Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 27 сентября 2015, 13:11
3998
5

Гран При Японии: навстречу титулу!

Хэмилтон побеждает, а шансы Росберга, приехавшего вторым, стремительно улетучиваются

| Обновлено 27 сентября 2015, 13:11
3998
5
Гран При Японии: навстречу титулу!

Підготовка до гонки в Японії цього року видалася напрочуд непростою для команд: у п’ятницю над Сузукою йшов дощ і ніхто особливо не хотів працювати на трасі в пошуках «мокрих» налаштувань, адже прогноз обіцяв суттєве покращення умов. Тож ударно працювати гонщики почали суботнього ранку під час третьої практики.

У кваліфікації ж усе повернулося до добре відомої ситуації – пілоти Мерседес були попереду, дозволивши своїм найближчим переслідувачам з Феррарі та Вільямс боротися за місця на другому стартовому ряді. От тільки сама кваліфікація завершилася червоними прапорами через серйозну аварію, в яку потрапив Квят. Сам росіянин не постраждав, чого не можна було сказати про його RB11 – машину просто було знищено. Механікам команди довелося вночі збирати абсолютно нову машину на базі нового (запасного) шасі, а Даниілу довелося стартувати з піт-лейн. Поул за таких обставин дістався пілоту, який показав найкращий результат у першій спробі, і ним став Ніко Росберг. Німець лише вдруге в сезоні обійшов напарника у кваліфікації. Другий та третій ряди очікувано залишилися за гонщиками Вільямс і Феррарі, причому «білі» стартували з непарного «чистого» боку траси.

Крім Квята штрафи з втратою трьох позицій отримали Хюлькенберг (за інцидент з Массою минулого тижня) і Ферстаппен (за те, що залишив несправну машину на гоночній траєкторії, хоча перед тим з’їхав звідти).

Оскільки попрацювати на довгих серіях кіл попрацювати у п’ятницю пілотам не вдалося, а під час третьої практики вони займалися налаштуванням машини, то з шинною тактикою на гонку всім довелося визначатися на основі комп’ютерного моделювання, але остаточне рішення приймалося виходячи безпосередньо з ситуації на трасі. починати гонку на шинах Hard вирішили Баттон й Ерікссон, а Medium обрали всі інші.

Напрочуд цікавим вийшов старт гонки: Росберг і Хемілтон проїхали всю пряму колесо-в-колесо й лише на короткій прямій після другого повороту Ніко лівою частиною машини виїхав на узбіччя (не без «допомоги» напарника) і цим миттю скористалися Феттель з Боттасом, якого Себастіан встиг обігнати ще до першого віражу. Та ще раніше, наприкінці стартової прямої між кількома машинами відбулися незначні зіткнення з суттєвими наслідками для гуми на самих машинах – Перес вилетів у гравій в першому повороті, але зумів повернутися на трасу без відчутних наслідків для машини, а от Ріккардо і Масса повільно рухалися в бокси з проколотими колесами після невеликого контакту між їх машинами, причому найгіршою ситуація була у бразильця, що рухався без переднього правого колеса і крилом човгав по асфальту.

Опинившись на вільному просторі й не маючи достойної опозиції за спиною – Феррарі сьогодні такою не була, Хемілтон взявся за улюблену справу і став вистрілювати швидкі кола одне за іншим, стрімко нарощуючи відрив від Феттеля. В свою чергу німець також досить просто від’їжджав від Боттаса, якого намагався пресувати Росберг. Та й Ряйкконен залишався поблизу з пілотами Вільямс і Мерседес.

Боротьба за третє місце обіцяла стати вкрай цікавою, адже якщо спочатку команда попросила Росберга не поспішати, згодом дала вказівку атакувати, крім того за боротьбою Ніко й Валттері з близької відстані спостерігав Ряйкконен, готовий будь-якої миті скористатися помилкою одного або й обох своїх опонентів. Якщо на трасі ситуація стабілізувалася, то за її межами інженери й стратеги вели свою боротьбу: вперше в сезоні під час безпосередньої боротьби на трасі у Вільямс вирішили не чекати піт-стопу Мерседес, а діяти самим – Боттас першим поїхав за свіжою гумою, полишивши Росберга з Ряйкконеном. Більш рання зупинка дозволила фіну в білому залишитися попереду.

Здавалося б така ситуація триватиме або до наступної хвилі піт-стопів, або до появи машини безпеки. Проте Росберг знайшов слабке місце в обороні Боттаса й на 18-му колі на вході до шикани обігнав Валттері. Тепер за пілота Вільямс взявся співвітчизник з Феррарі – причому, досить дивно все це виглядало, адже на піт-стопі Боттасу поставили комплект Medium, а Росберг і Ряйкконен перейшли на Hard і при цьому на трасі були швидшими.

Розважати глядачів гонки своїми розмовами по радіо зі своїм інженером сьогодні випала честь Алонсо – Фернандо кілька разів дуже жорстко висловлювався щодо потужності силової установки в ті моменти, коли повз нього проїжджали пілоти Заубер, Торо Россо та інші. Робити це в Японії, коли на трасі присутні перші особи Хонди, було чималим викликом для всіх, та дворазовий чемпіон не зважав на це, адже втомився бути рухомою шиканою для традиційно більш повільних машин.

Тим часом гонка наближалася до моменту других піт-стопів і в Феррарі вирішили діяти на випередження у боротьбі Ряйкконена з Боттасом – Кімі першим поїхав в бокси й хоча «білі» відреагували наступного ж кола, цього виявилося достатньо аби пілот Феррарі опинився попереду. Щоправда в цей самий час Скудерія проґавила аналогічний хід збоку Мерседес – Росберг, який достатньо близько після обгону Боттаса зумів під’їхати до Феттеля, вирушив на піт-стоп раніше за свого титулованого співвітчизника. І хоча «червоні» відреагували так само оперативно, та одного кола Ніко було достатньо аби вийти на друге місце. Тож під час других піт-стопів Феррарі виграла позицію у Боттаса, але програла Росбергу.

Хемілтон спокійно довів розпочате на старті до переможного фінішу, британець зрівнявся з кумиром дитинства Айртоном Сенною за кількістю перемог. Сьогоднішній тріумф Льюіса став для нього 41-м в кар’єрі. В Мерседес наочно довели, що проблеми Сінгапуру тижневої давнини мали разовий ефект, а команда по-справжньому залишається лідером пелотону. Для «срібних стріл» переможний дубль став уже 11-м в сезоні, і команда встановила новий рекорд Формули 1. Попередній, з 10 дублями за сезон належав Макларен зразка 1988-го у їх легендарному складі з Сенною та Простом за кермом. Очевидно, що доля титулу цілковито в руках Льюіса і лише він може його втратити, а не Росберг здобути.

Перед виходом на подіум досить показовою була картина у кімнаті відпочинку, де Ніко з усіх сил намагався не помічати напарника, а згодом розпочав розмову з Феттелем німецькою мовою (зазвичай за присутності третього пілота вони все ж таки спілкуються англійською).

Третє й четверте місця для Феррарі успіхом (особливо після Сінгапуру) назвати складно, та об’єктивно пілоти здобули свій максимум – занадто добре виглядали «срібні стріли». І хоча Феттель вважає, що шанси приїхати попереду Росберга були непоганими, та для цього не варто було давати пілоту Мерседес шанс відігратися на другому піт-стопі. Як і «червоні» можуть бути задоволеними й у стані Вільямс – прокол колеса Массою в першому повороті одразу поставив жирний хрест на сподіваннях бразильця, врятувати якого могла тільки машина безпеки з можливістю повернутися в одне коло з лідерами. Ну а Боттасу змагатися з двома найкращими командами було напрочуд тяжко, тож і фін у підсумку не має бути розчарованим.

Ред Булл вперше в сезоні не заробила жодного очка в гонці – аварія Квята у кваліфікації й старт з піт-лейн разом із проблемою Ріккардо на першому колі позбавили «енергетиків» шансів на топ-десятку сьогодні.

Давно двома машинами в очках не фінішували пілоти Лотус – сьогодні Ромен і Пастор відмінно провели гонку, заробивши для команди вкрай важливі 10 очок. Так само на схвальні відгуки заслуговує і Хюлькенберг, який попри втрату трьох місць на стартовому полі, зумів (хоч і дивом, адже мав контакт з машиною Переса на вході у перший поворот) оминути неприємності на першому колі, а надалі їхати «першим серед інших» – позаду Мерседес, Феррарі та Вільямс Боттаса.

Як завжди протягом року увагу приковували до себе молоді таланти з Торо Россо, от тільки якщо Ферстаппен нічого не зіпсував, а наприкінці гонки зумів обігнати напарника, то сам Сайнс надовго запам’ятає, що збивати стовпчики на в’їзді до піт-лейн категорично не варто, адже на заміну переднього крила механікам треба значно більше часу, ніж на зміну шин. Ця проблема й дозволила зрештою Максу наздогнати Карлоса, далі ж все було просто. Головне для команди – це те, що обоє пілотів другу гонку поспіль фінішують в очках й ще більше здобули досвіду (хоча дехто й негативного).

Те, що відбувалося на подіумі по завершенню офіційної церемонії дещо відрізнялося від звичайного плину речей: Феттель прямо під час розмови Хемілтона з Каєм Ейбелем (який сьогодні брав інтерв’ю у пілотів) поливав британця шампанським, а сам Льюіс пізніше взявся роздавати автографи фанам, що опинилися біля платформи з подіумом. Всі (традиційно крім Росберга) виглядали задоволеними!

За два тижні перегони продовжаться на трасі олімпійського парку Сочі.

Гран Прі Японії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:28:06.508

2

2.

Н. Росберг

Mercedes

+ 18.964

2

3.

С. Феттель

Ferrari

+ 20.850

2

4.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 33.768

2

5.

В. Боттас

Williams

+ 36.746

2

6.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 55.559

2

7.

Р. Грожан

Lotus

+ 1:12.298

2

8.

П. Мальдонадо

Lotus

+ 1:13,575

2

9.

М. Ферстаппен

Toro Rosso

+ 1:35.315

2

10.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 1 коло

2

11.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 1 коло

2

12.

С. Перес

Force India

+ 1 коло

3

13.

Д. Квят

Red Bull

+ 1 коло

3

14.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1 коло

2

15.

Д. Ріккардо

Red Bull

+ 1 коло

2

16.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1 коло

2

17.

Ф. Масса

Williams

+ 2 кола

3

18.

А. Россі

Manor

+ 2 кола

2

19.

У. Стівенс

Manor

+ 3 кола

3

20.

Ф. Наср

Sauber

+ 4 кола / не фінішував

3

Найшвидше коло гонки: Льюіс Хемілтон, Mercedes – 1:36.145 (33-тє коло)

Особистий залік

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG

277

2.

Н. Росберг

Mercedes AMG

229

3.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

218

4.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

119

5.

В. Боттас

Williams Martini Racing

111

6.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

97

7.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

73

8.

Д. Квят

Red Bull Racing

66

9.

Р. Грожан

Lotus F1 Team

44

10.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

39

11.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

38

12.

М. Ферстаппен

Scuderia Toro Rosso

32

13.

Ф. Наср

Sauber F1 Team

17

14.

П. Мальдонадо

Lotus F1 Team

16

15.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

12

16.

Ф. Алонсо

McLaren Honda

11

17.

М. Ерікссон

Sauber F1 Team

9

18.

Д. Баттон

McLaren Honda

6

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG

Mercedes

506

2.

Scuderia Ferrari

Ferrari

337

3.

Williams Martini Racing

Mercedes

208

4.

Red Bull Racing

Renault

139

5.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

77

6.

Lotus F1 Team

Mercedes

60

7.

Scuderia Toro Rosso

Renault

44

8.

Sauber F1 Team

Ferrari

26

9.

McLaren Honda

Honda

17

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей
Комментарии 5
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
МН
"Руководитель McLaren Group Рон Деннис заявил, что команда не собирается менять состав пилотов на следующий сезон"
--
от і добре
сподіваюся хонда хоч на наступний сезон розчехлиться
бо вже сил нема на це дивитися..
VLADLeoN
Двигун серії GP2-сильно сказано)))
МН
11 подіумів, а не деблів
переможних дублів лише вісім
bryanwilliams
Какой-то бред,по поводу 11-ти дублей в сезоне.