Гран При Сингапура: приближаясь к четвертому титулу
Феттель деклассировал всех, заставив Алонсо и Ряйкконена довольствоваться попаданием на подиум
Вперше після літньої перерви команди приїхали на трасу, яка вимагає високий рівень притискної сили, що обіцяло чимало змін у розстановці сил в пелотоні, але насправді суттєвих змін ми не побачили. Феттель і його RB9 немов ураган пронеслися міським кільцем Сінгапура ще під час кваліфікації, ставлячи під сумнів шанси будь-кого іншого кинути виклик триразовому чемпіону.
Як не дивно, але самовпевненість і віра у власні сили, ледве не зіграли злий жарт з Себастіаном наприкінці третього сегменту кваліфікації, коли німець вирішив не виїжджати на трасу і з неприхованим подивом і розгубленням дивився на те, як його ідеальне коло штурмували Росберг з Грожаном. Пілотам Mercedes і Lotus покращити результат лідера чемпіонату не вдалося, але своїм кваліфікаційним темпом Ніко змусив співвітчизника хвилюватися не на жарт.
Головна інтрига перед початком гонки полягала у тому чи зможе Феттель утримати лідерство після старту і чи більш ніж вірогідна поява машини безпеки зможе вплинути на розстановку сил в пелотоні.
На старт гонки тільки Адріан Сутіл взув свій болід у більш тверді шини Medium, в той час як всі інші обрали швидшу, але менш витривалу гуму SuperSoft.
Росберг трохи краще зреагував на згасання червоних вогнів світлофора і, попри коротку стартову пряму, Ніко зумів випередити Феттеля, але пілоту Mercedes не вдалося нормально проїхати перший поворот, де він правою частиною машини виїхав за межі траси чим миттєво скористався Себастіан, повернувши собі лідерство та душевний спокій.
Алонсо стрілою промчав по прямій вигравши одним махом цілих чотири позиції, проїхавши повз Массу, Хемілтона, Веббера та Грожана. Сам старт пройшов відносно спокійно – жодної аварії та карбонових уламків на трасі. Як наслідок, Бернд Майландер залишився уважним глядачем, так і не перетворившись на одного з учасників заїзду.
Під час першої частини гонки пелотон розтягнувся, перетворюючи гонку на звичну для Сінгапура нуднющу процесію, заснути від виду якої, гадаю, хотілося багатьом. Але ж найцікавіше було ще попереду, а поки Феттель більш ніж комфортно лідирував, Ряйкконен на 11-му колі відкрив першу хвилю планових піт-стопів, яка розтягнулася на добрих десять кіл.
Наскільки виснажливою є гонка в тропічному кліматі Сінгапура нам нагадали в середині гонки інженери Mercedes, які просили Ніко з Льюісом не забувати пити воду.
В такому заспокійливому руслі гонка і тривала б якби не напруга, яку відчувають пілоти, та стіни, втекти від яких в разі помилки можна буквально в кількох місцях траси. На 25-му колі не впорався зі своїм болідом Даніель Ріккардо – австралієць розбив машину у 18-му повороті, перекривши майже пів ширини траси в цьому місці, тож поява срібного Mercedes SLS з мигалками не стала ні для кого сюрпризом. При цьому підтвердилася тенденція проведення Гран Прі Сінгапура – ні гонки без виїзду машини безпеки. Так само як і продовжилася інша 100% закономірність гонки – обіцяний посеред тижня дощ навіть і не думав поливати трасу недільним вечором.
Цим скористалися Алонсо, Грожан, Масса, Баттон, Ряйконен, Перес, Хюлькенберг, Гутьєррес і Мальдонадо, які відправилися за новим комплектом шин. Але більшість лідерів пелотону вирішили не випереджати події та залишилися на трасі.
Під час рестарту Феттель на дав Росбергу жодного шансу на обгін і знову з комфортним відчуттям власної неперевершеності поїхав назустріч своїй третій перемозі поспіль. За два кола після рестарту Себастіан привіз Росбергу аж 5,5 секунд, попутно показуючи найкращий час проходження кола. Ще через кілька кіл гандикап триразового чемпіона становив уже 11,9 секунд – часова прірва, боротися з якою просто марно. Склалося враження, що всі пілоти по трасі їдуть, в той час як Феттель низько летить над гоночним полотном, заввиграшки привозячи усім починаючи з Росберга по 2 секунди на колі!
Ромен Грожан, який їхав у непоганому темпі змушений був їхати в бокси, через проблеми з двигуном, який почав споживати більше пального, ніж треба, але затяжний піт-стоп нічого крім падіння франко-швейцарця на останнє місце не приніс і ще через кілька кіл він заїхав у бокси, зійшовши в гонці вже остаточно.
Через те, що частина пілотів побувала в боксах під час знаходження автомобіля безпеки на трасі, а частина ні – пелотон цікавим чином перемішався, а боротьба за позиції почала набувати все яскравіших та яскравіших барв, хоча спочатку ніхто особливо не намагався атакувати без особливої потреби. Веселощі з чималою кількістю обгонів почалися вже після того, як лідери побували на своїх других піт-стопах у «вікні» з 41-го до 45-го витка, коли в боксах побували Веббер, Сутіл, Росберг, Ді Реста, Масса, Хемілтон і Феттель. Всі вони (крім Себастіана, який преспокійно залишався лідером протягом усієї гонки) почали наздоганяти тих гонщиків, які зробили ставку на ранній другий піт-стоп. В певний момент гонки шосте-сьоме місця гонки займали пілоти Sauber, які виглядали досить непогано, попри песимістичні очікування відносно їх темпу на трасі, що зовсім не схожа на швидкісні Спа і Монцу.
Та довгим щастя швейцарської команди не було, і попри всі намагання боротися в кожному повороті, на 49-му колі Естебан Гутьєррес не зумів вистояти в боротьбі з Веббером, Росбергом і Хемілтоном. А вже наступного кола мексиканця без проблем обігнали Ді Реста з Массою. А тим часом Ряйкконен взявся за Баттона, який як і сам Кімі провів ранній другий піт-стоп, але не міг підтримувати темп Lotus. Та все ж таки Дженсон так просто складати зброю не поспішав, і в боротьбі двох чемпіонів добре було видно наскільки швидше проходить повороти фін, в той час як McLаren англійця краще розганявся на прямих, не даючи можливість скористатись перевагою відкритого заднього крила у двох зонах дії DRS. Та зрештою Ряйкконен активно пішов на штурм на 55-му колі і без допомоги DRS, а тільки розраховуючи на свої зусилля й адекватність Баттона, зумів вийти на третє місце. Практично одразу Кімі відірвався на безпечну відстань, що тільки допомогло йому потрапити на подіум. Не витримали нерви й у Ді Рести – шотландець розбив болід у 7-му повороті, але в тому місці якраз була одна з небагатьох зон безпеки, тож Чарлі Уайтінг машину безпеки на трасу вирішив не випускати.
Різниця у свіжості шин, а відтак і швидкості машин на трасі стала вирішальним фактором на останніх 12 колах дистанції, під час яких Марк Веббер став 4-м, дует Mercedes Росберг-Хемілтон прорвався на 5-6 місця, а Масса їхав 7-м. Всі вони зуміли обігнати пілотів Sauber і McLaren. Марк навіть намагався дістати Ряйкконена, але протягом останніх 5 кіл на машині австралійця почалися проблеми і вже на останньому колі його RB9 наказав довго жити, сповістивши про це глядачів димом з вогнем – прикрий схід за кілька кілометрів до фінішу. Під час кола пошани Фернандо Алонсо підібрав Веббера і довіз свого друга до боксів.
А в цей час Себастіан Феттель під супровід феєрверків в гордій самоті перетнув фінішну лінію, в підсумку випередивши Алонсо на 32 секунди! Фантастична, просто космічна перевага Себастіана і його RB9. Тепер перевага німця над другим у заліку Фернандо становить вже 60 очок і боротьба за титул набирає все більше теоретико-матема
Ще одна картина, в якій можна було побачити певний символізм, відкрилася на подіумі, де ми бачили переможця – триразового чемпіона, другого Алонсо – власника двох чемпіонських титулів і Ряйкконена на третій сходинці – чемпіона 2007 року. Головним героєм у цій компанії був звісно ж Кімі, який провів кваліфікацію та гонку на знеболювальних, та при цьому зумів відіграти 10 позицій і дістатися до такого приємного на його смак ігристого напою, що став справжньою винагородою для майбутнього напарника Алонсо у Ferrari.
Сінгапурська гонка показала те, що всі й без того розуміли – Red Bull у другій частині чемпіонату знаходиться на недосяжному для конкурентів рівні, не даючи нікому сумніватися в тому, хто здобуде головні призи по завершенні сезону.
Алонсо і Ряйкконен провели прекрасну гонку, вміло скориставшись появою машини безпеки, яка дозволила провести дуже ранній другий піт-стоп, але ж без цього Кімі б точно на подіум не приїхав та й Фернандо в боротьбі з двома Mercedes було б дуже непросто. Ризик провести більшу частину гонки на одному комплекті шин Medium виправдав себе на всі сто. Зрештою задоволені обличчя майбутніх напарників про це свідчили якнайкраще.
Mercedes хоч і програв сьогодні битву Ferrari, але спрогнозувати, хто ж з виробників за підсумками сезону стане другим і отримає більше призових, буде непросто. І Ніко, і Льюіс провели дуже сильну гонку, в якій програли місця на подіумі тільки через менш вдалу тактику. Хоча відверто кажучи, знаючи про проблеми W04 з гумою, казати, що рішення залишатися на трасі під час появи машини безпеки було хибним, не можна. Просто в Ferrari і Lotus скористалися недоліками конкурентів. Тим цікавішою буде боротьба між цими трьома командами під час наступних етапів.
А тим часом Південна Корея чекає на гостей вже менше ніж за два тижні, де ми зможемо побачити продовження цьогорічного шоу під назвою «64-й чемпіонат з автогонок у класі Формула 1».
Гран Прі Сінгапура
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
|
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
1:59:13.132 |
2 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 32.627 |
2 |
3. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 43.920 |
2 |
4. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 51.155 |
2 |
5. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 53.159 |
2 |
6. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 1:03.877 |
3 |
7. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1:23.354 |
2 |
8. |
С. Перес |
McLaren |
+ 1:23.820 |
2 |
9. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
+ 1:24.261 |
2 |
10. |
А. Сутіл |
Force India |
+ 1:24.668 |
3 |
11. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1:28.479 |
3 |
12. |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
+ 1:37.894 |
2 |
13. |
В. Боттас |
Williams |
+ 1:45.161 |
3 |
14. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1:53.512 |
3 |
15. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 1 коло / не фінішував |
2 |
16. |
Г. ван дер Гарде |
Caterham |
+ 1 коло |
3 |
17. |
М. Чілтон |
Marussia |
+ 1 коло |
3 |
18. |
Ж. Б’янкі |
Marussia |
+ 1 коло |
4 |
19. |
Ш. Пік |
Caterham |
+ 1 коло |
3 |
20. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 7 кіл/не фінішував |
2 |
Найшвидше коло гонки: Себастіан Феттель (Red Bull) – 1:48.574 (46-те коло)
Не фінішували:
Р. Грожан |
Lotus |
39 коло |
паливна система |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
25 коло |
аварія |
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
247 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
187 |
3. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
151 |
4. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
149 |
5. |
М. Веббер |
Red Bull |
130 |
6. |
Н. Росберг |
Mercedes |
116 |
7. |
Ф. Масса |
Ferrari |
87 |
8. |
Р. Грожан |
Lotus |
57 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
54 |
10. |
П. Ді Реста |
Force India |
36 |
11. |
А. Сутіл |
Force India |
26 |
12. |
С. Перес |
McLaren |
22 |
13. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
19 |
14. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
18 |
15. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
13 |
16. |
П. Мальдонадо |
Williams |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
377 |
2. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
274 |
3. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
267 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
206 |
5. |
McLaren |
Mercedes |
76 |
6. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
62 |
7. |
Toro Rosso |
Ferrari |
31 |
8. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
19 |
9. |
Williams F1 Team |
Renault |
1 |
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.uа
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Сербам не понравилось поведение фанатов
Пилот близок к четвертому титулу
Марка Шкода....
Покажіть! Цікаво ж бо...
Нандо и Кими-самые лучшие!!!
Особенно понравилась борьба за 3-10 место на последних 7-8 кругах.
Отмечу комментатора, полнейший отстой, кто его только взял на Мега. Абсолютно всё путает, неточности...Макса очень не хватает.