Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 27 октября 2013, 15:21
4953
37

Гран При Индии: Феттель побеждает в гонке и чемпионате!

Лишившись единственного конкурента на трассе в лице Уэббера, немец спокойно победил в Индии

| Обновлено 27 октября 2013, 15:21
4953
37
Гран При Индии: Феттель побеждает в гонке и чемпионате!

Ще до початку уїк-енду було зрозуміло, що четвертий титул Себастіан оформить саме в Індії, якщо, звісно, на його боліді не виникне проблем. Причому навіть перемагати йому для цього було не обов’язково, тим паче що й на прорив Алонсо також ніхто особливо не розраховував.

Тактична боротьба команд розпочалася ще у кваліфікації, коли пілоти вирішили на різних комплектах провести свої вирішальні спроби в третьому сегменті. А поборотися було за що – Soft був водночас і швидшим, і значно менш витривалим на гоночній дистанції, що команди зрозуміли ще під час практичних заїздів. Крім того, в Pirelli вже сьогодні заявили, що м’яку гуму не варто експлуатувати більше 15 кіл, а Medium – більше 35. Тобто це означало, що шинники офіційно не рекомендували навіть пробувати проїхати гонку з одним піт-стопом. Та як це нерідко буває – коли рекомендації не перетворюються на офіційні вказівки обов’язково знаходяться команди, які пробують (і нерідко успішно) не дотримуватися порад, а обіграти конкурентів за рахунок сміливих рішень.

Результати ж самої кваліфікації, напевно, нікого особливо й не здивували – Феттель монополізував індійський трек від самої його появи в календарі Формули 1, тож старт Себастіана з поула не викликав жодного подиву. Одразу за лідером Red Bull розташувалися Росберг і Хемілтон, а квартет лідерів замкнув Веббер, який обрав саме альтернативну гоночну стратегію.

Зрештою крім Марка на старт з більш жорсткими шинами Medium вийшли також Алонсо, Перес, Баттон, Ріккардо, Сутіл, Боттас, Гутьєррес і Чілтон – всі вони сподівалися провести довгий перший гоночний відрізок, в той час як решта пілотів, які обрали Soft значно раніше мали б їхати в бокси.

Старт гонки вийшов насиченим – боротьби, контактів й обгонів виявилося вдосталь: Феттель стартував трохи гірше за Хемілтона, який вискочив з-за спини німця немов снаряд, випущений катапультою, але Себастіан заблокував прорив британця, залишившись на першій позиції. Хемілтон в свою чергу зумів об’їхати напарника, та вже на довгій прямій Росберг випередив Льюіса. Але в цей час повз обох пілотів Mercedes пронісся Масса – бразилець після свого фактичного звільнення з команди демонструє прекрасну кваліфікаційну швидкість, а відтак на початку гонки виглядає дуже переконливо.

По справжньому нервовим вийшов старт у Алонсо: іспанець на стартовій прямій нічого не виграв і хоча їхав акуратно, та вже у затяжному 2-му повороті став жертвою боротьби Ряйкконена і Веббера, отримавши удар у лівий бік переднього крила (уламок якого явно стане сувеніром для одного з маршалів траси), а в четвертому не поділив траєкторію з Баттоном. Про те ж, що традиційно для себе погано стартував Веббер, мабуть, можна й не згадувати.

Коли по завершенні першого кола відстань між Феттелем і Массою склала 2,4 секунди здавалося, що гонку далі можна спрогнозувати до найменших дрібниць і Себастіан напрочуд легко переможе, не віддавши лідерства нікому або поступившись ним ненадовго в період відвідин боксів. Та вже на початку гонки ми стали свідками свята тактичної боротьби. Пілоти, які стартували на м’якій гумі рано відправилися міняти її на Medium. Феттель вже після другого кола відправився до механіків (як і рекомендували шинники), так само вчинив й Алонсо, який хоч і стартував на середньому типі шин, але проблеми першого кола далися взнаки і під час піт-стопу на боліді Фернандо механіки змінили переднє крило. Ранні зупинки Себастіана, пілотів Mercedes і Ferrari дозволили влаштувати справжній вінегрет на трасі – Феттель певний час взагалі їхав поза межею першої десятки, в той час як на перші ролі вийшли Веббер, Перес, Ріккардо та Сутіл.

Різна свіжість гуми на машинах цілком очікувано призвела до того, що боротьби на трасі було вдосталь, а обгони не обмежувалися виключно DRS-атаками. В цьому аспекті своїх уболівальників неодноразово тішив Алонсо, прориваючись нагору Фернандо обирав усе різноманіття поворотів, де тільки можна обганяти суперників. От тільки все це хоч і виглядало красиво, але відверто було не тим, на що сподівалися «червоні». Значно ефективніше повернення на чільні позиції в пелотоні вийшло у Феттеля – німець не вигадував нічого зайвого й здебільшого на двох прямих за рахунок DRS проїжджав повз суперників, наздоганяючи при цьому групу лідерів, шини у яких вже не могли підтримувати заданого Себастіаном темпу.

Поки тривала боротьба на різних ділянках траси майже непомітно, але аж ніяк не можна сказати, що несподівано, виявилося, що реальну боротьбу за перемогу ведуть тільки пілоти Red Bull, які змагалися між собою більшою мірою тактично, адже реальні відриви між ними на трасі становили більше 10 секунд. Інтрига закрутися ще більше після того, як Марк провів на м’якому комплекті шин лише 4 кола, повернувшись в бокси за комплектом Medium. Проте дізнатися чим би завершилася боротьба Феттеля з Веббером знову не вийшло – в час коли австралієць намагався не відставати від напарника на його боліді довго жити наказав генератор. Ще один прикрий схід і ще один привід для прихильників теорії змов.

Після сходу Марка питання про переможця відпало саме собою, бо відрив від решти пелотону вже сягав космічних масштабів. Проте сама гонка менш цікавою не стала ні на йоту, адже боротьба за місця на подіумі та й просто в топ-10 тривала до останнього повороту гонки.

Попри рекомендовану для команд тактику двох піт-стопів Ряйкконен, Грожан і Сутіл вирішили ризикнути й провести лише один заїзд в бокси. От тільки фін зіткнувся з проблемами вже після екватору гонки – команда попросила економити пальне не сильно скидаючи свій темп. Кімі їхав як міг швидко й економно, але його все-одно змогли наздогнати й обігнати Грожан, Росберг, Масса, Перес і Хемілтон. Болюче падіння з другого на сьоме місце закінчилося таким необхідним «зайвим» піт-стопом після якого чемпіон 2007-го позицій не загубив, а на останньому витку навіть встановив найшвидше коло гонки.

Грожану, на відміну від напарника, фокус з однією зупинкою вдався набагато краще. І хоча франко-швейцарець програв Росбергу боротьбу за друге місце, та подіум від Ромена вже нікуди не втік. У Сутіла також вийшло проїхати дистанцію на двох комплектах, але Адріан фінішував позаду напарника, хоча фініш в очках обох болідів Force India на майже рідній трасі – безумовний успіх команди Віджая Мальї.

Не зумів уникнути проблем з шинами наприкінці гонки й Хемілтон, який довгий час провисів на задньому крилі машини Масси, а в підсумку пропустив Переса, хоча й відігрався на Ряйкконені.

Алонсо вимушено провівши три піт-стопи відчайдушно боровся на межі першої десятки, але в боротьбі з Ріккардо зазнав фіаско – як підсумок лише 11-та позиція.

Себастіан Феттель абсолютно прогнозовано вже в Індії оформив свій четвертий поспіль титул, а Red Bull виграла свій 4-й Кубок конструкторів. Команду на подіумі представляли двоє її найбільш успішних працівників – Едріан Ньюї створив уже десять машин, які вигравали командний кубок.

Боротьбу за другий рядок продовжують вести Mercedes і Ferrari, але тепер уже «срібні стріли» лідирують з крихітною як для Формули 1 перевагою в 4 пункти. Шанси втрутитися в ці розбірки залишаються ще й у Lotus, але для цього Грожану та Кімі доведеться добряче попітніти. А от «холостий» етап Sauber на тлі фінішу Force India в очках обома болідами, схоже, ставить крапку на гонитві швейцарців за індійцями.

Боротьба в сезоні, імена переможців якого вже відомі, продовжиться наступного тижня в Абу-Дабі.

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ Sport.ua
 

Гран Прі Індії

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:31:12.187

2

2.

Н. Росберг

Mercedes

+ 29.823

2

3.

Р. Грожан

Lotus

+ 39.892

1

4.

Ф. Масса

Ferrari

+ 41.692

2

5.

С. Перес

McLaren

+ 43.829

2

6.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 52.475

2

7.

К. Ряйкконен

Lotus

+ 1:07.988

2

8.

П. Ді Реста

Force India

+ 1:12.868

2

9.

А. Сутіл

Force India

+ 1:14.734

1

10.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

+ 1:16.237

2

11.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 1:18.297

3

12.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1:18.951

2

13.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 1 коло

2

14.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1 коло / не фінішував

4

15.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 1 коло

3

16.

В. Боттас

Williams

+ 1 коло

2

17.

М. Чілтон

Marussia

+ 2 кола

2

18.

Ж. Б’янкі

Marussia

+ 2 кола

2

19.

Н. Хюлькенберг

Sauber

+ 6 кіл / не фінішував

4

Найшвидше коло гонки: Кімі Ряйкконен (Lotus) – 1:27.679 (60-те коло)

Не фінішували:

М. Веббер

Red Bull

40 коло

генератор

Ш. Пік

Caterham

36 коло

-

Г. ван дер Гарде

Caterham

2 коло

аварія

 

Особистий залік

1.

С. Феттель

Red Bull

322

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

207

3.

К. Ряйкконен

Lotus

183

4.

Л. Хемілтон

Mercedes

169

5.

М. Веббер

Red Bull

148

6.

Н. Росберг

Mercedes

144

7.

Р. Грожан

Lotus

102

8.

Ф. Масса

Ferrari

102

9.

Дж. Баттон

McLaren

60

10.

П. Ді Реста

Force India

40

11.

Н. Хюлькенберг

Sauber

39

12.

С. Перес

McLaren

33

13.

А. Сутіл

Force India

28

14.

Д. Ріккардо

Toro Rosso

19

15.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

13

16.

Е. Гутьєррес

Sauber

6

17.

П. Мальдонадо

Williams

1

 

Кубок конструкторів

1.

Red Bull Racing

Renault

470

2.

Mercedes AMG Petronas

Mercedes

313

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

309

4.

Lotus F1 Team

Renault

285

5.

McLaren

Mercedes

93

6.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

68

7.

Sauber F1 Team

Ferrari

45

8.

Toro Rosso

Ferrari

32

9.

Williams F1 Team

Renault

1

 

 

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Таблица коэффициентов УЕФА. Англия лидирует, Италия почти догнала Испанию
Футбол | 19 апреля 2024, 16:30 8
Таблица коэффициентов УЕФА. Англия лидирует, Италия почти догнала Испанию

Украина завершила сезон на 18-й позиции 5-летнего рейтинга

Дальше без Трубина. Определены полуфинальные пары Лиги Европы
Футбол | 19 апреля 2024, 06:30 19
Дальше без Трубина. Определены полуфинальные пары Лиги Европы

В полуфиналах Лиги Европы сыграют: Марсель – Аталанта, Рома – Байер

Комментарии 37
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
viktor112007
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
N482
ну наконец-то можно будет спокойно досмотреть сезон до конца
целых три интереснейших гра-при
комментаторы перестанут клацать своими калькуляторами
и возможно даже сосредоточат свое
внимание на самих гонках
хотя нет
вряд-ли
скорее всего они весь репортаж будут пи3деть о следующем сезоне
опять придется смотреть с выключенным звуком (((((
Sander
А вот если бы Райкконен был в Ред Булле, а вот если бы Алонсо...Они сами выбрали команды! У Алонсо была возможность в 2009 году перейти в Ред Булл. Кто ему мешаел? Он выбрал Феррари. У кими тоже была возможность в этом году подписать контракт с Быками, его выбор знаете...
Так что захлебнитесь ядом! Парень заслужил на успех.
makas11
апосмотрим в след сезоне на бледное лицо малолетки когда кимипресядит с рухляди на феррари перекроет ему кислород своими выхлопами. вот чемпион газов наглотается)))))
qclam
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
makas11
я незнаю про недругов феттеля))))шумаххер 5 раз побеждал на феррари которой небыло конкуренции в Гранпри сейчас нет равных ред булу и неболее того)))вы посмотрите на чем Райконен ездит))))на машине 2й пилот которой вообще незваершает частенько гонку или финиширует за очковой зоной.Всем доброжелателям Феттеля желаю продоления его чемпионства на ЛОТУСЕ а не за спиной великолепной машины.Кими на дровах брал гранпри и подиумы а феттель бы на лотусе только рыдал и незавершал гонки.Жаль что многие подвержены пиару именно гонщиков просто спонсоры феттеля больше других претендетов платят редбулу и мальчик делает вид что он великий
Urfinjus
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
kusko
Самый легендарный пилот Ф1 всех времен. Восьмой титул не за горами.
МН
адепти теорії змови - на старт))
МН
вітаю з черговим титулом
vuyko47
Что-бы не говорили недруги Феттеля, но это Большой гонщик. Случайно 4 раза подряд чемпионом не становятся. Если ничего не произойдёт, то может замахнуться и на рекорд Шумахера. Успехов ему в будущем!
Hassassin
просто після цього сезону головне питання стосовно "биків" - чому у Себа тех.проблем було аж 1 - коробка в Англії, в той час як у Марка 2 неприкручених колеса, двигун в Сінгапурі, генератор в Індії і програшна тактика порівняно з напарником в Японії...
CubiQ
Макларены полудурки так бездарно слили подиум Переса у которого был лучший темп после быков. Походу девиз на этот сезон если тупить, то тупить на все деньги.
Дьявол
А вообще хорошо, что сезон закончился (точнее его основные интриги), ибо он как-то уже надоел... Не думал, что мне Ф-1 когда-то могла приестся... Феттель заслуженно взял титул - здесь вопросов нет. Но какой-то осадок остается, и впечатление, что легенда рождается искусственно, а не естественно...
VLADLeoN
Марка жалко!
Все будут считать Себ героем сегодняшнего дня НО Ромка сегодня (мое мнение)реально герой!
Дьявол
Такое впечатление, что "быки" в целях экономии не выбросили бракованные детали/узлы/агрегаты, а сделали из них болид, который достался Марку...)))
ManUtd
С победой "голодная Хайди"!!! За всю проделанную тобой безупречную работу в этом и трех предыдущих сезонах, Себ задолжал тебе не поклон на коленях... а продолжительный куннилингус и обширный римминг - ты, детка, это заслужила!!!