12. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
53 |
13. |
П. ді Реста |
Force India |
46 |
14. |
П. Мальдонадо |
Williams |
45 |
15. |
М. Шумахер |
Mercedes |
43 |
16. |
Б. Сенна |
Williams |
31 |
17. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
12 |
18. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
10 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
440 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
367 |
3. |
McLaren |
Mercedes |
353 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
302 |
5. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
136 |
6. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
124 |
7. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
99 |
8. |
Williams F1 Team |
Renault |
76 |
9. |
Toro Rosso |
Ferrari |
22 |
Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
На главный бой вечера был заменен судья
Михаил наблюдает за поединками андеркарда мегафайта в Эр-Рияде, Саудовская Аравия
Кроме того, часто были ситуации, когда Шумахер уезжал вперёд, а Ирвайн всех остальных тормозил. При этом на трассе вёл себя очень агрессивно.
Не знаю какой внутридушевный порыв, заставил меня болеть за Лотус и Грожана....но что-то он растерял всю свою смелость, что была в начале сезона...ну нельзя аж до такой степени боятся наказаний и т.д.
А вообще трасса понравилась! Многие предсказывали, что будет унылый паровоз с одним пит-стопом. Но получилось наоборот (кроме пит-стопов). А если бы привезли другой состав шин, то, думаю, было бы ещё интересней.
Классный подиум. В общем гонка запомнилась, только фото надо было вставить с техасскими шляпами (классный ход организаторов).
Сначала подумал что она БЫЛА днём и пожалел. Потом - ближе к полуночи понял, что она окончилась ЧАС назад.
ПЕЧАЛЬНО. Придётся смотреть запись.
хлопець робить усе, щоб фани маків якнайдужче жалкували з приводу його переходу, бо, хто з пари батон/перес зможе так їхати наступного сезону - "бальшой вапрос"....
як поїде перес - тільки всевишньому відомо, а батон "їде" тільки тоді, коли налаштування " в яблучко", і машинка під ноього.
а от таке поняття, як "витискати максимум на не зовсім підходящих налаштуваннях", нажаль, не про нього..
-----
вопчєм, як воно буде без хєма - хз.
так само, як і з ним, але в мерсах.
И это еще в году гибели Роланда и Айртона.....
Из-за этого и не людил Шуми всю его карьеру, хотя он великий гонщик...
Тільки у мене завжди є питання: чому згадують Шумахера, а його достойних вчителів Проста і Сенну - ні? Ця пара ще в 1989-1990 чемпіона визначала тараном опонента ;)
Якщо Феттель почне пити шампанське з 10-го кола, то шанси Алонсо зростатимуть в геометричній прогресії. Хіба що він в цей самий час не почне пити біленьку з горя...
Тем более тогда Шумахера дисквалифицировали.
Мог бы помочь напарник, вытолкнуть болид Феттеля, но Фелипе Масса на такое не пойдёт. Это не Эдди Ирвайн, партнёр Шумахера по Скудерии.