Уїк-енд в Сінгапурі проходив під акомпанемент питань про погоду – злива таки не оминула місто, проте кваліфікація з гонкою пройшли за сухої погоди, а також суперечок між командами та FIA стосовно нововведених обмежень на радіообмін між пілотами та боксами. В підсумку лише у п’ятницю зранку Федерація в особі Чарлі Уайтінга частково лібералізували свої жорсткі вимоги до команд.
Підготовка до кваліфікації з гонкою показала, що гонщикам Mercedes цього разу спокій тільки снитиметься, адже пілотам Red Bull на повільному кільці Маріна-Бей було до снаги кинути виклик найсильнішій команді пелотону. Крім того у цю боротьбу встрянути намагалася також і Ferrari. Відтак, кваліфікація вийшла украй напруженою для її учасників, але неймовірно цікавою для глядачів. Так, перший ряд залишився за Хемілтоном і Росбергом, але яких зусиль це їм коштувало – Льюіс випередив напарника на якихось сім тисячних, притому що гонщики Red Bull також до останнього претендували на поул та й відстали не набагато, окупувавши другий ряд на старті.
Нічна злива змила шар відпрацьованої ґуми з асфальту, змусивши команди добряче поламати голову над шинною тактикою на гоночну дистанцію. Цей фактор завжди був важливим у Сінгапурі, особливо зважаючи на 100% тенденцію появи на трасі машини безпеки, яка може як сплутати усі карти, так і допомогти відіграти позиції. В Pirelli, ґрунтуючись на результатах практичних заїздів прогнозували 3 піт-стопи в гонці, але казали і про можливі тактичні сюрпризи. На старт гонки всі машини були взуті в комплекти шин SuperSoft, яка хоч і забезпечувала краще зчеплення з асфальтом і була швидшою за Soft, але водночас досить швидко ставала некондиційною.
Ще до початку прогрівочного кола на машині Росберга виникли проблеми із зчепленням, тож німцю перезапустили електроніку, замінили кермо, намагалися запобігти проблемам на старті. Механіки хіба що з бубном не стрибали довкола срібної машини з «шісткою» на борту – не допомогло, на коло прогріву рушила 21 машина, Ніко самотужки зрушити з місця все-одно не зумів, тож механіки закотили Mercedes на піт-лейн й продовжили чаклувати над машиною вже там. Дивовижно, проте коло прогріву стало останнім сьогодні для іншого пілота – Caterham Кобаясі зупинився на середині кільця, а японець зумів залишити машину в зоні безпеки, тож її ще до старту гонки оперативно евакуювали.
Позбувшись своєї головної проблеми протягом усього чемпіонату, Хемілтон опинився сам на сам з трасою та суперниками за спиною, які не повинні були скласти британцю особливих проблем ні на старті, ні в подальшому. Так, зрештою, і сталося – Льюіс преспокійно очолив пелотон після згасання червоного світла, залишивши Ріккардо та Феттеля розбиратися між собою і стрімким Алонсо. Фернандо на прямій зумів відмінно розігнатися, настільки, що дует Red Bull вже опинився за його спиною, от тільки така швидкість прудкість іспанця не дозволила йому вписатися у перший поворот, який довелося зрізати. Через зрізку Алонсо повернув позицію, але тільки одну – Феттелю, який в боротьбі з напарником зумів вийти вперед. Стюарди, розглянувши епізод, вирішили, що здачі одного місця буде достатньо, тож не стали карати Фернандо за маневр у першому повороті.
Ряйкконен, наслідуючи напарника, також зумів добре стартувати й обігнав Массу, чотири позиції на старті зумів відіграти Баттон. Росберг тим часом почав боротьбу з власною машиною і часом, який треба було надолужити після старту з піт-лейн позаду пелотону. І відверто кажучи успішною таку боротьбу Ніко назвати не можна – проблеми з машиною на 100% ліквідовані не були, тож коли він уперся в заднє крило машини Ерікссона і нічого не міг зробити із шведом – це була картина достойна пензля великих сюрреалістів – Mercedes їхав практично в одному темпі з Caterham, ну хіба не сюрреалізм?!
Хемілтон тим часом повільно відривався від Феттеля, обмінюючись з чемпіоном швидкими колами, та після 8-го Льюіс зумів підняти свій темп настільки, що Себ став програвати по 0,7-0,8 секунди на колі. Надовго Red Bull в боротьбі з Mercedes не вистачило, тож «бикам» залишалося сподіватися на більш вдалу тактику. Тим паче, що за позиції вони боролися і з Хемілтоном, і з Алонсо, який продовжував упевнено їхати попереду Ріккардо.
Швидкий SuperSoft досить швидко «поплив» на гоночній дистанції: вже після 9 кіл в бокси відправився Сутіл, відкривши тим самим першу хвилю піт-стопів. Найцікавішими моментами якої стало те, що одне зайве коло на трасі коштувало Ряйкконену позиції в боротьбі з Массою, також на ризик, хоч і виправданий, пішли в Red Bull закликавши обох пілотів в бокси на одному колі. Пікантності ситуації додавало ще й те, що на піт-стоп одночасно з Себастіаном та Даніелем відправився Алонсо. Проте ніяких перестановок у цьому тріо не відбулося.
Піт-стопи для пілотів Mercedes склалися абсолютно по різному: якщо Хемілтон спокійно і швидко вирушив на трасу, тимчасово віддавши лідерство в гонці Баттону, то для Росберга це були останні миттєвості такої провальної для нього гонки – після заміни шин увімкнути першу передачу ніяк не вдавалося, тож після кількох марних спроб Ніко змушений був вилазити з машини. Другий схід німця в сезоні остаточно відкрив Хемілтону шлях вже не просто до перемоги, а й до перехоплення лідерства в чемпіонаті. Британцю залишалося тільки не накоїти дурниць та довести до логічного кінця свою роботу.
Другий гоночний відрізок пройшов відносно спокійно – тільки Вернь отримав 5-секундний штраф за зрізку шикани, а Гутьєррес через технічні проблеми припаркував свій Sauber в боксах. Феттель остаточно перестав становити навіть натяк на проблеми для Хемілтона, а почав зосереджуватися на тому, що до нього став наближатися Алонсо. Та крім всього іншого найм’якіший комплект шин знову досить швидко змусив гонщиків їхати в бокси, цього разу заспів на себе взяли Масса з Грожаном, зупинившись удруге після 23 кіл.
Тактична боротьба між Ferrari та Red Bull продовжилася на других піт-стопах. Алонсо колом раніше отримав ще один комплект шин SuperSoft і після зупинки Феттеля, якому поставили просто Soft, вийшов вперед. Тепер завершальний гоночний відрізок Фернандо довелося б їхати на м’якій ґумі, а Себастіану на швидшому комплекті SuperSoft. Проте залишалося ще дочекатися третього заїзду чемпіонів в бокси, а тим часом іспанець почав поступово відриватися. Та сподіванням побачити захоплюючу боротьбу тактик та пілотів на трасі не судилося – як і під час усіх попередніх гонок в Сінгапурі на трасі з’явився автомобіль безпеки. Це Сутіл так захищав позицію від атак Переса, що аж зламав переднє крило на Force India мексиканця. Розкидані карбонові уламки маршали почали прибирати вже після появи Mercedes SLS на трасі.
Через те, що хвиля піт-стопів пройшла незадовго до цього то далеко не весь пелотон поїхав в бокси на новими шинами. Та в бокси звернули Алонсо, Баттон, Ряйкконен, Хюлькенберг, Сутіл, Грожан, Мальдонадо і звісно ж Перес, якому крім нових шин поставили й переднє крило.
Такий несподівано ранній піт-стоп відкинув Алонсо з 2-го на 4-ту позицію – в акурат за спини двох Red Bull з якими Фернандо боровся протягом усієї дистанції. Після шести кіл позаду машини безпеки було дано рестарт гонки, при цьому позиції пілотів не змінилися, а Хемілтон вже наприкінці стартової прямої «віз» Феттелю близько секунди часу. Перед британцем стояло не саме просте завдання: в Mercedes припустили, що Феттель з Ріккардо, як і пілоти Ferrari більше зупинятися не будуть, тож від них треба максимально відірватися з тим, щоб протягом останніх кіл була можливість відіграти втрачені через піт-стоп позиції. В той самий час в стані Red Bull, Ferrari та Williams попросили своїх пілотів їхати акуратно й довезти машини до фінішу без ще одного візиту в бокси. Внаслідок цього Феттель і компанія сильно скинули свій гоночний темп, а Хемілтон навпаки підняв, виграючи при цьому коли три, а коли й чотири секунди на колі.
Зрештою, відірвавшись від Феттеля на 25 секунд Льюіс, який вже пару кіл благав команду про піт-стоп побоюючись вибуху стертих шин, поїхав в бокси за 9 кіл до фінішу. Гандикапу британця було недостатньо аби залишитися лідером гонки, та виїзд на другому місці з невеликим відставанням від Себастіана дозволяв не просто сподіватися, а реально боротися з німцем за перемогу. Бортьби, щоправда, зовсім не вийшло, бо за два кола потому в зоні DRS Льюіс без жодних проблем проїхав повз Red Bull, ґума на якому була сильно зношеною.
Оскільки інтрига стосовно переможця гонки на цьому успішно померла, а Алонсо як не намагався наздогнати Ріккардо, та ближче ніж на відстань 1,2 сек. під’їхати до австралійця ніяк не міг, то залишалося дивитися на досить цікаву боротьбу в межах з 6-го по 9-те місця. Очолював групу Валттері Боттас, проте з кожним колом йому ставало все тяжче утримувати машину на трасі, бо шини стерлися капітально, фіна рятувала тільки висока максимальна швидкість на прямих. На 54-му колі з цієї боротьби вибув Дженсон Баттон, коробка передач на машині якого наказала довго жити.
Місце Дженсона і право атакувати Боттаса дісталося Ряйкконену, але Кімі нічого не міг вдіяти і навіть DRS не допомагала, останній козир Williams залишався дієвим до останнього кола – там ґума у Валттері «вмерла» остаточно і фін навіть в топ-десятці фінішувати не зміг. А переможцями з цієї локальної боротьби вийшли Вернь та Перес, діставшись картатого прапора 6-м і 7-м відповідно, а замкнули десятку Ряйкконен, Хюлькенберг та Магнуссен, які змогли скористатися шинними негараздами Боттаса. Жан-Ерік був настільки швидким, що навіть маючи в пасиві 5-секундний штраф за інцидент з Малодонадо, зумів відірватися від Переса більше ніж на 7 секунд, тож після фінішу жодної позиції не втратив.
Через двогодинний ліміт пілоти досить прогнозовано не встигли подолати всю дистанцію – не вистачило лише одного кола. На чолі ж пелотону абсолютно задоволеними собою та власною роботою фінішували Хемілтон, Феттель і Ріккардо. Алонсо попри всі свої намагання обігнати Даніеля не зумів, а Феліпе Масса доїжджав гонку у власній лізі – занадто далеко позаду колишнього напарника й добряче попереду Верня.
Перемога і 25 очок за неї дозволили Льюісу вруге в сезоні після іспанського етапу очолити чемпіонську гонку, тож на подіумі британець сяяв як відполірований золотий червінець, і зрозуміти його зовсім неважко. Усміхалися й пілоти Red Bull – для Феттеля друге місце стало найкращим результатом в сезоні, ну а Ріккардо ще впевненіше закріпився на третій сходинці особистого заліку.
В Кубку конструкторів Force India, скориставшись проблемами Баттона, зуміла повернутися на п’яте місце, а Ferrari відіграла половину відставання від Williams, тож боротьба за третє та п’яте місця з новою силою розгорятиметься вже за два тижні на японському етапі в Сузуці!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Гран Прі Сінгапуру
|
Пілот
|
Команда
|
Час
|
Піт
|
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes
|
2:00:04.795
|
3
|
2.
|
С. Феттель
|
Red Bull
|
+ 13.534
|
2
|
3.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull
|
+ 14.273
|
2
|
4.
|
Ф. Алонсо
|
Ferrari
|
+ 15.389
|
3
|
5.
|
Ф. Масса
|
Williams
|
+ 42.161
|
2
|
6.
|
Ж.-Е. Вернь*
|
Toro Rosso
|
+ 56.801
|
3
|
7.
|
С. Перес
|
Force India
|
+ 59.038
|
4
|
8.
|
К. Ряйкконен
|
Ferrari
|
+ 1:00.641
|
3
|
9.
|
Н. Хюлькенберг
|
Force India
|
+ 1:01.661
|
3
|
10.
|
К. Магнуссен
|
McLaren
|
+ 1:02.230
|
3
|
11.
|
В. Боттас
|
Williams
|
+ 1:05.065
|
2
|
12.
|
П. Мальдонадо
|
Lotus
|
+ 1:06.915
|
4
|
13.
|
Р. Грожан
|
Lotus
|
+ 1:08.029
|
3
|
14.
|
Д. Квят
|
Toro Rosso
|
+ 1:12.008
|
3
|
15.
|
М. Ерікссон
|
Caterham
|
+ 1:34.188
|
2
|
16.
|
Ж. Б’янкі
|
Marussia
|
+ 1:34.543
|
3
|
17.
|
М. Чілтон
|
Marussia
|
+ 1 коло
|
3
|
*– Жан-Ерік Вернь був оштрафований на 5 секунд, які йому додали до його фінішного результату
Найшвидше коло гонки: Льюіс Хемілтон, Mercedes – 1:50.417 (39-те коло)
Не фінішували:
Дж. Баттон
|
McLaren
|
53 кола
|
коробка передач
|
А. Сутіл
|
Sauber
|
41 коло
|
витік охолоджувальної рідини
|
Е. Гутьєррес
|
Sauber
|
18 кіл
|
електрика
|
Н. Росберг
|
Mercedes
|
14 кіл
|
електрика
|
К. Кобаясі
|
Caterham
|
0 кіл
|
гальма
|
Особистий залік після 14-ти етапів
1.
|
Л. Хемілтон
|
Mercedes AMG
|
241
|
2.
|
Н. Росберг
|
Mercedes AMG
|
238
|
3.
|
Д. Ріккардо
|
Red Bull Racing
|
181
|
4.
|
Ф. Алонсо
|
Scuderia Ferrari
|
133
|
5.
|
С. Феттель
|
Red Bull Racing
|
124
|
6.
|
В. Боттас
|
Williams Martini Racing
|
122
|
7.
|
Дж. Баттон
|
McLaren Mercedes
|
72
|
8.
|
Н. Хюлькенберг
|
Sahara Force India F1 Team
|
72
|
9.
|
Ф. Масса
|
Williams Martini Racing
|
65
|
10.
|
С. Перес
|
Sahara Force India F1 Team
|
45
|
11.
|
К. Ряйкконен
|
Scuderia Ferrari
|
45
|
12.
|
К. Магнуссен
|
McLaren Mercedes
|
39
|
13.
|
Ж.-Е. Вернь
|
Scuderia Toro Rosso
|
19
|
14.
|
Р. Грожан
|
Lotus F1 Team
|
8
|
15.
|
Д. Квят
|
Scuderia Toro Rosso
|
8
|
16.
|
Ж. Б’янкі
|
Marussia F1 Team
|
2
|
Кубок конструкторів
1.
|
Mercedes AMG
|
Mercedes
|
479
|
2.
|
Red Bull Racing
|
Renault
|
305
|
3.
|
Williams Martini Racing
|
Mercedes
|
187
|
4.
|
Scuderia Ferrari
|
Ferrari
|
178
|
5.
|
Sahara Force India F1 Team
|
Mercedes
|
117
|
6.
|
McLaren Mercedes
|
Mercedes
|
111
|
7.
|
Scuderia Toro Rosso
|
Renault
|
27
|
8.
|
Lotus F1 Team
|
Renault
|
8
|
9.
|
Marussia F1 Team
|
Renault
|
2
|
Sport.ua
знають, що фортуна - дама доволі примхлива)
ніко привіт)
мабудь редакція інших за 2 роки не назбирала))