Представники Української Прем'єр-ліги відвідали іспанську Ла Лігу
Представники української делегації провели важливу зустріч у рамках обміну досвідом
7-8 лютого делегація Української Прем’єр-Ліги відвідала Іспанію для проведення запланованої зустрічі на запрошення Ла Ліги в рамках обміну досвідом. Метою поїздки було набуття міжнародного досвіду через спілкування з представниками однієї з найуспішніших — як у спортивному, так і в комерційному планах — футбольних ліг світу.
У складі делегації були представники УПЛ та керівники футбольних клубів Української Прем’єр-Ліги. Організатором поїздки стала УПЛ.
Робоча зустріч була розпланована на два дні. Першого делегацію УПЛ прийняли в офісі Ла Ліги, в її конференц-залі. Тривала зустріч із 16:00 до 21:00. Другого дня обмін досвідом тривав із 9.00 до 17.00 і проходив у готелі, в якому зупинилися представники української делегації. Після завершення зустрічей представники делегації УПЛ відвідали нову домашню арену ФК «Атлетико» Мадрид «Ванда Метрополітано».
Взагалі два дні робочої зустрічі з керівництвом Ла Ліги та її Президентом Хав’єром Тебасом були дуже цікаві, конструктивні та корисні для обох сторін комунікації.
Євген ДИКИЙ, Виконавчий директор Української Прем’єр-Ліги:
— Насамперед хочу висловити велику подяку керівництву Ла Ліги та особисто її Президенту Хав’єру Тебасу за сприяння в організації поїздки й активну участь у всіх запланованих заходах!
Якщо стисло — ми побачили, що таке існування однієї з найуспішніших організацій світового футболу. Ми побачили, який неймовірний ефект дає спільна робота всіх ланок футбольної структури, причому ланок, об’єднаних за всіма параметрами: за спортивним, комерційним, інфраструктурним і телевізійним. Іще ми побачили, який стрибок у розвитку отримує спорт, якщо держава створює під це законодавчу базу і всіляко його підтримує.
Спробую тезово подати те, що вразило. По-перше, згадувана вище централізація — телевізійна, комерційна, що, крім іншого, приводить до уніфікації продукту: всі матчі Ла Ліги мають одну телевізійну «картинку», на всі поєдинки в різних містах і на різних стадіонах продаються однакові квитки, якими клуби забезпечує Ла Ліга. По-друге, суворе дотримання принципу фінансового фейр-плей: Ла Ліга стежить, аби її клуби не ставали боржниками — наприклад, через надмірні трансферні витрати. По-третє, нам показали неймовірні можливості, які відкриває новітнє використання соціальних мереж, що дозволяє заробляти на них.
Хав’єр Тебас особисто повідомив, що УПЛ для Ла Ліги є цікавим діловим партнером, отож віднедавна в Ла Лізі з’явилась офіційна посада — представник, який відповідає за співпрацю з Україною. Зокрема, на березень цього року запланована наступна робоча зустріч із Хав’єром Тебасом, на якій ми маємо обговорити цікаву модель фінансового співробітництва (деталей поки не розкриватиму).
Коли завершилася зустріч під час обговорень її підсумків із представниками клубів УПЛ у мене виникло враження, що у них ніби відкрилося друге дихання!
Ігор ПІДКІПНИЙ, Радник Президента Української Прем’єр-Ліги:
— Найголовніше для нас у цій поїздці — набуття надзвичайно цінного досвіду. Ми наочно побачили, як на практиці працює централізація медійних та комерційних прав. Побачили, як може трансформуватися спортивна структура після законів, ухвалених на державному рівні, причому трансформуватися на всіх рівнях, маю на увазі: запровадження сучасних технологій, покращення інфраструктури стадіонів, єдиний стандарт телетрансляцій, а також безпеку на стадіонах. Окремо згадаю такий пункт, як оцінка своєї організації: всі працівники Ла Ліги щиро переконані, що їхній Чемпіонат — найсильніший, найцікавіший, найвидовищніший у світі, а самі вони пишаються працювати в такій організації, як Ла Ліга. Хотілось би, щоб усі представники футболу України демонстрували таке ж ставлення і такий же патріотизм щодо свого футболу!
Максим СТЕПАНЕНКО, Спортивний директор Української Прем’єр-Ліги:
— Якщо брати суто спортивний вимір діяльності Ла Ліги, то тут наші іспанські колеги майже нічим не здивували. Можна сказати, ми з ними працюємо в схожій системі координат. Окремий пункт — питання безпеки на стадіонах: ми дізналися, що квитки в Іспанії іменні, прохід на сектор ультрас (в Іспанії їх називають «аніматорами») — за відбитками пальців, а запалені фаєри та вибігання на поле під час матчу карається дуже суворо (не тільки в грошовому вимірі); причому, що важливо, за безпеку під час поєдинків (як у чаші стадіону, так і за її межами) відповідає Національна поліція, тобто держава. Іще зауважу, що велике позитивне враження справило відвідання стадіону «Ванда Метрополітано», на якому відбудеться фінал Ліги чемпіонів УЄФА-2019.
Максим РАДЧЕНКО, Директор департаменту маркетингу та продажу Української Прем’єр-Ліги:
— Основне враження від поїздки можу сформулювати так: нам є, до чого прагнути, і ми на правильному шляху. Ла Ліга показала, як працює централізація телевізійних та комерційних прав, CRМ-система, організація безпеки на стадіонах. Окремий момент — розвиток маркетингу, що досяг колосального рівня після централізації 2015 року. Ла Ліга постійно працює над унікальністю та впізнаністю свого бренду, тому не дивно, що представництва Ла Ліги є на всіх континентах. Окремо відзначив би такий момент: нам продемонстрували, що Ла Ліга керує всім у професійному клубному футболі Іспанії й відповідає там за все.
Анатолій МІСЮРА, Генеральний директор ФК «Чорноморець»:
— Повчитися й перейняти досвід у такої організація як Ла Ліга не лише корисно, але й приємно. Звично, за два дні, які ми провели в Іспанії охопити й опанувати отриману інформацію майже не можливо, але цього достатньо, аби зрозуміти свої слабкі місця в роботі, зробити висновки, та принаймні спробувати посіяти вже на наших полях раціональне зерно, аби отримані з часом плоди допомогли прославляти український футбол на весь світ. Почули дуже багато корисних порад, які реально реалізувати й у нашому чемпіонаті.
Особливо звернув увагу на роботу Ла Ліги з суспільною думкою. 24 години на добу відслідковується інформація про клуби, гравців та лігу. При цьому вивчаються інтереси вболівальників, аби потім було розуміння, що глядачу цікаво, а що — ні. Отримана інформація аналізується й потім уже є розуміння, який посил потрібен робити тій чи іншій аудиторії, аби збільшити кількість прихильників Ла Ліги.
Ще перебуваючи в Іспанії, я своїм підлеглим перед інформацію про роботу такої програми й не відкрадаючи справу в довгий ящик, ми взялися реалізовувати цей задум і в своєму клубі.
Також нас зацікавила пропозиція Ла Лаги допомогти нашим тренерам перейняти досвід іспанців. При першій ліпшій нагоді плануємо через УПЛ домовитися із Ла Лігою про навчання нашого тренерського штабу в Іспанії, від чого я впевнений наш футбол лише виграє.
Сергій РАФАІЛОВ, Генеральний директор ФК «Зоря»:
— Семінар із іспанською Ла Лігою виявився дуже потрібним і продуктивним. І дуже важливо аби кожен із клубів УПЛ, хто відвідував Іспанію, щось для себе виніс і усвідомив, у якому напрямку потрібно рухатися далі.
Для мене дуже важливим і цікавим було питання безпеки на стадіонах. В Іспанії забезпечення правопорядку під час матчів проводить поліція, при цьому жодних витрат клуб не несе. Я до сих пір не можу зрозуміти, чому в України саме ФК мають сплачувати за охорону правопорядку під матчів. Коли в країни проходять акції чи мітинги, організатори не платять поліції за забезпечення правопорядку, тоді як у футболі ці витрати лягають на плечі клубів…
У Ла Лізі 42 стадіони забезпечені турнікетами, камерами відеоспостереженнями та програмним устаткуванням і знову таки, ці витрати повністю взяла на себе Ла Ліга. Це в першу чергу говорить про фінансову потужність організації, яка залучившись підтримкою держави на законодавчому рівні має можливість ухвалювати важливі для безпеки футболу рішення. Можливо тому й у вболівальників є усвідомлення культури поведінки. Наприклад за фаєр — кримінальна відповідальність, тоді як за дрібніші порушення штраф від 3 тис євро й заборона відвідувати стадіон від півроку до по життєвого відсторонення. Тому, моя думка така, що й ФФУ має проявити ініціативу аби на законодавчому рівні вирішити проблему безпеки на наших стадіонах.
Окремо хотілося б загадати про ультрас, яких в Іспанії, між іншим, називають «аніматорами». Так ось, жоден із цих уболівальників не потрапить на стадіон, допоки не здасть відбитки пальців. Це не інакше як супер демократія по європейський. Коли на стадіоні, працює 600 камер й ідентифіковані всі «аніматори», навряд чи хтось наважиться порушувати порядок.
Останнім часом нас багато повчають і самі вболівальники в тому числі, як працювати із залучення глядачів на стадіон. Але ж при цьому й у самих уболівальників має бути розуміння підтримки клубу. У нас була можливість відвідати стадіон ФК «Атлетико» на 70 тисяч глядачів. Перед початком сезону було продано 50 тис абонементів на домашні матчі. Клуб одразу отримує авансом такі кошти, які спокійно може використовувати на розвиток клубу.
Знаю, що знайдуться песимісти, які скажуть, що де іспанська Ла Ліга, і де УПЛ. Але хочу зауважити, що й іспанці пройшли не легкий шлях, до того часу, поки почали заробляти серйозні гроші. Коли до керма організації прийшов Хав’єр Тебас (2013 рік), борг Ла Ліги налічував 800 мільйонів євро. Нині ж у жодного клубу немає заборгованості ні перед гравцями, ні перед державою. Йому вдалося ввести фінансовий контроль: клуби не можуть витрачати більше, ніж заробляють.
І тут гадаю, доречно поставити питання клубам, чи хочуть вони розвиватися й заробляти, чи ж стояти на місті й вдовольнятися тим, що є наразі. Вже не перший рік відкритим залишається питання єдиного телепулу. То може вже час об’єднати права і почати заробляти, як це роблять мало не всі європейські ліги. В Ла Лізі теж довго йшли до єдиного ТВ-пулу, та Хав’єру Тебасу вдалося переконати клуби й подолати супротив «Реал» і «Барселону», та об’єднати телевізійних прав від чого Ліга не лише стала сильнішою, але й фінансово прибутковою та цікавішою для спонсорів.
Андрій ПЕРЕВОЗНИК, Виконавчий директор ФК «Зірка»:
— Поїздка в Іспанію була дуже доволі корисною. Ми побачили, як функціонує одна з найуспішніших Ліг світу, котра існує вже тривалий час і пройшла на своєму шляху чимало ступенів розвитку. З-поміж усіх тем, які обговорювалися під час зустрічей та семінару, головною для нашого клубу була тема безпеки на стадіоні. Ми побували на стадіоні «Ванда Метрополітана», зблизька побачили, як там усе функціонує. Зрозуміли, як наші іспанські колеги забезпечують безпеку під час футбольних матчів, як відбувається комунікація з уболівальниками. Серед інших цікавих нам тем, що розглядалися під час семінару з керівниками Ла Ліги, відзначу такі, як принципи розвитку маркетингу та просування свого бренду (зокрема, за кордоном).
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Поединок состоится 23 ноября в 22:00 по Киеву
Главный тренер сборной Украины воспринимает матчи против Бельгии как возможность сделать шаг вперед