Вторая попытка
Всего во второй раз Формула-1 приезжает в Корею... Анонс Гран-При от Sport.ua
Популярність Формули-1 в Азії наприкінці 90-х спричинила справжній будівельно-інвестиційній бум. Якщо гонки на японському асфальті вже давно проводилися і користувалися великою зацікавленістю з боку місцевих уболівальників та інвесторів, то подальші перспективи розширення календаря в Азії залишалися туманними аж до проведення Гран Прі Малайзії у 1999 році. Саме тоді, побачивши наскільки перспективним з погляду інвестування та формування позитивного іміджу країни є проведення національного етапу Формули-1, розпочалися переговори між Берні Екклстоуном та південнокорейськими інвесторами. З першої спроби організатори не змогли виконати взяті на себе зобов’язання і змушені були сплатити чималі відступні. Але спроби організувати національне Гран-Прі продовжувалися і сторони знову зустрілися у 2003 році, підписавши договір про наміри, та вже за три роки Екклстоун «дав добро» на проведення гонок протягом 2010–2016 років. Акціонерами проекту виступили як урядові так і комерційні організації.
Проект автодрому розробив «придворний» архітектор Формули 1 Герман Тільке. Перший варіант проекту був дуже амбіційним і передбачав не тільки цікаву конфігурацію траси, а й великий торговельно-розважальний комплекс. Фінансова криза завадила таким планам, і частина інвесторів відмолилась брати участь у проекті, що змусило уряд в жовтні 2009 року взяти ситуацію під власний контроль, але і це допомогло тільки частково. Зрештою будівництво автодрому нагадувало не найкращі приклади будівництва спортивних об’єктів в Афінах перед Олімпійськими Іграми 2004 року та вітчизняними стадіонами у Львові та Києві напередодні Євро-2012. Головною відмінністю в цій ситуації було те, що перед початком дебютного Гран Прі Кореї повністю готовою була тільки траса. Добудова інфраструктурних об’єктів тривала не тільки до гоночного уїк-енду, а й під час і після нього.
Якщо ж абстрагуватися від минулорічних організаційних проблем і подивитися на конфігурацію траси, то слід віддати належне її авторам. Швидкісний перший сектор з трьома довгими прямими (довжина другої з них становить 1200 м.) швидкості на яких перевищують 300 км/год. змінюється дуже технічними другим і третім секторами, які містять здебільшого швидкісні та середньошвидкісні повороти, а одинадцятий поворот взагалі має подвійний апекс.
Налаштування сучасних болідів Формули 1 ніколи не буває простим навіть на тих трасах, які знайомі усім давно. Налаштування ж машин на трасі в Кореї є пошуком компромісних варіантів у притискній силі, передаточних числах коробки передач і регулюванні підвіски.
Заднє антикрило налаштовують приблизно так само як і в Сузуці, Спа чи Монреалі – тут найважливіше водночас забезпечити високу швидкість на прямих і ефективне щеплення з покриттям у поворотах. Точно така ж ситуація і при підготовці переднього крила – кут атаки його буде більшим ніж на повільних трасах, але не набагато.
Двигун відіграє важливе значення, але не тільки заради досягнення максимальної швидкості на прямих, а й для ефективних розгонів та гальмувань. Саме тому командам треба досягти високу ефективність роботи в усьому діапазоні обертів.
Гальма на трасі Йонам не зношуються дуже сильно, хоча навантажень на них вистачає. Головна робота на них припадає під час гальмувань після трьох довгих прямих, коли машини повинні уповільнитися з понад 300 до 80-85 км/год. Протягом решти кола навантаження на гальма не особливо відрізняються від інших автодромів.
Траса хоч і відноситься до категорії не надто шанованих уболівальниками «тількедромів», але на відміну від своїх «родичів» місць для обгону має достатньо. Це, насамперед, повороти № 1, 3, 4. Під час гонки DRS можна буде використовувати на найдовшій прямій, а зона відліку секундного відставання знаходитиметься після першого повороту. З огляду на це, є певне побоювання того, що обгони в зоні дії заднього регульованого крила будуть такими ж частими і нескладними, як в Шанхаї, Стамбулі або Спа.
Корейський асфальт є доволі абразивним і буде досить активно зношувати гуму на другому-третьому секторах. Та попри все це шинники з Pirelli привезли свої найшвидші суміші SuperSoft і Soft. Ось як коментує цей вибір директор Pirelli Motorsport Пол Хембрі: «Етап в Кореї стане найбільш серйозною перевіркою для м’яких шин, та оскільки долю чемпіонського титулу вже вирішено ми маємо відмінну можливість випробувати кілька альтернативних варіантів, щоб зібрати інформацію для наступного сезону. Через абразивний асфальт і високі бічні навантаження число піт-стопів протягом майбутньої гонки може бути більшим ніж зазвичай, якщо пілоти побудують власну стратегію на використання шин SuperSoft. Хоча цілком можливо, що дехто надасть перевагу більш жорсткій гумі, так що ми майже обов’язково побачимо ще одну гонку, яка буде вкрай цікавою з тактичного погляду».
Погода на південному заході Корейського півострова може піднести великий сюрприз і будь-які тактичні заготовки доведеться змінювати під час гонки. Минулорічна злива примусила дирекцію гонки близько години затримати старт гонки, яка зрештою розпочалася за машиною безпеки. На цей раз попередній прогноз погоди не обіцяє опадів в суботу й неділю, а повітря прогріється до +22С у п’ятницю та +21С в суботу-неділю.
Оскільки Гран Прі Кореї відбувся тільки один раз, то ніякої особливої статистики тут бути не може. Хіба що варто відзначити, що саме тут минулого року Феліпе Масса востаннє фінішував на подіумі.
Традиційними фаворитами гонки будуть гонщики Red Bull і McLaren, але найм’якіша пара покришок – це саме те, що так подобається червоним шасі Ferrari, а отже й Фернандо Алонсо та Феліпе Масса можуть поборотися за перемогу або подіум.
В будь-якому випадку недільним ранком на нас чекатиме цікава гонка з непередбачуваними тактичними рішеннями та меншою відповідальністю перед пілотами. Оскільки боротьба за титул вже завершилася, то усі гонщики без побоювання за втрачені очки можуть більш активно боротися за перемогу в гонці – тим цікавіше буде для всіх.
Гран-прі Кореї, Йонам, 14-16 жовтня, п’ятниця – неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло: |
|
55 |
|
кваліфікація: 1'35.585 (2010, Себастіан Феттель)
гонка: 1'50.257 (2010, Фернандо Алонсо) |
Перша практика 04:00 – п’ятниця 14 жовтня
Друга практика 08:00 – п’ятниця 14 жовтня
Третя практика 05:00 – субота 15 жовтня
Кваліфікація 08:00– субота 15 жовтня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 07:55)
Гонка 09:00 – неділя 16 жовтня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 08:55)
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Тедди Атлас похвалил украинца
Промоутер отметил, что поединок Усик – Кличко нереальный
Но интересно, как поведёт себя Феттель, после победы?
Ведь 2-3 места у гонщиков уже не вызывают особого интереса.
попри те, що титул вже розіграно, гонка має бути цікавою.
до бичків та маків повинні підтягнутися червоні на сс (якщо не буде дощу). "більша, ніж зазвичай кількість пітів" теж додасть стратегічної інтриги.
єдине, що не подобається - довжелезна пряма під дрс.
не хотілося б після гонки мати думку, що - "такой хокей нам не нужен"...)
цікаво буде подивитися на пару з маків.
очевидно, що хєм зараз під пресингом, при чому, і під неслабим з боку дженса.
хочу побачити, як він поводитиме себе в такій ситуації.
для мене очевидно й те, що №1 на наступний сезон за ним не заброньовано, і він про це зна.
а, значить, має доводити те, що я помиляюся, і що він - №1.
п.с. і, побажання на останок)
хочеться побачити під час гонки як сс, так і гуму для сильного дощу.)