Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 29 июля 2012, 19:33
6378
9

Гран При Венгрии: доминирующий уик-энд Хэмилтона + ФОТО

Чемпион мира 2008 Льюис Хэмилтон одержал свою 19-ю победу в карьере и вторую в сезоне 2012

| Обновлено 29 июля 2012, 19:33
6378
9
Гран При Венгрии: доминирующий уик-энд Хэмилтона + ФОТО

Команди в Угорщину привезли свої чергові пакети оновлення машин, частина з яких була готова раніше, але випробувати їх під час практичних заїздів на двох попередніх етапах не змогли (або змогли не повною мірою). Цього разу погода змилостивилася перед учасниками, а дощ хоч і пішов, та тільки ближче до кінця п’ятничної другої практики. Таким чином майже ніщо не завадило провести випробування новинок у відповідних для цього умовах. Кваліфікація промовисто показала, що на даному етапі в «гонці озброєнь» перевага перейшла на бік McLaren – Льюіс Хемілтон украй впевнено взяв поул-позицію, а Баттон хоч і замкнув перший квартет, та для англійця це найкращий результат після Бахрейна, де він також стартував 4-м. Вклинитися між двома срібними болідами змогли Грожан і Феттель. Відверто провальною стала субота для Mercedes – Шумахер не зумів прохати жодного «чистого» кола в другому сегменті, постійно опиняючись у трафіку, а швидкості Росберга вистачило тільки для 13-го результату. Невдало провів кваліфікацію і Веббер: 11-те стартове місце для пілота який є другим в загальному заліку – це чергове хоч і локальне, але фіаско.

Прогноз синоптиків як і сама погода були на диво цікавими: вночі пройшов дощ, а вдень температура піднялася до +30С можливість дощу все ще залишалася, але небо над автодромом було сонячним і безхмарним. Таким воно залишалося протягом наступних двох годин.
Із привезених Pirelli до Угорщини комплектів шин Soft і Medium тільки четверо обрали більш жорсткі покришки для старту – Веббер, Пік, Глок і Де Ла Роса. Решта 20 машин були взуті у жовтий Soft.

Хемілтон вирішив здійснити психологічну атаку на Грожана ще до початку гонки, сказавши в інтерв’ю, що сподівається на правильний настрій Ромена, і у них буде гарна, безпечна і чесна боротьба в першому повороті. Знаючи можливості француза, можна було чекати від нього чого завгодно, і Льюіс схоже намагався застерегти свого колегу від необачних вчинків на старті.

Коло розігріву пілотам довелося провести двічі – буквально перед стартом з’явилися жовті прапори. На повторний прогрів не поїхав Шумахер – німець заглушив двигун, бо побачив, що він перегрівався. Поки 23 гонщика поїхали на друге розігрівальне коло, машину Міхаеля заштовхали на піт-лейн і завели – старт гонки німець змушений був почати останнім і з боксів.

Другій спробі старту ніхто і ніщо не завадило. Хемілтон упевнено втримав лідерство, а Феттель перед першим поворотом намагався обігнати Грожана, та все це завершилося тим, що німця обігнав Баттон. Ряйкконен програв одну позицію Алонсо, два місця втратив Масса, але найбільше серед лідерів чемпіонату виграв Марк Веббер – австралієць, стартуючи на більш жорсткому Medium, зумів прекрасно розібратися у стартовій штовханині перших поворотів і піднявся з 11-го на 7-ме місце.

Якщо справи йдуть погано, то вони можуть іти ще гірше – схоже, що саме так сьогодні сталося з Шумахером. Після першого кола гонки німець поїхав в бокси, але примудрився… перевищити швидкість (після гонки Міхаель сказав, що лімітатор він увімкнув і той, найімовірніше, просто не спрацював). Штраф і їзда в кінці пелотону в конкуренції з пілотами HRT, Marussia, Caterham – явно не те, на що сподівався німецький ветеран.

На перших колах дистанції Льюіс активно атакував і зумів наростити перевагу над Грожаном у 2,3-2,5 секунди. Француз намагався не відставати і така відстань між двома лідерами продовжувала триматися. Стабілізувалася ситуація і в інших частинах пелотону. Обганяти в Угорщині завжди було непросто і навіть KERS з DRS не набагато полегшували життя пілотам. А тому залишалося чекати насамперед якихось тактичних маневрів або раптового зношення шин у конкурентів.

Перші планові піт-стопи розпочалися на 15-му колі – в боксах побували Баттон, Хюлькенберг і Мальдонадо; на 17-му до механіків відправилися Алонсо та Феттель; на 18-му Хемілтон і Масса, а на 19-му Грожан, Ряйкконен і Веббер. Піт-стопи подарували тактичну боротьбу, бо якщо в McLaren пілотам поставили Medium, то Грожан, Феттель і Ряйкконен отримали другі комплекти м’яких шин. Це дозволило їм наблизитися до Льюіса та Дженсона. Наблизитися, але не обігнати – це ж Хунгароринг в усій своїй красі. Гоночний інженер Ряйкконена попросив свого пілота берегти гуму, бо команда запланувала максимально відтягнути час другого піт-стопа для фіна.

Зрештою, коли Soft почав зношуватися, обоє британців знову повернули собі комфортну перевагу в 2-2,5 секунди над Грожаном і Феттелем. Глядачам знову залишалося чекати на піт-стопи, сподіваючись що хоч вони якось змінять ситуацію або змусять пілотів атакувати більш активно.

Знову першим серед лідерів на 34-му колі в бокси відправився Баттон (на той момент команда вже повідомила його про перехід на План «Б» – тактику трьох пітів), але після свого виїзду на м’якій гумі опинився за спиною Сенни – пресинг англійця не злякав Бруно, і Дженсон продовжував втрачати за Williams дорогоцінні секунди. Тим часом Феттель серйозно підняв темп, а коли провів свій другий піт-стоп на 38-му колі, то виїхав на трасу в акурат попереду Сенни – віртуальне третє місце було в чинного чемпіона.

За німцем другу хвилю зміни шин гонщики продовжили більш активно: на 39-му колі зупинилися Грожан, Веббер і Хюлькенберг; на наступному – Хемілтон; Сенна на 42-му (звільнивши шлях для Баттона, але Дженсон втратив занадто багато часу); на одному колі (43-му) механіки Ferrari обслужили Алонсо і Массу.

В цей час лідером гонки став Кімі Ряйкконен перевага якого над Хемілтоном складала 15 секунд, а цього було недостатньо, щоб повернутися лідером, але цілком достатньо для того, щоб втрутитися в боротьбу за місце на подіумі та спробувати нав’язати боротьбу британцю. На 45-му колі дистанції Кімі заїхав в бокси, Хемілтон знову повернув собі лідерство, а от далі було значно веселіше.

Ряйкконен виїхав другим, але по прямій летів Грожан – в точці гальмування перед першим поворотом два Lotus порівнялися, і гонщики почали боротьбу між собою. У Кімі були непрогріті шини, але внутрішній радіус і холодна голова, у Ромена емоцій було більше, а гума була в оптимальних кондиціях. Лічені міліметри розділили дві чорно-золоті машини на виході з повороту – Грожан виїхав лівим боком за межі траси, а чемпіон 2007-го року встояв! Цікава та вміру жорстка боротьба двох напарників залишилася без негативних наслідків.

Кімі досить упевнено почав наздоганяти Хемілтона і після п’яти кіл переслідування скоротив відставання з 3,5 до 1,2 секунд. Фін ще більше наблизився і почав стабільно використовувати DRS на прямій, але для обгону McLaren цього було недостатньо.

В середині пелотону в цей час Мальдонадо вкотре за сезон здійснив бруднуватий обгін. На цей раз «жертвою» став Ді Реста, а стюарди виписали Пастору бонусний проїзд по піт-лейн. Баттон, Веббер і Феттель таки поїхали на свої треті піт-стопи – жодних переваг ніхто з них не отримав. Дженсон так і фінішував попереду Сенни, Себастіан наздогнав Грожана, але все-одно закінчив гонку позаду француза, а Марк в такому ж стилі провисів на задньому крилі Сенни і нічого зробити з бразильцем не зміг…

Міхаель Шумахер закінчив свої блукання в кінці другого десятка за дев’ять кіл до фінішу – шостий схід семиразового чемпіона в цьому році… Через проблеми з підвіскою двома колами пізніше зупинив свою машину на узбіччі Картікеян. Таким чином тільки двоє гонщиків не дісталися фінішу гонки.

Боротьба між дуетом лідерів тривала – Кімі залишався в зоні дії DRS, але це не допомагало. Розв’язка настала за пару кіл до фінішу – шини на Lotus стали гірше триматися за асфальт і Хемілтон, наростивши мінімальну перевагу, упевнено довів уїк-енд до перемоги! 19-ї в кар’єрі, 3-ї в Угорщині і 2-ї в сезоні – браво Льюіс!

McLaren повернувся на друге місце в Кубку конструкторів, а Ferrari опустилася на четверте. Фернандо Алонсо ще збільшив власний відрив від другого в особистому заліку Веббера. Попереду ще 9 Гран Прі й боротьба триватиме надалі.

Уїк-енд в Будапешті показав, що на даний момент McLaren знову має один з найшвидших (якщо не №1) болідів в пелотоні. Льюіс домінував протягом усіх трьох днів і цілком логічно зумів прекрасним чином реалізувати свою перевагу. Баттон мав би бути значно вище на фініші, але помилка команди, яка випустила Дженсона у трафік після другого піт-стопу, зіпсувала доволі непогану гонку англійця. При такому темпі машини як в кваліфікації, так і під час гонок Льюіса рано скидати з рахунків у боротьбі за чемпіонську корону. Особливо якщо Ferrari буде плентатися всередині першої десятки.

Lotus вкотре в сезоні не вистачило зовсім трохи для того щоб перемогти – темп машин в спекотну погоду є з самого початку сезону одним з найкращих і продовжує залишаєтися таким в середині календаря. Відтягнуті зупинки Ряйкконена допомогли фіну переміститися з 6-го на 2-ге місце – командна тактика спрацювала відмінно, що для цієї команди є непритаманним. Звісно було б цікаво подивитися на обличчя Бульє  в той момент, коли після другого піт-стопа фіна Ромен і Кімі влаштували боротьбу в першому повороті, яка могла закінчитися значно гірше, ніж просто виїзд за межі траси лівим боком машини француза. Ну а те, на якій зношеній гумі зумів довести машину до картатого прапора Грожан, ще раз говорить про те, що француз з набуттям досвіду може закріпити за собою статус топ-пілота. Самим же машинам, на думку Ряйкконена, не вистачає швидкості в кваліфікації.

В Red Bull справ під час літньої перерви буде чимало – відставання Марка та Себастіана від Алонсо становить 40 і 42 очка відповідно, «бавитися» з картографією двигуна заборонила FIA, а тут ще й оновлений McLaren виявляється настільки швидким. Гонка в Угорщині показала, що і над гоночною тактикою, і над кваліфікаційним темпом ще працювати й працювати. Чимало питань викликає рішення команди провести піт-стопи для Веббера і Феттеля наприкінці гонки – виграти все-одно нічого не вийшло, а програв тільки австралієць, ще збільшивши власне відставання від лідера чемпіонату.

Для Ferrari результати гонки можуть видатися неоднозначними – посередній темп машин при збільшенні відриву від конкурентів в чемпіонаті, але насправді угорський уїк-енд дуже чітко продемонстрував, що на такому боліді утриматися на чолі особистого заліку буде майже неможливо. Алонсо робить все від нього залежне, та сподіватися залишається або на те, що конкуренти відбиратимуть очки один в одного, або в Маранелло зроблять дієві покращення авто.

Бруно Сенна продемонстрував дуже зрілий пілотаж, не нервував, коли на нього активно насідав Баттон і заслужено зібрав врожай у сумі шести очок за проведену гонку. Та попри це все-одно складається враження, що Williams мала б більше очок, якби її пілоти були більш досвідченими і менш імпульсивними.

Одне очко Росберга – це відверта насмішка над командою, але так само як і команди над її пілотами. Про що може йти мова якщо, наприклад, Шумахер побачив фінішний прапор у п’яти гонках з одинадцяти?! Технічний штаб команди, який був підсилений минулого року створив швидку машину для кваліфікацій у якої в гонці шини поїдаються майже так само швидко як і бензин. В Будапешті Ніко отримав максимум – на більше сучасний W03 поки що не тягне…

Чемпіонат бере перерву і наступна гонка відбудеться тільки 2-го вересня, робота команд обов’язково перерветься на два тижні, коли їх бази будуть офіційно закритими. Решту часу усі будуть працювати над тим, як наздогнати McLaren в гоночному і кваліфікаційному темпах, а Алонсо – в особистому заліку. В Маранелло і Уокінгу звісно ж також будуть поліпшувати свої машини, от тільки результатів раніше першої практики в Спа ми все-одно не побачимо.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

 

Гран Прі Угорщини

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

McLaren

1:41:05.503

2

2.

К. Ряйкконен

Lotus

+ 1.032

2

3.

Р. Грожан

Lotus

+ 10.518

2

4.

С. Феттель

Red Bull

+ 11.614

3

5.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 26.653

2

6.

Дж. Баттон

McLaren

+ 30.243

3

7.

Б. Сенна

Williams

+ 33.899

2

8.

М. Веббер

Red Bull

+ 34.458

3

9.

Ф. Масса

Ferrari

+ 38.350

2

10.

Н. Росберг

Mercedes

+ 51.234

2

11.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 57.283

2

12.

П. ді Реста

Force India

+ 1:02.887

2

13.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1:03.606

3

14.

С. Перес

Sauber

+ 1:04.494

2

15.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 1 коло

3

16.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 1 коло

4

17.

Х. Ковалайнен

Caterham

+ 1 коло

3

18.

К. Кобаясі

Sauber

+ 2 кола

3

19.

В. Петров

Caterham

+ 2 кола

3

20.

Ш. Пік

Marussia

+ 2 кола

2

21.

Т. Глок

Marussia

+ 3 кола

2

22.

П. Де Ла Роса

HRT

+ 3 кола

2

Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:24.136 (68-е коло)

Не фінішували:

Н. Картікеян

HRT

63 коло

підвіска

М. Шумахер

Mercedes

61 коло

мех. проблеми

 

Загальний залік після 11-ти етапів:

Особистий залік

1.

Ф. Алонсо

Ferrari

164

2.

М. Веббер

Red Bull

124

3.

С. Феттель

Red Bull

122

4.

Л. Хемілтон

McLaren

117

5.

К. Ряйкконен

Lotus

116

6.

Н. Росберг

Mercedes

77

7.

Дж. Баттон

McLaren

76

8.

Р. Грожан

Lotus

76

9.

С. Перес

Sauber

47

10.

К. Кобаясі

Sauber

33

11.

П. Мальдонадо

Williams

29

12.

М. Шумахер

Mercedes

29

13.

П. ді Реста

Force India

27

14.

Ф. Масса

Ferrari

25

15.

Б. Сенна

Williams

24

16.

Н. Хюлькенберг

Force India

19

17.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

4

18.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

2

 

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

246

2.

McLaren

Mercedes

193

3.

Lotus F1 Team

Renault

192

4.

Scuderia Ferrari

Ferrari

189

5.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

106

6.

Sauber F1 Team

Ferrari

80

7.

Williams F1 Team

Renault

53

8.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

46

9.

Toro Rosso

Ferrari

6

Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 9
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
WILDERTIER
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
vladblaugranas
дивно, що Масса і Баттон так низько в турнірній таблиці 2012
hybrid
хехе, а кімі з ними усіма ще поговорить... не очікував
а якщо не вийде, то будемо на феттеля сподіватись, але з алонсо дууже складно буде
mocca76
Жаль, что наступает такой большой перерыв, жду с нетерпением 2 сентября и надеюсь на продолжение интереснейшего чемпионата
viktor112007
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
VLADLeoN
http://www.f1news.ru/news/f1-77703.html
Интересно...
Schulz777
Шумахер....
Megasuperfan
ой извините... Мараша
Megasuperfan
Маруся жжот ))))