Формула 1. В доме британского автоспорта
Sport.ua представляет анонс Гран При Великобритании
Різнобарвний караван Формули 1 після гонок містами (Монако, Валенсія) та штучним насипним островом (Монреаль) повертається туди, звідки росте коріння самої серії – на стаціонарний автодром, причому не просто на одну з трас, а в буквальному сенсі туди, де 13 травня 1950 року відбувся перший Гран Прі в історії Формули 1. Колись траса Сільверстоун була лише залишком військового аеродрому, де під час Другої світової базувалися британські й американські ВПС, тепер – це один з найкращих та найсучасніших автодромів не тільки в Європі, а й у світі.
Масштабна реконструкція, яка тривала у кілька етапів відкрила усім нове обличчя «дому британського автоспорту» – сучасна конфігурація Arena не тільки «видовжила» попередню версію траси на три чверті кілометра, а й значною мірою покращила її в плані гоночної інфраструктури. Новий паддок «Крило», як і нова пряма старт-фініш стали віддзеркаленням не просто еволюції автоспорту та нових вимог до автодромів у ХХІ столітті, вони додали гострої перчинки, якої інколи бракує тоді, коли страва і без неї здається досконалою. Зрештою, перебудовувати саму трасу, за великим рахунком, власнику і не треба було, але бажання досягти досконалості та показати, що європейські класичні автодроми можуть нічим не поступатися сучасним азійським аналогам, разом з бажанням залишитися в календарі Формули 1 якнайдовше, зробили свою справу й оновлений Сільверстоун вдруге відкриває свої двері перед командами та найвідданішими фанами, які традиційно заповнюють трибуни автодрому протягом усього уїк-енду.
Зміни змінами, але вони не вплинули на характер траси – вона як була достатньо швидкісною, так нею і залишилася, хоча її конфігурація і налічує абсолютно різні за своїм характером повороти: повільні 3-й Village, 4-й The Loop, 6-й Brooklands і 16-й Vale, де машинам насамперед потрібна стабільність під час гальмування, та швидкі 2-й Farm Curve, 5-й Aintree, 8-й Woodcote, 9-й Copse, де притискна сила автомобіля відіграє вирішальне значення. Та родзинкою траси для самих гонщиків є швидкісна зв’язка 11-14 поворотів Maggots-Becketts-Chapel, а темп та характер проїзду нагадує знамениті японські «ески» в Сузуці. Мінімальна помарка при проходженні цієї зв’язки в кваліфікації дуже сильно погіршує шанси пілотів на демонстрацію по справжньому швидкого кола. Чотири ж прямі тільки доповнюють прекрасну британську картину, після чого стає цілком зрозумілим чому в гоночних умовах 61% довжини кола проходиться на повному газу. Все це означає, що потужність двигуна відіграє дуже важливу роль на цій трасі, але не менш важливими є й ефективність гальм (особливо після переходу на конфігурацію Arena) і аеродинаміка машини. Пошук оптимальних налаштувань займе у гонщика та його інженера чимало часу, отже в п’ятницю глядачам на трибунах нудно не буде. До речі, організатори передбачають що в п’ятницю-суботу автодром відвідає по 80 тисяч уболівальників, а в неділю їх збереться 125 тисяч, і це притому, що в неділю чоловічий фінал на Уімблдоні!. Ну на якому азійському автодромі можна побачити так багато шанувальників автоспорту?!
Сучасна Формула 1 нас привчила до того, що велика кількість швидкісних поворотів є антонімом поняттю обгін, але попри загалом свій швидкісний характер Сільверстоун не можна віднести до категорії необгінних трас. Ніхто не каже, що обганяти тут просто, ні, але й таких труднощів як в Абу-Дабі чи Монако не виникало ніколи. Зрештою достатньо звернути увагу на 3-й Village, 6-й Brooklands і 16-й Vale повороти, щоб зрозуміти, що пілоти подовгу вивчатимуть заднє крило опонента тільки тоді, коли самі цього хотітимуть (або ж в режимі автомобіля безпеки). Після минулорічної гонки FIA не стала робити жодних змін стосовно використання DRS. Системою можна буде скористатися вже після виходу з четвертого повороту The Loop, звісно якщо перед третім Village різниця між болідами не перевищуватиме секунди, це дозволить обігнати опонента на прямій Wellington Straight або у шостому повороті Brooklands.
Шини Hard і Soft привезла до Британії компанія Pirelli, от тільки коментарі Пола Хембрі виглядають дещо дивними: «Сільверстоун вважається одією з культових трас у календарі Формули 1, насамперед тому, що гонщики, машини і гума працюють тут на межі можливостей. Саме тому на ранковому тренуванні у п’ятницю ми вирішили випробувати новий експериментальний склад Hard, який можливо з’явиться на машинах Формули 1 в майбутньому. У нього більш широкий діапазон робочих температур, тому гонщикам буде простіше його прогріти. В чемпіонаті склався дуже крихкий баланс сил, так що наше завдання полягає в тому, щоб гума залишалася максимально довго ефективною. Сільверстоун – швидкісна траса, а передбачити місцеву погоду буває вкрай тяжко, тому висока ефективність шин і гарна тактика – запорука успішної гонки» – дивними вони є тому, що баланс сил наступного року зовсім не обов’язково повторюватиме цьогорічний.
Що стосується непередбачуваної британської погоди, то синоптики обіцяють прохолодну температуру повітря +18 С в п’ятницю та суботу і +16 С у неділю, та найголовніше те, що прогноз передбачає високу ймовірність дощу (80% у п’ятницю та 70% в суботу-неділю) протягом усіх трьох днів!
Минулого року інтрига усього Гран Прі полягала в тому, хто найшвидше знайде потрібні ключі в умовах регламенту, зміненого FIA посеред сезону, на цей раз головна інтрига переміщується в район генератора Renault на боліді №1. Якщо гоночний темп Феттеля буде приблизно таким самим як два тижні тому на Гран Прі Європи – зупинити німця зможуть тільки форс-мажорні обставини, хоча в Renault запевняють що більше проблем з генератором не буде. Звісно без бою конкуренти не здаватимуться – Мартін Уітмарш, наприклад, повідомив що McLaren привезла до Сільверстоуна 7-8 солідних за обсягом оновлень, які мають дати вагомий ефект. Зрештою оновлення так чи інакше привезуть практично усі, але к завжди ніхто не знає як ці новинки працюватимуть в реальних гоночних умовах.
Фаворитами британського етапу звісно є Феттель, Хемілтон і Алонсо, зрештою саме вони і є фаворитами у букмекерів: Фетталь – 3,25; Хемілтон – 5,50; Алонсо – 7,00; далі йдуть Ряйкконен та Грожан – по 10,00; Веббер – 11,00; Баттон – 17,00; Росберг – 19,00. Але як би там не було в мокрих дощових умовах ситуація зміниться і тут варто поставити на Хемілтона, Алонсо і…Шумахера. Німець не просто не втратив свої навики дощового пілотування, а відверто зізнався, що на мокрому асфальті шанси Mercedes будуть значно вищими, ніж на сухому.
Статистика хоч і свідчить на користь 43-річного німця, який перемагав тут три рази, але було це давно (1998, 2002 і 2004), двічі перемагав Алонсо (2006 і 2011), а по одному тріумфу мають Ряйкконен (2007), Хемілтон (2008), Феттель (2009) і Веббер (2010).
Шанси на перемогу завжди є практично у всіх (великий секстет аутсайдерів не рахуємо, бо халявою імені Індіанаполіс-2005 на цьогорічному Сільверстоуні жодним чином не пахне), а от на чию адресу посмішка Фортуни буде сяяти найяскравіше дізнаємося тільки у неділю вдень.
Гран-прі Великобританії, Сільверстоун, 6-8 липня, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
5,891 км |
52 |
306,227 км |
кваліфікація: 1'29.615 (2010, Себастіан Феттель) гонка: 1'30.874 (2010, Фернандо Алонсо) |
Перша практика 12:00* – п’ятниця 6 липня
Друга практика 16:00 – п’ятниця 6 липня
Третя практика 12:00 – субота 7 липня
Кваліфікація 15:00 – субота 7 липня
Гонка 15:00 – неділя 8 липня
* – час київський
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Клаудио Раньери заявил, что у украинца все хорошо
Подопечные Марино Пушича продолжают погоню за «Динамо» и «Александрией»