Гран При Индии: Феттель побеждает в гонке и чемпионате!
Лишившись единственного конкурента на трассе в лице Уэббера, немец спокойно победил в Индии
Ще до початку уїк-енду було зрозуміло, що четвертий титул Себастіан оформить саме в Індії, якщо, звісно, на його боліді не виникне проблем. Причому навіть перемагати йому для цього було не обов’язково, тим паче що й на прорив Алонсо також ніхто особливо не розраховував.
Тактична боротьба команд розпочалася ще у кваліфікації, коли пілоти вирішили на різних комплектах провести свої вирішальні спроби в третьому сегменті. А поборотися було за що – Soft був водночас і швидшим, і значно менш витривалим на гоночній дистанції, що команди зрозуміли ще під час практичних заїздів. Крім того, в Pirelli вже сьогодні заявили, що м’яку гуму не варто експлуатувати більше 15 кіл, а Medium – більше 35. Тобто це означало, що шинники офіційно не рекомендували навіть пробувати проїхати гонку з одним піт-стопом. Та як це нерідко буває – коли рекомендації не перетворюються на офіційні вказівки обов’язково знаходяться команди, які пробують (і нерідко успішно) не дотримуватися порад, а обіграти конкурентів за рахунок сміливих рішень.
Результати ж самої кваліфікації, напевно, нікого особливо й не здивували – Феттель монополізував індійський трек від самої його появи в календарі Формули 1, тож старт Себастіана з поула не викликав жодного подиву. Одразу за лідером Red Bull розташувалися Росберг і Хемілтон, а квартет лідерів замкнув Веббер, який обрав саме альтернативну гоночну стратегію.
Зрештою крім Марка на старт з більш жорсткими шинами Medium вийшли також Алонсо, Перес, Баттон, Ріккардо, Сутіл, Боттас, Гутьєррес і Чілтон – всі вони сподівалися провести довгий перший гоночний відрізок, в той час як решта пілотів, які обрали Soft значно раніше мали б їхати в бокси.
Старт гонки вийшов насиченим – боротьби, контактів й обгонів виявилося вдосталь: Феттель стартував трохи гірше за Хемілтона, який вискочив з-за спини німця немов снаряд, випущений катапультою, але Себастіан заблокував прорив британця, залишившись на першій позиції. Хемілтон в свою чергу зумів об’їхати напарника, та вже на довгій прямій Росберг випередив Льюіса. Але в цей час повз обох пілотів Mercedes пронісся Масса – бразилець після свого фактичного звільнення з команди демонструє прекрасну кваліфікаційну швидкість, а відтак на початку гонки виглядає дуже переконливо.
По справжньому нервовим вийшов старт у Алонсо: іспанець на стартовій прямій нічого не виграв і хоча їхав акуратно, та вже у затяжному 2-му повороті став жертвою боротьби Ряйкконена і Веббера, отримавши удар у лівий бік переднього крила (уламок якого явно стане сувеніром для одного з маршалів траси), а в четвертому не поділив траєкторію з Баттоном. Про те ж, що традиційно для себе погано стартував Веббер, мабуть, можна й не згадувати.
Коли по завершенні першого кола відстань між Феттелем і Массою склала 2,4 секунди здавалося, що гонку далі можна спрогнозувати до найменших дрібниць і Себастіан напрочуд легко переможе, не віддавши лідерства нікому або поступившись ним ненадовго в період відвідин боксів. Та вже на початку гонки ми стали свідками свята тактичної боротьби. Пілоти, які стартували на м’якій гумі рано відправилися міняти її на Medium. Феттель вже після другого кола відправився до механіків (як і рекомендували шинники), так само вчинив й Алонсо, який хоч і стартував на середньому типі шин, але проблеми першого кола далися взнаки і під час піт-стопу на боліді Фернандо механіки змінили переднє крило. Ранні зупинки Себастіана, пілотів Mercedes і Ferrari дозволили влаштувати справжній вінегрет на трасі – Феттель певний час взагалі їхав поза межею першої десятки, в той час як на перші ролі вийшли Веббер, Перес, Ріккардо та Сутіл.
Різна свіжість гуми на машинах цілком очікувано призвела до того, що боротьби на трасі було вдосталь, а обгони не обмежувалися виключно DRS-атаками. В цьому аспекті своїх уболівальників неодноразово тішив Алонсо, прориваючись нагору Фернандо обирав усе різноманіття поворотів, де тільки можна обганяти суперників. От тільки все це хоч і виглядало красиво, але відверто було не тим, на що сподівалися «червоні». Значно ефективніше повернення на чільні позиції в пелотоні вийшло у Феттеля – німець не вигадував нічого зайвого й здебільшого на двох прямих за рахунок DRS проїжджав повз суперників, наздоганяючи при цьому групу лідерів, шини у яких вже не могли підтримувати заданого Себастіаном темпу.
Поки тривала боротьба на різних ділянках траси майже непомітно, але аж ніяк не можна сказати, що несподівано, виявилося, що реальну боротьбу за перемогу ведуть тільки пілоти Red Bull, які змагалися між собою більшою мірою тактично, адже реальні відриви між ними на трасі становили більше 10 секунд. Інтрига закрутися ще більше після того, як Марк провів на м’якому комплекті шин лише 4 кола, повернувшись в бокси за комплектом Medium. Проте дізнатися чим би завершилася боротьба Феттеля з Веббером знову не вийшло – в час коли австралієць намагався не відставати від напарника на його боліді довго жити наказав генератор. Ще один прикрий схід і ще один привід для прихильників теорії змов.
Після сходу Марка питання про переможця відпало саме собою, бо відрив від решти пелотону вже сягав космічних масштабів. Проте сама гонка менш цікавою не стала ні на йоту, адже боротьба за місця на подіумі та й просто в топ-10 тривала до останнього повороту гонки.
Попри рекомендовану для команд тактику двох піт-стопів Ряйкконен, Грожан і Сутіл вирішили ризикнути й провести лише один заїзд в бокси. От тільки фін зіткнувся з проблемами вже після екватору гонки – команда попросила економити пальне не сильно скидаючи свій темп. Кімі їхав як міг швидко й економно, але його все-одно змогли наздогнати й обігнати Грожан, Росберг, Масса, Перес і Хемілтон. Болюче падіння з другого на сьоме місце закінчилося таким необхідним «зайвим» піт-стопом після якого чемпіон 2007-го позицій не загубив, а на останньому витку навіть встановив найшвидше коло гонки.
Грожану, на відміну від напарника, фокус з однією зупинкою вдався набагато краще. І хоча франко-швейцарець програв Росбергу боротьбу за друге місце, та подіум від Ромена вже нікуди не втік. У Сутіла також вийшло проїхати дистанцію на двох комплектах, але Адріан фінішував позаду напарника, хоча фініш в очках обох болідів Force India на майже рідній трасі – безумовний успіх команди Віджая Мальї.
Не зумів уникнути проблем з шинами наприкінці гонки й Хемілтон, який довгий час провисів на задньому крилі машини Масси, а в підсумку пропустив Переса, хоча й відігрався на Ряйкконені.
Алонсо вимушено провівши три піт-стопи відчайдушно боровся на межі першої десятки, але в боротьбі з Ріккардо зазнав фіаско – як підсумок лише 11-та позиція.
Себастіан Феттель абсолютно прогнозовано вже в Індії оформив свій четвертий поспіль титул, а Red Bull виграла свій 4-й Кубок конструкторів. Команду на подіумі представляли двоє її найбільш успішних працівників – Едріан Ньюї створив уже десять машин, які вигравали командний кубок.
Боротьбу за другий рядок продовжують вести Mercedes і Ferrari, але тепер уже «срібні стріли» лідирують з крихітною як для Формули 1 перевагою в 4 пункти. Шанси втрутитися в ці розбірки залишаються ще й у Lotus, але для цього Грожану та Кімі доведеться добряче попітніти. А от «холостий» етап Sauber на тлі фінішу Force India в очках обома болідами, схоже, ставить крапку на гонитві швейцарців за індійцями.
Боротьба в сезоні, імена переможців якого вже відомі, продовжиться наступного тижня в Абу-Дабі.
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ Sport.ua
Гран Прі Індії
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
1:31:12.187 |
2 |
2. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 29.823 |
2 |
3. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 39.892 |
1 |
4. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 41.692 |
2 |
5. |
С. Перес |
McLaren |
+ 43.829 |
2 |
6. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 52.475 |
2 |
7. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 1:07.988 |
2 |
8. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 1:12.868 |
2 |
9. |
А. Сутіл |
Force India |
+ 1:14.734 |
1 |
10. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 1:16.237 |
2 |
11. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 1:18.297 |
3 |
12. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1:18.951 |
2 |
13. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
2 |
14. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1 коло / не фінішував |
4 |
15. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
+ 1 коло |
3 |
16. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1 коло |
2 |
17. |
М. Чілтон |
Marussia |
+ 2 кола |
2 |
18. |
Ж. Б’янкі |
Marussia |
+ 2 кола |
2 |
19. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
+ 6 кіл / не фінішував |
4 |
Найшвидше коло гонки: Кімі Ряйкконен (Lotus) – 1:27.679 (60-те коло)
Не фінішували:
М. Веббер |
Red Bull |
40 коло |
генератор |
Ш. Пік |
Caterham |
36 коло |
- |
Г. ван дер Гарде |
Caterham |
2 коло |
аварія |
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
322 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
207 |
3. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
183 |
4. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
169 |
5. |
М. Веббер |
Red Bull |
148 |
6. |
Н. Росберг |
Mercedes |
144 |
7. |
Р. Грожан |
Lotus |
102 |
8. |
Ф. Масса |
Ferrari |
102 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
60 |
10. |
П. Ді Реста |
Force India |
40 |
11. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
39 |
12. |
С. Перес |
McLaren |
33 |
13. |
А. Сутіл |
Force India |
28 |
14. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
19 |
15. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
13 |
16. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
6 |
17. |
П. Мальдонадо |
Williams |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
470 |
2. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
313 |
3. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
309 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
285 |
5. |
McLaren |
Mercedes |
93 |
6. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
68 |
7. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
45 |
8. |
Toro Rosso |
Ferrari |
32 |
9. |
Williams F1 Team |
Renault |
1 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Хорхе Мартин установил уникальное достижение
Боксер-блогер – о бое с легендой
целых три интереснейших гра-при
комментаторы перестанут клацать своими калькуляторами
и возможно даже сосредоточат свое
внимание на самих гонках
хотя нет
вряд-ли
скорее всего они весь репортаж будут пи3деть о следующем сезоне
опять придется смотреть с выключенным звуком (((((
Так что захлебнитесь ядом! Парень заслужил на успех.
аха-ха-ха Кими
Все будут считать Себ героем сегодняшнего дня НО Ромка сегодня (мое мнение)реально герой!