Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
|
5139
11

Формула 1. В доме британского автоспорта

Sport.ua представляет анонс Гран При Великобритании

Формула 1. В доме британского автоспорта

Різнобарвний караван Формули 1 після гонок містами (Монако, Валенсія) та штучним насипним островом (Монреаль) повертається туди, звідки росте коріння самої серії – на стаціонарний автодром, причому не просто на одну з трас, а в буквальному сенсі туди, де 13 травня 1950 року відбувся перший Гран Прі в історії Формули 1. Колись траса Сільверстоун була лише залишком військового аеродрому, де під час Другої світової базувалися британські й американські ВПС, тепер – це один з найкращих та найсучасніших автодромів не тільки в Європі, а й у світі.

Масштабна реконструкція, яка тривала у кілька етапів відкрила усім нове обличчя «дому британського автоспорту» – сучасна конфігурація Arena не тільки «видовжила» попередню версію траси на три чверті кілометра, а й значною мірою покращила її в плані гоночної інфраструктури. Новий паддок «Крило», як і нова пряма старт-фініш стали віддзеркаленням не просто еволюції автоспорту та нових вимог до автодромів у ХХІ столітті, вони додали гострої перчинки, якої інколи бракує тоді, коли страва і без неї здається досконалою. Зрештою, перебудовувати саму трасу, за великим рахунком, власнику і не треба було, але бажання досягти досконалості та показати, що європейські класичні автодроми можуть нічим не поступатися сучасним азійським аналогам, разом з бажанням залишитися в календарі Формули 1 якнайдовше, зробили свою справу й оновлений Сільверстоун вдруге відкриває свої двері перед командами та найвідданішими фанами, які традиційно заповнюють трибуни автодрому протягом усього уїк-енду.

Зміни змінами, але вони не вплинули на характер траси – вона як була достатньо швидкісною, так нею і залишилася, хоча її конфігурація і налічує абсолютно різні за своїм характером повороти: повільні 3-й Village, 4-й The Loop, 6-й Brooklands і 16-й Vale, де машинам насамперед потрібна стабільність під час гальмування, та швидкі 2-й Farm Curve, 5-й Aintree, 8-й Woodcote, 9-й Copse, де притискна сила автомобіля відіграє вирішальне значення. Та родзинкою траси для самих гонщиків є швидкісна зв’язка 11-14 поворотів Maggots-Becketts-Chapel, а темп та характер проїзду нагадує знамениті японські «ески» в Сузуці. Мінімальна помарка при проходженні цієї зв’язки в кваліфікації дуже сильно погіршує шанси пілотів на демонстрацію по справжньому швидкого кола. Чотири ж прямі тільки доповнюють прекрасну британську картину, після чого стає цілком зрозумілим чому в гоночних умовах 61% довжини кола проходиться на повному газу. Все це означає, що потужність двигуна відіграє дуже важливу роль на цій трасі, але не менш важливими є й ефективність гальм (особливо після переходу на конфігурацію Arena) і аеродинаміка машини. Пошук оптимальних налаштувань займе у гонщика та його інженера чимало часу, отже в п’ятницю глядачам на трибунах нудно не буде. До речі, організатори передбачають що в п’ятницю-суботу автодром відвідає по 80 тисяч уболівальників, а в неділю їх збереться 125 тисяч, і це притому, що в неділю чоловічий фінал на Уімблдоні!. Ну на якому азійському автодромі можна побачити так багато шанувальників автоспорту?!

Сучасна Формула 1 нас привчила до того, що велика кількість швидкісних поворотів є антонімом поняттю обгін, але попри загалом свій швидкісний характер Сільверстоун не можна віднести до категорії необгінних трас. Ніхто не каже, що обганяти тут просто, ні, але й таких труднощів як в Абу-Дабі чи Монако не виникало ніколи. Зрештою достатньо звернути увагу на 3-й Village, 6-й Brooklands і 16-й Vale повороти, щоб зрозуміти, що пілоти подовгу вивчатимуть заднє крило опонента тільки тоді, коли самі цього хотітимуть (або ж в режимі автомобіля безпеки). Після минулорічної гонки FIA не стала робити жодних змін стосовно використання DRS. Системою можна буде скористатися вже після виходу з четвертого повороту The Loop, звісно якщо перед третім Village різниця між болідами не перевищуватиме секунди, це дозволить обігнати опонента на прямій Wellington Straight або у шостому повороті Brooklands.

Шини Hard і Soft привезла до Британії компанія Pirelli, от тільки коментарі Пола Хембрі виглядають дещо дивними: «Сільверстоун вважається одією з культових трас у календарі Формули 1, насамперед тому, що гонщики, машини і гума працюють тут на межі можливостей.  Саме тому на ранковому тренуванні у п’ятницю ми вирішили випробувати новий експериментальний склад Hard, який можливо з’явиться на машинах Формули 1 в майбутньому. У нього більш широкий діапазон робочих температур, тому гонщикам буде простіше його прогріти.  В чемпіонаті склався дуже крихкий баланс сил, так що наше завдання полягає в тому, щоб гума залишалася максимально довго ефективною. Сільверстоун – швидкісна траса, а передбачити місцеву погоду буває вкрай тяжко, тому висока ефективність шин і гарна тактика – запорука успішної гонки» – дивними вони є тому, що баланс сил наступного року зовсім не обов’язково повторюватиме цьогорічний.

Що стосується непередбачуваної британської погоди, то синоптики обіцяють прохолодну температуру повітря +18 С в п’ятницю та суботу і +16 С у неділю, та найголовніше те, що прогноз передбачає високу ймовірність дощу (80% у п’ятницю та 70% в суботу-неділю) протягом усіх трьох днів!

Минулого року інтрига усього Гран Прі полягала в тому, хто найшвидше знайде потрібні ключі в умовах регламенту, зміненого FIA посеред сезону, на цей раз головна інтрига переміщується в район генератора Renault на боліді №1. Якщо гоночний темп Феттеля буде приблизно таким самим як два тижні тому на Гран Прі Європи – зупинити німця зможуть тільки форс-мажорні обставини, хоча в Renault запевняють що більше проблем з генератором не буде. Звісно без бою конкуренти не здаватимуться – Мартін Уітмарш, наприклад, повідомив що McLaren привезла до Сільверстоуна 7-8 солідних за обсягом оновлень, які мають дати вагомий ефект. Зрештою оновлення так чи інакше привезуть практично усі, але к завжди ніхто не знає як ці новинки працюватимуть в реальних гоночних умовах.

Фаворитами британського етапу звісно є Феттель, Хемілтон і Алонсо, зрештою саме вони і є фаворитами у букмекерів: Фетталь – 3,25; Хемілтон – 5,50; Алонсо – 7,00; далі йдуть Ряйкконен та Грожан – по 10,00; Веббер – 11,00; Баттон – 17,00; Росберг – 19,00. Але як би там не було в мокрих дощових умовах ситуація зміниться і тут варто поставити на Хемілтона, Алонсо і…Шумахера. Німець не просто не втратив свої навики дощового пілотування, а відверто зізнався, що на мокрому асфальті шанси Mercedes будуть значно вищими, ніж на сухому.

Статистика хоч і свідчить на користь 43-річного німця, який перемагав тут три рази, але було це давно (1998, 2002 і 2004), двічі перемагав Алонсо (2006 і 2011), а по одному тріумфу мають Ряйкконен (2007), Хемілтон (2008), Феттель (2009) і Веббер (2010).

Шанси на перемогу завжди є практично у всіх (великий секстет аутсайдерів не рахуємо, бо халявою імені Індіанаполіс-2005 на цьогорічному Сільверстоуні жодним чином не пахне), а от на чию адресу посмішка Фортуни буде сяяти найяскравіше дізнаємося тільки у неділю вдень.

Гран-прі Великобританії, Сільверстоун, 6-8 липня, п’ятниця – неділя

 

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,891 км

52

306,227 км

кваліфікація: 1'29.615 (2010, Себастіан Феттель)

гонка: 1'30.874 (2010, Фернандо Алонсо)

Перша практика 12:00* – п’ятниця 6 липня

Друга практика 16:00 – п’ятниця 6 липня

Третя практика 12:00 – субота 7 липня

Кваліфікація 15:00 – субота 7 липня

Гонка 15:00 – неділя 8 липня

* – час київський

В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 11
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Leha01
Пользователь заблокирован администрацией за нарушение правил
v4421c4421
бивис и батхэд....)))
alm_zone
Британская Daily Mail пишет, что там щас проливные дожди и гонка под угрозой.
Chupakabra86
Странно. Очисти кеш. Попробуй другим браузером зайти...
grubiy80
А почему(((
Chupakabra86
Наверное только у тебя. У меня сайт открылся.
grubiy80
Вопрос очень важный: это только у меня не работает сайт f-1.ru? Уже где-то месяц!
grubiy80
Если Шумахер подпишет контракт на 1 год - это будет тупо! Надо минимум на 2!
grubiy80
Пока семикратный!
Chupakabra86
Семиразовий.
grubiy80
Шумахер чемпион!!!