Гран При Венгрии: убедительная победа Хэмилтона + ФОТО
Британец неожиданно для многих выиграл гонку, компанию ему на подиуме составили Ряйкконен и Феттель
Угорський етап пройшов у найкращих для себе традиціях – сонце та спека весь уїк-енд були супутниками команд і глядачів на автодромі. Саме тут команди вперше в сезоні отримали нову специфікацію шин Pirelli з якими проведуть решту чемпіонату, тож питання щодо того яка з команд отримає найбільше переваги було одним з найактуальніших.
Попри відсутність команди Mercedes минулого тижня на молодіжних тестах саме Льюіс Хемілтон зумів виграти поул, здивувавшись самому й здивувавши багатьох своїх колег. Компанію ж британцю на першому ряду стартового поля склав Феттель, якого небезпідставно ще в суботу вважали тіньовим лідером Гран Прі, вважаючи, що срібні німецькі боліди знову страждатимуть через надмірно швидке зношування шин порівняно зі своїми головними конкурентами.
Перед стартом гонки повітря прогрілося до +34 С, а асфальт до цілком очікуваних +50 С. У цих умовах про правильний вибір тактики не варто навіть і говорити, бо навіть команди змінювали свою тактику під час гонки, щоб на розпеченому асфальті шини зуміли проїхати всю дистанцію. Більшість пілотів вийшли на старт на більш м’яких шинах, але Перес, Веббер, Сутіл, Баттон, Гутьєррес, Б’янкі та Чілтон обрали більш жорсткий комплект Medium з розрахунком проїхати більш довгий перший відрізок.
Початок гонки на Хунгарорингу видався напрочуд динамічним і цікавим – Хемілтон без проблем залишився на чолі пелотону, а от у Феттеля життя значно ускладнилося через не надто впевнений старт. Ще на прямій німця зуміли наздогнати Грожан, який опинився ліворуч, і Росберг (праворуч), та перший віраж траси Себастіан відстояв і залишився на своїй позиції, попутно відбивши атаку й в другому повороті. А от позаду Феттеля боротьба ще більше розпалилася – Грожана пресингував Алонсо, а з Росбергом не поділив траєкторію Масса. В підсумку Грожан залишився третім, Алонсо став четвертим, Масса – п’ятим, а Росберг, вилетівши на узбіччя, повернувся на трасу лише на 12-й позиції.
Початкова стадія гонки вийшла досить прісною на події – Хемілтон потрохи відривався від Феттеля, а німець від Грожана, який також досить легко скинув зі свого заднього крила Алонсо. Вже на 5-му колі іспанець програва лідеру гонки 7,5 секунд – гоночний темп Ferrari сьогодні однозначно не був навіть задовільним. Зрештою, щоб побачити більш цікаві події на трасі залишалося дочекатися коли й у кого першого не витримає гума. І тут звісно головними кандидатами серед лідерів були пілоти Mercedes. Саме так і сталося – Льюісу шин вистачило на 9 гоночних кіл, і вже на 10-му він поїхав в бокси. Феттель і Масса проїхали ще два кола й також звернули на піт-стоп, Алонсо поміняли шини на 13-му витку, а в Lotus на 14-му колі механіки справилися з обома машинами (відставання Кімі від Ромена, дозволяло це зробити без проблем).
Усі лідери без винятку виїхали позаду головного Х-фактора гонки – Дженсона Баттона. От тільки Хемілтон зумів оперативно проїхати повз свого колишнього напарника, а решта пілотів зробити це швидко не змогли.
Другий гоночний відрізок подарував напрочуд цікаву боротьбу одразу квартету пілотів – Баттона, Феттеля, Грожана й Алонсо. Дженсона, який стартував на більш жорсткому комплекті, продовжував їхати без піт-стопу, наздогнав Феттель. Але достоту невисока максимальна швидкість на прямій машини триразового чемпіона не давала можливості використати перевагу DRS, але Себастіан продовжував тиснути. За цей час їх наздогнав Грожан, француз також взявся активно пресингувати Феттеля, тож німець одночасно старався і Баттона атакувати, і Ромена не пропустити повз себе. Кілька разів Себастіан намагався пройти Дженсона, але пілот McLaren так просто поступатися не збирався. Поки це тріо безрезультатно між собою боролося їх наздогнав Алонсо. Баттон у найкращих традиціях Ярно Труллі намагався стати тим паровозом, який стримує всю групу за своєю спиною якомога довше, але все гарне (в даному випадку для англійця) рано чи пізно закінчується, саме так на 24-му колі закінчилися шини у Дженсона. На єдиному колі пілота McLaren зуміли обігнати і Феттель, скориставшись перевагою DRS на короткому відрізку, і Грожан, який так активно старався, що не зумів уникнути контакту між своїм і Баттона болідами. Зрештою й Алонсо на тому ж таки колі обігнав англійця, який одразу ж поїхав на свій перший піт-стоп у гонці. Вся ця ситуація якнайбільше посприяла Хемілтону, який зумів відірватися завдяки більш повільному темпу Баттона і вже не відчував пресингу ні збоку Себастіана, ні когось іншого.
А от кому дуель з Дженсоном вилізла боком, так це Грожану, бо француз змушений був поїхати в бокси через два кола, виїхавши дуже далеко позаду лідерів. А повернувшись у боротьбу француз зіткнувся з серйозним спротивом збоку Масси, адже Феліпе, маючи більш зношені шини, так просто здаватися не збирався. Коли ж Ромен обігнав бразильця, то через кілька кіл змушений був проїхати штрафний проїзд через піт-лейн – на думку стюардів Грожан здійснив обгон за межами траси.
Другі піт-стопи для лідерів пелотону знову розпочав Хемілтон на 32-му колі, Льюіс знову повернувся на трасу одразу ж за спиною більш повільного сьогодні гонщика – на цей раз ним був Веббер, але як і у випадку з Баттоном британець швидко зумів зламати оборону Марка, атакувати ж Алонсо не довелося, бо лідер Скудерії звернув на піт-стоп. Секундами раніше туди ж відправився і Феттель, який знову після виїзду побачив заднє крило McLaren Баттона. От тільки цього разу німець швидко зумів обігнати англійця, який так само як і першого разу одразу ж поїхав в бокси за новим комплектом шин.
Єдиним пілотом групи лідерів, який ризикнув поїхати з тактикою двох піт-стопів, став Ряйкконен – Кімі на 43-му колі отримав комплект шин Medium на яких зібрався доїхати до картатого прапора.
Решта ж його конкурентів ризикувати не стали й відправилися до механіків утретє. Грожан на 48-му колі, Алонсо, Масса і Росберг – на 49-му, Хемілтон – на 51-му, Феттель на 56-му, а Веббер – на 60-му. Такий різний час останніх піт-стопів обіцяв цікаву боротьбу за позиції коли пілоти на свіжішій гумі наздоженуть опонентів на вже зношеному комплекті.
Так, Грожан (цього разу чисто) зумів обігнати Баттона в боротьбі за 6-ту позицію, Хемілтон вдруге випередив Веббера, який ще не встиг востаннє відвідати бокси. Сам же Марк неймовірно швидкими темпами скорочував відставання від Феттеля, виграючи по півтори секунди на колі, але наблизитися навіть на відстань атаки не встиг. Пригоди Ніко Росберга завершилися ще до закінчення гонки – на 64-му колі німець припаркував свій W04, у якого наказав довго жити двигун.
На останніх колах дистанції дуже гаряче було між Кімі та Себастіаном, як не дивно, але свіжіша гума на RB9 не давала очікуваних дивідендів німцю, який ледве не вистрибував з машини, бажаючи таки обігнати фіна. Це бажання було настільки великим, що Феттель навіть знайшов можливість поскаржитися команді на те, що Ряйкконен не залишив місця йому в одному з поворотів. Але, схоже, що крім німця таку думку не поділяв ніхто.
Льюіс дуже впевнено і несподівано практично для всіх, навіть себе, зумів перемогти сьогодні в Угорщині. Ця перемога стала першою для британця у складі Mercedes і 22-га в кар’єрі. Сам Хемілтон під час інтерв’ю на подіумі назвав її однією з найважливіших. Дякувати британець має не тільки власній команді за чудово зроблену роботу, а й Баттона, який протягом 10 кіл отримував Феттеля за собою, давши таким чином Льюісу можливість відірватися від німця на безпечну відстань. Що по справжньому здивувало, так це сухі емоції Хемілтона і Брона після фінішу гонки під час радіоперемовин, склалося враження, що цей тріумф був для них річчю буденною. Та вже на подіумі Льюіс виглядав цілком задоволеним.
Задоволеним був і Ряйкконен, який знову за рахунок прекрасної реалізації ризикованої тактики набрав максимально можливі для себе очки в цій гонці. На подіумі Кімі заявив, що знав, що зможе втримати Себастіана позаду себе – коротко і ясно, але хіба варто чекати від фіна чогось іншого?!
А от Феттель був розчарованим – Себастіан явно не вважав Хемілтона реальним конкурентом в гонці, а тут ще й Lotus з Кімі зуміли його випередити. «Не найкраща гонка» - схоже, що Феттелю все ще важко визнавати й усвідомлювати власні поразки навіть тоді, коли вони є беззаперечними. Принаймні обличчя німця говорило саме про це.
А тим часом, якщо поглянути на турнірну таблицю, ми побачимо, що Себастіан лідирує настільки упевнено, що без серйозного якісного прориву Lotus або Ferrari і Ряйкконену, і Алонсо, які помінялися позиціями в чемпіонаті, буде неймовірно складно нав’язати боротьбу Себастіану до останнього етапу сезону. Хоча, можливо Хемілтон і Mercedes тепер на всіх парах будуть нестися до перемоги.
В Кубку конструкторів блідий виступ Ferrari дозволив Lotus наблизитися до «червоних», так само як і Mercedes ще трохи відірватися від італійців. Провальний етап для Force India вкупі з непоганим (як для цього сезону, звісно) у McLaren і різниця між командами скоротилася лише до 2 очок, та хоча «індуси» попереду, навряд чи вони зможуть утриматися на п’ятому місці до кінця сезону.
Справжнє свято, хоч і з гіркуватим присмаком буде у боксах Williams – це перше очко в сезоні здобув для себе і команди Пастор Мальдонадо, тож те чого у Гроув прагнули половину сезону нарешті збулося і команда тепер випереджає Marussia і Caterham не за додатковими показниками, а за набраними очками.
Наступний Гран Прі прийме бельгійська траса у Спа за чотири тижні. Найцікавіша боротьба ще попереду!
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.uа
Гран Прі Угорщини
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
1:47:29.445 |
3 |
2. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
+ 10.298 |
2 |
3. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 12.459 |
3 |
4. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 18.044 |
3 |
5. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 31.411 |
3 |
6. |
Р. Грожан |
Lotus |
+ 32.293 |
4 |
7. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 53.819 |
2 |
8. |
Ф. Маса |
Ferrari |
+ 56.447 |
3 |
9. |
С. Перес |
McLaren |
+ 1 коло |
2 |
10. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1 коло |
3 |
11. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
+ 1 коло |
3 |
12. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
3 |
13. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
2 |
14. |
Г. ван дер Гарде |
Caterham |
+ 2 кола |
3 |
15. |
Ш. Пік |
Caterham |
+ 2 кола |
2 |
16. |
Ж. Б’янкі |
Marussia |
+ 3 кола |
3 |
17. |
М. Чілтон |
Marussia |
+ 3 кола |
3 |
18. |
П. Ді Реста |
Force India |
+ 4 кола |
4 |
19. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 6 кіл |
3 |
Найшвидше коло гонки: Марк Веббер (Red Bull) - 1:24.069 (61-ше коло)
Не фінішувли:
В. Боттас |
Williams |
42 |
- |
Е. Гутьєррес |
Sauber |
28 |
- |
А. Сутіл |
Force India |
19 |
Гідравліка |
Особистий залік
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
172 |
2. |
К. Ряйкконен |
Lotus |
134 |
3. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
133 |
4. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
124 |
5. |
М. Веббер |
Red Bull |
105 |
6. |
Н. Росберг |
Mercedes |
84 |
7. |
Ф. Маса |
Ferrari |
61 |
8. |
Р. Грожан |
Lotus |
49 |
9. |
Дж. Баттон |
McLaren |
39 |
10. |
П. Ді Реста |
Force India |
36 |
11. |
А. Сутіл |
Force India |
23 |
12. |
С. Перес |
McLaren |
18 |
13. |
Ж.-Е. Вернь |
Toro Rosso |
13 |
14. |
Д. Ріккардо |
Toro Rosso |
11 |
15. |
Н. Хюлькенберг |
Sauber |
7 |
16. |
П. Мальдонадо |
Williams |
1 |
Кубок конструкторів
1. |
Red Bull Racing |
Renault |
277 |
2. |
Mercedes AMG Petronas |
Mercedes |
208 |
3. |
Scuderia Ferrari |
Ferrari |
194 |
4. |
Lotus F1 Team |
Renault |
183 |
5. |
Sahara Force India F1 Team |
Mercedes |
59 |
6. |
McLaren |
Mercedes |
57 |
7. |
Toro Rosso |
Ferrari |
24 |
8. |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
7 |
9. |
Williams F1 Team |
Renault |
1 |
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Легендарный голкипер наконец поделился своей историей
Джорджина Родригес приоткрыла занавес новой покупки звездного семейства