Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 21 марта 2012, 12:33
5162
22

Под микроскопом: Гран При Австралии + ОПРОС

Sport.ua проводит традиционный анализ самых важных и интересных моментов Гран При Формулы 1

| Обновлено 21 марта 2012, 12:33
5162
22
Под микроскопом: Гран При Австралии + ОПРОС

Разом із стартом сезону ми продовжуємо традиційний огляд того, що або не увійшло в трансляцію Гран Прі, або вимагає додаткового аналізу.

Почну з того, що Pirelli цього року будуть використовувати оновлені компаунди гуми, назви яких залишилися незмінними з 2011-го. Тести в Хересі та Барселоні показали командам в якому напрямку їм треба рухатися, щоб вичавити максимум з нових покришок, але тільки в умовах справжнього Гран Прі всі попередні розрахунки командами могли підтвердитися або ж бути відкоригованими. Пол Хембрі ще взимку обіцяв, що нові суміші мають додати головного болю командам, їх пілотам та гоночним інженерам, а це, в свою чергу, повинно призвести до різноманіття шинних тактик в гонці. Що ж, в Австралії тактики гонщиків, які фінішували в топ-10 дійсно були різними.

Лідери синхронно вирушили в гонку на вже використаних в кваліфікації м’яких шинах, але надалі їх тактика розійшлася. В той час як на 16-му колі Баттону, який створив комфортний відрив від напарника поставили гуму Medium, в Red Bull Феттеля взули в Soft, що виглядало цікавим рішенням. Чому – тому що тільки команди знають свій план на гонку, а дивлячись трансляцію, у мене склалося враження, що на третій гоночний відрізок McLaren поїде на Soft, в той час як чемпіону доведеться ставити більш жорсткі шини. На практиці ж вийшло, що тактика команди з Уокінга виключала можливість появи на прикатаній м’якій гумі і Себастіан в боротьбі з британцями опинився в однакових умовах. Проте, доки цього ніхто не знав, а німець намагався наздогнати Хемілтона – це тільки додавало інтригу в тактичному протистоянні.

Зрештою саме не найкраща тактика і поява машини безпеки коштувала McLaren майже гарантованого дубля. Льюіс, програвши старт напарнику одразу опинився у менш вигідному становищі, оскільки ставало зрозуміло, що тепер саме йому доведеться їхати на піт-стоп другим, а з приходом в чемпіонат Pirelli, це стало у більшості випадків недоліком. Саме так і сталося з британцем – мало того, що він на коло довше затримався на трасі перед першим візитом до механіків і на зношених шинах програв близько 1,5 секунди Баттону з Феттелем, так ще й опинився одразу за спиною Серхіо Переса, який стартував на Medium і свій перший піт-стоп планував робити пізно. За три кола, які знадобилися Хемілтону для обгону мексиканського пілота Sauber, він не просто відпустив Дженсона у практично безнадійний відрив у 11 секунд, а ще програв 7 секунд Феттелю, який, як ми пам’ятаємо, їхав на швидшій гумі, але Себастіан, практично наздогнавши конкурента, активних дій не здійснював, тримаючись на відстані в 1,5-2,5 секунди. Все мало вирішитись на піт-стопах лідерів.

І тут стається ще дві ключові події, які остаточно зіграли на руку чинному чемпіону: по-перше, більш жорсткі шини на МР4-27 зносилися майже так само швидко як і м’які на RB8 і на командному містку McLaren прийняли рішення провести піт-стопи своїх гонщиків на одному колі; з одного боку – це завжди ризик, який потребує просто таки ювелірних дій механіків команди, які в режимі нон-стоп повинні обслужити дві машини, з іншого – коли темп пілотів починає сильно падати доводиться ризикувати; по-друге, Феттель на м’яких шинах, які він зберігав для вирішальних кіл другого відрізка мав компенсувати відставання в 1,6 секунди; по-третє, виїзд машини безпеки зробив за німця всю роботу, адже коли стає відомо про появу SC, всі пілоти мають обмежити власну швидкість, але Себастіан в той момент знаходився значно ближче до піт-лейн, ніж Льюіс і менше втратив, а виїхавши з боксів опинився на здавалося б ще перед стартом недосяжному для себе другому місці та й з непоганими шансами поборотися за перемогу з Баттоном. Отак невчасний виїзд після першої зміни гуми та неочікувана поява Mercedes SLS з Берндом Майландером за кермом призвів до того, що дубль перетворився на перше-третє місце на фініші – явно не те, чого чекала команда і Хемілтон особисто.

Кілька заслужених слів заслуговує і Даніель Ріккардо, який фінішував дев’ятим, але вже на першому колі змушений був робити позаплановий піт-стоп для заміни зламаного в штовханині першого повороту переднього крила. Звісно молодому австралійцю пощастило після того двічі: з машиною безпеки, яка з’їла всі відриви та відставання, а вдруге – на останньому колі, коли внаслідок аварії Пастора Мальдонадо, проколу шини Ніко Росбергом та проблем Переса одразу четверо пілотів, збившись докупи, фінішували в 0,4 секундах, де Ріккардо отримав «мале срібло» і заслужені перші 2 очка в кар’єрі в першій же гонці на конкурентоспроможній машині.

Після гонки в Альберт-парку у мене є бажання виділити двох пілотів – героя та антигероя-невдаху. Щодо героя, то скажу, що вибір був складний і для багатьох може видатися несправедливим, адже Баттон провів ідеальну гонку в якій навіть несприятливі обставини не змогли збити англійця з його власного ритму, Фернандо Алонсо в боротьбі з конкурентами, а ще більше з власним болідом витиснув максимум, який тільки був можливий, Феттель вдало скористався усіма обставинами і зумів з шостого місця на старті застрибнути аж на друге, де його мало хто чекав після усіх проблем з балансом машини в п’ятницю та суботу, Кімі Ряйкконен виправив власну і командну помилку в суботній кваліфікації та приїхав на непоганому, як для таких обставин, сьомому місці – та жоден з них так і не переміг у виборі автора.

Мій герой Альберт-парку – 22-річний мексиканський пілот Sauber і ось чому: ми дуже часто не приділяємо достатньо уваги середнякам і аутсайдерам, адже більшість вболіває за топ-команди або топ-пілотів, забуваючи про те, що більшість з них починали саме в таких командах як Sauber. Алонсо та Веббер провели свої дебютні роки в Minardi, Ряйкконен і Масса в Sauber, Феттель перш ніж потрапити до Red Bull провів 25 Гран прі за Toro Rosso, а дебютував у BMW Sauber в Індіанаполісі, замінивши травмованого в монреальській аварії Кубіцу. Тільки Хемілтон одразу став виступати за команду-претендента на титул, але він, зрештою був її вихованцем. Все це говорить про те, що у більшості випадків сильні, швидкі та успішні пілоти проходять сувору школу саме в маленьких командах, де розкривають свої таланти перед сильними світу сього.

Минулого року Перес дебютував саме тут в Мельбурні і приїхав сьомим (хоча команду, внаслідок незначної помилки і відхилення від норм технічного регламенту дискваліфікували), та запам’ятався Серхіо тоді тим, що коли інші, більш досвідчені гонщики зупинялися в боксах 2-3 рази, він зумів подолати дистанцію гонки лише з одним піт-стопом. Пройшов рік, мексиканець набрався досвіду і, повернувшись до Альберт-парку, повторив свій минулорічний трюк. Причому нагадаю, уїк-енд для Переса почався невдало – під час кваліфікації на його машині відмовила коробка передач і, внаслідок її заміни, довелося мексиканцю стартувати останнім. Проїхати 34 кола гонки на Soft, не знищити гуму до фінішу і демонструвати при цьому достоту швидкий темп – ознаки дуже зрілого та розумного пілотажу, який притаманний далеко не кожному кого ми бачимо на трасі.

З визначенням антигероя було простіше: твій напарник помилився в кваліфікації і вилетів у гравій, але ти все-одно програв йому, маючи додаткові спроби; напарник, стиснувши зуби робить все щоб фінішувати якомога вище, а ти не можеш розібратися з поведінкою шин і першим відкриваєш хвилі піт-стопів, коли інші спроможні проїхати на таких самих покришках на 2-5 кіл більше, ти їдеш у другому десятку і потрапляєш у таку звичну аварію – тоді ти саме той, кого я шукаю і звуть тебе Феліпе Масса. Мало того, що бразилець гонку провалив, так він ще й знайшов можливість «поштовхатися» з Бруно Сенною.

Відео аварії двох бразильців:

Після гонки обидва герої епізоду погодилися з тим, що кожен міг відступити, але міг цього не робити і взагалі це – звичайний гоночний інцидент. Стюарди з ними погодилися, але виникає питання до Феліпе – невже йому так сумно без Хемілтона і в ситуації, коли йому до британця як місяця рачки він вирішив що хоч так можна розважитися? Привид Серхіо Переса все більше набуває червоного забарвлення…

Найближчих вихідних нас чекає Сепанг – цікава і складна для пілотів траса на якій чекатимемо ще більш цікаву боротьбу.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Опрос

Голосов 92
Кого Ви вважаєте героєм Гран Прі Австралії?

Баттон

29 голосов 31.52 %

Феттель

9 голосов 9.78 %

Хемілтон

5 голосов 5.43 %

Алонсо

19 голосов 20.65 %

Кобаясі

4 голоса 4.35 %

Ряйкконен

9 голосов 9.78 %

Перес

13 голосов 14.13 %

Ріккардо

4 голоса 4.35 %

В опросах могут участвовать только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 22
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Hassassin
На місці Феліпе я хочу бачити Камуї, але прекрасно розумію, що такого не буде...
МН
добре
нема сенсу продовжувати)
бо ти знов мені кажеш про результати, а я знову буду тобі повторювати, що дав "героя" Пастору не за втрачені очки, а за спробу (намагання) здобути більше.
з приводу симпатій.
очевидно, ти хочеш бачити його на місці Філіппе.
можливо, це один з факторів, які тобі в ньому імпонують)
я можу й помилятися, та, чогось мені так здалося)
підводячи риску.
я нічого не маю проти власне Переса.
як і проти твоєї точку зору
просто, вона не співпада з моєю)
Hassassin
Я все робив свідомо. втч і вжив слово "герой".
Крім того опитування було додано після того, як я написав власне бачення. Мені цікаво подивитися на думки читачів.
Крім того, я повторюсь, але стартувати 8-м, їхати 7-м і все втратити на останньому колі - результат гірший ніж старт останнім 22-м і фініш 8-м (тим паче, що провал у квалі - це не вина Серхіо, а техніки, що зламалась).
Хема за Монцу-2009 його вболівальники теж хвалили, хоча мені це абсолютно незрозуміло...
І тепер питання - то чому я маю симпатію до Переса?
МН
я не намагаюся спростувати те, що Перес - твій герой першого етапу. навіть здогадуюся, чому ти до нього маєш симпатію)
останнє місце на старті, і, єдино можлива виграшна тактика (не раз ми таке бачили) на цей випадок.
але, так само, як і Пастор, він на фініші втратив (Перес - багато, Мальдонадо - все)
не тримали шини, тому й пропустив і фіна, і японця.
от якби не пропустив, якби вистояв - можливо
а так він просто лишився заручником своєї ж власної тактики, і нічого з цим не зміг вдіяти.
В Мальдонадо все було не так.
Він міг собі залишити свої 8, і спокійно доїхати, але вибрав інший варіант.
от у цьому для мене і полягає різниця між ними - Серхіо витис все, що зміг, а Пастор спробував витиснути ще більше.
на рахунок рівних можливостей червоних і вільямса - таки да)
алонсо\пастор, маса\сенна....
я розумію, що рахунок пастор\серхіо - 0\багато
але ж опитування було не за те, чий камбєк найвражаючий?
все ж, як на мене, "геройство" (ох і слівце...даремно ти взагалі його використав))), не пляше воно зовсім....) не в тому.
ну, якось так.
Hassassin
Нижче варіантів відповідей є строка "Результати опроса" - там і видно хто за кого проголосував.
По Пастору і Серхіо.
Так Перес і приїхав на свій максимум, це по-перше. А по-друге, якби Мальдонадо фінішував (навіть за спиною Алонсо) - це теж був би його максимум. Тут фішка в тому, що Феррарі в Альберт-парку була такою слабкою, що Вільямс був для них реальним суперником, тому особисто для мене їх виступи були б приблизно рівнозначними, але венесуелець кваліфікувався в топ-10, а мексиканець через поламку машини змушений був стартувати останнім, а на фінішне коло їхав позаду Пастора - є різниця? Для мене є. Ну і як я вже писав, важливим є не тільки "процес", а й результат. У Мальдонадо результат = 0, у Переса значно більше.
whoisnext
Да уж Фелипе,чудо ещё тоуровню скудерии не соответствует.Прям импотенция какаято гоночная.Мальдонадо вооюще без комментов....
МН
а, як можна глянути, хто за кого проголосував?
чи це опитування таємне?)
МН
Hassassin — 22.03.2012 00:31
--
за весь минулий сезон - 5 очок на обох Вільямсів.
а тут міг узяти аж 8 (10) один лише Пастор.
глузд і терпіння - тобто, краще доїхати шостим, і не спробувати обігнати Алонсо, коли це не виглядає чимось нереальним? можливо, але не по геройськи якось..
та й вміння присутнє там, я гадаю. на вбитих шинах найменша похибка може стати вирішальною. але він маслав до останнього, усвідомлюючи (я впевнений) кого він атакує, і на якому місце може опинитися (яке втратити)
ось це по-геройські, як на мене.
відмінна квала, відмінний темп в гонці.
може я зрозумів формулювання "герой" якось по своєму?
що ти мав на увазі, коли запитував - "хто герой"?
для мене герой Пастор, і Вільямс, бо це чи не єдина стайня, окрім Маків, до якої я ставлюся з повагою.
нехай за минулі звитяги, але ж..
сподіваюся, це не єдиний вдалий (по при все) вікенд у їх виконанні.
Ти розписав про Переса, про те, що він, як і всі (майже всі) чемпіони починає на відрові ганяти. Плюс те, що він провернув минулорічний трюк, зберігши шини, і зробивши один піт стоп. А, ну ще й те, що він з середини пелотону, якого ми не завжди помічаємо.
як на мене, цього не достатньо для геройства...
бо він і приїхав на свій максимум (середина пелотону)
а Пастор реально міг підірвати бомбу.
я розумію, чи "міг би" і "зробив" - різні речі
та, навіть за спробу я саме йому даю героя.)
я розумію, що складова успіху (геройства) складається не лише з гоночного темпу, а й з тактики, з майстерності прокладки, і багато ще з чого.
Перес просто реалізував власну тактику, і використав потенціал машини.
те саме зробили і Баттон з Феттелем, наприклад.
ну а те, що голова має бути холодною і на останньому колі, вірно, звичайно. от тільки не він перший (далеко не перший) і не він останній.
а, якби він доїхав до фінішу?
ти б тоді його включив в перелік номінантів?
Hassassin
Пастор? людина, якій не вистачило чи то глузду, чи то терпіння, чи то вміння доїхати пів-кола? Дивний вибір. Голова, навіть на останньому колі, має бути холодною.
Hassassin
жодної іронії - є чимало людей, які вваають ЛХ супер-пупер.., от мені й стало цікаво подивитися як це відобразиться на голосуванні. Крім того, вважаю, що всі пілоти з подіуму по-своєму достойні цього. Мою ж особисту думку можна було прочитати в тексті, я від неї не відмовляюся.
Показувати пальцями? якщо це конкретний натяк, то ні - це реалії, багато хто знищив би гуму за тих умов, в яких їхав Серхіо - нікого конкретно я не називав поміж строк, хоча зараз можу це зробити, але не думаю що варто.
hybrid
проголосував за алонсо, хоч кімі, феттель, баттон в рази симпатичніші.
хемілтона в список героїв ставити - це така іронія з твого боку? то і массу вже поставив би гг
"Проїхати 34 кола гонки на Soft, не знищити гуму до фінішу і демонструвати при цьому достоту швидкий темп – ознаки дуже зрілого та розумного пілотажу, який притаманний далеко не кожному кого ми бачимо на трасі."
-------------
ага, не будемо показувати пальцями;)
МН
ну і Пастор, звичайно (тут без іронії)
МН
мій варіант - Пєтров
yurasya
Дякую за статтю. Все чітко і в принципі з усім погоджуюсь.
mocca76
Згоден 100%! Ферарі потрібне "кровопускання" для того, щоб здолати "хворобу"
Hassassin
Я взагалі наразі вважаю, що в їх ситуації "чим гірше - тим краще". В червоному шапіто (сподіваюсь, таке порівняння не надто образить гімнастів, клоунів та дресирувальників) потрібно звільняти, Доменікалі, Фрая, Массу, можливо Томбасіса, і будувати абсолютно нову команду. Back in 1993.
Hassassin
ОтжЫг Мальдонадо мені нагадав аналогічний "креатив" Хемілтона в Монці-2009 - їхав третім, наступав на хвіст Баттону і розї*ав тачку на середині останнього кола. Куди летів - незрозуміло. Перемога йому не світила, подіум був у кишені, захотілося майбутнього чемпіона обігнати там, де це було нереально зробити.
Про Мерси наразі рано говорити. Поки що складається враження, що в квалі їх результати будуть кращими ніж в гонках. Але все-одно незрозуміло наскільки вони сильні. Так думаю, що якби не коробка бути Міхаелю 5-м - биків би пропустив, а от Алонсо його навряд чи зумів би "зачепити". Хоча от Ніко провів дуже бліду навіть як для нього гонку, та ще й так невдало колесо проколов у боротьбі з Пересом на останньому колі.
Hassassin
Ну, я вірю в те, що крім Феліпе будуть ще "герої", бо про нього писати багато просто немає бажання...
rendill
А вот я - не боюсь.
LIRus
Респект, Вячеслав! Особливо пілот SC... Ще й українською!