Под микроскопом: Гран При Австралии + ОПРОС
Sport.ua проводит традиционный анализ самых важных и интересных моментов Гран При Формулы 1
![Под микроскопом: Гран При Австралии + ОПРОС](https://pic.sport.ua/images/news/0/3/161/orig_152318.jpg)
Разом із стартом сезону ми продовжуємо традиційний огляд того, що або не увійшло в трансляцію Гран Прі, або вимагає додаткового аналізу.
Почну з того, що Pirelli цього року будуть використовувати оновлені компаунди гуми, назви яких залишилися незмінними з 2011-го. Тести в Хересі та Барселоні показали командам в якому напрямку їм треба рухатися, щоб вичавити максимум з нових покришок, але тільки в умовах справжнього Гран Прі всі попередні розрахунки командами могли підтвердитися або ж бути відкоригованими. Пол Хембрі ще взимку обіцяв, що нові суміші мають додати головного болю командам, їх пілотам та гоночним інженерам, а це, в свою чергу, повинно призвести до різноманіття шинних тактик в гонці. Що ж, в Австралії тактики гонщиків, які фінішували в топ-10 дійсно були різними.
Лідери синхронно вирушили в гонку на вже використаних в кваліфікації м’яких шинах, але надалі їх тактика розійшлася. В той час як на 16-му колі Баттону, який створив комфортний відрив від напарника поставили гуму Medium, в Red Bull Феттеля взули в Soft, що виглядало цікавим рішенням. Чому – тому що тільки команди знають свій план на гонку, а дивлячись трансляцію, у мене склалося враження, що на третій гоночний відрізок McLaren поїде на Soft, в той час як чемпіону доведеться ставити більш жорсткі шини. На практиці ж вийшло, що тактика команди з Уокінга виключала можливість появи на прикатаній м’якій гумі і Себастіан в боротьбі з британцями опинився в однакових умовах. Проте, доки цього ніхто не знав, а німець намагався наздогнати Хемілтона – це тільки додавало інтригу в тактичному протистоянні.
Зрештою саме не найкраща тактика і поява машини безпеки коштувала McLaren майже гарантованого дубля. Льюіс, програвши старт напарнику одразу опинився у менш вигідному становищі, оскільки ставало зрозуміло, що тепер саме йому доведеться їхати на піт-стоп другим, а з приходом в чемпіонат Pirelli, це стало у більшості випадків недоліком. Саме так і сталося з британцем – мало того, що він на коло довше затримався на трасі перед першим візитом до механіків і на зношених шинах програв близько 1,5 секунди Баттону з Феттелем, так ще й опинився одразу за спиною Серхіо Переса, який стартував на Medium і свій перший піт-стоп планував робити пізно. За три кола, які знадобилися Хемілтону для обгону мексиканського пілота Sauber, він не просто відпустив Дженсона у практично безнадійний відрив у 11 секунд, а ще програв 7 секунд Феттелю, який, як ми пам’ятаємо, їхав на швидшій гумі, але Себастіан, практично наздогнавши конкурента, активних дій не здійснював, тримаючись на відстані в 1,5-2,5 секунди. Все мало вирішитись на піт-стопах лідерів.
І тут стається ще дві ключові події, які остаточно зіграли на руку чинному чемпіону: по-перше, більш жорсткі шини на МР4-27 зносилися майже так само швидко як і м’які на RB8 і на командному містку McLaren прийняли рішення провести піт-стопи своїх гонщиків на одному колі; з одного боку – це завжди ризик, який потребує просто таки ювелірних дій механіків команди, які в режимі нон-стоп повинні обслужити дві машини, з іншого – коли темп пілотів починає сильно падати доводиться ризикувати; по-друге, Феттель на м’яких шинах, які він зберігав для вирішальних кіл другого відрізка мав компенсувати відставання в 1,6 секунди; по-третє, виїзд машини безпеки зробив за німця всю роботу, адже коли стає відомо про появу SC, всі пілоти мають обмежити власну швидкість, але Себастіан в той момент знаходився значно ближче до піт-лейн, ніж Льюіс і менше втратив, а виїхавши з боксів опинився на здавалося б ще перед стартом недосяжному для себе другому місці та й з непоганими шансами поборотися за перемогу з Баттоном. Отак невчасний виїзд після першої зміни гуми та неочікувана поява Mercedes SLS з Берндом Майландером за кермом призвів до того, що дубль перетворився на перше-третє місце на фініші – явно не те, чого чекала команда і Хемілтон особисто.
Кілька заслужених слів заслуговує і Даніель Ріккардо, який фінішував дев’ятим, але вже на першому колі змушений був робити позаплановий піт-стоп для заміни зламаного в штовханині першого повороту переднього крила. Звісно молодому австралійцю пощастило після того двічі: з машиною безпеки, яка з’їла всі відриви та відставання, а вдруге – на останньому колі, коли внаслідок аварії Пастора Мальдонадо, проколу шини Ніко Росбергом та проблем Переса одразу четверо пілотів, збившись докупи, фінішували в 0,4 секундах, де Ріккардо отримав «мале срібло» і заслужені перші 2 очка в кар’єрі в першій же гонці на конкурентоспроможній машині.
Після гонки в Альберт-парку у мене є бажання виділити двох пілотів – героя та антигероя-невдаху. Щодо героя, то скажу, що вибір був складний і для багатьох може видатися несправедливим, адже Баттон провів ідеальну гонку в якій навіть несприятливі обставини не змогли збити англійця з його власного ритму, Фернандо Алонсо в боротьбі з конкурентами, а ще більше з власним болідом витиснув максимум, який тільки був можливий, Феттель вдало скористався усіма обставинами і зумів з шостого місця на старті застрибнути аж на друге, де його мало хто чекав після усіх проблем з балансом машини в п’ятницю та суботу, Кімі Ряйкконен виправив власну і командну помилку в суботній кваліфікації та приїхав на непоганому, як для таких обставин, сьомому місці – та жоден з них так і не переміг у виборі автора.
Мій герой Альберт-парку – 22-річний мексиканський пілот Sauber і ось чому: ми дуже часто не приділяємо достатньо уваги середнякам і аутсайдерам, адже більшість вболіває за топ-команди або топ-пілотів, забуваючи про те, що більшість з них починали саме в таких командах як Sauber. Алонсо та Веббер провели свої дебютні роки в Minardi, Ряйкконен і Масса в Sauber, Феттель перш ніж потрапити до Red Bull провів 25 Гран прі за Toro Rosso, а дебютував у BMW Sauber в Індіанаполісі, замінивши травмованого в монреальській аварії Кубіцу. Тільки Хемілтон одразу став виступати за команду-претендента на титул, але він, зрештою був її вихованцем. Все це говорить про те, що у більшості випадків сильні, швидкі та успішні пілоти проходять сувору школу саме в маленьких командах, де розкривають свої таланти перед сильними світу сього.
Минулого року Перес дебютував саме тут в Мельбурні і приїхав сьомим (хоча команду, внаслідок незначної помилки і відхилення від норм технічного регламенту дискваліфікували), та запам’ятався Серхіо тоді тим, що коли інші, більш досвідчені гонщики зупинялися в боксах 2-3 рази, він зумів подолати дистанцію гонки лише з одним піт-стопом. Пройшов рік, мексиканець набрався досвіду і, повернувшись до Альберт-парку, повторив свій минулорічний трюк. Причому нагадаю, уїк-енд для Переса почався невдало – під час кваліфікації на його машині відмовила коробка передач і, внаслідок її заміни, довелося мексиканцю стартувати останнім. Проїхати 34 кола гонки на Soft, не знищити гуму до фінішу і демонструвати при цьому достоту швидкий темп – ознаки дуже зрілого та розумного пілотажу, який притаманний далеко не кожному кого ми бачимо на трасі.
З визначенням антигероя було простіше: твій напарник помилився в кваліфікації і вилетів у гравій, але ти все-одно програв йому, маючи додаткові спроби; напарник, стиснувши зуби робить все щоб фінішувати якомога вище, а ти не можеш розібратися з поведінкою шин і першим відкриваєш хвилі піт-стопів, коли інші спроможні проїхати на таких самих покришках на 2-5 кіл більше, ти їдеш у другому десятку і потрапляєш у таку звичну аварію – тоді ти саме той, кого я шукаю і звуть тебе Феліпе Масса. Мало того, що бразилець гонку провалив, так він ще й знайшов можливість «поштовхатися» з Бруно Сенною.
Відео аварії двох бразильців:
Після гонки обидва герої епізоду погодилися з тим, що кожен міг відступити, але міг цього не робити і взагалі це – звичайний гоночний інцидент. Стюарди з ними погодилися, але виникає питання до Феліпе – невже йому так сумно без Хемілтона і в ситуації, коли йому до британця як місяця рачки він вирішив що хоч так можна розважитися? Привид Серхіо Переса все більше набуває червоного забарвлення…
Найближчих вихідних нас чекає Сепанг – цікава і складна для пілотів траса на якій чекатимемо ще більш цікаву боротьбу.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Опрос
Баттон
29 голосов 31.52 %
Феттель
9 голосов 9.78 %
Хемілтон
5 голосов 5.43 %
Алонсо
19 голосов 20.65 %
Кобаясі
4 голоса 4.35 %
Ряйкконен
9 голосов 9.78 %
Перес
13 голосов 14.13 %
Ріккардо
4 голоса 4.35 %
Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
![Настроить ленту](/images/news-promo-feed.png)
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
![Источник: Мудрик отстранен от тренировок на клубной базе Челси](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/21/middle_724333.jpg)
![Источник: Мудрик отстранен от тренировок на клубной базе Челси](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/21/small_724333.jpg)
Журналист Бен Джейкобс рассказал некоторые подробности ситуации
![Мудрик прошел проверку на полиграфе. Известно, лжет ли игрок о допинге](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/21/middle_724252.jpg)
![Мудрик прошел проверку на полиграфе. Известно, лжет ли игрок о допинге](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/21/small_724252.jpg)
Ответы футболиста в несколько раз превысили среднюю норму доверия
![В Челси определились, что будут делать с Мудриком после отстранения](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/21/slider_724290.jpg)
![Где смотреть онлайн супербой-реванш Александр Усик – Тайсон Фьюри](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/12/slider_722595.jpg)
![ВИДЕО. Пекко vs. Мартин и не только. Самые эпичные дуэли сезона MotoGP 2024](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/18/slider_723612.jpg)
![ВИДЕО. Пекко vs. Мартин и не только. Самые эпичные дуэли сезона MotoGP 2024](https://pic.sport.ua/images/news/0/18/18/small_723612.jpg)
нема сенсу продовжувати)
бо ти знов мені кажеш про результати, а я знову буду тобі повторювати, що дав "героя" Пастору не за втрачені очки, а за спробу (намагання) здобути більше.
з приводу симпатій.
очевидно, ти хочеш бачити його на місці Філіппе.
можливо, це один з факторів, які тобі в ньому імпонують)
я можу й помилятися, та, чогось мені так здалося)
підводячи риску.
я нічого не маю проти власне Переса.
як і проти твоєї точку зору
просто, вона не співпада з моєю)
Крім того опитування було додано після того, як я написав власне бачення. Мені цікаво подивитися на думки читачів.
Крім того, я повторюсь, але стартувати 8-м, їхати 7-м і все втратити на останньому колі - результат гірший ніж старт останнім 22-м і фініш 8-м (тим паче, що провал у квалі - це не вина Серхіо, а техніки, що зламалась).
Хема за Монцу-2009 його вболівальники теж хвалили, хоча мені це абсолютно незрозуміло...
І тепер питання - то чому я маю симпатію до Переса?
останнє місце на старті, і, єдино можлива виграшна тактика (не раз ми таке бачили) на цей випадок.
але, так само, як і Пастор, він на фініші втратив (Перес - багато, Мальдонадо - все)
не тримали шини, тому й пропустив і фіна, і японця.
от якби не пропустив, якби вистояв - можливо
а так він просто лишився заручником своєї ж власної тактики, і нічого з цим не зміг вдіяти.
В Мальдонадо все було не так.
Він міг собі залишити свої 8, і спокійно доїхати, але вибрав інший варіант.
от у цьому для мене і полягає різниця між ними - Серхіо витис все, що зміг, а Пастор спробував витиснути ще більше.
на рахунок рівних можливостей червоних і вільямса - таки да)
алонсо\пастор, маса\сенна....
я розумію, що рахунок пастор\серхіо - 0\багато
але ж опитування було не за те, чий камбєк найвражаючий?
все ж, як на мене, "геройство" (ох і слівце...даремно ти взагалі його використав))), не пляше воно зовсім....) не в тому.
ну, якось так.
По Пастору і Серхіо.
Так Перес і приїхав на свій максимум, це по-перше. А по-друге, якби Мальдонадо фінішував (навіть за спиною Алонсо) - це теж був би його максимум. Тут фішка в тому, що Феррарі в Альберт-парку була такою слабкою, що Вільямс був для них реальним суперником, тому особисто для мене їх виступи були б приблизно рівнозначними, але венесуелець кваліфікувався в топ-10, а мексиканець через поламку машини змушений був стартувати останнім, а на фінішне коло їхав позаду Пастора - є різниця? Для мене є. Ну і як я вже писав, важливим є не тільки "процес", а й результат. У Мальдонадо результат = 0, у Переса значно більше.
чи це опитування таємне?)
--
за весь минулий сезон - 5 очок на обох Вільямсів.
а тут міг узяти аж 8 (10) один лише Пастор.
глузд і терпіння - тобто, краще доїхати шостим, і не спробувати обігнати Алонсо, коли це не виглядає чимось нереальним? можливо, але не по геройськи якось..
та й вміння присутнє там, я гадаю. на вбитих шинах найменша похибка може стати вирішальною. але він маслав до останнього, усвідомлюючи (я впевнений) кого він атакує, і на якому місце може опинитися (яке втратити)
ось це по-геройські, як на мене.
відмінна квала, відмінний темп в гонці.
може я зрозумів формулювання "герой" якось по своєму?
що ти мав на увазі, коли запитував - "хто герой"?
для мене герой Пастор, і Вільямс, бо це чи не єдина стайня, окрім Маків, до якої я ставлюся з повагою.
нехай за минулі звитяги, але ж..
сподіваюся, це не єдиний вдалий (по при все) вікенд у їх виконанні.
Ти розписав про Переса, про те, що він, як і всі (майже всі) чемпіони починає на відрові ганяти. Плюс те, що він провернув минулорічний трюк, зберігши шини, і зробивши один піт стоп. А, ну ще й те, що він з середини пелотону, якого ми не завжди помічаємо.
як на мене, цього не достатньо для геройства...
бо він і приїхав на свій максимум (середина пелотону)
а Пастор реально міг підірвати бомбу.
я розумію, чи "міг би" і "зробив" - різні речі
та, навіть за спробу я саме йому даю героя.)
я розумію, що складова успіху (геройства) складається не лише з гоночного темпу, а й з тактики, з майстерності прокладки, і багато ще з чого.
Перес просто реалізував власну тактику, і використав потенціал машини.
те саме зробили і Баттон з Феттелем, наприклад.
ну а те, що голова має бути холодною і на останньому колі, вірно, звичайно. от тільки не він перший (далеко не перший) і не він останній.
а, якби він доїхав до фінішу?
ти б тоді його включив в перелік номінантів?
Показувати пальцями? якщо це конкретний натяк, то ні - це реалії, багато хто знищив би гуму за тих умов, в яких їхав Серхіо - нікого конкретно я не називав поміж строк, хоча зараз можу це зробити, але не думаю що варто.
хемілтона в список героїв ставити - це така іронія з твого боку?
"Проїхати 34 кола гонки на Soft, не знищити гуму до фінішу і демонструвати при цьому достоту швидкий темп – ознаки дуже зрілого та розумного пілотажу, який притаманний далеко не кожному кого ми бачимо на трасі."
-------------
ага, не будемо показувати пальцями;)
Про Мерси наразі рано говорити. Поки що складається враження, що в квалі їх результати будуть кращими ніж в гонках. Але все-одно незрозуміло наскільки вони сильні. Так думаю, що якби не коробка бути Міхаелю 5-м - биків би пропустив, а от Алонсо його навряд чи зумів би "зачепити". Хоча от Ніко провів дуже бліду навіть як для нього гонку, та ще й так невдало колесо проколов у боротьбі з Пересом на останньому колі.