Шанхайский иероглиф
Sport.ua представляет анонс Гран При Китая, который состоится в ближайший уик-энд
Пауза, що затягнулася на три тижні цього року найбільшою не буде, але після двох поспіль яскравих і таких різних гонок в Мельбурні та Сепангу вболівальники вимагали «продовження бенкету». І ось нарешті практично дочекалися – Великий цирк у своєму світовому турне робить чергову азійську зупинку. На цей раз в Шанхаї.
Взагалі-то коли Берні Екклстоун зрозумів, що від нових автодромів за межею Європи можна отримати більше прибутків, нові траси у незмінному виконанні Германа Тільке почали з’являтися немов з-під копіювального апарату. Більшість стаціонарних трас, зпроектованих німцем, мають занадто багато спільного, хоча сам Тільке завжди пояснює про те, що намагається кожного разу зробити щось нове, несхоже на попереднє та незвичне. Виходить, відверто говорячи, не дуже.
Міжнародний шанхайський автодром було збудовано за півтора року і тоді, у 2004-му всі дивувалися з того як швидко та якісно можна з нуля звести сучасний автодром для гонок найвищої категорії. Траса, порівняно з іншими тількедромами, вийшла цілком непоганою, за сучасними мірками достоту обгінною та цікавою, але все це і глядачі, і пілоти бачили раніше: технічна зв’язка першого-четвертого повороту – ніщо інше як еволюція малайзійської пари першого-другого поворотів, але більш складна та цікава; дві доволі довгі прямі ми також можемо побачити як в Малайзії, так і в Абу-Дабі; швидкісні повороти присутні всюди, та тільки в Туреччині від восьмого повороту в захваті перебували усі; єдине що в Шанхаї сильно відрізняється від інших проектів Тільке – величина паддоку, тут тісно не буває ніколи.
Якщо розбиратися з конфігурацією траси більш детально то ми побачимо, що вона має повний джентльменський набір: уже згадувана складна зв’язка на початку кола, швидкісні 5-й, 7-й і 8-й повороти, повільні шпильки у 6-му та 14-му, дві довгих прямі. Родзинкою цього всього є хіба що 13-й профільований поворот, який нагадує (але не більше) класичні американські бенкінги. Приємною річчю є те, що китайська траса дає більше ніж 1-2 можливостей для обгону. Насамперед, найзручнішими для атаки опонента місцями є входи до 14-го і 1-го поворотів, але досвід попередніх років нагадує і про 16-й та 6-й. Для сучасних автодромів, збудованих у ХХІ столітті – це серйозний показник.
Звісно не можна забувати і про асистента обгонів – систему DRS, яка минулого року на цій трасі була невблаганною та безпощадною для тих, хто намагався відстояти свою позицію. Так само як і в Малайзії FIA вирішила не спрощувати пілотам життя максимально і в гонці зона активації системи зменшення лобового спротиву буде тільки одна – вона почнеться на середині довшої прямої між 13-м і 14-м поворотами. Ця пряма, до речі, є найдовшою в чинному календарі Формули 1. Точка заміру відставання знаходитиметься між 12-м і 13-м поворотами. Якщо довжина цієї зони буде такою ж як і минулого року – обгонів на цій ділянці буде дуже багато.
Налаштування машини як і на більшості трас вимагає пошуку компромісу між швидкістю на прямих та балансом автомобіля в поворотах, але порівняно з двома попередніми етапами рівень притискної сили буде дещо зменшено, переднє крило матиме менший кут атаки. Відсутність на трасі високих поребреків дає можливість зменшити і дорожній просвіт. Не слід забувати і про двигуни, які відчуватимуть немале навантаження на прямих.
Погода на східному узбережжі Китаю інколи приносить сюрпризи, як-от у 2006-му, коли свою 91-у і наразі останню перемогу тут здобув Міхаель Шумахер. От і на цей уїк-енд прогноз обіцяє перемінну погоду з чималою імовірністю дощу. У п’ятницю температура повітря буде близько +15С при 80% вірогідності дощу, а в суботу-неділю опади очікуються значно менше – на рівні 20% і 30% відповідно. А повітря прогріється до +19С на час кваліфікації і +18С в гонці.
Pirelli до Китаю везе свою «середню» комбінацію шин – Soft і Medium. В італійській компанії вважають це оптимальним варіантом: «Минулого року китайська гонка була однією з найцікавіших з погляду стратегії використання гуми, але обраний нами підхід на цей раз розширить діапазон ефективності сумішей, а тому боротьба має бути щільнішою. Погода на час уїк-енду може виявитися прохолодною, та зношення гуми на китайській трасі доволі велике через її унікальні особливості. Ми привеземо ті ж шини, що використовувалися в Мельбурні, але це буде інший виклик», - так коментує Пол Хембрі вибір гуми для шанхайського етапу.
Статистика виступів на Гран Прі Китаю говорить про те, що боротьба повинна бути доволі цікавою – 4 з 8 гонок виграв гонщик, що стартував з поула, а загалом найбільше перемог в Шанхаї має Льюіс Хемілтон, який смакував переможне шампанське двічі. Ще по разу тут відзначилися Алонсо, Шумахер, Ряйкконен, Феттель і Баттон.
Робити прогнози на уїк-енд на початку сезону справа марна, хоча McLaren явно буде фаворитом, але «мокра» гонка в Малайзії довела що і фаворити не завжди перемагають. Відкритим залишається і питання про легальність W-duct повітроводу Mercedes. Клієнти Renault Motorsport продовжують наполягати на її невідповідності технічному регламенту, але позиція FIA поки що залишається незмінною, хоча офіційного протесту досі ніхто не подав. В Ferrari вже підготували першу серію оновлень, але вони не будуть такими радикальними як за місяць у Барселоні. Ну а найбільш дискусійним питанням в паддоку буде проведення Гран Прі Бахрейну. Нагадаємо, що в цій країні вже більше року тривають протести опозиції, які за європейськими мірками придушуються жорстоко і частина команд побоюється як за власну безпеку, так і за репутацію. Ходять чутки, що більшість команд має з Китаю квитки як до Бахрейна, так і до Європи – куди летітимуть учасники чемпіонату з’ясується також під час цього уїк-енду. Він обіцяє бути цікавим і «гарячим».
P.S. Когда материал печатался, пилот «Макларена» Льюис Хэмилтон подтвердил, что на его машине поставят новую коробку передач. О проблеме со старой коробкой стало известно два дня назад. Таким образом, он будет оштрафован за смену коробки и начнет предстоящую гонку в Шанхае на пять позиций ниже. После двух этапов, англичанин занимает в личном зачете второе место.
Гран-прі Китаю, Шанхай, 13-15 квітня, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
5 451 м |
56 |
305,066 км |
кваліфікація: 1'33.706 (2011, Себастіан Феттель) гонка: 1'32.238 (2004, Міхаель Шумахер) |
Перша практика 05:00* - 06:30 – п’ятниця 13 квітня
Друга практика 09:00 - 10:30 – п’ятниця 13 квітня
Третя практика 06:00 - 07:00 – субота 14 квітня
Кваліфікація 09:00 – субота 14 квітня
Гонка 10:00 – неділя 15 квітня
(* - Час київський)
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Александр победил Тайсона единогласным решением судей
Следующий матч подопечные Шовковского сыграют против «Галатасарая»