Іспанський етап традиційно протягом останніх років відкриває європейську частину чемпіонату, а разом із тим стає ареною для перших суттєвих оновлень машин, які команди привозять до Барселони. Не став винятком і цьогорічний уїк-енд, де команди активно у п’ятницю працювали над збором інформації стосовно впливу обновок на швидкість машини. Зрештою не всім пілотам оновлення сподобалися і вони повернулися до попередніх перевірених рішень.
Вчора під час кваліфікації не обійшлося без сюрпризів та несподіванок, до яких насамперед варто занести результати Торо Россо – молоді Сайнс і Ферстаппен зайняли третій ряд старту, опинившись попереду, обох гонщиків Ред Булл, а також Ряйкконена і Масси. Меншою несподіванкою стало завершення феноменальної серії Хемілтона, який цього разу не зумів здобути поул, поступившись Росбергу. Звісно враховуючи сучасні системи, що допомагають здійснювати обгони, стартова позиція всюди (крім Монако звісно) не є критичною, але іспанська траса належить саме до тих, де при більш-менш рівних можливостях машин обганяти дуже непросто, тож результат Ніко став першим дзвінком про те, що німець більш ніж серйозно націлився перервати домінування напарника.
Як і в Малайзії, Піреллі привезла до Іспанії свої жорсткі комплекти шин – Hard і Meduim, розраховані на досить абразивний асфальт. Ще в суботу стало зрозуміло, що основну ставку команди робитимуть на більш м’які шини. Вперше за багато етапів усі без винятку пілоти обрали той самий комплект гуми для старту – Medium. Ще по завершенню кваліфікації в Піреллі прогнозували, що більшість пілотів обере тактику двох піт-стопів, яка хоч і програє в часі варіанту з трьома зупинками, проте убезпечить гонщиків від потрапляння у трафік. Здебільшого так і сталося, але були й винятки.
Старт гонки пройшов без інцидентів, хоча подій на першому колі вистачало: якщо Росберг упевнено зберіг позицію лідера, то Феттель у перший поворот зумів протиснути свою Феррарі вже на другій позиції, бо у Льюіса сьогодні старт відверто не вийшов. Свої відверто високі стартові позиції конвертувати у бодай що-небудь перспективне не зуміла молодь з Торо Россо – обох ще на першому колі пройшов Ряйкконен, а Масса хоч і не зміг цього зробити одразу, та надовго не застряг за ними. З другого десятка в очкову зону в’їхав Грожан, а найбільшим невдахою першого кола став Квят, який втратив п’ять позицій, скотившись з 8-го на 13-те місце.
Майже одразу Росберг своїми швидкими колами дав зрозуміти, що боротьба з Феттелем не входить до його планів, тож Ніко активно відривався аби не давати можливість Себастіану використовувати DRS. І це у пілота «срібних стріл» відмінно виходило. В той же час сам Феттель ніяк не міг відірватися від Хемілтона, який сподівався швидко проїхати повз Феррарі та повернутися у боротьбу з напарником за перемогу. От тільки Льюіс нічого не міг вдіяти – перша зона DRS в Барселоні закоротка, а на другій Себастіан використовував можливості ERS і не залишав жодних шансів чинному чемпіону.
В цей час за спинами лідерів Масса спокійно та впевнено обігнав обох пілотів Торо Россо, вийшовши на шосту позицію, проте маючи відверто примарні шанси покращити її – відставання від Ряйкконена збільшувалося та й напарник знаходився попереду Кімі, а більше Феліпе просто немає з ким боротися на трасі. Дуже активно перший гоночний відрізок проводили гонщики Лотус в компанії з Ріккардо, а боротьба Даніеля з Грожаном на 4-му колі й сотні метрів прямих та поворотів паралельної їзди стали одним з найяскравіших епізодів, не пов’язаних з піт-стопами або ж обгонами у першому віражі. Гоночний темп «чорно-золотих» знову дозволяв сподіватися на очки, зароблені як Грожаном, так і Малдонадо, тим паче, що венесуелець вийшов на 7-ме місце, випереджаючи Ферстаппена, Ріккардо й власного напарника.
На чолі ж пелотону не мінялося нічого. Розуміючи, що безпосередньо на трасі випередити Феттеля не вийде, в Мерседес дали Хемілтону вказівку, під’їжджаючи до в’їзду на піт-лейн робити протилежне, порівняно з Себастіаном. Тож, побачивши, що Феррарі залишається на трасі, Льюіс миттю пірнув в бокси – розрахунок команди був бездоганним, адже більш рання зупинка дає перевагу, навіть якщо опонент залишатиметься на трасі лише одне коло. Тим паче, що гоночний темп Мерседес сьогодні був явно вищим, а отже проблем із цим у чинного чемпіона бути не повинно було.
От тільки відмінна тактика це ще не все, адже її треба реалізувати і саме в цей момент «срібні стріли» зробили Феррарі та Феттелю особисто шикарний подарунок, провозившись із заміною правого заднього колеса на машині Льюіса цілу вічність за мірками сучасної Формули 1 – 5,3 секунди. Більше того, виїхав чинний чемпіон в акурат позаду Мальдонадо і хоча зумів обігнати Лотус у 5-му повороті, але дорогоцінні частки секунд втратив і на цьому. Звісно на ці проблеми суперників у Скудерії відреагували блискавично – Себастіан колом пізніше поїхав на піт-стоп, з яким механіки справилися за 2,3 секунди. Тільки за допомогою механіків «червоні» виграли 3 секунди, що безумовно залишило чотириразового чемпіона попереду дворазового. А нам подарувало продовження інтриги з питаннями коли, як і чи зможе взагалі британець випередити Феттеля.
Тим часом Росберг, Боттас і Ряйкконен так само провели свої планові піт-стопи, проте якщо в Мерседес та Вільямс механіки взули машини у Medium, то в Феррарі вкотре розвели тактику власних пілотів і Кімі отримав жорсткий комплект з прицілом проїхати якомога довший відрізок, а на завершальну частину гонки у фіна залишалася більш м’яка гума.
Дещо несподіваним став перший схід у гонці, але не для його учасників – на машині Алонсо виникли проблеми з гальмами і команда попрохала Фернандо заїхати на піт-стоп, аби механіки могли оглянути гальма і можливо вирішити проблему, якщо б вона була не надто серйозною. Проте вона виявилася більш ніж суттєвою – іспанець не зумів зупинити машину в потрібному місці, проїхавши кілька зайвих метрів. Це ледве не коштувало ушкоджень механікам, проте всі без винятку встигли зорієнтуватися й ніхто не потрапив «під роздачу». От тільки для улюбленця місцевої публіки гонка на цьому завершилася.
Незвичний вигляд ззаду мав Лотус №13, права стійка заднього крила на якому вирішила зажити власним життям, проте машина венесуельця і без цього елемента була здатна більш-менш стабільно долати коло за колом. Попри очікування, що стюарди змусять Пастора їхати в бокси, нічого подібного не сталося. Та зрештою ближче до кінця дистанції за наказом з боксів Мальдонадо повернув у бокси, де зупинився остаточно. Чорна смуга триває – Пастор знову не може набрати очки в цьому сезоні, хоча темп машини дозволяє це робити.
Перепробувавши практично все що тільки можливо на трасі – різні траєкторії проходження ледве не усіх 16 поворотів, різні точки гальмування, різні варіанти використання ERS та накопичення енергії, Льюіс зрозумів, що Феттеля йому так просто не здолати, а отже в силу вступив план «Б» – британець на середині дистанції поїхав на другий піт-стоп, який не став для нього останнім у гонці. В Мерседес порахували, що на більш-менш чистій трасі Льюіс зможе ліквідувати дефіцит відставання через зайвий піт-стоп, крім того, останній відрізок він долати повинен був на м’якішій гумі, порівняно з Себастіаном. Розвівши стратегію своїх пілотів, у Мерседес дали зрозуміти, що сьогодні вже не розраховують на перемогу Хемілтона, але від переможного дубля відмовлятися не збираються. В стані «червоних» вважали, що ліквідувати час, необхідний на проведення зайвого піт-стопу, у британця не вийде, тож міняти власні плани не стали, залишивши Феттеля на трасі.
Льюіс опинившись на «чистому» асфальті перевтілився й почав штампувати одне швидке коло за іншим, просто таки на очах з’їдаючи власне відставання від Боттаса, а згодом і Феттеля. Британець не швидко їхав, а низько летів, і з кожним наступним колом ставало зрозуміло, що Себастіана він «з’їсть» як не одразу після власного третього піт-стопа, то незабаром, адже там у нього гума буде більш м’яка і більш свіжа.
Росберг тим часом мав дуже комфортну десяти секундну перевагу над Феррарі й єдиний раз за всю гонку переймався тільки тоді, коли після власного другого (і останнього) візиту до механіків опинився позаду напарника. Та інженер заспокоїв Ніко тим, що Льюіса ще чекає один піт-стоп, тож в гонці все під контролем.
Зрештою розрахунки Мерседес виправдалися повною мірою: поки Феттель з’їздив на свій другий піт-стоп, Хемілтон вийшов вперед і, що найголовніше – продовжував нарощувати відрив, причому довів його до 23 секунд. Тож нічого дивного, що після власної третьої зупинки в боксах Льюіс виїхав попереду Феррарі №5. Більше того, маючи більш свіжу гуму він намагався ще й наздогнати Росберга, але команда попросила свого чемпіона охолонути, пояснивши, що відставання завелике, а Ніко крім того одразу ж підніме власний гоночний темп, тож наздогнати його просто неможливо. Звісно Хемілтон був незадоволений від почутого, але не став їхати всупереч побажанням команди.
Протягом останніх десяти кіл найцікавішою стала боротьба двох фінів за четверту позицію – Кімі був на більш м’якій гумі, але Валттері свій піт-стоп робив колом пізніше, крім того потужність силової установки Мерседес все ще дозволяє бути успішним в боротьбі з машинами з італійськими моторами. Боттас яскраво це продемонстрував уже другу гонку поспіль, адже три тижні тому в аналогічному ключі він утримав позаду себе Феттеля, а сьогодні повторив це в боротьбі з Ряйкконеном – абсолютно залізні нерви та безпомилкова їзда Валттері дозволили йому знову отримати локальну перемогу.
Ще одним героєм останніх кіл був Сайнс, який спочатку в боротьбі за 10-те місце обігнав напарника і досить швидко зумів наздогнати Квята. На останньому колі іспанець атакував у першому віражі, проте Даниіл так просто здаватися не збирався і між машинами відбувся невеликий контакт. При цьому Ред Булл залишилася на трасі, а от Торо Россо опинилася за межі траси, щоправда повернувшись на неї попереду «старшого брата». Здавалося б у такій ситуації все більш ніж зрозуміло – треба повернути позицію пілотові, якого обігнав поза межами траси, проте Сайнс цього не зробив, фінішувавши у підсумку попереду. Цілком очевидно, що цей епізод не міг пройти повз увагу стюардів по завершенні гонки.
Вперше після минулорічної гонки в Бразилії Росберг піднявся на вершину подіуму, де зібралися знайомі обличчя. Якщо пілоти Мерседес ще жодного разу не пропускали церемонію нагородження, то Феттель повернувся на подіум після Бахрейну, де його «замінював» напарник. Короткий висновок після гонки в Барселоні можна сформулювати так – боротьба за титул триватиме ще довго, але участь в ній братимуть виключно Льюіс та Ніко, причому британець однозначно її фаворит. А ще етап в Барселоні показав, що серед суттєвих змін в пелотоні відбулася лише одна – Макларен відчутно додав порівняно з минулими Гран Прі, хоча цього ще не вистачає для реальної боротьби за очки.
За два тижні вулиці Монако стануть свідками чергової боротьби пілотів у чемпіонаті, а там обов’язково буде цікаво.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ
Гран Прі Іспанії
|
Пілот
|
Команда
|
Час
|
Піт
|
1.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
1:41:12.555
|
2
|
2.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
+ 17.551
|
3
|
3.
|
С. Феттель
|
Ferrari
|
+ 45.342
|
2
|
4.
|
В. Боттас
|
Williams
|
+ 59.217
|
2
|
5.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
+ 1:00.002
|
2
|
6.
|
Ф. Масса
|
Williams
|
+ 1:21.314
|
3
|
7.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
+ 1 коло
|
2
|
8.
|
Р. Грожан
|
Lotus
|
+ 1 коло
|
2
|
9.
|
К. Сайнс
|
Toro Rosso
|
+ 1 коло
|
2
|
10.
|
Д. Квят
|
Red Bull
|
+ 1 коло
|
2
|
11.
|
М. Ферстаппен
|
Toro Rosso
|
+ 1 коло
|
2
|
12.
|
Ф. Наср
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
2
|
13.
|
С. Перес
|
Force India
|
+ 1 коло
|
2
|
14.
|
М. Ерікссон
|
Sauber
|
+ 1 коло
|
2
|
15.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
+ 1 коло
|
3
|
16.
|
Дж. Баттон
|
McLaren
|
+ 1 коло
|
3
|
17.
|
У. Стівенс
|
Manor
|
+ 3 кола
|
3
|
18.
|
Р. Мері
|
Manor
|
+ 4 кола
|
3
|
Найшвидше коло гонки: Льюіс Хемілтон, Mercedes – 1:28.270 (54-те коло)
Не фінішували:
П. Мальдонадо
|
Lotus
|
47 коло
|
-
|
Ф. Алонсо
|
McLaren
|
28 коло
|
гальма
|
Особистий залік
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
111
|
2.
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
91
|
3.
|
С. Феттель
|
Ferrari
|
80
|
4.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
52
|
5.
|
В. Боттас
|
Williams
|
42
|
6.
|
Ф. Масса
|
Williams
|
39
|
7.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
25
|
8.
|
Р. Грожан
|
Lotus
|
16
|
9.
|
Ф. Наср
|
Sauber
|
14
|
10.
|
К. Сайнс
|
Toro Rosso
|
8
|
11.
|
М. Ферстаппен
|
Toro Rosso
|
6
|
12.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
6
|
13.
|
С. Перес
|
Force India
|
5
|
14.
|
М. Ерікссон
|
Sauber
|
5
|
15.
|
Д. Квят
|
Red Bull
|
5
|
Кубок конструкторів
1.
|
Mercedes AMG
|
Mercedes
|
202
|
2.
|
Scuderia Ferrari
|
Ferrari
|
132
|
3.
|
Williams Martini Racing
|
Mercedes
|
81
|
4.
|
Red Bull Racing
|
Renault
|
30
|
5.
|
Sauber F1 Team
|
Ferrari
|
19
|
6.
|
Lotus F1 Team
|
Mercedes
|
16
|
7.
|
Scuderia Toro Rosso
|
Renault
|
14
|
8.
|
Sahara Force India F1 Team
|
Mercedes
|
11
|