Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 28 ноября 2011, 16:12
17717
63

Ожиданиям вопреки

Неожиданно для многих Гран-При Бразилии был сухим, а долгожданную победу одержал Марк Уэббер

| Обновлено 28 ноября 2011, 16:12
17717
63
Ожиданиям вопреки

Гонка в Бразилії поставила крапку в сезоні, остаточно розставивши всіх учасників по місцях. Проте для багатьох уболівальників та учасників справжньою і деякою мірою неприємною несподіванкою стало те, що дощ, який рясно поливав вулиці Сан-Паулу, так і не дістався автодрому ні в суботу, ні під час самої гонки. Очікування дощу призвело до того, що частина пілотів ще у п’ятницю обрали відповідні передаточні числа в коробці передач, а в суботу збільшили кут атаки антикрил. Яким був би перебіг подій на мокрому асфальті ми можемо тепер тільки здогадуватися, а за сухої погоди несподіванок було не так і багато.

На завершальну гонку Pirelli привезла комбінацію шин Soft і Medium, а що найцікавіше – усі пілоти без винятку стартували на м’яких комплектах. Старт в Інтерлагосі пройшов дуже спокійно, що не часто можна побачити на цій трасі: жодного серйозного інциденту – контакту чи розвороту не сталося. Гонщики Red Bull утримали свої стартові позиції (хоча Марку Вебберу це було непросто) і поступово почали відриватися від переслідувачів. Алонсо зумів пройти на старті Хемілтона і десять кіл переслідував Баттона, поки не зламав оборону англійця на 11-му колі. Феліпе Масса виграв позицію у Росберга і опинився позаду Льюіса, що обіцяло додаткову інтригу з огляду на специфічні гоночні стосунки дуету цього сезону. Одне місце на старті програв Шумахер, що для німця зовсім нехарактерно, та вже за кілька кіл він повернув втрачене, обігнавши Пола ді Ресту.

Видовищний епізод гонки відбувся на 10-му витку дистанції, коли Бруно Сенна, не змирившись з тим, що Шумахер його вже обігнав у першому повороті, вирішив захищатися до кінця. В такій ситуації уникнути контакту було неможливо, а переднім крилом бразилець проколов задню ліву шину на Mercedes Міхаеля. Стюарти після аналізу інциденту покарали Бруно проїздом через піт-лейн, проте якщо за будь-який контакт карати пілотів, половина з них перестане ризикувати і боротися за позиції. П’ять років тому в аналогічній боротьбі Міхаель постраждав від Фізікелли – жодного покарання італієць тоді не отримав, бо нікому просто не могло спасти на думку, що за таке варто штрафувати пілотів.
 
Гонка поступово набирала рис, притаманних своїм попередницям, які ми спостерігали в Абу-Дабі, Індії та Кореї, коли лідери просто їхали в своє задоволення, але без боротьби за позиції. І тут своє вагоме слово вирішила сказати техніка – зрештою на останньому Гран Прі сезону більшість агрегатів стоять далеко не нових, а їх ресурс наближається до завершення. Показники телеметрії в боксах Red Bull «привітали» лідера гонки тим, що з його коробки передач почала витікати олія. Команда попросила Себастіана завчасно перемикати передачі й робити це якомога швидше. Феттель змушений був змінити стиль управління і проходити повороти на вищих передачах. От тільки проблеми на RB7 німця дозволили Марку Вебберу наздогнати напарника, який без боротьби пропустив австралійця на перше місце. Себастіан і команда постійно обмінювалися інформацією, намагаючись дотягти до фінішу і при цьому не пропустити спочатку Алонсо, а потім Баттона. Темп машини навіть з несправною коробкою передач дозволяв їхати не озираючись на конкурентів.
 
Проблеми з коробкою передач стали лейтмотивом гонки, адже несправності в агрегаті заважали Бруно Сенні та Льюісу Хемілтону. Британець взагалі провів якусь невиразну гонку – спочатку він спостерігав за тим, як Алонсо пресингує напарника, потім намагався не відстати від Дженсона, зрештою внаслідок різних тактик опинився на відстані атаки позаду Масси. І от коли здавалося б неминучому бути – обгін або чергове зіткнення станеться, саме коробка передач на МР4-26 британця наказала довго жити. Разом зі сходом для Льюіса закінчився найгірший для британця сезон за п’ять років кар’єри пілота Формули 1.
 
Останній гоночний відрізок команди проводили на жорстких шинах, а це завжди велике випробування для червоних болідів, які невпевнено себе почувають на такій гумі. Шинною проблемою Ferrari зумів скористатися Дженсон Баттон, який, наздогнавши Алонсо, спокійно за допомогою DRS обігнав іспанця і фінішував в гонці третім. Саме цей обгін дозволив Вебберу випередити Фернандо в чемпіонаті й стати третім.
 
За спинами топ-команд йшла своя боротьба – Адріан Сутіл, який все ще не має контракту на наступний рік, випередив Росберга в боротьбі за шосте місце і таким чином в особистому заліку зумів випередити Хайдфельда і Петрова. Додаткові вісти для підписання контракту німець заробив своєю відмінною роботою.
 
Пол ді Реста завершивши гонку на восьмому місці закріпив результат команди в Кубку конструкторів. Force India стала шостою – найкращий результат в історії команди.

 
Камуї Кобаясі, попри невдалу кваліфікацію, зумів в черговий раз відігратися під час гонки і своїм фінішем на дев’ятому місці остаточно закрив питання в боротьбі його Sauber з Toro Rosso за сьоме місце.
 
Окремого доброго слова заслуговує Віталій Петров, який так само як і Сутіл досі немає підтвердженого контракту на наступний рік. Росіянин провів дуже надійну та стабільну гонку, в якій команда прийняла правильні тактичні рішення, які допомогли Віталію приїхати десятим і на відносно мажорній ноті завершити сезон, який він починав подіуму в Австралії.
 
Ніхто не знає достеменно, але цьогорічне Гран Прі Бразилії, можливо, стало останнім для Рубенса Баррікелло, який за свою довгу кар’єру так і не зумів перемогти в рідному місті, але запам’ятається уболівальникам як пілот досвідчений, амбіційний і по-своєму нещасливий, адже шість разів його напарники по команді вигравали чемпіонат. Рубенс жодного… Сам же бразилець випромінює оптимізм і запевняє усіх, що ми його ще побачимо на старті у 2012 році.
 
Фактично одразу після фінішу з’явилися чутки, що Red Bull інспірували проблеми на машині Феттеля заради перемоги Марка. Але Крістіан Хорнер категорично спростував це, пояснивши, що командна тактика є дозволеною і якби команда хотіла поміняти пілотів місцями – зробила б це без вигадування зайвих проблем. Крім того перемога Веббера нічого не вирішувала в чемпіонаті або Кубку конструкторів.
 
Та як би там не було австралієць заслужив своєю працею перемогу в Гран Прі, а той факт що ця вікторія прийшла дещо несподівано і завдяки проблемам напарника не повинен робити її менш цінною. Зрештою історія Формули 1 знає перемоги здобуті буквально на останньому колі завдяки сходам суперників, наказам з боксів або ж і доброю волею інших пілотів.

 
Сезон закінчився, разом із ним закінчилася цікава сторінка в історії автоспорту. Ми побачили найбільшу кількість обгонів, значна частина з яких була проведена за допомогою DRS, що дебютувала цього року. Наступного року кардинальних змін технічного регламенту не планується, а єдиним винятком стане заборона використання видувного дифузору. Часу для аналізу чемпіонату-2011 та прогнозів на наступний рік у нас тепер вдосталь – до середини березня.

 
Незважаючи на те, що сезон Формули 1 вже закінчено, Ви ще маєте шанс стати якщо не профі-пілотом суперкара Ariel Atom V8, то щонайменше допомогти в цій непростій справі легендарному Мікі Хаккінену, який вже чекає на Вас у Британії! Для цього необхідно просто зареєструватись на спеціальній сторінці в Facebook і отримати шанс на головний приз!
 
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран-прі Бразилії.

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

М. Веббер

Red Bull

1.32:17.434

3

2.

С. Феттель

Red Bull

+ 16.983

3

3.

Дж. Баттон

McLaren

+ 27.638

3

4.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 35.048

3

5.

Ф. Масса

Ferrari

+ 1:06.733

2

6.

А. Сутіл

Force India

+ 1 коло

3

7.

Н. Росберг

Mercedes

+ 1 коло

2

8.

П. ді Реста

Force India

+ 1 коло

2

9.

К. Кобаясі

Sauber

+ 1 коло

2

10.

В. Петров

Lotus Renault

+ 1 коло

3

11.

Х. Альгерсуарі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

12.

С. Буемі

Toro Rosso

+ 1 коло

3

13.

С. Перес

Sauber

+ 1 коло

2

14.

Р. Баррікелло

Williams

+ 1 коло

3

15.

М. Шумахер

Mercedes

+ 1 коло

3

16.

Х. Ковалайнен

Team Lotus

+ 2 кола

3

17.

Б. Сенна

Lotus Renault

+ 2 кола

4

18.

Я. Труллі

Team Lotus

+ 2 кола

2

19.

Ж.Д'Амброзіо

Marussia Virgin

+ 3 кола

2

20.

Д. Рікьярдо

HRT

+ 3 кола

2

Найшвидше коло: Марк Веббер (Red Bull) – 1:15.324 (71-е коло)

Не фінішували:

В. Ліюцци

HRT

62 коло

електрика

Л. Хемілтон

McLaren

47 коло

коробка передач

П. Мальдонадо

Williams

27 коло

виліт

Т. Глок

Marussia Virgin

22 коло

кріплення колеса

Особистий залік:

1

С.Феттель

Red Bull Racing

392

2

Д.Баттон

McLaren

270

3

М.Веббер

Red Bull Racing

258

4

Ф.Алонсо

Scuderia Ferrari

257

5

Л.Хемілтон

McLaren

227

6

Ф.Масса

Scuderia Ferrari

118

7

Н.Росберг

Mercedes GP

89

8

М.Шумахер

Mercedes GP

76

9

А.Сутіл

Force India

42

10

В.Петров

Lotus Renault GP

37

11

Н.Хайдфельд

Lotus Renault GP

34

12

К.Кобаясі

Sauber F1 Team

30

13

П.ді Реста

Force India

27

14

Х.Альгесуарі

Scuderia Toro Rosso

26

15

С.Буемі

Scuderia Toro Rosso

15

16

С.Перес

Sauber F1 Team

14

17

Р. Баррікелло

Williams

4

18

Б.Сенна

Lotus Renault GP

2

19

П. Мальдонадо

Williams

1

Кубок Конструкторів

1

Red Bull Racing

Renault

650

2

McLaren

Mercedes

497

3

Scuderia Ferrari

Ferrari

375

4

Mercedes GP

Mercedes

165

5

Renault Lotus GP

Renault

73

6

Force India

Mercedes

69

7

Sauber F1 Team

Ferrari

44

8

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

41

9

AT&T Williams

Cosworth

5

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 63
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
Висвітлювати тільки тих, кого цікаво автору - необ'єктивно.
Згадаю усіх, бо так буде найкраще. Плюс міжсезоння-то довге, впадати у сплячку - зле. Концепція вже вирішена і затверджена
Бог
Думаю, краще було б одним матеріалом зробити... Наскільки я розумію, ти збираєшся розбити матеріал на 4 частини по командам (4 по 3)... Тоді важко буде якісь порівняння давати командам із різних матеріалів, передусім, що стосується коментарів... І до того ж, більшість цікавиться топ трьома командами і ще деякими юними пілотами типу Хайме, Пола, Пастора... Тому і думаю, що краще все одним матеріалом зробити... Хоча великим він буде... Не знаю... Дивись, як воно краще на твою думку...
Hassassin
Я вже писав, що підсумкові матеріали (4 частини) почнуться з наступного тижня.
А з приводу категоричних оцінок пілотів - це дуже слизька тема Піднімати рейтинг категоричністю суджень і провокативними/суб'єктивними оцінками - справа не надто вишукана. Хоча оцінки будуть - і командам, і пілотам.
hybrid
ага, я теж в захваті
CubiQ
И заканчивая мой спам Приятно, что столько комментариев, просмотров, и что не всем безразличен автоспорт!
CubiQ
Руками они машут с завидным постоянством, но чтобы ОБЕ руки убирать с руля... Такое даже для дорожных ситуаций роскошь
CubiQ
А по-моему, он так стартовал именно из-за страха выбить кого-то. Ибо, если команда догадывается о серьёзных проблемах, то зачем осторожничать на старте? Нужно "рвать когти", а там уже будь, что будет...
CubiQ
А самый диспут будет в теме Хэма и Феттеля. Две самые противоречивые личности в этом сезоне!
CubiQ
Хэма не предупреждали, его просто поставили перед фактом. Инженер сказал: "У нас проблемы с коробкой, ты ничего не можешь поделать, продолжай давить."
Бог
Багато хотілось би написати у відношенні всього сезону, але зі своїм коментарем поспішати не буду... Маю сподівання, що Слава ще надасть підсумковий матеріал з категоричною оцінкою кожного пілота, чи хоча б топ-10...топ-12. Тоді й подискутуємо...)))
Hassassin
Я про те, що "нєвєрующіє" продовжують не вірити в те, що МШ проїхав півгонки на п'ятій передачі. Говорячи про те, що проблеми якщо й були, то не такими великими, як їх зобразив Бріаторе
Hassassin
складати рекбуси і кроксворди - може хто завгодно. Я нічого не монополізую
Міняє, не міняє - не знаю. Командна тактика дозволена - бикам було б простіше нічого не вигадувати і просто дати команду Себу пропустити Марка - їх би всі зрозуміли і жодних теорій змови не висували б...
lost_ua
Ну,кагбы, не факт. Хотя бы потому,что вчера это были партнеры по команде(что добавляет пикантность ситуацие), в 1994 - Шумахер и Хилл.
МН
Паганей=Паганель)
МН
---
звичайно - тьозка))
чи тільки ви тут можете ребуси складати??))
що до контракту - наплутав
хотів про батонові 3 наступні роки написати, але, як отой Паганей зі своєю "нью зеланд"....))
але, як на мене, це справи не міняє кардинально.
Hassassin
Бріаторе телеметрію-то надав журналістам, але "нєвєрующіє" все ще залишаються до наших днів. Повір мені на слово, я в Мережі таких людей зустрічав.
Просто якби тоді (1994) був сучасний Інтернет - обговорення "лажи" від Бенеттона були б такими самими
lost_ua
Ну тогда Бенеттон предоставил телеметрию для неверующих)!
Hassassin
ну я так і написав - заклинило 5-ту передачу. жодну іншу він увімкнути не міг, тільки на ній і їхав.
тоді правда теж було багато людей, які не повірили у це.
"Люди не змінюються" (с)
lost_ua
У Шумахера,кажись, тогда только 5 передача и осталась. Если ошибаюсь,исправьте.
Hassassin
Хельмут Марко і Марк Веббер тьозкі?
Один сезон 2012 - багаторічний контракт?
Будь-яка версія на любителя, особливо коли жодна не має достатнього підкріплення.
проблема звісно сама не розсмокталася, просто Себ став проходити повороти на вищих передачах і меншу кількість разів перемикав передачі на колі.
у 1994 році в Іспанії у Шумахера заклинило 5-ту передачу приблизно на середині дистанції. Німець зумів підлаштуватися під ситуацію таким чином, що доїхав до фінішу другим, пропустивши тільки Хілла. Решта гонщиків його наздогнати не змогла - так що в залежності від обставин можливі різні варіанти...
стартові проблеми у нього "з'явилися" цього року - ще одна тема для конспірологічних теорій змови команди проти Марка. Як уболівальника, проблеми Хема і Алонсо - цікавлять мене в останню чергу. А як не-уболівальника - Хем сказав, що стартував навмисно обережно (схоже, що про коробку вже здогадувалися в команді, а замінити не встигали)