Три тижні перерви між етапами в Росії та США промайнули і швидко, і бурхливо для декого з учасників чемпіонату. Аварія Б’янкі в Сузуці та фінансові романси змусили Marussia відмовитися від американського вояжу. Аналогічні проблеми з грішми та юридичні суперечки стосовно права власності та управління майном команди змусили й Caterham залишитися в Англії. Тож і в Остіні, і в Сан-Паулу головних аутсайдерів чемпіонату не буде. Так само більш ніж туманною залишається доля цих команд у майбутньому. Без двох колективів пелотон скоротився до 18 машин, востаннє так мало на стартовому полі їх було у 2005-му, коли BAR відбувала дискваліфікацію за приховані подвійні бензобаки.
Зменшення кількості машин змусило FIA переглянути формат кваліфікації – як мінімум в США та Бразилії після першої та другої сесій вибуватиме по чотири пілоти, в Q3 за поул традиційно змагатимуться десятеро. Наслідки трагічної загибелі в московському Внуково президента французької компанії Total Крістофа Де Маржері можуть стати відчутними вже у міжсезоння, адже Total – основний постачальник паливно-мастильних матеріалів для команд, які використовують двигуни Renault, крім того, компанія надає підтримку кільком пілотам, зокрема Ромену Грожану. Якщо смерть Де Маржері на клієнтах Renault навряд чи відобразиться, то у майбутнього пілота Lotus можуть виникнути проблеми.
Техаська траса стала для Формули 1 десятою на американській землі, але схоже, що тільки тепер автодром став справжнім домом, а не тимчасовим прихистком для машин класу Гран Прі. Попередні дев’ять трас включали як стаціонарні автодроми, так і міські кільця, але по-справжньому своєю Формула 1 на них стати не змогла, тож поява у календарі американської траси спроектованої насамперед для місцевого Гран Прі дає привід сподіватися, що тепер США надовго прописалися в чемпіонаті. Зрештою, попри певний скепсис стосовно можливості Германа Тільке спроектувати щось варте уваги, можна стверджувати, що в Остіні німець зумів створити дійсно цікавий трек.
Насамперед це стосується рельєфу з перепадами висот, а особливо підйом наприкінці стартової прямої та «напівсліпий» апекс першого повороту, що знаходиться на вершині пагорба. Є й відрізок задоволення для гонщиків – це швидкі повороти з різкою зміною напрямку руху наприкінці першого - на початку другого секторів, що нагадують легендарні швидкі повороти Сільверстуона. Для обгонів маємо дві точки серйозного гальмування наприкінці прямих, до того ж саме там знаходяться дві зони активації DRS.
Ще однією особливістю траси є те, що вона закручена проти годинникової стрілки, а таких в цьогорічному календарі три – США, Бразилія й Абу-Дабі, й усі вони завершують сезон, тож фізична підготовка пілотів, насамперед навантаження на шийні м’язи, потребують особливої уваги.
Pirelli до США привезла свою середню пару комплектів Medium та Soft – найпоширенішу протягом цього сезону. Якщо вибір шинників на перший погляд може здатися консервативним, то варто пригадати, що попередні два роки в Остін італійці привозили Hard замість Soft, тож гонки з одним піт-стопом (як це було у 2012-2013 роках) ми навряд чи побачимо. Пол Хембрі очікує дві зупинки в боксах: «Оскільки асфальту траси вже три роки, то його характеристики стабілізувалися, що теоретично має забезпечити кращий рівень зчеплення порівняно з минулими роками. Ми очікуємо, що шини Medium і Soft дозволять провести гонку з двома піт-стопами, проте зможемо підтвердити наші розрахунки тільки після практичних заїздів. Зрештою, багато залежатиме від погоди – хоч гонка й відбувається в листопаді, та на нас чекають теплі, але змінні умови, тож деградація ґуми стане важливим фактором. Два попередні рази в Остіні переможною ставала тактика одного піт-стопа і частково це було пов’язано з тим, що наприкінці року команди вже добре розуміють, як від ґуми досягти максимуму».
Осіння техаська погода обіцяє бути достоту передбачуваною та не готує учасникам жодних сюрпризів – буде тепло, від +22 у п’ятницю до +25 у неділю, а вірогідність опадів існує лише у день перших практик та й вона занадто мала, аби всерйоз на це зважати. Єдиний вагомий фактор, що може вплинути на хід гонки та шинну стратегію – це зміна сонячної погоди на хмарну і навпаки. За таких умов перепаду температури траси не уникнути, тож, хто краще зможе передбачити такі зміни та заздалегідь підготуватися до них, матиме перевагу перед опонентами.
![]()
На завершальній стадії чемпіонської гонки абсолютним фаворитом букмекерів із цілком зрозумілих причин є Хемілтон, коефіцієнти на титул якого перед початком американського уїк-енду становить лише 1,20, в той час як у Росберга – 4,50. Що ж до власне перегонів у Остіні, то й тут Льюіс котується вище від усіх. Лінія на переможця кваліфікації виглядає так: Хемілтон – 1,67; Росберг – 2,75; Боттас – 11,00; Масса – 17,00; Ріккардо – 29,00. На гонку цифри міняються, але не надто принципово: Хемілтон – 1,61; Росберг – 3,50; Боттас – 11,00; Ріккардо – 17,00; Масса – 26,00; Алонсо та Феттель – по 34,00.
До речі, чинний чемпіон заслуговує окремої уваги через те, що саме на американський етап заплановано поставити німцю шосту понаднормову силову установку, причому не просто двигун, а всі компоненти разом. Це означатиме старт з піт-лейн, тож Себастіан не приховує того, що за таких умов участі в кваліфікації брати не буде. По-перше, все-одно стартувати доведеться останнім та з піт-лейн, по-друге, цим він трохи збереже ресурс самої установки, яка знадобиться ще на двох етапах. Організатори Гран Прі, м’яко кажучи, від ідеї Феттеля та Red Bull не в захваті, але вдіяти нічого не можуть. Зрештою, команда до суботи може і передумати.
![]()
Боротьба за місця під сонцем і призові за кращу позицію в Кубку Конструкторів виходить на фінішну пряму. Претензії Ferrari взяти третє місце в боротьбі з Williams та відставанням у 28 очок виглядають бравадою й намаганням демонструвати гарну міну при кепській грі, аналогічним чином складається протистояння Force India з McLaren, попри 20 очковий відставання підопічних Віджая Мальї вони все ще зберігають надію на краще, особливо враховуючи подвійні очки в Абу-Дабі.
Ситуація в чемпіонаті склалася така, що Ніко Росбергу кров з носу потрібно перемагати, інакше доведеться розраховувати не на себе, а на проблеми у Льюіса. Британець все це чудово розуміє, проте і сам не збирається відсиджуватися в кущах, чекаючи на помилку напарника. Масла у вогонь протистояння може підлити ще й той факт, що Mercedes уже здобула Кубок Конструкторів, тож обоє претендентів на останніх етапах можуть передовсім думати про себе, а не про команду. Наскільки Вольфф з Лаудою зможуть дати раду вибухонебезпечній ситуації всередині команди - покаже тільки час. Нам же залишається дочекатися недільного вечора й побачити черговий раунд фантастичного протистояння за чемпіонську корону.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі США, Остін, Автодром Америк, 31 жовтня - 2 листопада, п’ятниця – неділя
|
Довжина кола
|
Кіл в гонці
|
Дистанція
|
Найшвидше коло:
|
|
5,513 км
|
56
|
308,405 км
|
кваліфікація: 1'35.657 (2012, Себастіан Феттель)
гонка: 1'39.347 (2012, Льюіс Хемілтон)
|
Перша практика 17:00 – п’ятниця 31 жовтня
Друга практика 21:00 – п’ятниця 31 жовтня
Третя практика 17:00 – субота 1 листопада
Кваліфікація 20:00 – субота 1 листопада
Гонка 22:00 – неділя 2 листопада (трансляція на каналі МЕГА)