Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
3530
8

Под микроскопом: Гран-при Сингапура

Sport.ua рассматривает самые интересные события гонки Формулы-1 на улицах Сингапура

Под микроскопом: Гран-при Сингапура

Після супершвидкісної Монци команди опинилися на трасі, яка навпаки – є однією з найповільніших у сезоні. А отже команди змушені були швидко перемкнутися з попередніх налаштувань і бельгійсько-італійського досвіду на умови максимально наближені до Монако/Валенсії. Звісно що навіть за цих умов однозначним фаворитом виглядав RB7, який стараннями технічного штабу Ньюї навчився їздити на будь-якому типі трас.

Так само 100% звичною, а від того бридкою як учорашня жуйка, стала кваліфікація. Хоча ні, цікавим в ній було те, що вперше в історії Формули 1 перші десять місць отримали пілоти п’яти команд попарно, причому в кожній парі вище кваліфікувався той гонщик, який має більше очок порівняно з напарником. Справжній подив по завершенні сесії викликало дві речі – неочікувано слабка кваліфікація у виконанні Lotus Renault і неучасть Хемілтона у фінальній (другій) спробі. В команді пояснили це тим, що проблеми з заправкою машини завадили вчасно випустити британця на трасу. Але є й інша, неофіційна, версія згідно з якою в команді після пошкодження одного комплекту шин SuperSoft в другому сегменті, вирішили залишити один новий на гонку.

Протистояння етапу

Вже вкотре за цей рік Льюіс Хемілтон залишається одним з найбільш обговорюваних гонщиків пелотону. Та на превеликий жаль не стільки через свої перемоги і подіуми, скільки через різноманітні інциденти на трасі. От і в Сінгапурі британець уже втретє за сезон не поділив трасу з Феліпе Массою.

Звісно, хтось скаже, що це гонки і тут завжди присутній ризик, і це дійсно так. Що пілоти отримують багатомільйонні зарплати і повинні відпрацьовувати їх на трасі. Що Формула 1 – не трамвайні перегони. Все це чистісінька правда, але частота з якою Льюіс перетинає дуже тонку межу розумного ризику вже зашкалює за розумні межі. Лейтмотив критики, яку змушений вислуховувати британець, полягає не стільки в самих маневрах – помиляються усі без винятку – Шумахер в Сінгапурі, Веббер і Ліуцци в Монці, Масса в Будапешті, Альгерсуарі в Німеччині, Феттель в Канаді тощо. Критика стосується того, що помилки Льюіса носять систематичний характер, побороти який може тільки він сам або за допомогою команди. Але команда в особі, насамперед, Уїтмарша виправдовує та захищає свого пілота. Цього разу Мартін сказав, що: «Льюіс дуже молодий, він ще вчиться і обов’язково ця гонка стане для нього уроком. Він буде перемагати в гонках и, я певен, виграє ще титул. Так, він агресивний і безкомпромісний пілот, але він виграє ще багато гонок». Ми не знаємо, що відбувається за лаштунками і як саме команда реагує на необачне пілотування свого гонщика, але на публіку демонструється повна підтримка.  Ну прямо як у Арсена Венгера…

Якщо ж розглядати сам інцидент, то нічого надзвичайного там по суті не трапилося, просто Хемілтон не розрахував дистанцію до червоного боліда або не чекав, що Феліпе буде захищатися і не відступить ні на мить. Більше того, я абсолютно певен, що якби не прокол колеса на машині бразильця, через який йому довелося їхати в бокси повторно, Льюіс не отримав би проїзд по піт-лейну. Але зіпсувавши гонку одному, він зіпсував її і собі. Звісно після всіх перепитій він зібрався і феноменально проїхав решту дистанції, обігнавши, на цей раз чисто, Массу, та закінчив гонку п’ятим. Проте його темп та проблеми Веббера  й Алонсо дозволяли досягти більшого.

Історія мала своє продовження по завершенні гонки, коли до Льюіса, який давав інтерв’ю кільком журналістам зненацька підскочив Масса, поплескав по плечу, саркастично сказав «Good job» і так само швидко зник.

Емоції бразильця зрозуміти можна, адже після Монако і Сільверстоуна, це вже третя колізія між пілотами, після яких Феліпе обов’язково втрачав більше за Льюіса, але так себе поводити все ж не варто.

Політ етапу

Ох не даремно гонщиків називають пілотами – Міхаель Шумахер вирішив перевірити на собі, як це – літати на техніці, призначеній для їзди.

Наздогнавши більш повільний Sauber Переса, Міхаель вирішив не відкладати справу з обгоном мексиканця. На прямій за допомогою DRS розігнатися для проведення атаки не вдалося, але німець зумів впритул під’їхати до опонента. Розрахунок з обгоном у восьмому повороті, в цілому був правильний, там за правильної підготовки атаки обійти суперника по внутрішньому радіусу можна, але для цього все треба зробити з ювелірною точністю. Шумахер, так само як і Хемілтон у випадку з Массою, елементарно не розрахував дистанцію і гонка для нього на цьому закінчилася. З огляду на те, що на трасі він був швидшим за напарника, то міг розраховувати на сьоме місце.

Помилка Міхаеля так само є не першою в сезоні, чого варті його бодання з Петровим в Туреччині та Валенсії, але так виходить, що помилки німця вилазять боком тільки йому одному, в той час як машини суперників зазнають незначних пошкоджень. Ну а Серхіо Переса варто похвалити за те, що побувавши на одному колі у двох зіткненнях з пілотами Mercedes, він стоїчно витримав це випробування і зумів фінішувати на десятому місці.

Pirelli і тактика

Вибір найм’якішої пари шин був зумовлений тим, що гонка міська і саме ці компаунди забезпечуватимуть найкраще щеплення з асфальтом. Але як завжди вже під час практик виникли побоювання з того приводу, що SuperSoft зношується занадто швидко, а отже перевага, яку можна здобути на ньому може нівелюватися за рахунок зайвого піт-стопа.

В Сінгапурі ми знову стали свідками різноманітних шинних тактик, які обрали команди в розрахунку заробити очки. Лідери нічого особливого не вигадували, та й зрештою вони були дещо обмежені у власному виборі, бо всі стартували на SuperSoft, які використали в кваліфікації. Більше того, тріо на подіумі мало ідентичну тактику, де Веббер заїжджав на одне-два кола раніше за Феттеля і Баттона, які провели два піти одночасно, а на третій німець заїхав останнім. Так само і по складам гуми – усі стартували і завершували гонку на найм’якіших покришках, а середину дистанції проїхали на Soft.

Тактика Алонсо відрізнялася тільки тим, що під час піт-стопів іспанець отримував тільки Soft, бо на сінгапурському асфальті, як не дивно, F150 Italia з’їдала SuperSoft занадто швидко. Це викликає великий подив, адже італійське шасі протягом чемпіонату демонструє ощадливе ставлення до шин, а найкраще їде саме на найшвидших сумішах.

Найцікавішою є ситуації позаду лідерів. Force India і Sauber, ведучи між собою боротьбу за шосте місце в Кубку конструкторів, шукають оптимальні рішення для перемоги над конкурентом. Ще до початку уїк-енду було зрозуміло, що Sauber буде їхати в бокси на один раз менше за лідерів – і в цьому питанні швейцарська команда нікого вже не здивувала. В Force India прекрасно розуміли це і ще в суботу нанесли удар у відповідь коли не випускали свої машини в фінальній кваліфікації, прекрасно розуміючи, що поборотися можна буде тільки з Mercrdes, але доведеться стартувати на прикатаних шинах.

В підсумку, Сутіл і Перес отримали майже ідентичні тактики двох зупинок в боксах. При старті на SuperSoft вони в подальшому отримували м’яку гуму, яка дозволила проїхати 50 кіл Адріану і 46 Серхіо, який проїхав довший перший відрізок. А от Пол ді Реста отримав найцікавішу тактику, яка в підсумку принесла найбільше дивідендів. Стартувавши на м’якому компаунді, шотландець провів тільки 10 кіл на SuperSoft, після чого, коли виїхала машина безпеки, отримав уже звичний Soft і зумів випередити не тільки Переса і Сутіла, а й Росберга, який їхав з консервативним варіантом у три зупинки в боксах. Що стосується саме шинної тактики, то великою мірою остаточний розподіл місць за спиною лідерів став можливим завдяки Шумахеру і машині безпеки, яка виїхала на трасу після аварії німця, адже свої останні піт-стопи пілоти провели саме на 29-30 колах.

Несподіване розчарування

У анонсі перед уїк-ендом я прогнозував, що Lotus Renault складе серйозну конкуренцію Mercedes GP, але уже в кваліфікації було видно, що попав пальцем в небо. Що сталося з командою, яка в кваліфікації отримала 15-е і 18-е місця, а в гонці фінішувала на 15-му (Сенна) і 17-му (Петров) місцях пояснити досить складно. Команда, яка починала сезон двома подіумами, скотилася до рівня, коли Віталій веде відчайдушну боротьбу з Team Lotus Ковалайнена і все-одно програє її. Ерік Бульє вкотре говорить, що команда обов’язково розбереться з причинами невдач і буде рухатися вперед, чекаючи на одужання Кубіци, який неодмінно приведе Lotus Renault до світлого майбутнього. У Стефано Доменікалі з’явився серйозний конкурент на ниві пошуку виправдань…

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 8
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
mocca76
Согласен, но иногда нынешней Ф1 не хватает таких "отчаянных" как Хэмилтон. И еще, я помню каким "зухвалим" парнем был Алонсо в 2005-2006г.г., потом конечно остепенился, так что и Хэмилтон "остынет".
Hassassin
Звісно робить, хто ж сперечається. Питання в тому, що він це робить зі шкодою для інших. Уже навіть британські екс-пілоти майже в унісон говорять, що Льюісу треба заспокоїтися і почати думати головою.
Подивись на Веббера: атака Алонсо в О Руж, два обогони в Сінгапурі без дрс - хіба не видовищно? При цьому була дурна атака на Массу в Монці і схід в Параболіці.
Дженсон якщо сильно припре теж відмінно атакує і обганяє...
mocca76
Кто-бы что ни говорил, Л. Хэмилтон делает гонки и борьбу очень зрелищными. Особенно в разгар такого сезона, как этот (где победителя уже можно было спрогнозировать к середине).
Спасибо за содержательный анализ, приятно читать
Hassassin
2 WILDERTIER
На русских сайтах...
2 Yur4ick
Феттель
Yur4ick
А хто гонку виграв?,а то я провтикав...
LIRus
Як завжди класний огляд, респект!
WILDERTIER
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
T.N.T
Масса хорош